افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

استفاده از شامپو ضد شوره در دوران بارداری

  • کد خبر : 2052
استفاده از شامپو ضد شوره در دوران بارداری
استفاده از شامپو ضد شوره در دوران بارداری دوران بارداری یکی از دوران بسیار حساس و البته شیرین در زندگی هر بانویی است. بسیاری از افراد برای حفظ سلامتی خود و جنینشان در این دوران از مواد غذایی خاص...

دوران بارداری یکی از دوران بسیار حساس و البته شیرین در زندگی هر بانویی است. بسیاری از افراد برای حفظ سلامتی خود و جنینشان در این دوران از مواد غذایی خاصی استفاده می کنند تا هیچ خطری، سلامتی مادر و فرزند را تهدید نکند. علاوه بر مواد غذایی و برخی حرکات فیزیکی، خانم های باردار باید در انتخاب شامپو موی خود نیز دقت بسیار زیادی به خرج دهند و شامپویی را انتخاب کنند که هیچ آسیبی به سلامتی مادر و جنین وارد نکند. بسیاری از افراد بر این باورند که شامپو پس از مدت کوتاهی از روی سر شسته می شود و نمی تواند هیچ آسیبی در دوران بارداری داشته باشد؛ در صورتی که استفاده از برخی شامپوها علی الخصوص شامپوهای ضد شوره می تواند خطراتی برای سلامتی مادر و جنین داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شوره سر در بارداری در این مقاله با ما همراه باشید.

شوره سر در بارداری

شوره سر یکی از مشکلات رایج پوست و موی سر است که در بسیاری از افراد شایع است. شوره سر مشکلی است که در آن کف سر، پوسته پوسته شده و دچار خارش می شود. شوره سر در اثر ریختن سلول های مرده کف سر و ایجاد سلول های جدید طبیعی، پدید می آید. عقیده غلطی که در مورد شوره سر وجود دارد این است که افرادی که شوره سر دارند، بهداشت موی خود را رعایت نمی کنند و به درستی موهای خود را نمی شویند. گفتنی است، این تفکر، بسیار اشتباه است و در اغلب موارد عوامل دیگری موجب ایجاد شوره سر می شوند. افراد در حالت عادی می توانند با استفاده از شامپوهای ضد شوره و سایر محصولات مراقبت پوستی، شوره سر خود را کنترل کنند. اما خانم های باردار باید در انتخاب شامپو دقت بیشتری داشته باشند؛ چرا که مواد شیمیایی قوی موجود در برخی از شامپوها می تواند برای سلامتی جنین و مادر خطرناک باشد. استفاده از مواد و ترکیبات ارگانیک برای رفع شوره سر در دوران بارداری توصیه می شود.

علل ایجاد شوره در دوران بارداری

بسیاری از بانوان باردار در دوران بارداری خود، به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شده در بدنشان، دچار مشکلات پوست و مو می شوند. یکی از شایع ترین این مشکلات، ایجاد شوره در موها است. در ادامه مطلب به عوامل عمده ای که باعث ایجاد شوره سر می شوند، می پردازیم.

· تولید چربی و روغن بالا

تغییرات هورمونی ایجاد شده در دوران بارداری به روش های مختلف روی پوست و موی افراد باردار تاثیر می گذارد. یکی از این تغییرات، افزایش چربی پوست کف سر و ایجاد سلول های تازه پوست کف سر است که سبب ایجاد شوره مو می شود.

· حساسیت به برخی از شوینده ها و شامپوها

حساسیت های غذایی از جمله مهم ترین حساسیت هایی است که در خانم های باردار رخ می دهد. اما علاوه بر حساسیت های غذایی، برخی از خانم های باردار به شوینده ها و شامپوهای مخصوصی نیز حساسیت نشان می دهند. شامپوهایی که ترکیبات شیمیایی بسیار قوی داشته و یا شامپوهای پارابن دار و رایحه دار، از جمله شامپوهایی هستند که باعث ایجاد حساسیت در زنان باردار و ایجاد شوره سر می شوند.

