افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

آیا جزیره کیش یکی از بهترین مقاصد برای سفر خانوادگی است؟

  • کد خبر : 4770
آیا جزیره کیش یکی از بهترین مقاصد برای سفر خانوادگی است؟

جزیره کیش، جزیره‌ای تفریحی در جنوب کشور، با سواحل ماسه‌ای سفید و صخره‌های مرجانی، از دیرباز مقصد اصلی گردشگران ایرانی و خارجی بوده است. علاوه بر این، کیش دارای مناظر باورنکردنی برای بازدید و فعالیت‌های شگفت انگیزی است که باید انجام دهید. دریای آبی پهناور، خطوط طولانی ساحل و غروب‌های نفس گیر می‌تواند هر کسی […]

جزیره کیش، جزیره‌ای تفریحی در جنوب کشور، با سواحل ماسه‌ای سفید و صخره‌های مرجانی، از دیرباز مقصد اصلی گردشگران ایرانی و خارجی بوده است. علاوه بر این، کیش دارای مناظر باورنکردنی برای بازدید و فعالیت‌های شگفت انگیزی است که باید انجام دهید. دریای آبی پهناور، خطوط طولانی ساحل و غروب‌های نفس گیر می‌تواند هر کسی را از هر کجا به خود جذب کند، اما جزیره کیش تنها به این مناظر محدود نمی‌شود. در اینجا، مناظری را خواهید دید که قدمت آن‌ها حتی به هزاران سال پیش بازمی‌گردد و برای تکمیل آن، می‌توانید برخی از مدرن‌ترین هتل‌ها یا پارک‌های کیش را تجربه کنید. در دو دهه اخیر به خصوص در دو سال اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز، مردم تمایل بیشتری به سفرهای داخلی دارند و بهترین گزینه جزیره کیش است زیرا به زیبایی جزایر خارجی و با هزینه بسیار کم است. قیمت تور کیش در فصل‌های مختلف سال متفاوت است و در فصل تابستان با قیمت مناسب‌تری ارائه می‌شود. تورهای لحظه آخری نیز ارزان بوده و طرفداران زیادی دارد. برای تهیه بلیط هواپیمای تهران کیش می‌توانید از آژانس‌های مستقر در سفرمارکت درخواست کمک کنید و با رزرو هتل دلخواه خود سفر بی‌نظیری را تجربه کنید. مهم است بدانید که جزیره کیش جاذبه‌های متنوعی دارد و در ادامه ما تعدادی از بهترین و زیباترین مکان‌ها را برای شما نام می‌بریم که می‌تواند مقصد سفرهای خانوادگی و دوستانه شما باشد.

کشتی یونانی کیش

بدون شک کشتی یونانی یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های جزیره کیش در ایران است. اگر از قبل داستان کشتی یونانی را نمی‌دانید، مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد. این کشتی که ساخت انگلستان و متعلق به یونان است در سال ۱۹۶۷ در دریای کیش غرق شد و از آن زمان یونانی‌ها تمام تلاش خود را برای نجات کشتی زیبا و مجلل خود انجام داده‌اند. اما ظاهراً نقص‌های فنی جدی‌تر از آن بود که بتوان با آن مقابله کرد. بنابراین محموله کشتی که نفت بود تخلیه شد و در همان جایی که امروز هست باقی ماند. تصویر کشتی یونانی روی آب هنگام غروب و البته در شب بسیار زیبا و دیدنی است. به خصوص اگر اهل عکاسی هستید، پیشنهاد می‌شود که این صحنه را از دست ندهید. دیگر کارهای سرگرم کننده‌ای که می‌توانید در زمانی که اینجا هستید انجام دهید، شتر سواری و اسب سواری در کنار ساحل است. همچنین یک پارک ساحلی در آنجا وجود دارد که می‌توانید تنقلات و غذاها را از آنجا بخرید. در ساحل نزدیک پیست دوچرخه سواری وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش، شهر زیرزمینی کاریز است. تاریخ اصیل این شهر به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش برمی گردد و یکی از نمونه‌های ساخت قنات در ایران است. این شهر در واقع یک قنات بسیار بزرگ به وسعت حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع است از این رو به آن شهر می‌گویند. عمق شهر زیرزمینی کاریز حدود ۱۶ متر است. یعنی برای رسیدن به آن باید ۱۶ متر زیر زمین بروید. ارتفاع خود کاریز حدود ۸ متر است. جریان آب، گردش هوای خنک و سقف مرجانی پر از فسیل‌های باستانی از ویژگی‌های نفس گیر این شگفتی است. مورخان بر این باورند که این کاریز تنها نمونه ساختمانی است که دارای سقف مرجانی است و همین ویژگی آن را به مکانی شگفت‌انگیز برای بازدید تبدیل کرده است.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره سند تمدن و قدمت دیدنی‌های کیش است. اگرچه کیش در سال‌های اخیر مدرن شده است، اما ریشه آن به سال‌ها قبل برمی گردد. بقایای خانه‌های ویران شده در حریره نشان می‌دهد که مردم این منطقه سال‌ها پیش روزگار پرفراز و نشیبی داشته‌اند. ویرانه‌های این شهر شامل بقایای عمارتی با کاشی کاری‌های دوره ایلخانی، حمام عمومی و کارگاه‌های صنعتی است. باستان شناسان معتقدند که بناهای چند طبقه این شهر در اثر زلزله ویران شده است. بسیاری از سازه‌ها به طور قابل پیش بینی در ویرانه هستند، اما فرم و تزئینات آن‌ها حس زندگی در جزیره‌ای در خاورمیانه را در دوران باستان به شما القا می‌کند. این شهر یکی از مراکز تجارت مروارید بوده است.

