افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

ازدواج های رنگی چیست؟

  • کد خبر : 3995
ازدواج های رنگی چیست؟

احتمالا درباره ازدواج های رنگی مانند ازدواج سفید و ازدواج بنفش شنیده اید، اما چه روابطی در این دسته ازدواج قرار می گیرند؟ ازدواج های رنگی بیشتر در کشور های غربی رایج است. این ازدواج های نو ظهور یک معضل جدی برای بشریت می باشد که می تواند بنیان خانواده ها را متزلزل کند. فرزندان حاصل از […]

احتمالا درباره ازدواج های رنگی مانند ازدواج سفید و ازدواج بنفش شنیده اید، اما چه روابطی در این دسته ازدواج قرار می گیرند؟ ازدواج های رنگی بیشتر در کشور های غربی رایج است. این ازدواج های نو ظهور یک معضل جدی برای بشریت می باشد که می تواند بنیان خانواده ها را متزلزل کند. فرزندان حاصل از این ازدواج ها بیشترین لطمه را در اجتماع می بینند چرا که سرنوشت آنها پس از تولد مشخص نیست. در این ازدواج ها نقش حمایتی به صورت دائم و صحیح اتفاق نخواهد افتاد و افراد ممکن است از لحاظ روحی صدمات بسیار زیادی را متحمل شوند. ازدواج های رنگی تهدیدی انکار ناپذیر برای نابودی کانون خانواده می باشد که متاسفانه نسل جدید به سمت آن کشیده می شوند. در ادامه به بررسی ازدواج سفید و بنفش می پردازیم.

ازدواج سفید چیست؟

ازدواج سفید یک پیوند ثبت نشده بوده که به مدت نامعلوم، میان طرفین برقرار می شود که با شرع و عرف جامعه ما کاملا متضاد می باشد. این ازدواج ها بسیار مخرب و نا مشروع است چرا که تیر خلاص را بر بنیان خانواده ها می زند. بیشترین آسیب در ازدواج سفید را دختر می بیند چرا که با گذشت زمان شادابی و جوانی خود را از دست خواهد داد.

علل اصلی گرایش به سمت ازدواج سفید عدم مسئولیت پذیری افراد می باشداین افراد معمولا مسئولیت کارها و عملکرد خود را بر عهده نمی گیرند. مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… از دیگر پارامتر های موثر به تمایل افراد به ازدواج های رنگی می باشد.

تبعات ازدواج سفید

فرزندانی که حاصل ازدواج سفید هستند صدمه زیادی را در این بین می بینند، علت آن عدم ثبت ازدواج و سرنوشت ناپیدای آنها خواهد بود. بارداری های حاصل از این ازدواج ها غالبا ناخواسته بوده و افراد قصد سقط آنها را دارند، که ممکن است سلامت فرد به خطر بیفتد و در مواردی منجر به مرگ شود. زنان بر حسب طبیعت خود دارای احساسات بسیار لطیفی هستند و اگر مرد قصد خاتمه زندگی را داشته باشد ممکن است دچار مشکلات روحی شوند. ازدواج سفید از لحاظ قانونی جرم محسوب شده و از نظر شرعی حرام و زنا می باشد.

ازدواج بنفش چیست؟

ازدواج بنفش نوعی ازدواج مصلحتی می باشد که معمولا بین افرادی است که تمایلات همجنس گرایانه دارند. در این ازدواج ها افراد برای پنهان ماندن روابط همجنس گرایانه خود و برای فریب اجتماع و خانواده ها اقدام به این کار می نمایند. در این ازدواج ها زوجین تمایل به دگر جنسی ندارند و با افراد هم جنس خود روابط جنسی برقرار می کنند.

افرادی که به ازدواج بنفش روی می آورند ترس طرد شدن از اجتماع و خانواده را دارند از همین رو اقدام به انجام این کار می کنند. این افراد همچنین برای رها شدن از چهار چوب خانواده و برآورده کردن انتظارات آنها، مبنی بر تشکیل خانواده دست به این ازدواج می زنند. در ازدواج بنفش خانواده به معنای واقعی کلمه تشکیل نشده و معمولا چنین روابطی به فرزندآوری منجر نمی شود که خود می تواند تبعات منفی برای جامعه به همراه داشته باشد.

کلام پایانی

اکثر کسانی که قصد ازدواج سفید و ازدواج بنفش را دارند افرادی هستند که مشکلات عاطفی داشته و یا دچار ناهنجاری های شخصیتی هستند. این ازدواج ها تهدیدی انکار ناپذیر برای جامعه می باشد. نهاد ها و ارگان های مربوطه باید با آموزش های مدون و تبیین مشکلات این ازدواج ها افراد را از خطرات و آسیب های آن آگاه کنند. از بین بردن مشکلات اقتصادی جامعه نیز یکی از راه حل های این مشکل اساسی در جامعه می باشد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3995

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.