افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

برای عکاسی صنعتی چه دوربینی می‌خرید؟

  • کد خبر : 2758
برای عکاسی صنعتی چه دوربینی می‌خرید؟

عکاسی علاوه بر آن‌که می‌تواند راهی برای ثبت خاطرات خوش سفر باشد، یکی از سبک‌های درآمدزا در صنعت تصویر محسوب می‌شود. امروزه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی طرفداران زیادی دارد و از این طریق کسب درآمد می‌کنند. ممکن است شما هم بخواهید برای صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تصاویر زیبا و باکیفیت ثبت کنید […]

عکاسی علاوه بر آن‌که می‌تواند راهی برای ثبت خاطرات خوش سفر باشد، یکی از سبک‌های درآمدزا در صنعت تصویر محسوب می‌شود. امروزه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی طرفداران زیادی دارد و از این طریق کسب درآمد می‌کنند. ممکن است شما هم بخواهید برای صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تصاویر زیبا و باکیفیت ثبت کنید و از این مسیر به درآمد برسید. به همین دلیل نیاز به نورپردازی حرفه‌ای، تجربه عکاسی، خلاقیت و یادگیری این مهارت و دانش به شکل درست و اصولی دارید.

البته نباید فراموش کرد که در کنار حرفه‌ای بودن در عکاسی، نیاز به تجهیزات مناسب و مدرن هم دارید. در این میان دوربین عکاسی با قابلیت تصویربرداری صنعتی و  تبلیغاتی در اولویت قرار دارد. اما سوال مهم این است که دوربین عکاسی صنعتی چه خصوصیاتی باید داشته باشد و چه دوربین‌هایی دارای ویژگی‌های مناسب برای تصویربرداری صنعتی و تبلیغاتی هستند؟ در ادامه چند دوربین باکیفیت از برندهای مختلف معرفی می‌کنم که گزینه خوبی برای شروع کسب و کار شما در این زمینه خواهد بود.

دوربین عکاسی صنعتی Nikon D850 DSLR

اولین دوربینی که به بررسی آن می‌پردازیم، گزینه‌ای قدرتمند در حوزه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی است. این دوربین از برند Nikon با رزولوشن بالاتر از 40 مگاپیکسل طراحی و تولید شده است. به همین دلیل کیفیتی بسیار عالی در تصویر به شما ارائه خواهد داد. علاوه بر آن سنسور فول‌ فریم این دوربین رزولوشن موثر 45.7 مگاپیکسل دارد و به‌راحتی می‌توانید از عکاسی پی‌درپی 7 فریم در ثانیه با این دوربین لذت ببرید.

البته در نظر داشته باشید که این دوربین هم در دسته دوربین‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود؛ اما چند قابلیت متفاوت را در اختیار شما قرار  می‌دهد. ازجمله این موارد امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه است و علاوه بر آن می‌توانید فیلم‌برداری Full HD با نرخ 120 فریم در ثانیه انجام دهید. این دوربین مجهز به درگاه خروجی mini HDMI است و از یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون و میکروفون استفاده می‌کند. همچنین دو درگاه کارت حافظه در دوربین طراحی شده و از بلوتوث و اینترنت وای فای نیز پشتیبانی می‌کند.

درنهایت باید به درگاه micro USB-B این دوربین اشاره کرد که از نوع USB 3.2/ 3.1 Gen 1است و از سوکت PC Sync برای جابه‌جایی اطلاعات و فایل‌های مختلف بهره‌مند است. صفحه نمایش این دوربین هم با ابعادی معادل 3.2 اینچ طراحی شده و قابلیت تاچ اسکرین دارد تا به‌راحتی بتوانید از امکانات مختلف آن استفاده کنید.

دوربین عکاسی صنعتی Canon 90D

این دوربین از برند کانن، یکی از بهترین دوربین‌ها در زمینه عکاسی صنعتی است. از ویژگی‌های برتر در این دوربین می‌توان به رزولوشن بسیار خوب آن اشاره کرد که به شما این امکان را می‌دهد تا انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی را انجام دهید. رزولوشن سنسور این دوربین به میزان 32.5 مگاپیکسل است و به عیارتی شما می‌توانید کیفیتی عالی از تصویر ثبت کنید.

دوربین عکاسی صنعتی Canon 90D در دسته دوربین‌های میان رده قرار دارد و چند مشخصه بارز در آن دیده می‌شود. این دوربین مجهز به سیستم DSLR کراپ فریم با سنسوری به اندازه 3×14.8 mm و کراپ فاکتور 1.6x است. علاوه بر آن می‌توانید از استابلایزر دیجیتالی آن برای فیلم‌برداری استفاده کنید. به یاد داشته باشید که استابلایزر این دوربین برای عکاسی کاربرد ندارد.

