افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 15 July , 2024
0

آجیل های خون ساز کدام اند؟

  • کد خبر : 5777
آجیل های خون ساز کدام اند؟

کم‌خونی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها محسوب می‌شه که زمینه رو برای ایجاد بیماری‌های دیگه هم فراهم می‌کنه. بنابراین برای جلوگیری از این زنجیره بیماری، باید راه چاره‌ای پیدا کنین. اگه از مشکل کم‌خونی رنج می‌برین، کافیه که آجیل‌ها و دونه‌های روغنی رو به رژیم غذاییتون اضافه کنین. اون‌ها منبعی غنی از ویتامین‌ها هستن که در […]

کم‌خونی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها محسوب می‌شه که زمینه رو برای ایجاد بیماری‌های دیگه هم فراهم می‌کنه. بنابراین برای جلوگیری از این زنجیره بیماری، باید راه چاره‌ای پیدا کنین. اگه از مشکل کم‌خونی رنج می‌برین، کافیه که آجیل‌ها و دونه‌های روغنی رو به رژیم غذاییتون اضافه کنین. اون‌ها منبعی غنی از ویتامین‌ها هستن که در پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف موثرن. مصرف آجیل‌های خون‌ساز راه‌حلی عالی برای درمان کم‌خونی شماست؛ برای آشنایی با این نوع از آجیل‌ها در ادامه با ما همراه باشین.

6 آجیل خون‌ساز

اگر چه خوردن پیتزا و فست‌فودها لذت‌بخش هستن؛ اما داشتن بدنی سالم و سرحال اهمیت بالاتری داره. با جایگزین‌کردن دونه‌های روغنی به‌جای غذاهای ناسالم، می‌تونین سطح هموگلوبین خون رو افزایش بدین و از فقر آهن جلوگیری کنین. مغزها منبعی غنی از آهن هستن که با مصرف روزانه اون‌ها می‌تونین کم‌خونی ناشی از کمبود آهن رو هم درمان کنین. آجیل های خون ساز تاثیرات شگفت‌انگیزی بر سلامت شما دارن، برای آشنایی با اون‌ها ما رو همراهی کنین:

1- بادام هندی

بادام هندی طیف وسیعی از ویتامین‌هایی مثل آهن، کلسیم، زینک و منیزیم رو در خودش جای داده. این منبع خوشمزه با وجود ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، فولیک اسید و چربی‌های اشباع‌نشده امگا 3 و امگا 6 در سلامت افراد نقش اساسی ایفا می‌کنه. مصرف روزانه این دونه مغذی در افزایش سطح هموگلوبین خون موثره؛ به این ترتیب بادام هندی یکی از بهترین مغزهای خون‌سازه که شما رو از مشکل کم‌خونی در امان نگه می‌داره. مصرف روزانه یک‌چهارم فنجان از بادام هندی می‌تونه نیاز بدن شما رو برطرف کنه.

2- پسته

پسته از دونه‌های خوراکی مناسب برای کم‌خونه شناخته می‌شه که سرشار از منابعی مثل چربی‌های غیر اشباع، فیبر، پتاسیم، کلسیم، آهن و فسفره. همچنین با ویتامین‌های گروه B و ویتامین E به مبارزه با کم‌خونی می‌پردازه. این مغز با وجود ویتامین‌های خود، به گردش بهتر جریان خون و بهبود عملکرد قلب کمک می‌کنه. پسته با افزایش هموگلوبین در خون، خطر کم‌خونی رو در افراد گیاه‌خوار کاهش می‌ده. وجود ویتامین B6 در این مغز معجزه‌گر، به حمل اکسیژن توسط خون کمک می‌کنه، بنابراین مصرف اون اکسیژن خون و هموگلوبین خون رو افزایش می‌ده. اگرچه قیمت پسته چه به صورت خام و چه به صورت پسته شور با هم تفاوتی ندارن؛ اما پسته خام بهترین مغز برای کم‌خونی محسوب می‌شه؛ بنابراین بهتره برای جلوگیری از مشکلات فشار خون مصرف پسته خام در برنامه غذاییتون قرار بدین. مصرف روزانه 30 گرم معادل 35 دونه پسته برای افرادی با شرایط مساعد و مناسب کافیه.