پارک پرندگان کیش

بعد از مکان‌های تاریخی نوبت به دیگر جاذبه‌های کیش می‌رسد که در سفرهای خانوادگی خود می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. باغ پرندگان یکی از جالب‌ترین مکان‌های کیش است. بیش از ۵۰ گونه در باغ پرندگان کیش وجود دارد. گونه‌های مختلف طاووس، پلیکان و طوطی را می‌توان در این پارک مشاهده کرد. علاوه بر این، برخی از گونه‌های پرندگان بومی نیز در این باغ به چشم می‌خورد. اما این همه ماجرا نیست. اگر کمی از باغ پرندگان فاصله بگیرید، به آکواریوم آب شور خواهید رسید. انواع مختلف پستانداران دریایی مانند شیرهای دریایی در این آکواریوم دیده می‌شود.

پارک دلفین کیش

در سفرهای خانوادگی به کیش، باید بیشتر هوای فرزندان خردسال و نوجوانان خود را داشته باشید که در این صورت پیشنهاد می‌شود بازدید از پارک دلفین‌ها را نیز در نظر بگیرید. پارک دلفین‌ها یا دلفیناریوم یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های جزیره کیش است. دلفیناریوم در جنوب شرقی جزیره در منطقه باغ پرندگان قرار دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، در آکواریوم شور این منطقه علاوه بر دلفین، تعدادی دیگر از پستانداران دریایی نگهداری می‌شود. اما دلیل اصلی شهرت پارک دلفین‌ها حرکات و نمایش‌های جالب و خنده دار این حیوانات باهوش است. بازی دلفین‌ها با توپ، حلقه و نقاشی برای کودکان و البته بزرگسالان هیجان‌انگیز است. برای سفر به کیش و بازدید از این پارک جذاب دلفین ها کافی است از تهران بلیط هواپیما تهران کیش را رزرو کنید.

جزیره هندورابی

در سفر به کیش خود را به تفریح و گشت و گذار در داخل جزیره محدود نکنید. یکی از پیشنهادات برای گردش در کیش جزیره هندورابی است. مساحت هندورابی ۲۳ کیلومتر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۹ متر است. با ساخت و سازهایی که در کیش انجام شده، طبیعت کیش دستخوش تغییرات زیادی شده است. اما با رفتن به هندورابی از طبیعت بکر و زیبای آن لذت خواهید برد. علاوه بر طبیعت بکر، بافت سنتی هندورابی نیز حفظ شده است. بیشتر بومیان جزیره از طریق ماهیگیری امرار معاش می‌کنند. این جزیره در قرن پانزدهم توسط پرتغالی‌ها اشغال شد. بقایای توپ‌های قدیمی یادگار آن زمان است. برای رفتن به جزیره هندورابی می‌توانید از قایق‌های اجاره‌ای که در خلیج ماهیگیری کیش موجود است استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.