افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

آیفون 14 پرو بخریم یا 14 پرو مکس؟ مقایسه پرچمدارهای جدید آیفون

  • کد خبر : 3455
آیفون 14 پرو بخریم یا 14 پرو مکس؟ مقایسه پرچمدارهای جدید آیفون

هر بار که اپل از گوشی‌های جدیدش رونمایی می‌کند، بحث بر سر اینکه کدام رنگ یا نسخه از آیفون جدید ارزش خرید بیشتری دارد داغ‌تر می‌شود. از زمانی که اپل آیفون‌های xs یا 10 و 11 را در نسخه‌های معمولی، پرو و پرومکس روانه بازار کرد تا الان که شاهد عرضه رسمی آیفون 14، 14 […]

هر بار که اپل از گوشی‌های جدیدش رونمایی می‌کند، بحث بر سر اینکه کدام رنگ یا نسخه از آیفون جدید ارزش خرید بیشتری دارد داغ‌تر می‌شود. از زمانی که اپل آیفون‌های xs یا 10 و 11 را در نسخه‌های معمولی، پرو و پرومکس روانه بازار کرد تا الان که شاهد عرضه رسمی آیفون 14، 14 پرو و 14  پرومکس هستیم، یکی از سؤالات پرتکرار خریداران این است که آیفون 14 پرو بخریم یا 14 پرومکس؟

اگر شما هم منتظر پرچمدارهای جدید آیفون بودید و می‌خواهید بدانید کدام نسخه ارزش خرید بیشتری دارد و برای شما گزینه بهتری است، تا انتها همراه ما باشید. در این نقد و بررسی به تفاوت‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس می‌پردازیم و مزایا و معایب هرکدام را از نظر کارشناسان و خریداران مطرح می‌کنیم.

تفاوت آیفون 14 پرو و پرومکس

سخت‌افزار، نرم‌افزار، جنس بدنه، کیفیت صفحه نمایش، ظرفیت باتری، دوربین و قیمت از معیارهای مهم در مقایسه آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس هستند. با آگاهی از این فاکتورها می‌توانید خرید بهتری را تجربه کنید.

مقایسه ایفون 14 پرو مکس و پرو از لحاظ طراحی نهایی

از نظر طراحی تفاوت بزرگی نمی‌بینیم، تنها فرق آیفون 14 پرو با 14 پرو مکس، ابعاد و وزن این دو محصول است. جنس بدنه این دو گوشی از محافظ سرامیکی و شیشه مات است و در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طلایی و بنفش تولید شده‌اند. یکی از تفاوت‌های جزئی مدل پرو و پرومکس، ابعاد و وزن بیشتر آیفون 14 پرومکس است. بنابراین مدل پرومکس را می‌توانید برای استریم ویدئو و بازی انتخاب کنید.

وزن آیفون 14 پرو 206 گرم و آیفون 14 پرومکس،240 گرم است. این تفاوت در آیفون 14 پرو با 14 پرومکس برای افرادی که به وزن بالای گوشی حساس هستند اهمیت بالایی دارد. اگر به دنبال تلفن همراه قدرتمند و سبک‌تر هستید، آیفون 14 پرو انتظارات شما را برآورده می‌کند.

فرق صفحه نمایش در آیفون پرو 14 و پرومکس

آیفون 14 پرومکس صفحه نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی دارد، درحالیکه آیفون 14 پرو از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی برخوردار است. همچنین تعداد پیکسل‌های به‌کار رفته در آیفون 14 پرومکس از مدل پرو بیشتر است. البته تکنولوژی نمایشگر در هر دو مدل یکسان است. از ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی‌های پرچمدار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Super Retina XDR
  • صفحه نمایشگر اولد(OLED)
  • رزولوشن 460 ppi

تفاوت پردازنده گوشی‌های جدید اپل

بی‌شک جدید‌ترین گوشی‌های آیفون، بهترین عملکرد و بازدهی را در بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار دارند. تراشه به‌کار رفته در نسخه 14 پرو و 14 پرومکس، به‌روزترین تراشه شرکت اپل یعنی A16 Bionic chip است که در مقایسه با دیگر تراشه‌های موجود در بازار افزایش سرعت 40 درصدی را به همراه داشته است.

بنابراین از نظر عملکرد و کارکرد پردازنده، فرقی میان آیفون 14 پرو با آیفون 14 پرومکس وجود ندارد. تراشه A16 به‌کار رفته در این مدل‌ها از مهم‌ترین نقاط قوت آن‌ها نسبت به آیفون‌های قبلی است.

این تراشه جدید از 6 هسته پردازشی -4 هسته کم‌مصرف‌تر و دو هسته قدرتمند- تشکیل شده‌ است. پردازنده‌های آیفون 14 پرو و 14 پرومکس، 20 درصد انرژی کمتری نسبت به تراشه قبلی اپل (A15) مصرف می‌کنند و سرعت بیشتری هم دارند. پس برای اجرای برنامه‌ها یا بازی‌های سنگین روی آیفون 14 پرو و پرومکس حساب کنید.

طور عمر باتری و ظرفیت شارژدهی آیفون 14 پرو در مقایسه با آیفون 14 پرومکس

طبق بررسی‌های انجام شده و ادعای خود اپل، باتری آیفون 14 پرومکس ماندگاری بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر دارد. باتری لیتیوم پلیمری آیفون 14 قابلیت شارژ سریع هم دارد و در 30 دقیقه بیش از 50 درصد آن شارژ خواهد شد. هم مدل ایفون 14 پرو مکس و هم ایفون 14 پرو از شارژ بی‌سیم MagSafe نیز پشتیبانی می‌کنند.