· واکنش بدن

همان طور که گفته شد، تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث ایجاد تغییراتی در عملکرد بدن می شود. بدن برخی از زنان باردار نسبت به برخی میکروارگانیسم های موجود در پوست سر واکنش نشان می دهد و از طریق مقابله با آن ها، سبب ایجاد شوره سر در افراد باردار می شود.

شامپو ضد شوره مناسب دوران بارداری

شامپو نوعی شوینده است که می توان آن را براساس نیازهای مختلف تغذیه ای مو، غنی کرد. شامپو در ساده ترین شکل خود صرفا خاصیت پاک کنندگی مو و پوست سر را دارد. اما با اضافه کردن ترکیبات مختلف، مثل انواع ویتامین و روغن های گیاهی می توان آن را تبدیل به یک محصول تاثیرگذارتر کرد تا مشکلات مربوط به مو، مثل ریزش، شوره، موخوره یا آسیب های ناشی از رنگ و دکلره را کاهش داد.

برخی از شامپوها و محصولات مراقبتی پوست، دارای مواد شیمیایی و ترکیباتی هستند که می توانند از طریق پوست جذب شده و وارد بدن شوند. از آن جایی که ترکیبات و مواد شیمیایی قوی در اکثر شامپوهای ضد شوره وجود دارد، استفاده از شامپوهای ضد شوره برای زنان باردار باید تحت نظارت پزشک انجام گیرد. در غیر این صورت، امکان آسیب به سلامتی جنین و مادر وجود دارد. در ادامه مطلب به معرفی برخی از مواد شیمیایی مضر موجود در شامپوهای ضد شوره برای خانم های باردار می پردازیم.

یکی از ترکیبات شیمیایی مضر در شامپوها، سدیم لوریل سولفات است که بنا به تحقیقاتی که انجام شده، منجر به ایجاد برخی نقص ها در نوزاد می شود. البته برخی از افراد سدیم لوریل سولفات را با سدیم لورت سولفات اشتباه می گیرند. این دو ماده شیمیایی کاملا با هم تفاوت داشته و سدیم لورت سولفات بر خلاف سدیم لوریل سولفات کاملا بی خطر است.

شامپوهایی که رایحه و بوهای خیلی غلیظی دارند، حاوی ترکیبات فتالاتی هستند که ممکن است باعث ایجاد حساسیت در بانوان باردار شود و به سلامتی مادر و جنین آسیب برسانند. همچنین شامپوهایی که پارابن یا مواد نگهدارنده ای به نام متیل ایزو تیازولینون دارند نیز می توانند مانع رشد سلول های عصبی جنین شوند و بدین ترتیب باعث ایجاد صدماتی در سلامتی جنین و مادر شوند.

برخی از نرم کننده های موی سر دارای ترکیبات زیان آوری هستند که قابلیت جذب از طریق فولیکول های مو را دارند و خانم های باردار باید همواره نرم کننده های خود را به ساقه موهای خود بزنند.

شامپو ضد شوره فولیکا

شامپو ضد شوره فولیکا یکی از شامپوهای ایرانی است که اکثر مواد تشکیل دهنده آن، عصاره های گیاهی و مواد ارگانیگ طبیعی هستند. عدم وجود مواد شیمیایی مضر در این شامپو ضد شوره، باعث شده تا این شامپو یکی از شامپوهای موثر و مفید برای افرادی که شوره سر دارند، باشد. همان طور که گفتیم، شوره سر یکی از مشکلات شایع در خانم های باردار است و از آن جایی که خانم های باردار باید در انتخاب شامپو ضد شوره دقت بسیار بالایی داشته باشند، شامپو ضد شوره فولیکا با عدم به کارگیری ترکیبات شیمیایی و مواد شیمیایی قوی و مضر، یکی از گزینه های مناسب برای استفاده خانم های باردار است.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2052

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.