افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

برای جلوگیری از هنگ نمودن گوشی چه ترفند هایی وجود دارد؟

  • کد خبر : 1254
برای جلوگیری از هنگ نمودن گوشی چه ترفند هایی وجود دارد؟

امروز می خواهیم به بررسی ترفند هایی بپردازیم که از هنگ کردن های ناگهانی گوشی جلوگیری می نماید. اگر شما نیز مشتاق هستید این ترفند ها را برای هنگ کردن گوشی خود بیاموزید پیشنهاد می کنم خواندن این مقاله را از دست ندهید. چرا گوشی ها دچار هنگ می شوند؟ می توان گفت علت های […]

امروز می خواهیم به بررسی ترفند هایی بپردازیم که از هنگ کردن های ناگهانی گوشی جلوگیری می نماید. اگر شما نیز مشتاق هستید این ترفند ها را برای هنگ کردن گوشی خود بیاموزید پیشنهاد می کنم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

چرا گوشی ها دچار هنگ می شوند؟

می توان گفت علت های زیادی وجود دارد که گوشی دچار هنگ شود به طوری که سرعت و عملکرد آن به میزان چشمگیری پایین بیاید. گاهی اوقات به دلیل نصب بودن بیش از حد برنامه بر روی گوشی، پر بودن حافظه، برنامه های سنگین همگی جزو عواملی هستند که می تواند به میزان زیادی سرعت گوشی را کند نمایید و باعث مشکل هنگ های پی در پی گوشی شوند. بیشتر کاربران بر این باور هستند که هنگ کردن برای گوشی های اندروید اتفاق نمی افتد اما این تصور کاملا اشتباه است زیرا به دلیل تنوع بالا در انواع گوشی های اندروید تعداد نسخه هایی که برای آن ها وجود دارد بالا است بنابراین احتمال هنگ کردن در این نوع گوشی ها بالا است.

موثر ترین روشی که از هنگ کردن گوشی جلوگیری می کند؟

  • از خرید گوشی های مدل پایین و قدیمی جلوگیری شود

همان طور که می دانید زمانی که یک گوشی مدل پایینی داشته باشد نسبت به گوشی های جدید تر از برنامه های سخت افزاری پایین تری برخوردار است. همین موضوع سبب می شود خیلی از برنامه ها را با سرعت پایین بالا بیاورد و یا کلا دچار هنگ شود. پس می توان گفت نخریدن این نوع باتری ها می تواند یکی از روش هایی باشد که از هنگ کردن گوشی جلوگیری می کند.

  • از پر شدن حافظه داخلی گوشی جلوگیری نمایید

از آن جایی که ظرفیت داخلی گوشی چندان بالا نیست در صورت اشغال شدن حجم بیشتر این فضا گوشی با کاهش عملکرد و هنگ شدن مواجه می شود. گاهی اوقات کابران با تصور اینکه با داشتن رم می تواند از پس این مشکل بر بیاید اما این گونه نیست چرا که با گذشت زمان گوشی دچار مشکلات هنگ می شود.

  • جلوگیری از پر شدن رم

همه گوشی ها از امکان داشتن حافظه رم بهره می برند. می توان گفت وجود رم تاثیر به سزایی در داشتن عملکد لازم، سرعت و همچنین جلوگیری از هنگ شدن های پی در پی دارد. زمانی که یک گوشی از حافظه رم بالایی برخوردار باشد می تواند در عین حال اطلاعات بالایی را در کم ترین زمان تجزیه و تحلیل نماید و هنگ نکند. همین موضوع سبب می شود که سرعت گوشی به میزان بالایی زیاد شود. یکی از عللی که می توان به آن اشاره نمود که عملکرد و سرعت گوشی را پایین می آورید همین پر شده حافظه رم است. به عنوان مثال مثلا شما یک رم با حافظه 6 گیگ دارای زمانی که شما اکثر حجم این رم را با برنامه و فلیم های پر حجم پر نمایید بدون شک گوشی شما با هنگ شدن و کاهش سرعت رو به رو می شود.

  • گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید

اکثرا کابران از کاهش سرعت و هنگ کردن گوشی خود شکایت دارند. یک روش ساده و در عین حال در کوتاه ترین زمان که می توان این مشکل را مرتفع نمود برگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه اش است. به طوری که وقتی گوشی به تنظیمات کارخانه بازگردانی می شود هر آن چه اطلاعات در آن ذخیره شده از دست می دهید و مانند روزی می شود که شما تازه آن را خریداری نموده اید.

  • گوشی را ریست کنید

اگر بخواهیم یک روش میانبر و موقعی برای خلاص شدن از هنگ های پی در پی به شما توصیه کنیم ریست نمودن گوشی هوشمند است. هنگامی که گوشی خود را ریست می کنید این فرصت به گوشی داده می شود که خود را بازیابی کند و زمانی که دوباره روشن می شود با عملکرد و سرعت خوبی قادر به انجام فعالیت ها است. البنه نباید فراموش کنیذ این روش تنها برای موقت  قادر به پاسخ گوی مشکلات شما و شما برای حل نمودن مشکل هنگ کردن باید از سایر روش ها که موثر تر هستند استفاده نمایید.

  • برنامه های فیک را حذف نمایید

گاهی اوقات یک سری برنامه وجود دارد زمانی که نصب می شود حجم بالایی از حافظه گوشی را در اختیار می گیرند و همچنین  این برنامه ها با کاهش سرعت و عملکرد رو به رو هستند. بنبراین توصیه می شود این چنین برنامه های پر حجم مخرب را حذف نمایید. بنابراین از نصب هر گونه برنامه ناشناخته و سنگین بر روی گوشی خود خودداری کنید.

  • قرار ندادن حجم بالا عکس و فیلم در گوشی

اکثرا کاربران گوشی های هوشمند از حافظه خود برای ثبت عکس ها و فیلم ها استفاده می کنند و آن ها را همان جور داخل گوشی قرار می دهند اما غافل از اینکه با قرار دادن حجم بالای این تصاویر و فیلم ها باعث کمک به کاهش سرعت  و همچنین هنگ کردن گوشی می شوند. پس بهتر است هر چند وقت یک بار نصب به خالی نمودن آن ها بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ خود اقدام نمایید.

  • از افزایش دما و حرارت گوشی جلوگیری شود

می توان یکی از عمده ترین علت هایی که گوشی با هنگ شدن رو به رو می شود داغ شدن گوشی در زمان اجرای بازی ها و برنامه های سنگین است. این مشکل زمانی بیشتر قابل لمس است که از یک گوشی با مدل پایین استفاده نمایید و در حال اجرا برنامه های سنگین به وضوح هنگ و کاهش سرعت را ملاحضه می نماید. بنبراین توصیه می شود از افزایش دما و حرارت گوشی جلوگیری نمایید.

سخن اخر

امروزه تعداد باتری های غیر اصل و فیک بسیار افزایش پیدا کرده است به طوری که تشخیص این باتری ها از نوع اصل آن کاری دشوار است. برای اینکه بدون هیچ نگرانی و با اطمینان خاطر از اثل بودن باتری و لوازم جانبی گوشی خود مطمئن باشید پیشنهاد ما به شما فونی شاپ است. فونی شاپ یک فروشگاه اینترنتی است که به صورت تمام وقت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. فونی شاپ در تمام نقاط کشور قابل دسترسی است. فونی شاپ تمام محصولات اصل با ضمانت ارائه می کند و شما بدون استرس می توانید باتری های خود را تهیه نمایید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.