افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

اصول اولیه لوله کشی استخر (قبل از ساخت استخر حتما بخوانید!)

  • کد خبر : 2801
اصول اولیه لوله کشی استخر (قبل از ساخت استخر حتما بخوانید!)
وله کشی استخر چگونه انجام می شود، یکی از مهمترین بخش های استخر، سیستم لوله کشی آن می باشد که اهمیت بسیار بالایی دارد.

لوله کشی استخر چگونه انجام می شود؟

بسیاری از سازندگان استخر، همیشه در لوله کشی استخر عجله می کنند و یا در فعالیت های مورد نیاز این مرحله کوتاهی می کنند. در نظر داشته باشید که اگر اصول اولیه لوله کشی استخر رعایت نشود، دردسر های بسیار بزرگی برای شما به وجود خواهد آمد. به طور کلی اگر استخر عملکرد استانداردی نداشته باشد، مشتری از سازه خود ناراضی خواهد بود و ممکن است سازنده نیز ساعت های طولانی را برای بازسازی مجدد نیاز داشته باشد.

در حالت ایده آل برای لوله کشی استخر بهتر است که از خطوط مستقیم استفاده کنید و همه چیز را متقارن کنید. با اینکه این کار از نظر طراحی استاندارد است و به جریان پیدا کردن آب نیز کمک می کند، اما همیشه این نوع طراحی استاندارد امکانپذیر نیست. در نظر داشته باشید که تفاوت در طراحی و اجرای لوله کشی استخر، بر روی شفافیت آب، استفاده از مواد شیمیایی و هزینه های عملیاتی تاثیر گذار خواهد بود. در نتیجه می توان به این مهم دست پیدا کرد که اصول اولیه چگونگی لوله کشی استخر بسیار مهم است.

اصول اولیه لوله کشی استخر چگونه است؟

  1. همانطور که از میان لوله ها حرکت می کند، اصطکاک ایجاد می شود و باعث کاهش سرعت آب خواهد شد.
  2. استفاده بیش از حد از آرنج های 90 درجه ای مانع حرکت آب خواهد شد و اصطکاک زیادی ایجاد خواهد کرد.
  3. حتی یک آرنج 45 درجه ای نیز می تواند سرعت آب را کند کند.
  4. آب در مسیر های مستقیم با سرعت بالاتری حرکت می کند و در مسیر های پر پیچ و خم آرام تر حرکت می کند.

در نظر داشته باشید که هر بار که سرعت آب به دلیل وجود آرنج کاهش پیدا می کند، مقدار کمتری از آب استخر وارد سیستم فیلتراسیون خواهد شد. استخر هایی با پمپ سرعت متغیر یا بدون این نوع از پمپ ها باید در هر 6 ساعت 1 بار آب استخر گردش پیدا کند. در صورتی که استخر شما این کار را انجام نمی دهد، احتمالا مشکلی در سیستم لوله کشی استخر وجود دارد.

چه زمانی باید در ساختار لوله کشی استخر تغییر دهیم؟

اگر لوله کشی استخر شما استاندارد نباشد، بهترین کار این است که سیستم لوله کشی خود را تغییر دهید و استاندارد سازی را برای این سیستم انجام دهید. اگر به این فکر می کنید که از کجا بدانیم لوله کشی استخر ما استاندارد است یا خیر؟ اگر سیستم لوله کشی استخر شما مانند تصویر زیر باشد، نیاز است تا تغییر در لوله کشی استخر را انجام دهید.

روش صحیح لوله کشی استخر

برخی از روش های استاندارد برای لوله کشی استخر وجود دارد که بسیاری از مجموعه های متخصص از آن برای طراحی سیستم لوله کشی استفاده می کنند تا کمترین هزینه و بالاترین بازدهی را از سیستم لوله کشی دریافت کنند. از مواردی که در لوله کشی استاندارد استخر رعایت می شود:

  • زهکشی های اصلی به به کفگیر متصل نمی شوند
  • هر خط برگشتی، یک ردیف اختصاصی را دریافت می کند و لوله کشی ها با هم انجام نمی گیرند. این کار باعث می شود تا تعمیر و یا جایگزینی لوله ها در سالهای آینده راحت تر انجام شود. همچنین این سیستم باعث می شود تا فشار آب در سراسر سیستم یکنواخت باشد.
  • آبنماها و فواره ها دارای یک خط لوله اختصاصی به همراه دریچه هستند.
  • استفاده از دریچه های سازگار با diverter برای ایجاد قابلیت توسعه در آینده، مورد استفاده قرار میگیرد.
  • برای دسترسی و تعمیر آسان نیز روی پمپ، فیلتر و سیستم گرمایش یونیت های به خصوص قرار خواهد گرفت.

اگر برای لوله کشی، همیشه از چسب و پرایمر استفاده می کنید، جای اشتباهی وجود ندارد. اگر علاقه به یادگیری ساخت استخر به صورت استاندارد دارید، می توانید آموزش ساخت استخر بتنی را از سایت آرتیا آکادمی مشاهده کنید.

بازسازی لوله کشی استخر

همیشه هنگامی که قصد بازسازی سیستم لوله کشی استخر را دارید، باید تمام سعی خود را در جهت جلوگیری از بروز مشکلات بکنید. با اینکه بخش های اصلی استخر عموما نیاز به بازسازی ندارند، اما بخش موتورخانه، با توجه به پیچیده های موجود، ممکن است بعد از گذشت چندین سال نیاز به بازسازی داشته باشد.

در صورتی که بخش گردش آب استخر با مشکل روبرو شود، هزینه تعمیر لوله کشی استخر بسیار بالاتر از حالت نرمال خواهد بود. در برخی از استخر های بتنی، به صورت کامل سازه استخر باید تخریب شود و بعد از بازسازی سیستم لوله کشی، مجدد بخش های تخریب شده تکمیل شوند. به همین دلیل نیز توصیه می شود که از یک سازنده معتبر برای ساخت استخر انتخاب کنید که از مشکلات به وجود آمده در آینده به مقدار زیادی جلوگیری کرده باشید.

مراحل لوله کشی استخر

سیستم لوله کشی استخر یک سیستم یکپارچه است که متشکل از اتصالات و مکش می باشد و جریان آب را به سیستم فیلتر و پمپ متصل می کند. قبل از اینکه شروع به لوله کشی استخر کنیم، باید زمین به مقدار مورد نیاز حفر شود و دیوار ها برپا شوند. همچنین پمپ و فیلتر نیز باید بر روی یک محیط تراز شده نصب شوند.

انواع مختلفی از لوله ها وجود دارند که می توان از آنها برای لوله کشی استخر استفاده کرد. محبوبترین این لوله ها، لوله های پی وی سی هستند که می توان برای ساخت استخر و طراحی سیستم لوله کشی از آنها استفاده کرد.

  • لوله کشی و زهکشی استخر

  • لوله کشی کفگیر های استخر
  • اجرای لوله های زهکشی
  • اتصال لوله های کف ابروز ها
  • جایگذاری لوله‌های ورودی برای جریان آب
  • بستن درپوش انتهای لوله‌ها
لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2801

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.