افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

آشنایی با کوه های خلج

  • کد خبر : 4462
آشنایی با کوه های خلج

کوه های خلج در مشهد از جمله جاذبه های طبیعی استان خراسان رضوی به شمار می روند. دلیل نام گذاری این کوه ها به خلج، سکونت طایفه ای با نام خلج در دامنه های این کوه می باشد. کوه های خلج مشهد یکی از محبوب ترین کوه ها در میان کوهنوردان است. ما در ادامه […]

کوه های خلج در مشهد از جمله جاذبه های طبیعی استان خراسان رضوی به شمار می روند. دلیل نام گذاری این کوه ها به خلج، سکونت طایفه ای با نام خلج در دامنه های این کوه می باشد. کوه های خلج مشهد یکی از محبوب ترین کوه ها در میان کوهنوردان است.

ما در ادامه قصد داریم کوه های خلج مشهد را به طور جامع معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

درباره کوه های خلج مشهد

کوه های خلج مشهد در امتداد رشته کوه البرز، واقع شده اند؛ به عبارتی دیگر امتداد رشته کوه البرز در جنوب مشهد با نام خلج شناخته می شود.

پدیده طبیعی غار مغان و هفت حوض در دل این کوه ها واقع شده اند. پارک هفت حوض مشهد با طبیعت بسیار زیبایی که دارد از بهترین جاذبه های طبیعی و جذاب به ویژه برای علاقه مندان به طبیعت گردی محسوب می شود که می توانید با تور مشهد از آن دیدن کنید.

در نظر داشته باشید که برخی آژانس‌های مسافرتی مانند همسفرها تور لیدرهای مخصوص طبیعت گردی را به عنوان بخشی از خدمات تور مشهد از تهران در نظر می‌گیرند. به منظور استعلام قیمت و زمان پروازها روی لینک داده شده کلیک کنید.

کوه های خلج به واسطه سنگ های قرمز رنگ خود به شهرت رسیده اند؛ یک نوع سنگ از دل این کوه ها بدست می آید که قرمز رنگ بوده و در معماری مورد استفاده قرار می گیرد.

کوه های خلج مشهد، 5 قله کم ارتفاع را در خود جای داده اند که عبارتند از:

  • قله کنگره
  • قله پاچنار
  • قله چینگ کلاغ
  • قله شیخ بها
  • قله معجونی

آدرس کوه های خلج کجاست؟

کوه های خلج در فاصله 7 کیلومتری مشهد واقع شده اند. آدرس دقیق کوه های خلیج، خراسان رضوی، مشهد، شهرک سیدی، انتهای خیابان خلج می باشد.

نحوه دسترسی به کوه های خلج در مشهد

برای بازدید از کوه های خلج مشهد، ابتدا خود را به شهرک سیدی برسانید و به سمت جاده خلج به راه بیفتید. پس از حدود 3 کیلومتر حرکت در جاده خلج، به یک دو راهی خواهید رسید که ادامه مسیر دستیابی به کوه های خلج را باید از طریق مسیر سمت چپی، طی کنید. لازم به ذکر است که جاده سمت چپ، یک جاده اتوبانی و آسفالت شده است. در این جاده تا زمان رسیدن به میدان، پیش بروید، از میدان به بعد، امکان ورود وسایل نقلیه وجود ندارد؛ بنابراین خودروی خود را در جای مناسبی، پارک کرده و ادامه مسیر را مطابق تابلوهای راهنما و با پای پیاده، طی کنید.

بیشتر بخوانید» در مقاله آشنایی با مکان‌های دیدنی مشهد در زمستان، لیستی از مناسب‌ترین اماکن شهر مشهد در فصل سرد زمستان را خواهید دید.

راهنمای بازدید از کوه های خلج در مشهد

مسیر عبور و مرور از این کوه ها، نسبتا دشوار است؛ پیشنهاد می کنیم برای حفظ سلامت قلب دوم خود، کفش ورزشی مناسبی به پا کنید.

بهترین زمان بازدید از کوه های خلج مشهد، ساعات ابتدایی روز است که تا هوا تاریک نشده، بتوانید از تمامی بخش های آن دیدن و به راحتی به منزل خود بازگردید.

راهنمای بازدید از کوه های خلج در مشهد

اما اگر قصد دارید که شب در این کوه ها چادر بزنید، به این نکته توجه داشته باشید که هیچ سوپر مارکتی در نزدیکی آن منطقه، وجود ندارد؛ بنابراین حتما آذوقه، همراه خود ببرید.

نتیجه گیری بررسی کوه های خلج در مشهد!

ما در این مقاله سعی کردیم کوه های خلج مشهد را به همراه آدرس آن، معرفی و نکات ایمنی بازدید از این منطقه را ذکر کنیم تا هر زمان که تصمیم به کوه نوری در این کوه های زیبا و دیدنی را گرفتید، بتوانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کرده و نهایت لذت را ببرید.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از بازدید از کوه های خلج را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

منبع : مجله گردشگری همسفرها

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.