افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 July , 2024
1

آموزش رایگان مرکز تلفن NS

  • کد خبر : 2546
آموزش رایگان مرکز تلفن NS

در حال حاضر سانترال های سری NS از محبوب ترین سال های شرکت ها و سازمان ها می باشند. این افزایش محبوبیت به دلیل پایداری، امنیت و امکانات بسیار بالا است. به همین دلیل ما قصد داریم به بررسی جامع و کامل آموزش رایگان مرکز تلفن NS بپردازیم. در حال حاضر مجموعه های مختلفی مشغول […]

در حال حاضر سانترال های سری NS از محبوب ترین سال های شرکت ها و سازمان ها می باشند. این افزایش محبوبیت به دلیل پایداری، امنیت و امکانات بسیار بالا است. به همین دلیل ما قصد داریم به بررسی جامع و کامل آموزش رایگان مرکز تلفن NS بپردازیم.

در حال حاضر مجموعه های مختلفی مشغول به آموزش این سری از سانترال ها هستند اما نظیر آموزش رایگانی که در این صفحه مشاهده کنید را نمی توانید در هیچ وب سایت داخلی و خارجی دیگری پیدا کنید. مهم ترین ویژگی آموزش رایگان مرکز تلفن NS  این است که حتی اگر هیچ شناختی از این دستگاه نداشته باشید هم، می توانید نحوه نصب، راه اندازی، برنامه ریزی و کانفیگ های مختلف این دستگاه را یاد بگیرید.

حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

سانترال NS دارای چه ظرفیت و امکاناتی است؟

از جمله ویژگی های ظرفیتی و امکاناتی این سری از مرکز تلفن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز تلفن NS بر روی رک نصب می شود.
  • نحوه ی راه اندازی و برقراری ارتباط این سانترال ها با پست های مخابراتی از طریق پچ پنل و پچ رکورد انجام می گیرد.
  • در ساختار این سری از مراکز تلفن، دو کانال اپراتور گویا یا همان منشی تلفنی و همچنین 2 داخلی دیجیتال به صورت پیش فرض، قرار دارد. داخلی دیجیتال این مرکز تلفن از قابلیت DXDP بهره مند است به همین دلیل قابل افزایش به 4 داخلی می باشد.
  • از دیگر امکانات این سری از مرکز تلفن این است که از تمام تلفن های دیجیتال، هایبرید و آنالوگ، پشتیبانی می کند.
  • پشتیبانی از تکنولوژی ویپ از دیگر امکانات این سانترال است. کافی است روی این دستگاه، کارت DSP نصب کنید تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید. این قابلیت به شما کمک می کند از ارتباطات تحت شبکه و باکیفیت بهره مند شوید. علاوه بر این، این کارت سبب می شود تعداد منشی های تلفنی این مرکز تلفن به 32 اپراتور همزمان، افزایش یابد. به همین دلیل است که این مرکز تلفن، محبوب کسب و کارهای بزرگ است چرا که قدرت پاسخگویی آن ها را افزایش می دهد.
  • خود کارت DSP از 4 لایسنس رایگان تلفن های تحت شبکه و یک IP برخوردار است. لذا سایر لایسنس های مورد نیاز این کارت را باید تهیه کنید و بر روی این کارت قرار دهید.
  • از دیگر ظرفیت های مرکز تلفن NS می توان به داشتن ۱۶ داخلی آنالوگ، ۶ خط شهری و ۴ داخلی دیجیتال به صورت پیش فرض بر روی آن، اشاره کرد.
  • مهم ترین قابلیت این دستگاه، داشتن TVM به صورت پیش فرض در ساختار این سانترال است لذا برای راه اندازی امکاناتی همچون صف انتظار و صندوق صوتی نیاز به نصب دستگاه خارجی TVM بر روی دستگاه نمی باشد.
  • با نصب کابل شبکه شلف توسعه، می توان ظرفیت این مرکز تلفن را افزایش داد.

آموزش رایگان نصب و راه اندازی سانترال NS

حال که با مرکز تلفن NS و ظرفیت های پیش فرض آن ﺁشنا شدید نوبت به آموزش رایگان مرکز تلفن NS می رسد. این آموزش شامل مراحل کلی زیر است:

  • نصب و راه اندازی این سانترال در محیط وب
  • نصب مرکز تلفن NS بر روی رک
  • برقراری ارتباط این دستگاه به پچ پنل که با استفاده از پچ کورد و کابل های شبکه انجام می گیرد
  • کابل کشی
  • ارتباط برقرار کردن با پست از طریق ترمینال کروز
  • و در نهایت، راه اندازی خطوط شهری و تلفن ها و برنامه ریزی دستگاه

نحوه دادن آی پی دستی به مرکز تلفن

یکی از مهم ترین مراحلی که در آموزش رایگان مرکز تلفن NS به آن پرداخته می شود چک کردن ارتباط مرکز تلفن است. برای این کار باید از یک پورت شبکه کمک بگیرید و دستگاه را به سیستم یا یک لپ تاپ وصل کنید. با وصل شدن دستگاه می توانید کانفیگ های مختلف را بر روی دستگاه اجرا کنید.

