افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
0

اپلای برای تحصیل در آمریکا

  • کد خبر : 4204
اپلای برای تحصیل در آمریکا

اگر ایالات متحده مقصد انتخابی شما برای تحصیل در آن است ، باید در مورد نحوه درخواست برای اخذ پذیرش تحصیلی از آمریکا شرایط را بدانید . راهنمای ما همه چیز را پوشش می دهد ، از امتحانات ورودی گرفته تا essays و ددلاین . با ما همراه باشید . تحصیل در آمریکا آرزوی بسیاری از […]

اگر ایالات متحده مقصد انتخابی شما برای تحصیل در آن است ، باید در مورد نحوه درخواست برای اخذ پذیرش تحصیلی از آمریکا شرایط را بدانید . راهنمای ما همه چیز را پوشش می دهد ، از امتحانات ورودی گرفته تا essays و ددلاین . با ما همراه باشید .

تحصیل در آمریکا آرزوی بسیاری از دانشجویان است و قابل درک است . آمریکا کشوری پهناور و زیبا با سیستم آموزشی درجه یک است . اما شاید شما در مورد فرآیند پیچیده درخواست کالج و دانشگاه های آن شنیده باشید و استرس دارید ؟ سعی کنید نگران نباشید ، هنگامی که متوجه شدید که این سیستم چگونه کار می کند ، بسیار قابل کنترل تر به نظر می رسد .

در این مقاله ، ما یک نمای کلی از روند برنامه‌ها ارائه می‌دهیم .

آشنایی با سیستم آموزشی آمریکا

در ایالات متحده آمریکا ، دانشگاه‌ها ( یا کالج‌ ها / مدرسه‌ها که اغلب شناخته می ‌شوند) به سه حوزه کلیدی تقسیم می‌شوند :

  • کالج ها و دانشگاه های خصوصی
  • کالج ها و دانشگاه های دولتی
  • کالج های و و دانشگاه های اجتماعی

کالج های خصوصی

سیستم کالج خصوصی در ایالات متحده بسیار مورد احترام است و با قیمت بالایی همراه است . در بالاترین سطح ، مدارس معتبر Ivy League قرار دارند که به دلیل دشواری ورود به آن شهرت دارند ، اما اگر این کار را انجام دهید ، افزودنی قابل توجه به CV/رزومه شما هستند .

کالج های دولتی

کالج‌های دولتی در ایالات متحده آمریکا معمولاً ارزان ‌تر از موسسات خصوصی هستند و اگرچه ممکن است برخی از آنها نسبت به همتایان خصوصی‌شان اعتبار کمتری داشته باشند ، مطمئناً همیشه اینطور نیست . از نمونه های معروف کالج های عمومی معتبر می توان به UCLA و برکلی اشاره کرد .

کالج های اجتماعی

با طیف وسیعی از دوره های حرفه ای و دانشگاهی ، کالج های محلی مسیر مقرون به صرفه تری را برای ورود به سیستم آموزش عالی آمریکا ارائه می دهند . در اینجا ، یک مدرک کاردانی دریافت خواهید کرد ( که اگر بعداً بخواهید به نوع دیگری از کالج منتقل شوید ، می تواند به نیمه اول مدرک کارشناسی تبدیل شود ) .

به یاد داشته باشید، هنگام انتخاب کالج برای درخواست به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی ، باید مورد تایید SEVP (برنامه بازدیدکنندگان دانشجو و تبادل نظر) باشد ، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری نهایی حتماً این مورد را بررسی کنید .

مهلت های مهم

در ایالات متحده آمریکا ، سال تحصیلی بین کالج‌ها متفاوت است ، اما معمولاً از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد و در صورت تمایل می‌توانید در دوره‌های تابستانی شرکت کنید . دانشگاه های مختلف بر اساس سیستم های semester ، trimester یا quarter اجرا می شوند . این بر نحوه مدیریت کلاس‌ها و حجم کاری شما تأثیر می‌گذارد ، بنابراین ارزش دارد قبل از درخواست به این موضوع توجه کنید .

از آنجایی که هر کالج سیستم درخواست خود را دارد ، مهلت مشخصی برای درخواست وجود ندارد . به طور معمول ، شما می توانید در ژانویه سالی که دوره شما شروع می شود ، مهلتی را انتظار داشته باشید . به دلیل ماهیت پیچیده برنامه ها ، به طور کلی توصیه می شود که فرآیند را 12 تا 18 ماه قبل شروع کنید تا ناامید نشوید .

اگرچه محدودیتی برای تعداد کالج‌هایی که می‌توانید برای آنها درخواست کنید وجود ندارد ، اکثر دانشجویان بیش از پنج یا شش دانشگاه را انتخاب می‌کنند تا تلاش‌های خود را به طور مؤثر متمرکز کنند .

