افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

اینبار کابینت موش داره!

  • کد خبر : 4080
اینبار کابینت موش داره!

موش­ها موجوداتی زیبا و در عین حال خطرناک بشمار می­روند. این موجودات توانایی تولید مثل بالایی دارند؛ به همین دلیل اگر وارد منزل و یا باغات شما شوند باید به سرعت با یک تیم متخصص تماس بگیرید و عملیات سمپاشی را شروع کنید. ممکن است افرادی تصور کنند که باید این موش­های مزاحم را گرفت […]

موش­ها موجوداتی زیبا و در عین حال خطرناک بشمار می­روند. این موجودات توانایی تولید مثل بالایی دارند؛ به همین دلیل اگر وارد منزل و یا باغات شما شوند باید به سرعت با یک تیم متخصص تماس بگیرید و عملیات سمپاشی را شروع کنید. ممکن است افرادی تصور کنند که باید این موش­های مزاحم را گرفت و سعی در تله گذاری داشته باشند؛ اما باید بدانید که تنها راه خلاص شدن از شر موش­ها سمپاشی و از بین بردن کامل آن­هاست.

در این مطلب بهترین سموم و قیمت سمپاشی موش را با هم بررسی خواهیم کرد.

بررسی انواع موش

موش ها انواع مختلفی دارند که با هم به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

موش خانگی

این نوع موش عموما رنگ خاکستری متمایل به قهوه­ای دارد؛ و در دو نوع اهلی و وحشی وجود دارند. نوع اهلی این حیوان لانه حفر نمی کنند و صرفا از غذاهای موجود در انبار­ها و خانه­ها دزدی می­کنند. موش­های خانگی به صورت کلی گیاهخوار هستند و از میوه­ها و سبزیجات تغذیه می­کنند.

مبارزه با موش­های خانگی ساده تر از دیگر انواع موش­ها است و با تله­های چسبی کتابی می توانید به راحتی برای این نوع تله گذاری کنید.

موش قهوه­ای

این نوع موش در قسمت­های جنوبی و شمالی ایران یافت می­شود. موش قهوه ای علاقه به زندگی در نزدیکی آب دارد؛ به همین دلیل در جوی­ها و فاضلاب دیده می­شوند. موش­های سطح شهر تهران نیز از همین دسته موش­ها هستند. این نوع موش از مواد غذایی گیاهی و گوشتی تغذیه می کند و گاهی حالت مهاجم به خود می­گیرد و به حیوانات زنده و حتی نوزاد انسان نیز حمله می­کند.

موش سیاه

این نوع موش به موش سقف معروف است و در سواحل دریای خزر و خلیج فارس و حتی شهر تهران نیز یافت می­شود. این نوع موش بیشتر در سقف و قسمت بالای ساختمان مانند زیرشیروانی زندگی می­کند؛ پس طبیعتا به راحتی می­تواند از درخت و دیوار بالا برود.

چه بیماری­هایی از موش به انسان انتقال می­یابد؟

موش می­تواند بیماری­هایی مشابه آنفولانزا، طاعون، هاری، تیفوس، تب گاز گرفتگی را به انسان منتقل کند. عموم این بیماری­ها زمانی به انسان انتقال داده می­شوند که مواد­غذایی مصرفی شما به فضولات موش آلوده شده باشد و یا توسط این حیوان گاز گرفته شده باشید.

سم برای موش

روش­های جلوگیری از ورود موش به خانه

  • محیط زیست را تمیز نگه دارید، چه اطراف خانه­ی شما و چه درمناطق دیگر سعی کنید در درون جوی­ها و خیابان­ها زباله نریزید؛ زیرا باعث افزایش تعداد موش­ها به مرور زمان شده و دیگر قابلیت کنترل شرایط وجود نخواهد داشت.
  • لانه­ی موش­ها را از بین ببرید و نگذارید آب و غذا به موش­ها برسد.
  • سقف خانه خود را رت پروف کنید.
  • زباله­ها را به روش بهداشتی جمع آوری و دفع کنید.
  • درز­ها و سوراخ­های دیوار را در ساختمان خود مسدود کنید که توانایی ورود و لانه­سازی وجود نداشته باشد.
  • مواد غذایی را در ظروف دربسته نگه داری کنید.
  • لوازم منزل خود را به نحوی مرتب کنید که موش­ها توانایی لانه گذاری نداشته باشند.