البته قبل برنامه ریزی دستگاه با استفاده از CMD در قسمت سرچ ویندوز، چگونگی ارتباط دستگاه با سانترال بررسی کنید. بعد از این بررسی می توانید آی پی مرکز تلفن را وارد کنید. البته باید دقت کنید اگر در مسیر تلفن و لپ تاپ از هیچ تجهیزاتی استفاده نکرده اید لپ تاپ هیچ آی پی، نمی گیرد لذا باید به صورت دستی آی پی را وارد و ﺁن را فعال کنید. برای اینکه آی پی سیستم را به آی پی دستی تبدیل کنید باید وارد سیستم لپ تاپ، Change Adaptor Setting، Ethernet و سپس properties شوید و گزینه ی IP V4 را انتخاب کنید.

شروع آموزش رایگان مرکز تلفن NS

پس از اینکه آی پی دستی را تعیین نمودید آن را وارد مرورگر نمایید. سپس پسورد و یوزر پیش فرض دستگاه را وارد کنید. یوزر پیش فرض، INSTALLER با حروف بزرگ و پسورد دستگاه، 1234 می باشد.

برای مشاهده و دریافت اطلاعات لازم در مورد اسلات و کارت های دستگاه می توانید به بخش آموزش مرکز تلفن NS و قسمت SLOT مراجعه کنید. در این بخش، کارت های پیش فرض برنامه ریزی NS500 با ظرفیت های 6 خط شهری، 4 داخلی دیجیتال بک تو بک و همچنین کارت 16 پورت آنالوگ موجود می باشد. با حرکت دادن موس می توانید این کارت ها را روی اسلات قرار دهید و ظرفیت دستگاه را افزایش دهید. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که نحوه ی نصب کارت های سانترال NS روی دستگاه به صورت فیزیکی می باشد.

معرفی بخش های مختلف محیط برنامه ریزی سانترال NS

در این قسمت از آموزش رایگان مرکز تلفن NS به معرفی بخش های مختلف این دستگاه می پردازیم:

  • برای تنظیمات مربوط به تاریخ و زمان دستگاه می توانید به قسمت 2 یا همان SYSTEM بروید.
  • برای اجرای موزیک هلد دستگاه به قسمت 2-2 اپراتور بروید.
  • تنظیم تایمرهای بخش های مختلف دستگاه در قسمت 3-2 امکانپذیر است
  • یکی از مهم ترین بخش های برنامه ریزی هر سانترالی، WEEK TABLE یا زمانبندی است که در مبحث آموزش رایگان مرکز تلفن NS نیز به آن پرداخته می شود.
  • برای مشخص کردن شماره، کلاس بندی، نام گذاری و .. باید به قسمت ۱-۱-۴ تنظیمات داخلی بروید.
  • اگر گوشی تلفن شما از نوع دیجیتال است در قسمت داخلی می توانید راه اندازی و فعال یا غیر فعال بودن آن را پیگیری کنید. در صورتی که در ستون جلوی داخلی، عبارت DPT 40V باشد یعنی اینکه گوشی دیجیتال شما راه اندازی شده است.
  • تنظیمات و کلاس بندی خطوط شهری را می توانید از طریق ستون COS که همان کلاس بندی داخلی است انجام دهید.
  • اگر می خواهید در زمان اشغال و یا عدم پاسخگویی شماره ای در زمان های مختلف آن را به شماره ی دیگری ارجاع دهید می توانید به سربرگ دوم قسمت 1-1-4 بروید.

آموزش رایگان مرکز تلفن NS  با مجموعه معتبر پی بی ایکس شاپ

سری سانترال های NS دارای یک محیط جداگانه هستند و برنامه ریزی آن ها در محیط وب انجام می گیرد به همین دلیل، آموزش آن ها با سری های TDA و TDE متفاوت است. لذا مجموعه ی معتبر پی بی ایکس شاپ در کنار آموزش رایگان این مرکز تلفن، یک پکیج مقدماتی مرکز تلفن NS  نیز تهیه و تدوین نموده است که در آن انواع اطلاعات لازم در مورد نحوه نصب، راه اندازی اولیه، برنامه ریزی، کلاس بندی و … این مرکز تلفن مورد بررسی قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.