ظرفیت باتری 14 پرومکس 4323 میلی آمپر ساعت است ولی 14 پرو باتری 3200 میلی‌آمپری دارد. با باتری پرومکس تا 29 ساعت می‌توانید ویدئو ببینید یا تا 95 ساعت آهنگ گوش کنید. این مقدار در مدل ایفون 14 پرو چندساعت کمتر است.

مقایسه آیفون 14 پرو با آیفون 14 پرو مکس از نظر دوربین

گوشی‌های ایفون همیشه از لحاظ دوربین جزو بهترین‌ها هستند. این بار هم برای استفاده طولانی مدت از دوربین گوشی برای ولاگری یا ثبت تصاویر و فیلم‌های خاطره‌انگیز و باکیفیت می‌توانید روی مدل های آیفون 14 پرومکس یا پرو حساب کنید.

مدل‌های پرو و پرومکس آیفون 14 در مقایسه با نمونه‌های قبلی، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند؛ دوربین اصلی آن‌ها به یک سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز شده است تا تصاویر باکیفیت‌تری ثبت کند. هر دو مدل آیفون از جدید‌ترین فناوری‌ها مانند ترکیب پیکسل‌ها برخوردار هستند و هیچ تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد. سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دوربین‌های آیفون پرو و پرومکس یکسان بوده و کاربران با خرید هر کدام از این گوشی‌های هوشمند، به بهترین کیفیت و عملکرد دست پیدا می‌کنند.

تفاوت قیمت آیفون 14 پرو با 14 پرو مکس

بررسی ویژگی‌های آیفون 14 پرو با 14 پرو مکس و مقایسه قیمت آنها می‌تواند ارزش خرید هر کدام را مشخص کند. سری 14 آیفون نسبت به سری‌ قبلی یعنی آیفون 13 افزایش قیمت زیادی نداشته است ولی مدل پرو و پرو مکس قیمت بالاتری دارند. قیمت آیفون 14 پرو از 999 دلار شروع شده و با توجه به ظرفیت‌های متنوع حافظه، قیمت آن تغییر می‌کند. قیمت آیفون 14 پرو مکس نیز از 1099 دلار شروع شده و با افزایش حافظه، قیمت آن هم بیشتر خواهد شد. هر دو مدل پرو و پرومکس در ظرفیت‌های 128، 256، 512 و یک ترابایتی عرضه شده‌اند.

البته هزینه‌ای که می‌پردازید فقط به قیمت آیفون سری 14 محدود نمی‌شود؛ زیرا اغلب خریداران آیفون 14 پرو مکس و ایفون 14 پرو تمایل دارند برای محافظت بیشتر و تجربه کاربری بهتر، همزمان با خرید گوشی، گلس، کاور، ایربادز و حتی اپل واچ هم سفارش دهند. برای خرید لوازم جانبی آیفون می‌توانید به سایت (https://styleup.ir/) مراجعه کنید و لوازم جانبی سری 14 پرو و پرومکس را تهیه کنید.

علاوه بر بحث کاربرد لوازم جانبی برای گوشی‌های اپل، بحث زیبایی و تناسب رنگ و شکل برخی از اقلام اکسسوری دیجیتال آیفون نیز در بین بسیاری از کاربران مطرح است.

ویژگی‌های جدید آیفون 14 پرو و 14 پرومکس؟

حتماً متوجه شده‌اید که تفاوت بارزی میان این دو محصول اپل وجود ندارد و هر دو بهترین و جدید‌ترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند. تفاوت‌های موجود در این دو مدل جزئی بوده و شما می‌توانید با بررسی این موارد و اولویت‌های شخصی‌تان، یک آیفون را انتخاب کنید.‌

جزیره پویا یکی از امکانات جدید ارائه شده در سری جدید آیفون است. این ویژگی تنها در دو مدل پرو و پرومکس آیفون 14 فعال بوده و مدل‌های پلاس و استاندارد آن، از این ویژگی برخوردار نیستند.‌

یک تمایز بزرگ و جدید سری پرومکس و پرو آیفون 14 نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند بازار، ارتباط ماهواره‌ای است. با این قابلیت دیگر نیازی به آنتن یا اینترنت برای پیدا کردن مسیر خود ندارید. به‌علاوه پرچمدار چدید آیفون با اتصال به ماهواره‌های مختلف، در صورت نیاز و تشخیص خطر، موقعیت مکانی شما را به نزدیک‌ترین نیروهای امدادی ارسال خواهند کرد.

آیفون 14 پرو بهتر است یا 14 پرومکس؟

امیدواریم به کمک این نقد و بررسی اولیه آیفون 14 پرو و پرومکس با مشخصات، شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو مدل قدرتمند آشنا شده باشید و هنگام خرید این گوشی‌ها مدل دلخواه خود را به آسانی انتخاب کنید. در این مقاله سعی کردیم این دو نسخه جدید ایفون را از لحاظ سخت‌افزار، نرم‌افزار، دوربین‌ها، پردازنده، باتری و سایر امکانات بررسی کنیم تا در نهایت تصمیم بگیرید آیفون 14 پرو بخرید یا 14 پرو مکس. در پایان پیشنهاد می‌کنیم با خرید لوازم جانبی باکیفیت ریسک استفاده از این گوشی‌های ارزشمند و گران‌قیمت را کاهش دهید و بر دوام و زیبایی آنها بیفزایید.

منبع: phonearena

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3455

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.