الزامات زبان انگلیسی

اگر انگلیسی زبان اول شما نیست ( که نیست !! ) ، احتمالاً کالج‌هایی که برای آنها درخواست می ‌کنید از شما می ‌خواهند که در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنید تا ثابت کنید که می ‌توانید آنچه را که به شما آموزش داده می ‌شود درک کنید . کالج های مختلف ممکن است انتظار سطوح متفاوتی از مهارت انگلیسی را داشته باشند .

پذیرفته‌شده‌ ترین آزمون‌های زبان انگلیسی آیلتس و تافل هستند ، اگرچه سایر آزمون‌ها در دسترس هستند . مطمئن شوید که به دقت بررسی کنید که هر کالجی که برای آن درخواست می دهید ، نتایج امتحانی را که شرکت کرده اید می پذیرد یا ممکن است مجبور باشید بیش از یک امتحان بدهید .

الزامات تحصیلی

نمرات

کالج های آمریکایی شرایط تحصیلی خود را تعیین می کنند و به طور کلی ، هر چه موسسه معتبرتر باشد ، نمرات شما باید بالاتر باشد . اگر مدرک شما شناخته شده نیست ، باید بررسی کنید که دانشگاه شما نتایج شما را تشخیص دهد .

لزوماً نیازی نیست که در زمان درخواست نمرات را داشته باشید ، اما ممکن است از شما خواسته شود مدارکی ارائه دهید که نشان دهد انتظار می رود قبل از تاریخ شروع دوره خود ، آنها را دریافت کنید .

در مقطع postgraduate ، باید نشان دهید که مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد (یا معادل آن) دارید ، معمولاً این باید به حوزه تحصیلی شما مرتبط باشد . بسته به برنامه ای که درخواست می دهید ، برخی از کالج ها ممکن است از آزمون های خارجی مانند GRE نیز درخواست نمرات کنند .

برخی از مدارک لیسانس ایالات متحده نیاز به تکمیل کلاس های خاصی دارند که به عنوان پیش نیاز قبل از شروع دوره خود شناخته می شوند .

امتحان ورودی

اکثر کالج های ایالات متحده همچنین از دانش آموزان می خواهند که در آزمون ورودی شرکت کنند . آزمون های استانداردی که باید انجام دهید SAT و ACT هستند . اکثر دانشگاه ها هر کدام را می پذیرند اما مسئولیت رزرو آزمون بر عهده شماست . حدود 60 دلار برای شما هزینه دارد و می توانید امتحان انتخابی خود را در کشور خود بگذرانید .

هر دو آزمون چند گزینه ای هستند و دانش شما را در موضوعات اصلی نشان می دهند . تفاوت اصلی بین آزمون ها این است که در حالی که SAT عمدتاً بر زبان انگلیسی و ریاضیات متمرکز است ، ACT شامل سؤالات علمی نیز می شود . بنابراین ، اگر به دنبال تحصیل یک مدرک علمی هستید ، احتمالا ACT مناسب تر خواهد بود .

اگر بار اول قبول نشدید نگران نباشید ، در صورت نیاز ، شرکت مجدد بسیار رایج است و نتایج شما به مدت 5 سال معتبر خواهد بود .

اسناد مهم

اگرچه روند می تواند بین مؤسسات متفاوت باشد ، معمولاً باید مدارکی را همراه با درخواست کالج خود ارائه دهید . به یاد داشته باشید ، برای هر مدرکی که به زبان انگلیسی نیست ، باید ترتیب ترجمه رسمی را بدهید .

اسنادی که معمولا درخواست می شود عبارتند از :

  • ریز نمرات تحصیلی (اگر هنوز گواهی امتحان خود را ندارید) و/یا گواهینامه امتحان/صلاحیت
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی
  • کپی پاسپورت یا مدارک هویتی معتبر دیگر
  • شواهدی مبنی بر اینکه بودجه لازم برای پرداخت هزینه تحصیل خود را دارید

برای درخواست های تحصیلات تکمیلی :

  • CV/رزومه
  • بیانیه تحقیق – این باید خلاصه ای از دستاوردهای تحقیقاتی شما تا به امروز و / یا پیشنهادات و ایده های شما برای تحقیقات آینده باشد.

قبل از شروع برنامه تحصیلی خود ، همچنین باید یک کپی از ویزای تحصیلی آمریکا خود را به کالج خود ارائه دهید . مقاله ما در مورد درخواست ویزای دانشجویی در ایالات متحده آمریکا را بخوانید .

essay ورودی

essays ورودی معروف ایالات متحده آمریکا که به عنوان application essays نیز شناخته می شوند ، برای بسیاری از متقاضیان استرس ایجاد می کنند. از کجا شروع کنم ؟ چی بنویسم شما در احساس نگرانی و استرس تنها نخواهید بود . اما سعی کنید نگران نباشید ، مقاله ورودی فقط راه کالج برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد شما است .

