افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

آموزش طرز استفاده از لوسیون بدن: تأثیر لوسیون را چند برابر کنید!

  • کد خبر : 5296
آموزش طرز استفاده از لوسیون بدن: تأثیر لوسیون را چند برابر کنید!

استفاده از لوسیون بدن چیزی نیست که شما درباره اهمیت آن اطلاع نداشته باشید؛ اما آیا می‌دانید طرز استفاده از لوسیون به چه ترتیب است؟ یا می‌دانید که با انجام چه‌کاری تأثیر لوسیون بدن را می‌توانید چند برابر کنید؟ در این مطلب می‌خواهیم با شما درباره نحوه استفاده از لوسیون بیشتر حرف بزنیم. همچنین تفاوت […]

استفاده از لوسیون بدن چیزی نیست که شما درباره اهمیت آن اطلاع نداشته باشید؛ اما آیا می‌دانید طرز استفاده از لوسیون به چه ترتیب است؟ یا می‌دانید که با انجام چه‌کاری تأثیر لوسیون بدن را می‌توانید چند برابر کنید؟

در این مطلب می‌خواهیم با شما درباره نحوه استفاده از لوسیون بیشتر حرف بزنیم. همچنین تفاوت لوسیون بدن پوست نرمال و خشک را بررسی می‌کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای یادگرفتن شیوه صحیح استفاده از لوسیون بدن همراه ما باشید.

قبل از هرچیز بیایید با فواید لوسیون بیشتر آشنا شویم تا اهمیت استفاده از آن را بهتر درک کنیم.

فواید استفاده از لوسیون بدن چیست؟

  • مرطوب‌کنندگی: هدف اصلی استفاده از لوسیون آبرسانی به پوست است.
  • نرم‌کنندگی پوست: استفاده منظم از لوسیون بدن پوست را نرم و لطیف می‌کند و باعث از بین رفتن لکه‌ها و خشکی آن می‌شود.
  • محافظت از پوست: لوسیون با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست آن را هیدراته نگه می‌دارد و از آن دربرابر عوامل تحریک‌کننده خارجی مراقبت می‌کند.
  • پیشگیری از پیری پوست: لوسیون بدن با حفظ رطوبت پوست خاصیت ارتجاعی یا الاستیسیته آن را بهبود می‌بخشد. درنتیجه پوست کمتر مستعد علائم پیری زودرس مثل چین‌وچروک و خطوط ریز خواهد بود.
  • افزایش درخشندگی: لوسیون بدن پوست را درخشنده، شاداب و جوانی‌تر نشان می‌دهد.

حالا که با فواید لوسیون آشنا شده‌اید وقت آن است که طرز استفاده از آن را یاد بگیرید.

آموزش مرحله به مرحله استفاده از لوسیون بدن

  1. قبل از استفاده از لوسیون دوش یا حمام بگیرید تا پوست تمیز شود. بعدازآن پوست بدن‌تان را با یک حوله خشک کنید ولی آن را کمی مرطوب نگه‌ دارید تا لوسیون بهتر جذب شود.
  2. مقدار کمی لوسیون را کف دست خود بریزید و کف دست‌های خود را به‌هم بمالید؛ این کار کمی لوسیون را گرم می‌کند و درصد جذب آن را افزایش می‌دهد.
  3. بدن خودتان را به قسمت‌های مختلف مثل بازوها، پاها و بالاتنه تقسیم کنید و هربار لوسیون را روی یک قسمت خاص بمالید. از مچ پا و مچ دست شروع کنید و با حرکات آرام و دایره‌ای به سمت بالا حرکت کنید.
  4. بعضی از نواحی پوست مثل آرنج، زانو و پاشنه‌پا بیشتر مستعد خشکی هستند؛ بنابراین لوسیون بیشتری روی این نواحی بمالید و آن را بیشتر ماساژ بدهید.
  5. چند دقیقه صبر کنید تا لوسیون کاملاً جذب پوست بدن بشود و بعد لباس‌هایتان را بپوشید.

نحوه استفاده از لوسیون همین‌قدر ساده است اما توجه به چند نکته دیگر تأثیر آن را چند برابر می‌کند.

مهم نکات استفاده از لوسیون بدن چیست؟

  • لوسیون را با توجه به نوع پوست (چرب، خشک یا حساس) خود انتخاب کنید.
  • اگر زمان زیادی در فضای باز هستید از لوسیونی استفاده کنید که حاوی SPF باشد و از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت کند.
  • لوسیون را به‌صورت منظم بعد از حمام استفاده کنید تا رطوبت بدن شما را حفظ کند.
  • با نوشیدن آب کافی بدن خود را هیدراته نگه دارید تا لوسیون هم بهتر تأثیر بگذارد.

