افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

  • کد خبر : 1345
ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

Cryptocurrency نوعی ارز دیجیتال است که به طور کلی فقط به صورت الکترونیکی وجود دارد. هیچ سکه یا اسکناس فیزیکی وجود ندارد مگر اینکه از سرویسی استفاده کنید که به شما امکان می دهد ارز رمزنگاری شده را برای یک رمز فیزیکی نقد کنید. شما معمولاً بدون استفاده از واسطه ای مانند بانک ، یا شخصی بصورت […]

Cryptocurrency نوعی ارز دیجیتال است که به طور کلی فقط به صورت الکترونیکی وجود دارد. هیچ سکه یا اسکناس فیزیکی وجود ندارد مگر اینکه از سرویسی استفاده کنید که به شما امکان می دهد ارز رمزنگاری شده را برای یک رمز فیزیکی نقد کنید. شما معمولاً بدون استفاده از واسطه ای مانند بانک ، یا شخصی بصورت آنلاین ، با تلفن یا رایانه خود ارز رمزنگاری شده را مبادله می کنید. بیت کوین و اتر ارزهای رمزپایه شناخته شده ای هستند ، اما مارک های رمزنگاری بسیار متنوعی وجود دارد و برندهای جدید به طور مداوم در حال ایجاد هستند.

مردم چگونه از رمز ارز استفاده می کنند؟

مردم از ارز رمزنگاری شده برای پرداخت سریع ، اجتناب از هزینه های معاملاتی که بانک های عادی از آنها می گیرند ، یا به دلیل اینکه نامش ناشناخته است ، استفاده می کنند. دیگران ارز رمزنگاری شده را به عنوان سرمایه گذاری نگه می دارند ، امیدوارند که این ارزش افزایش یابد

اولین ارز دیجیتال (بیت کوین) در سال 2008 توسط شخصی مرموز به نام ساتوشی ناکاموتو متولد شد! اما این که ساتوشی چه کسی ست هنوز مثل یک راز باقی مانده و آن شخص را در یک جمله خلاصه می کند که (یک مرد ژاپنی 37 ساله است و زبان مادری او انگلیسی ست)

تفاوت ارز رمزنگاری شده با دلار آمریکا چیست؟

تفاوت های مهمی بین ارز رمزنگاری شده و ارز سنتی وجود دارد.

حسابهای رمزنگاری شده توسط دولت پشتیبانی نمی شوند.

حساب های رمزنگاری شده توسط دولتی مانند دلار آمریکا که به یک حساب بانکی واریز می شود ، بیمه نمی شوند. اگر ارز رمزنگاری شده را با یک شرکت شخص ثالث ذخیره کنید و شرکت از فعالیت خارج شود یا هک شود ، دولت هیچ تعهدی برای ورود و کمک به پس گرفتن پول شما ندارد.

ارزش ارزهای رمزنگاری شده به طور مداوم تغییر می کنند. ارزش ارز رمزنگاری شده می تواند به سرعت تغییر کند ، حتی ساعت به ساعت!. این امر به عوامل زیادی از جمله عرضه و تقاضا بستگی دارد. سرمایه گذاری که امروز هزاران دلار ارزش دارد ممکن است فردا فقط صدها دلار ارزش داشته باشد. و اگر مقدار کاهش یابد ، هیچ تضمینی وجود ندارد که دوباره افزایش یابد.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

شاید حیرت برانگیز باشد که امروزه حدود ۶,۱۵۲ ارز دیجیتال در ۴۰۵ صرافی بین‌ المللی معامله می ‌شوند! که از این مقدار ۷۹۰ تای آن کوین و ۱,۳۸۵ تای آن توکن است.

نکته با اهمیت تر این که ارزش کل بازار کریپتو کارنسی ها در حال حاضر حول و حوش ۲ تریلیون دلار می چرخد! حجم معاملات بازار کریپتو کارنسی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۸ میلیارد دلار بوده است و ارز دیجیتال تتر بیشترین میزان خرید و فروش را به خود اختصاص می‌دهد!

