افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

با انواع کفش‌های پاشنه ‌بلند در دنیای مد آشنا شوید.

  • کد خبر : 5336
با انواع کفش‌های پاشنه ‌بلند در دنیای مد آشنا شوید.

انتخاب و خرید یک کفش با ظاهری زیبا و در عین حال راحت می‌تواند یکی از مهم‌ترین چالش‌های خانم‌ها باشد. این چالش زمانی بزرگ‌تر می‌شود که هدف خرید کفش پاشنه بلند باشد. شاید بسیاری از افراد فکر کنند کفش پاشنه بلند طبی و یا راحت ترکیبی کاملا متناقض باشد. اما باید بدانید که خرید یک کفش […]

انتخاب و خرید یک کفش با ظاهری زیبا و در عین حال راحت می‌تواند یکی از مهم‌ترین چالش‌های خانم‌ها باشد. این چالش زمانی بزرگ‌تر می‌شود که هدف خرید کفش پاشنه بلند باشد. شاید بسیاری از افراد فکر کنند کفش پاشنه بلند طبی و یا راحت ترکیبی کاملا متناقض باشد.

اما باید بدانید که خرید یک کفش پاشنه بلند طبی و راحت چیزی دور از ذهن نیست. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کفش با پاشنه‌ متوسط

این مدل از کفش پاشنه بلند، مناسب افرادی است که تمایل دارند کمی به قد خود اضافه کنند، اما در عین حال تمایلی به پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌هایی بسیار بلند دارند. کفش با پاشنه متوسط معمولا پاشنه‌ای بین 5 تا 10 سانتی‌متر دارند و تقریبا برای هر موقعیتی از محل‌کار تا خرید و استفاده روزانه نیز مناسب و کاربردی است.

شما می‌توانید با اضافه کردن یک زیره کفش‌طبی، کفش با پاشنه متوسط را به کفشی راحت تبدیل کنید. این کفش‌ها در کنار یک کیف اداری زنانه می‌تواند استایل کارمندی شما را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد.

کفش پاشنه مکعبی

کفش پاشنه مکعبی یکی دیگر از انواع کفش های پاشنه بلند است که می‌توان گفت از نوع کفش چرم زنانه مجلسی است، که دارای پاشنه‌ای با شکل مکعب است. این نوع کفش معمولاً برای زنان تولید می‌شود و می‌تواند به صورت رسمی یا غیررسمی مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع کفش‌ها معمولاً برای افرادی که به دنبال یک ظاهر شیک و مدرن هستند، مناسب است.

کفش پاشنه فرانسوی

کفش پاشنه فرانسوی یکی دیگر از انواع کفش چرم مجلسی است که طراحی آن متعلق به کشور فرانسه است. این نوع کفش‌ها معمولاً دارای پاشنه‌های بلند و زیبا هستند و اغلب از جنس‌ها و طرح‌های متنوعی تهیه می‌شوند.

این کفش‌ها به دلیل ظاهر زیبا و خاص آن برای استفاده در موقعیت خاص طراحی شده‌اند و غالبا به صورت روزانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اغلب علاقمندان این نوع از کفش مناسب خانم‌های بالای 50 سال می‌باشد. این نوع کفش می‌تواند در کنار یک کیف اداری زنانه برای یک خانم معلم با تجربه و متخصص بسیار مناسب و ایده‌آل باشد.

کفش‌های لژدار یک ‌سره

کفش‌های لژدار یکسره، از انواع کفش‌هایی هستند که علاوه بر دارا بودن پاشنه‌هایی بلند بسیار راحت بوده و می توان به راحتی با آنها ساعت های پیاده روی کرد در عین حال که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کفش چرم مجلسی باشد. شاید بسیاری از افراد فکر کنند کفش‌های پاشنه بلند را نتوان به صورت مداوم و روزانه مورد‌استفاده قرار داد اما باید بدانید که دنیای فشن امروزه نه تنها به فکر زیبایی است؛ بلکه راحتی و سلامت انسان را در اولویت خود قرار داده است.

بنابراین، این روزها، کفش های پاشنه بلند طبی طرفداران زیادی پیدا کرده اند و بسیاری از تولید کنندگان کیف و کفش به استقبال تولید این نوع کفش ها آمدند. سایناچرم یکی از تولید کنندگان کیف و کفش چرم در ایران است که تمامی محصولات خود را طبق استانداردهای سلامتی پا تولید میکند.

بوت های پاشنه بلند

یکی دیگر از انواع کفش‌های پاشنه بلند، انواع بوت‌های زمستانی ساق دار به همراه پاشنه می‌باشد. با توجه به میزان پاشنه این کفش‌ ها موقعیت استفاده آنها و یا حتی بازه سنی علاقمندان به این نوع کفش ها متفاوت است. بوت‌های پاشنه بلند چرم و طبی به دلیل ساخته شدن از چرم، دارای دوام و استحکام بالایی هستند.

این نوع بوت‌ها از چرم با کیفیت تهیه می‌شوند تا از دوام و استحکام بیشتری برخوردار باشند. همچنین، این کفش ها به دلیل بهره مندی از زیره‌های فشرده، از قوس پا به خوبی پشتیبانی می کنند. در این قسمت لازم به ذکر است خانم های جوان چنان چه تمایل به استفاده روزانه از این بوت ها در فصل زمستان داشته باشند، تمایل دارند تا  آنها را پاشنه هایی کوتاه تر داشته باشند و برای استفاده در مهمانی ها تمایل به خرید بوت هایی با پاشنه هایی بلند تر دارند.

بوت ساق بلند چرم

بوت‌های ساق بلند اغلب به عنوان “بوت بلند” شناخته می‌شوند. این نوع بوت‌ها تا بالای ساق پا می‌رسند و معمولاً از چرم با کیفیت تهیه می‌شوند. بوت‌های ساق بلند می‌توانند به صورت کشیده شده و یا با زیپ یا بند بسته شوند.

