افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور 2023 توسط رادوتا معرفی شد!

  • کد خبر : 3266
ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور 2023 توسط رادوتا معرفی شد!
رادوتا در این مقاله با بررسی بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی برای ایرانیان، ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور را معرفی می‌کند.

معرفی راحت ترین و بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی برای ایرانیان بدون کنکور

جاده پر ترافیک کنکور تجربی در طی سال‌های اخیر باعث شده است تا بسیاری از دانش‌آموزان ایرانی برای رسیدن به مقصد پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و یا سایر رشته‌های پرطرفدار این حوزه به فکر راه میانبر و جایگزین آن باشند. یافتن ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور، معیاری برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل دنداپزشکی برای ایرانیان به حساب می‌آید. در این نوشته به دنبال آن هستیم تا با بررسی رشته‌دندانپزشکی در کشور‌های مختلف جهان، بتوانیم ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور را بیابیم. برای این کار از میان کشور‌های مختلف و پرطرفدار در قاره متفاوت یک یا دو نمونه را انتخاب کرده ایم و شرایط و هزینه تحصیل را نیز ذکر کرده ایم تا به خوبی بتوانیم در میان انتخاب‌های مختلف، ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور را به شما معرفی کنیم.

دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه 5 سال طول می‌کشد. روسیه از جمله کشور‌های ارزان برای تحصیلات تکمیلی به شمار می‌رود. برای تحصیل دندانپزشکی برخلاف کشور‌های نامبرده و بسیاری از دیگر کشورها به مدرک زبان روسی برای ورود به دانشگاه نیازی نیست. متقاضیان تحصیل دردنداپزشکی یا پزشکی و داروسازی در روسیه با سپری کردن دوره پادفک روسی به راحتی و بدون نیاز دانشگاه‌های روسیه به مدرک زبان می‌توانند تحصیل کنند. برای ورود به رشته دندانپزشکی ، برخی از دانشگاه‌های روسیه آزمون ورودی برگزار می‌کنند و برخی دیگر نیز بدون آزمون ورودی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. علاوه بر این امکان پذیرش تضمینی و ثبت نام دندانپزشکی در روسیه بدون آزمون نیز توسط مؤسسه رادوتا فراهم شده است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه برخلاف بسیاری از کشور محدودیت سن ، معدل ، نمره مدرک زبان و …. ندارد. تنها با داشتن پاسپورت امکان ثبت نام ابتدایی در دانشگاه‌های روسیه وجود دارد. ازاین رو شرایط سخت و پیچیده برخی کشور‌ها مانند آمریکا، کانادا و انگلیس در روسیه وجود ندارد و به راحتی می‌توان در مسیر دندانپزشک شدن قدم برداشت.

شهریه تحصیل دنداپزشکی در دانشگاه‌های روسیه که مورد تأیید وزارت بهداشت ایران باشد، سالانه بین 4 تا 9 هزار دلار است و البته دانشگاه‌های ارزان تر نیز وجود دارد که با شهریه سالانه کمتر حتی 2 هزار دلار می‌توان دندانپزشکی خواند اما بسیاری از این دانشگاه‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نبوده و امکان ارزشیابی مدارک پس از پایان تحصیلات و بازگشت به ایران وجود ندارد. با این وجود بسیاری از همین دانشگاه‌های ارزان قیمت تر نیز در بین دانشگاه‌های معتبر جهانی قرار داشته و می‌توان پس از پایان تحصیلات در روسیه به دیگر کشور‌های اروپایی مهاجرت کرده و از مدرک دندانپزشکی روسیه استفاده کرد.

دندانپزشکی در انگلیس

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلیس در مجموع حدود 6 سال طول می‌کشد که 4تا5 سال تحصیل سپس 1الی2سال کار تحت نظارت و طرح شامل می‌شود. شرایط تحصیل برای دانشگاه‌های مختلف آن متفاوت است اما به صورت مشترک تقریبا در همه دانشگاه‌ها شروطی از قبیل زیر را در نظر گرفته اند؛

  • داشتن آیلتس با معدل 7 که درهیچ کدام از بخش خای آزمون کمتر از 6.5 نباشد.
  • نمره دروس زیست شناسی و شیمی در سطح A باشد.

علاوه بر شروط بالا برای ورود به رشته دندانپزشکی انگلیس، افراد باید در آزمون ورودی دانشگاه‌ها نیز شرکت کنند. متقاضیان تحصیل در دندانپزشکی انگلستان همچنین باید هدف خود را از تحصیل تحت عنوان انگیزه نامه بیان کنند. این پایان روند پذیرش نیست پس از سپری کردن مراحل فوق در نهایت، پذیرفته شدگان باید در مصاحبه حضوری یا مجازی شرکت کنند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های مختلف انگلیس، متفاوت است اما به طور میانگین می توان هزینه 27000 پوند (معادل 35000 دلار) را به صورت سالانه تخمین زد.