سه ارز دیجیتال برتر که امروزه ورد زبان عام و خاص است و هر حا که می رویم، نام اینها می درخشد، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم وتتر است که به ترتیب در بازار، حدود 40.83 درصد، 18.3 درصد، 3.64 درصد از سهم بازار ارزهای دیجیتال را تصاحب کرده اند!
علاوه بر این قیمت دلار حدود ۲۴۰۰۸ تومان است و به نسبت روز گذشته تغییری نکرده است! در لیست زیر قیمت لحظه‌ای و اطلاعات چند ارز دیجیتال برتر بازار را مشاهده می‌کنید.

خرید ارز دیجیتال بیت کوین

  1. برای خرید ارز دیجیتال ابتدا باید در یک صرافی ایرانی ثبت نام و احراز هویت کنید
  2. مرحله بعدی پول یا ریال رو به حسابی که در اون احراز هویت کردید خواهید برد

تو این قسمت دو راه پیش رو دارین، اگر قصدتون استفاده از صرافی ایرانی هست، باید ریال رو به همون ارز مورد نظر تبدیل کنید و داخل کیف پولتون بریزید.

اگر قصد استفاده از صرافی خارجی را دارید، اول ریال را داخل صرافی ایرانی، به تتر یا هر توکن و کوین دیگری تبدیل کرده و آن را به حساب صرافی خارجی که از قبل انتخاب کردید انتقال می دهید، و در نهایت آن را به کیف پول منتقل می کنید.

نکته:

یک نرم افزار تغییر IP برای استفاده از صرافی های بین المللی در گوشی تلفن همراه یا سیستم های کامپیوتری تان باید نصب کنید تا بتوانید به راحتی با یک iP ثابت همیشه به آن صرافی بین المللی وارد شوید/ چون این صرافی خارجی است به علت تحریم باید از فیلترشکن استفاده کنید. و معامله خود را شروع کنید.

معروف ترین صرافی های خارجی

  • بایننس
  • کوینکس
  • کوین بیس
  • OKEX و…

تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین

تحلیل ارز دیجیتال به منظور معامله بهتر ارزهای دیجیتال شما صورت می پذیرد، که دو روش دارد:

  1. تحلیل بنیادی ارز دیجیتال
  2. تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل بنیادی ارز دیجیتال بیت کوین

تحلیل بنیادی توسط تحلیل گران شما را راهنمایی میکند که چه ارز دیجیتالی برای خرید/فروش شما مناسب تر است، در واقع می توانید با تحلیل بنیادی ارز دیجیتال، ارز دیجیتال مناسب خود را انتخاب و به خرید/فروش آن بپردازید.

در واقع اگر قصد دارید وارد بازار ارز دیجیتال شوید و در آن به معامله بپردازید یادگیری چگونه خواندن نمودار قیمت ‌های ارز های دیجیتال فوق ‌العاده اهمیت دارد.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بیت کوین

اصلی‌ترین ابزار یک معامله‌گر و دانشی که لازم است بدست آورد، تحلیل تکنیکال است. آموزش تحلیل تکنیکال و تمام اصطلاحات مربوط ی آن می ‌تواند برای مبتدیان بسیار دلهره آور و دشوار به نظر برسد و به همینعلت خیلی از افراد بدون آن‌ که اطلاعات اولیه راجع تحلیل تکنیکال را بلد باشند وارد دنیای هوشمند و بی رحمِ خرید و فروش می ‌شوند!

ولی چند ماه پس از تحمل ضررهای زیاد! دعا دعا می کننئ که کاش این موارد ساده را بلد بودند!

نتیجه گیری

برای این که بتوانید ارزهای دیجیتال را بهتر بشناسید و بهترین روش را برای خریداری ارزهای دیجیتال با ضرر کمتری یاد بگیرید، بهتر است به دنبال آموزش دیدن آن از یک منبع موثق و کاربلد باشید و مثل خیلی از معامله گران برتر ره صد ساله ای که خیلی ها اصرار داشتند نمی شود در یک شب رفت! در یک شب آن را طی کنید! البته با ماهریت زیاد این امر صورت میگیرد!

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.