این essays در مورد شما خواهد بود ، بنابراین شما باید با کلمات خود بنویسید و نه به سبک دانشگاهی رسمی . ممکن است مجبور شوید خودتان به این فکر کنید که چه چیزی بنویسید یا ممکن است به شما دستورهایی داده شود ( پیشنهاداتی در مورد چیزهایی که باید در مورد آنها بنویسید ) .

انشا ورودی فرصت شما برای درخشش است . شما می خواهید تا جایی که ممکن است خود را جالب جلوه دهید – هر گونه فعالیت فوق برنامه ، سرگرمی ها و آرزوها را شامل کنید ، به خصوص اگر منحصر به فرد بودن شما را برجسته کند . شما واقعاً می خواهید آنچه را که ارائه می دهید نشان دهید .

منابع

اکثر کالج ها از شما می خواهند که یک تا سه مرجع علمی را به عنوان بخشی از درخواست خود ارائه دهید .

شما باید از معلمانی که شخصا شما را می شناسند بخواهید که به عنوان داور عمل کنند . آنها باید یک توصیه کتبی ارائه کنند که جزئیات توانایی تحصیلی ، اخلاق کاری و شایستگی شما برای تحصیلات عالی را نشان دهد . در حالت ایده‌آل حداقل یک داور به شما در موضوعی مرتبط با موضوعی که برای آن درخواست می ‌کنید آموزش داده باشد . اگر نه ، سعی کنید داورانی را که در یک موضوع اصلی (انگلیسی، ریاضی یا علوم) به شما آموزش داده اند ، ایمن کنید .

اگر برای دوره تحصیلات تکمیلی درخواست می دهید ، ممکن است بتوانید از یک کارفرما به عنوان مرجع استفاده کنید – به خصوص اگر کارفرما در یک حرفه مرتبط با برنامه ای است که می خواهید تحصیل کنید . با این حال ، برخی از کالج ها بر مراجع علمی پافشاری می کنند که در این صورت باید به یک معلم یا استاد مراجعه کنید .

فرآیند اپلیکیشن

هر کالج ایالات متحده پلت فرم اپلیکیشن خود را دارد که به صورت آنلاین قابل دسترسی است ، بنابراین قبل از شروع ، مطمئن شوید که خود را با مهلت ها و الزامات منحصر به فرد مختلف برای هر موسسه آشنا کنید .

می‌توانید مستقیماً از طریق پورتال آنلاین کالج درخواست دهید یا می‌توانید از یک وب‌سایت عمومی مانند برنامه مشترک برای ارسال درخواست (های) خود استفاده کنید .

شما باید به چند سوال در مورد خودتان پاسخ دهید و به هر کالجی که درخواست می دهید هزینه ای بپردازید . این معمولاً بین 40 تا 80 دلار است . همچنین باید تمام اسناد خود را قبل از ارسال پیوست کنید ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که نسخه‌های الکترونیکی همه موارد مورد نیاز خود را دارید .

بعد چه اتفاقی می افتد

کالج(هایی) که برای آنها درخواست داده اید با شما تماس خواهند گرفت تا در صورت داشتن پیشنهاد مکانی به شما اطلاع دهند . آنها ممکن است از شما درخواست کنند قبل از تمدید پیشنهاد ، در مصاحبه شرکت کنید ، به خصوص اگر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد درخواست داده باشید .

زمانی که یک دانشگاه پیشنهادی ارائه می‌دهد ، یا «مشروط» (وابسته به دستیابی شما به چیزی است، مثلاً نتایج آزمون زبان انگلیسی) یا «بدون قید و شرط» (جایی که کاملاً پذیرفته شده‌اید). وقتی پیشنهادی دریافت کردید، باید فرآیند درخواست ویزای دانشجویی خود را شروع کنید .

همچنین منطقی است که به دنبال گزینه های اقامتی باشید . اگر امیدوارید در محوطه دانشگاه زندگی کنید ، معمولاً می توانید به محض پذیرش پیشنهاد برای اتاق ها درخواست دهید ، اگرچه برخی از کالج ها به محض تمدید پیشنهاد به شما اجازه می دهند درخواست دهید . این را مستقیماً با دانشگاه خود بررسی کنید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در آمریکا می توانید با موسسه اعزام دانشجو Studyunique تماس گرفته و از مشاوره رایگان مشاورین خبره آن بهره مند گردید .

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4204

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.