روش های مبارزه با موش

مبارزه با موش ها به صورت های مختلفی انجام می­گیرد که در زیر به کاربردی ترین روش ها اشاره می­کنیم:

تله گذاری برای موش

در این روش امکان از بین بردن تعداد زیادی موش وجود ندارد اما گاهی بر حسب شرایط نمی توانیم از سمپاشی استفاده کنیم؛ به طور مثال گاهی سمپاشی منازل به علت وجود مواد غذایی امکان ندارد و گاهی به علت شرایط محیطی امکان جمع آوری لاشه موش وجود ندارد که در اینصورت بهترین روش مقابله با موش، تله گذاری است.

سمپاشی موش

در این روش سمپاشی می توانید از انواع مختلف سم مانند جامد، پودر، مایع استفاده کرد. سم موش به دو نوع حاد و تک دوز تقسیم می­شود و همینطور باید توجه کرد که طعمه مدنظر باید از غذاهای مورد علاقه موش باشد تا بتوان با موفقیت سم را از طریق خوردن طعمه وارد بدن موش کرد.

سموم در بدن موش به چه طریقی عمل می کنند؟

موش در مرحله ابتدایی باید جذب بوی طعمه شود و سپس برحسب نوع سم موش دچار تشنگی می­شود و به دنبال آب می­گردد؛ اگر به آب دسترسی پیدا کند؛ سم به سرعت وارد روده­های موش می­شود و موش می­میرد اما اگر موش نتواند به آب دسترسی پیدا کند، سم آب بدن موش را کشیده و مسیر روده را می بندد و کار تمام است.

بهترین سم موش

بهترین زمان برای سمپاشی موش

موش­ها در ابتدای فصل بهار و پاییز تولیدمثل می­کنند، پس بهترین زمان سمپاشی در همان ایام می­باشد؛ اگر در محل مورد نظر بهداشت رعایت نشود باید در انتهای این دو فصل شاهد افزایش چشم گیر تعداد موش­ها باشید.

چگونه لاشه­ موش را پیدا کنیم؟

پس از سمپاشی می توان سخت­ترین قسمت را پیدا کردن لاشه موش دانست؛ زیرا در صورت پیدا نشدن لاشه بوی تعفن می­تواند زندگی شما را مختل کند. برای حل این مشکل بهتر است در تمامی مراحل یک تیم سمپاشی متخصص در کنار شما باشد تا به روش های حرفه ای مانع از مشکلاتی این چنین بشوند.

شما می­توانید از شرکت سمپاشی مدنظرتان بخواهید که از سمومی استفاده کنند که بوی لاشه موش را به خود جذب کند و یا با روش های مخصوص باعث خروج موش از خانه شوید تا لاشه ی موش در محل زندگی شما باقی نماند.

بهترین سم برای از بین بردن موش

برای از بین بردن موش­های محل زندگی خود نیازی به استفاده از سموم قوی ندارید؛ زیرا استفاده بیش از حد از این سموم می تواند باعث آسیب به انسان شود.

گاهی انجام سمپاشی برای کل ساختمان ضروری است، در این صورت با استفاده و مشورت از یک تیم متخصص می­توانید سمپاشی موش را انجام دهید.

جمع بندی

موش ها موذی و باهوش هستند، این جانوران در طول سالیان گذشته خود را در مقابل انواع سموم مقاوم کرده اند. برای مبارزه با انواع موش­ها همانطور که بیان شد باید با نوع و علایق غذایی آن­ها آشنا بود. اگر در سکوت خانه­ی خود با صدای جویدن و یا حرکت موجوداتی در دیوار­ها و یا سقف مواجه شدید، بدانید که باید به فکر مقابله با یک و یا چندین موش باشید. بهترین اقدام در این شرایط کمک گرفتن از یک تیم متخصص برای سمپاشی موش است که ما تیم سمپاشی کاسپین را به شما پیشنهاد می­کنیم.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4080

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.