دندان پزشکی در کانادا

کانادا، به مقصد محبوب این سال‌های مهاجران تحصیلی در سراسر دنیا تبدیل شده است. تحصیل در سطح جهانی، استاندارد بالای زندگی و فرصت های شغلی فراوان، از مهمترین دلایل محبوبیبت در بین دانشجویان بین المللی است. همچنین تحقیق و توسعه فناوری در این کشور باعث شده است تا تحصیل دندانپزشکی در کانادا انتخابی ایده آل باشد. مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در کانادا برای دوره های کارشناسی، 4 سال و برای دوره‌های کارشناسی ارشد ، 5 سال طول می‌کشد.

مدرک زبان آیلتس یا تافل یا PTE (با توجه به دانشگاه) از شروط اساسی برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا به حساب می‌آید که برای آیتلس مجموع نمره 6.5 که در هیچ کدام از مواد آزمون زیر 6 نباشد ، برای آزمون تافل نمره 90 و برای آزمون PTE نمره 65 باشد.

داوطلبان باید تحصیلات متوسطه خود را سپری کرده باشند و حداقل 70 درصد نمره را کسب کرده باشند همچنین در آزمون CASper (آزمون کاسپر یا کسپر آزمونی روان‌شناختی با سناریوهای فرضی واقع ‌بینانه ) شرکت کرده باشند و شش واحد در زیست شناسی، شیمی و فیزیک را نیز سپری کرد باشند. فرآیند پذیرش تحصیل دندانپزشکی در کانادا به اینجا ختم نمی‌شود و مدارکی مانند رزومه و انگیزه نامه نیاز است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا در بین دانشگاه‌های مختلف متفاوت است از 23 تا 103 هزار دلار کانادا متغیر است.

دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا 4 سال طول‌ می‌کشد. پروسه ثبت نام در رشته دندانپزشکی آمریکا به شکل زیر است؛ در ابتدا برای ثبت نام در کالج دندانپزشکی از طریق خدمات درخواست مدارس دنداپزشکی آمریکا (ADEA)  برای اکثر دانشکده‌های دندانپزشکی در آمریکا استفاده کنید. این سیستم اطلاعات درخواست شما را جمع آوری، تأیید و پردازش یا در هر مؤسسه ای که درخواست داده‌اید توزیع می‌کند. در واقع خدمات درخواست مدارس دنداپزشکی آمریکا (ADEA)  در مورد پذیرش تصمیم گیری نمی‌کند و هر مؤسسه مسئول تصمیمات پذیرش خود است.

آزمون پذیرش دندانپزشکی آمریکا با نام (DAT) مورد نیاز تمام دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور آمریکا به حساب می‌آید و حتی برخی از دانشگاه‌های کانادا نیز آن را می‌پذیرند. اطلاعات تکمیلی طبق درخواست دانشکده دندانپزشکی، توسط دانشجو ارسال می‌گردد. در نهایت برای پذیرش مصاحبه صورت می‌گردد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا سالانه بین 19 هزار تا 77 هزار دلار است.

نام دانشگاه شهریه سالانه دندانپزشکی
دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس 19,000 دلار
دانشگاه نیویورک 53,600 دلار
دانشگاه هاروارد 65,000 دلار
دانشگاه کارولینای شمالی چپل هیل 67,000 دلار
دانشگاه پنسیلوانیا 77,500 دلار
 جمع بندی

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور، گزینه‎ای است که این روز‌ها  بسیاری از دانش‎آموزان ناامید از دریای طوفانی کنکور ایران، به دنبال وسیله‌ای هستند تا با سوار شدن بر آن ، از تلاطم دریای کنکور به سلامت عبور کرده و به ساحل دندانپزشکی برسند. در این مقاله با بررسی چند کشور مطرح و محبوب که دانشگاه‌هایی با رنکینگ بالای جهانی دارند، به دنبال یافتن بهترین و ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور بودیم.

 مؤسسه مهاجرت تحصیلی رادوتا (RADOTA) با سابقه بسیار در امر ثبت نام و پذیرش دندانپزشکی، پزشکی بدون کنکور روسیه ، داروسازی در روسیه و سایر رشته ها در این کشور، با بررسی‌های مختلف خود و طبق اطلاعاتی که در بالاتر آمده است، کشور روسیه را بهترین گزینه به عنوان ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور معرفی می‌کند. حضور دانشگاه‌های با رنکینگ بسیار عالی جهانی و هزینه بسیار پایین برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه از جمله مزایایی است که روسیه را از هر نظر بر دیگر رقبا برتری می‌بخشد.

اگر شما نیز به دنبال ثبت نام در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور را دارید، روسیه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد از این رو توصیه می‌کنیم در این زمینه از متخصصین این امر کمک بگیرید.

راه‌های ارتباط با مؤسسه رادوتا

سایت: radotagroup.com

تلفن: 02188928590

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3266

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.