3- گردو

گردو منبعی غنی از ویتامین‌های E، B6، B5، B12، پتاسیم، ریبوفلاوین، فسفر، آهن، کلسیم، منیزیم، اسید فولیکه. این مغز شگفت‌انگیز با وجود اسیدهای چرب مفید، روی، مس و آهن، باعث از بین رفتن کم‌خونی می‌شه. گردو کلسترول بد خون رو کاهش می‌ده و با داشتن انواع آنتی‌اکسیدان‌ها به خون‌سازی بدن کمک می‌کنه. مصرف منظم و به‌اندازه گردو شما رو از مشکلات کم‌خونی و دیگر بیماری‌های ناشی از اون در امان نگه می‌داره. به توصیه پزشکان افراد می‌تونن روزانه 7 دونه گردو رو مصرف کنن و از خواص بی‌نظیر اون بهره ببرن.

4- بادام درختی

اگه به‌دنبال مصرف یه مولتی ویتامین قوی هستین، بادام با انواع ویتامین‌های مختلف، می‌تونه بهترین گزینه برای شما باشه. بادام درختی حاوی مقادیر زیادی از آهن، زینک، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، سلنیوم، مس، فسفر، آهن و اسید فولیکه که کاهش کم‌خونی، بهبود عملکرد مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن رو به‌همراه داره. پروتئین و آهن موجود در بادام درختی، اون رو به یه قرص آهن تبدیل کرده. افراد سالم با وزن مناسب، می‌تونن مصرف 23 دونه بادام رو به‌صورت روزانه در برنامه غذاییشون قرار بدن. برای هضم راحت‌تر این مغز، بهتره اون رو به‌صورت خیس‌خورده مصرف کنین.

5- بادام زمینی

بادام زمینی در دسترس‌ترین و اقتصادی‌ترین آجیل خون‌سازه که مقادیر بالایی از آهن و فولات رو در خودش جای داده. این مغز با وجود ویتامین B6، روی و منیزیم باعث جذب هر چه بیشتر آهن شده و کمبود اون رو جبران می‌کنه. بادام زمینی حاوی زینک، مس، منیزیم، فسفر، پتاسیم، فولات، فیبر، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌هاست. بادام زمینی با کاهش کلسترول بد خون، میزان پلاک رو در رگ‌ها افزایش می‌دن، به این ترتیب می‌تونه برای کم‌خونی مفید باشه. میزان مصرف مناسب فندق روزانه 42 دونه تخمین زده شده؛ اما به‌دلیل کالری بالای این مغز بهتره در دو وعده مصرف بشه.

6- فندق

فندق به‌دلیل ویتامین‌هایی مثل A، B، C، E و همین‌طور آهن، کلسیم و فسفر رقیبی قدر برای دیگر مغزها به‌حساب می‌آد. مصرف منظم و مداوم فندق به رشد کودکان کمک می‌کنه و باعث بهبود کم‌خونی در افراد درگیر با آنمی می‌شه. این مغز مقوی به‌دلیل داشتن کالری بالا، انرژی روزانه رو برای کارهای سنگین و خسته‌کننده فراهم می‌کنه. فندق با بهبود عملکرد اندام‌ها و تامین نیازهای بدن، می‌تونه بهترین انتخاب برای جلوگیری از کم‌خونی و دیگر مشکلات سلامتی باشه. این مغز مفید می‌تونه یکی از بهترین آجیل‌های خون‌ساز باشه. مصرف متعادل فندق روزانه 30 گرمه که معادل 20 دونه فندق یا یه مشت از اونه.

مبارزه با کم‌خونی با محصولات ناتژی

اگر چه کم‌خونی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها محسوب می‌شه؛ اما راه‌های درمانی بسیاری داره که به فقر آهن و مشکلات اون پایان می‌ده. برای درمان کم‌خونی یا پیشگیری از اون، باید یه برنامه غذایی مناسب برای خودتون ترتیب بدین. تغذیه نقشی اساسی در سلامت بدن، پیشگیری از بیماری‌ها و درمان اون‌ها داره. مصرف آجیل‌ها می‌تونه راه‌حلی معجزه‌آسا برای کم‌خونی و فقر آهن باشه. این دونه‌های روغنی با ویتامین‌های فراوان خودشون، می‌تونن در پیشگیری از کم‌خونی و درمان اون موثر باشن. برای دیدن اثرات شگفت‌انگیز آجیل‌های خون‌ساز، باید در مصرف اون‌ها مداومت به‌خرج بدین؛ همچنین از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات استفاده کنین. فروشگاه آنلاین آجیل و خشکبار ناتژی تنوع بالایی از محصولات رو با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌ده.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5777

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.