آن‌ها معمولاً برای استفاده در فصل‌های سرد سال طراحی شده‌اند و می‌توانند با لباس‌های مختلفی هماهنگ شوند و به نوعی کفش چرم مجلسی محسوب می شوند. این نوع بوت‌ها علاوه بر ارائه یک ظاهر شیک، معمولاً برای محافظت از پاها در برابر سرما و برف نیز مناسب هستند.

کفش پاشنه بلند طبی چه ویژگی هایی دارد؟

شاید بتوان به جرات گفت مزایای کفش های طبی از سایر کفش ها به مراتب بیشتر است. چرا که شما با یک تیر دو نشان را زده اید. هم توانسته اید کفشی طبی و استاندارد را تهیه کنید و هم کفشی زیبا خریداری کرده اید که باعث افزایش قد شما نیز شده است. اما برای یک خرید آگاهانه و درست باید ویژگی هایی را که در ادامه گفته می شود را بررسی کنید.

۱. اندازه مناسب پاشنه کفش

باید در هنگام خرید کفش پاشنه بلند به میزان پاشنه آن و موقعیتی که قصد استفاده از آن را دارید بسیار توجه کنید. اگر پاشنه کفش بیش  از حد بلند باشد باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات می شود.  البته نباید از احساس ناراحتی پیش آمده در طول روز نیز چشم پوشی کنیم.  چرا که اندازه مناسب پاشنه کفش باعث فشار زیاد به پنجه و قوس پا می شود.

۲. فضای مناسب داخل کفش

از ویژگی های مناسب کفش های طبی پاشنه دار، می توان به  فضای مناسب داخل کفش اشاره کرد. این موضوع باعث می شود تا خانم ها ، در هنگام راه رفتن پنجه پاهایشان جمع نشود و به راحتی داخل کفش حرکت کند. جالب است بدانید که در هنگام راه رفتن پای شما در هر جهت حدود یک سانتی متر باز می شود، به همین دلیل باید کفشی را انتخاب کنید که دارای فضایی مناسب باشد.

۳. کفی مناسب

کفی‌های طبی به کمک ژل، فوم یا سایر مواد،  احساسی مانند وجود یک بالش را در کفش شما ایجاد می کنند. حضور این بالشتک های دلنشین و جذاب باعث می شود و فشار و شوک کمنتری به پاهای شما در طول روز وارد شود.  از دیگر ویژگی مهم، این است که به آسانی جلوی تعریق پا را می گیرد  و از انتشار بوی بد جلوگیری می کند.

عوارض کفش های پاشنه دار غیر طبی

طبق آخرین اطلاعات انجام شده در آمریکا،از هر 10 زن، یک نفر حداقل 3 روز در هفته از کفش‌های پاشنه بلند استفاده می‌کن د که طبق همین تحقیقات این استفاده طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات دائمی برای آنان شده است. برخی از این مشکلات ایجاد شده در اثر استفاده از کفش های پاشنه دار غیر طبی به صورت زیر می باشد:

1- آسیب به ناخن‌های پا

کفش‌های پاشنه دار یکی از علل اصلی رشد و فرو رفتن ناخن در انگشتان پا هستند. برطبق تحقیق های انجام شده، انگشتان پا در کفش‌های پاشنه دار به یکدیگر فشرده می شوند و این موضوع باعث  رشد ناخن‌های انگشت شست پا به سمت داخل می شود که رد ادامه می تواند زمینه ساز عفونت و قارچ شود.

2 -واریس

از دیگر مضرات کفش‌های پاشنه بلند، ابتلا به واریس است. ابتلا به واریس، با کاهش جریان خون از سمت پا به قلب، رگ‌های پا را متورم کرده و از زیر پوست قابل مشاهده است. این عمل نه تنها خون رسانی به بافت‌های بدن را دچار اختلال میکند، بلکه ظاهر پا را نیز نامطلوب جلوه می‌دهد. برای رفع این مشکل استفاده از جورابهای مخصوص واریس می تواند به بهبود شرایط کمک کند.

3- درد کمر، لگن و زانو

حالت استاندارد به این صورت است که باید در هنگام ایستادن و یا راه رفتن وزن به صورت یکسان بر روی پاها توزیع شود. پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند باعث افزایش وزن بر روی مفاصل زانو و پاشنه پا می‌شود و فشار را بر روی مفاصل زانو و لگن بیشتر کرده و باعث شکستگی و درگیری اعصاب می‌شود.

4- آرتروز

براساس تحقیقات انجام شده، افرادی که به طور منظم کفش‌های پاشنه‌دار می‌پوشند نسبت به افرادی که بطور منظم کفش‌های بدون پاشنه و با به اصطلاح تخت می‌پوشند، هنگام راه رفتن قدم‌های کوتاه‌تر و قوی‌تری برمی‌دارند. این عادت برای راه رفتن، فشار بیشتری را برروی مفاصل زانو وارد می‌کند و خطر ابتلا به  آرتروز پا را افزایش می‌دهد.

 سخن آخر

کفش پاشنه بلند میتواند برای پاهای شما کمترین عوارض را داشته باشد، اگر از نوع طبی باشند. کفش های پاشنه دار طبی هر آنچه را که شما از یک کفش نیاز داشته باشید فراهم می کند. هم راحتی و هم شیک بودن در کنار هم برای شما فراهم است. اگر در پیدا کردن کفش پاشنه دار طبی دچار مشکل شده اید و کفش مورد نظر خود را پیدا نمی کنید حتما به وب سایت ساینا چرم مراجعه کنید.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5336

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.