این دوربین امکانات دیگری مانند فیلم‌برداری 4 K با نرخ 30 فریم در ثانیه را برای شما مقدور می‌کند. همچنین می‌توانید فیلم‌برداری Full HD با نرخ 120 فریم در ثانیه با آن انجام دهید. درگاه خروجی این دوربین به‌صورت  mini HDMIطراحی شده و مجهز به هدفون و میکروفون 3.5 میلی‌متری است. علاوه بر آن یک درگاه کارت حافظه و همچنین USB micro-B یا Canon E3 برای انتقال راحت و سریع اطلاعات در آن طراحی شده است.

درنهایت اینکه می‌توان قابلیت‌های دیگری مانند فوکوس خودکار بسیار خوب و قدرتمند با 45 کراس تایپ تشخیصی و همچنین کاور قسمت عمده‌ای از تصویر را به آن اضافه کرد. این دوربین از بلوتوث و Wi-Fiنیز پشتیبانی می‌کند و با در اختیار داشتن یک بسته اینترنت مناسب و فعالسازی اینترنت ایرانسل از قابلیت‌های اتصال آن به دنیای وب هم استفاده کنید.

دوربین SONY a7R IVA

اگر دوست دارید در حوزه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی فعالیت کنید و دوربینی مناسب برای کسب و کار خود در دنیای مجازی نیاز دارید، برند سونی با این دوربین، نیاز شما را برطرف خواهد کرد. اگرچه برند سونی محصولات متنوع و مرغوبی به بازار ارائه داده است، اما این دوربین پرسروصدا ویژگی‌های بسیار بهتری دارد تا از تصویربرداری صنعتی لذت ببرید.

این دوربین یک لنز بسیار کاربردی برای عکاسی صنعتی دارد و سنسور فول‌فریم 7×23.8mm در آن به کار رفته است. علاوه بر آن باید قابلیت‌های دیگری مانند پایداری تصویربرداری داخلی 5 محوره، فوکوس قدرتمند خودکار 9 فاز تشخیص و همچنین عکاسی 10 فریم در ثانیه برخوردار است.

دوربین SONY a7R IVA به درگاه‌های مختلفی مجهز شده است تا به‌راحتی بتوانید اتصال با آن برقرار کنید. همچنین پشتیبانی از Wi-Fi و بلوتوث و برخورداری از صفحه نمایشی با ابعاد  3 اینچ تاچ اسکرین با قابلیت خم شدن tiltingاز ویژگی‌های منحصر به فرد در این محصول است. این دوربین از برند سونی امکانات متفاوت و خوبی برای عکاسی صنعتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین شما هم می‌توانید با خرید قسطی دوربین عکاسی سونی، از امکانات  و قابلیت‌های آن استفاده کنید و در مسیر عکاسی صنعتی و تبلیغاتی حرفه‌ای‌تر قدم بردارید.

دوربین عکاسی Canon 250D

گزینه ایده ال و مناسب دیگری که برای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی مناسب است، این دوربین از برند کانن است. رزولوشن این دوربین به‌خوبی پاسخگوی انواع صفحاتِ نمایشی بزرگ است. علاوه بر آن شما می‌توانید این دوربین را که در دسته میان رده قرار دارد، با قیمت مناسب‌تری نسبت به نمونه‌های قبلی تهیه کنید.

از ویژگی‌های قابل توجه در این محصول می‌توان به سنسور 24.1 مگاپیکسلی با پردازشگر DIGIC 8آن اشاره کرد. همچنین عکاسی پی‌درپی 5 فریم در ثانیه و فیلم‌برداری 4K‌ با نرخ 24 فریم در ثانیه از قابلیت‌های دیگر این دوربین است. فیلم‌برداری Full HD  نیز با نرخ 60 فریم امکان‌پذیر خواهد بود.

این دوربین مجهز به خروجی میکروفون 3.5 میلی‌متری و mini HDMI و یک درگاه کارت حافظه است. علاوه بر آن از بلوتوث و Wi-Fiهم پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش 3 اینچی تاچ اسکرین آن دارای قابلیت چرخش در تمام جهات است تا به‌راحتی بتوانید تمام تصاویر مناسب را ثبت کنید. درنهایت اینکه این محصول از برند کانن به همراه باتری و کارت حافظه فقط 450 گرم وزن دارد تا در هنگام تصویربرداری نگران وزن سنگین آن نباشید و اختلالی در عملکرد شما ایجاد نشود.

داشتن یک دوربین حرفه‌ای، تجربه بسیار خوبی از عکاسی صنعتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. شما از بین این دوربین‌ها کدام را انتخاب می‌کنید؟

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.