در ادامه به دو سؤال دیگر درباره استفاده از لوسیون پاسخ می‌دهیم؛ اینکه لوسیون را کجا بمالیم و چه زمانی از آن استفاده کنیم؟

لوسیون بدن را کجا بزنیم؟

شما می‌توانید لوسیون بدن را تقریباً روی تمام قسمت‌های بدن به‌جز نوحی حساس مثل صورت و غشاهای مخاطی (مجاری تناسلی، تناسلی و گوارشی) بمالید.

مهم‌ترین قسمت‌های بدن که باید روی آن‌ها لوسیون بمالید این‌ها هستند:

  • بازوها و دست‌ها
  • پاها
  • پشت و کمر
  • بالاتنه
  • گردن و دکلته

بهترین زمان برای استفاده از لوسیون بدن کدام است؟

بهترین زمان برای استفاده از لوسیون بدن بلافاصله بعد از حمام است؛ وقتی که پوست شما کمی رطوبت دارد به‌راحتی لوسیون را جذب می‌کند. علاوه بر این، در طول روز هم می‌توانید مجدداً از لوسیون بدن استفاده کنید، مخصوصاً اگر پوست خشکی دارید یا در آب‌وهوای خشک زندگی می‌کنید.

بعضی‌ها عادت دارند که لوسیون بدن و صورت را به‌جای هم استفاده می‌کنند؛ بیایید ببینیم این کار اصولاً درست است یا نه:

آیا لوسیون بدن با لوسیون صورت تفاوت دارد؟

بله، با توجه به تفاوت جنس پوست بدن و صورت این دو لوسیون متفاوت هستند. لوسیون بدن به‌طورکلی غلیظ‌تر است و برای مرطوب‌کنندگی بیشتر فرموله شده است.

از طرف دیگر لوسیون صورت سبک‌تر و متناسب با پوست ظریف صورت است. لوسیون صورت حاوی مواد خاصی است که برای پیشگیری از جوش‌زدن صورت و چین‌وچروک آن مفید هستند.

حالا که همه‌چیز را درباره لوسیون بدن می‌دانید وقت انتخاب بهترین برند است. ادامه این مطلب شما را از سردرگمی دربرابر قفسه لوسیون‌های داروخانه و فروشگاه نجات می‌دهد.

چگونه بهترین لوسیون بدن انتخاب کنیم؟

اگر تا اینجای کار به این نتیجه رسیده‌اید که لوسیون بدن برای سلامت پوست بسیار ضروری است باید در انتخاب آن‌هم دقت کنید. برای انتخاب بهترین لوسیون بدن به این فاکتورها توجه کنید:

  1. نوع پوست: لوسیون‌ را با توجه به نوع پوست (چرب، خشک و حساس) انتخاب کنید.
  2. مواد تشکیل‌دهنده: لوسیونی را انتخاب کنید که ترکیبات آن اسید هیالورونیک، گلیسیرین و سرامیدها باشد و از تهیه لوسیون‌هایی که دارای افزودنی‌های مضر مثل پارابن‌ها و سولفات‌ها هستند خودداری کنید.
  3. عطر و رایحه: اگر پوست حساسی دارید، لوسیون‌های بدون عطر یا ضد حساسیت را تهیه کنید.
  4. SPF: اگر خیلی زیر آفتاب می‌مانید یک لوسیون بدن با SPF برای محافظت بیشتر دربرابر آفتاب استفاده کنید.

کلام پایانی؛ آنچه باید درباره طرز استفاده از لوسیون بدن می‌دانستید!

استفاده از لوسیون بدن در روتین مراقبت از پوست، پوست شما را سالم‌تر و زیباتر می‌کند؛ درست همان‌طور که دلتان می‌خواهد باشید. در این مطلب به سؤال لوسیون بدن را کجا بزنیم پاسخ دادیم و طرز استفاده از لوسیون بدن را به شما آموزش دادیم.

حتماً یادتان باشد که لوسیون را بلافاصله بعد از دوش گرفتن، یعنی زمانی که پوست شما کمی مرطوب است استفاده کنید. با انجام مداوم این کار پوست شما مرطوب باقی می‌ماند و از طراوت و زیبایی آن لذت خواهید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.