افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

با این گیاه شوره سر را برای همیشه از بین ببرید

  • کد خبر : 1994
با این گیاه شوره سر را برای همیشه از بین ببرید
با این گیاه شوره سر را برای همیشه از بین ببرید سایت لحظه آخر یکی از معتبرترین سایت های گردشگری است که در زمینه تورهای گردشگری فعالیت می کند، در این سایت می توانید تورهایی با قیمت ارزان و به ...

شوره سر یکی از مشکلاتی است که ممکن است همه ما آن را تجربه کرده باشیم. شوره سر در واقع نوعی اختلال رایج و مزمن پوست سر است که موجب پوسته پوسته شدن کف سر می شود. این اختلال نه مسری است و نه جدی، اما ظاهری ناخوشایند به موی سر می دهد. این شوره ها ممکن است باعث خارش سر شوند ولی باید دانست که هیچ ارتباطی به میزان شستشو ندارند. برای مثال حین گشتن در متوجه می شوید که بیش از حد سر خود را می خارانید که علت آن می تواند شوره سر باشد.

سایت لحظه آخر یکی از معتبرترین سایت های گردشگری است که در زمینه تورهای گردشگری فعالیت می کند، در این سایت می توانید تورهایی با قیمت ارزان و به صرفه تهیه کنید و سفری جذاب را برای خود رقم بزنید.

علت شوره سر چیست

شوره سر می تواند علت های مختلفی داشته باشد. یکی از علت های آن ممکن است قارچ ها باشند. قارچ ها روی پوست سر افراد بسیاری وجود دارند اما در همه آن ها باعث شوره سر نمی شوند. قارچ هایی که مالژیا نام دارند، ممکن است عامل شوره سر باشند و اغلب در دوره نوجوانی و بدون علت خاصی شوره را به وجود آورند. تئوری هایی نیز وجود دارد که عامل اصلی شوره را واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن در برابر این قارچ ها می دانند.

استرس و برخی از بیماری ها نیز می توانند موجب شوره سر شوند. میزان شوره سر ممکن است در هوای سرد و زمستانی افزایش بیابد، بنابراین می توان یکی دیگر از علت های شوره سر را سرما دانست. سبوریا یکی از رایج ترین علت های شوره سر است که اغلب در قسمت هایی از بدن مانند گوش ها، صورت و مرکز سینه به وجود می آیند.

التهاب پوست سر از دیگر دلایل شوره سر می باشد. التهاب باعث افزایش سرعت تقسیم سلول های پوست سر می شود و به این وسیله محیطی مناسب را برای رشد قارچ های پدید آورنده شوره سر به وجود می آورند.

فرق شوره و پوسته سر

هرچند شوره و پوسته سر علائم یکسانی مانند ریزش مو و خارش پوست سر دارند اما با یکدیگر متفاوت هستند. پوسته هایی که از سر افراد مبتلا به خشکی پوست سر می ریزد، برخلاف شوره سر، کوچک تر و سفید تر هستند.

همانطور که گفته شد شوره سر ناشی از عفونت های قارچی است بنابراین ممکن است زرد رنگ و روغنی باشند. شوره سر بدون درمان بهتر نمی شود اما خشکی سر را می توان با استفاده کردن از شامپوهای مناسب کاهش داد.

با بروز علائم شدید مانند خارش شدید و تحریک پوست، می توان احتمال داد که افراد هردو بیماری شوره و خشکی پوست سر را باهم داشته باشند. در بیماری خشکی پوست، پوست سر تحریک می شود و پوسته پوسته می گردد اما علت شوره سر می تواند چربی بیش از حد پوست سر باشد.

 

درمان شوره سر با گیاه آویشن

از آنجایی که آویشن دارای خواص ضد باکتریایی ملایمی می باشد، می توان از آن در درمان شوره سر استفاده کرد. برای این کار لازم است چهار قاشق چای خوری از آویشن خشک را در دو فنجان آب ریخته و به مدت ده دقیقه بجوشانید. پس از آن محلول بدست آمده را صاف کنید و بعد از خنک شدن نیمی از آن را روی موهایتان بریزید. توجه داشته باشید که موها باید تمیز و مرطوب باشند و از رسیدن محلول به کف سر مطمئن شوید. البته می توانید در صورت در دسترس نبودن آویشن خشک از عرق آن هم استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1994

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.