افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

بررسی میکرودرم صورت در بارداری

  • کد خبر : 2266
بررسی میکرودرم صورت در بارداری
بررسی میکرودرم صورت در بارداری میکرودرم صورت یکی از روش های زیباسازی پوست است که بدون استفاده از مواد شیمیایی یا روش های تهاجمی مانند جراحی، سطح پوست را از سلول های مرده و آلودگی های دیگر جدا ...

میکرودرم صورت یکی از روش های زیباسازی پوست است که بدون استفاده از مواد شیمیایی یا روش های تهاجمی مانند جراحی، سطح پوست را از سلول های مرده و آلودگی های دیگر جدا کرده و به حفظ شادابی و سلامت پوست کمک شایانی می کند. اگرچه این فرایند معمولا عوارضی ندارد اما بسیاری از خانومها به ویژه افراد باردار، در رابطه با امکان انجام دادن این فرایند دوران بارداری تردید دارند. در این مقاله، علاوه بر معرفی این فرایند در رابطه با امکان انجام میکرودرم در دوران بارداری نیز توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

میکرودرم صورت چیست؟

در سایت صدف میخوانیم که میکرودرم صورت یکی از روش های جوانسازی پوست صورت است که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا انجام شد. به‌تدریج با توجه به تاثیری که روی جوانسازی پوست صورت داشت در سایر کشورهای جهان از آن استفاده کردند. این روش درمانی نوین و جدید ابتدا به سمت کشورهای اروپایی رفت، در حال حاضر این روش یکی از کم‌عارضه‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود.

میکرودرم صورت یک روش غیرتهاجمی، غیرشیمیایی و روشی برای پاکسازی و جوانسازی پوست صورت است. بدون اینکه عمل باز روی مراجعه کننده انجام شود تمام سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و به جوانسازی و سلامت پوست صورت کمک بسیاری می‌کنند. این روش جوانسازی پوست صورت با وجود اینکه بسیار آرام و سطحی انجام می‌شود اما می‌توان از آن برای از بین بردن مشکلات عمیق پوستی استفاده کرد.

آیا امکان انجام میکرودرم در دوران بارداری وجود دارد؟

میکرودرم مانند سایر روش های جوانسازی پوست که توسط پزشک انجام می شود، دارای محدودیت هایی و افرادی که دارای بعضی از شرایط خاص پزشکی باشند و یا داروی خاصی را مصرف کنند، اجازه استفاده از میکرودرم را ندارند. یکی از این شرایط، بارداری است. طبق توصیه های پزشکان، امکان به کارگیری میکرودرم برای جوانسازی پوست در زنان باردار (با هر سن بارداری) وجود ندارد و این افراد نباید از این فرایند استفاده کنند.

میکرودرم برای چه افرادی ممنوع است؟

به غیر از زنان باردار، افراد دیگری نیز در رابطه با استفاده از میکرودرم صورت محدودیت دارند. در ادامه این گروه ها را معرفی میکنیم:

  • در صورتی که فرد روی صورت خود تبخال یا زگیل دارد.
  • اگر روی صورت جراحی انجام شده باشد باید 2 ماه از جراحی بگذرد.
  • افرادی که در یک سال اخیر داروی راکوتان مصرف کرده‌اند، یا بیماری پسوریازیس داشته‌اند از انجام میکرودرم صورت منع می‌شوند.
  • افرادی که در حال درمان با ایزوترتینوئین هستند هم نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

مراقبت های بعد از میکرودرم

پس از انجام میکرودرم و برای حفظ سلامت و شادابی پوست صورت، لازم است تا مواردی را رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

  • استفاده روزانه از کرم های مرطوب کننده، پمادهای ضد التهاب و کمپرس آب سرد برای پیشگیری از خشک شدن سطح پوست
  • پرهیز از قرارگیری در هوای گرم یا استفاده از سونا و جکوزی برای پیشگیری از تعریق زیاد
  • عدم انجام فعالیت های ورزشی سنگین
  • استفاده از پاک کننده های غیر الکلی برای شستشوی پوست به منظور جلوگیری از ایجاد التهاب در سطح پوست
  • مصرف آب به همراه میوه جات و سبزیجات تازه

بررسی سایر روش های جوانسازی پوست

اگر به دلیل شرایط فیزیکی خاص یا عدم تمایل به استفاده از روش های پزشکی برای حفظ شادابی و طراوت پوست، امکان استفاده از میکرودرم را ندارید، می توانید با به بکارگیری هر یک از روش های زیر، لذت داشتن صورت جوان و شاداب را تا سالیان طولانی تجربه کنید:

داشتن سبک زندگی سالم

اولین راه داشتن سبک زندگی سالم است. اما منظور از داشتن زندگی سالم چیست؟ در ادامه توضیح خواهیم داد؟

تغذیه درست و سالم

اولین راه داشتن تغذیه سالم و درست است. شما باید روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب و مایعات بنوشید. از مصرف شکر و نمک بیش از حد دوری کنید. روغن، کربوهیدرات و تنقلات بیش از حد مصرف نکنید. در عوض سعی کنید از انواع گروه‌های مواد غذایی سالم به اندازه مصرف کنید.

خواب کافی و به موقع

سعی کنید در طول شبانه روز خواب کافی و با کیفیت داشته باشید. شب‌ها به موقع بخوابید و صبح‌ زود بیدار شوید. می‌توانید میان روز نیز یک خواب کوتاه نیز داشته باشید.

ورزش

ورزش را فراموش نکنید. سعی کنید روزانه زمان کوتاهی حتی 20 دقیقه ورزش را در برنامه خود قرار دهید. ورزش علاوه بر اینکه شما را خوش اندام می‌کند پوستی سالم نیز به شما می‌بخشد.

دوری از استرس

استرس می‌تواند به شدت برای پوست مضر باشد شما می‌توانید به راحتی از استرس دوری کنید. خواب خوب، تغذیه درست، ورزش، موسیقی، مدیتیشن و … همگی راه‌هایی برای جلوگیری از استرس هستند.

مصرف مکملهای غذایی

تعداد افراد کمی در دنیا با تغذیه می‌توانند تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم بدن را دریافت کنند. به همین دلیل خوردن مکمل‌ها به صورت دوره‌ای می‌تواند برای پوست و بدن مفید باشد.

روتین پوستی داشته باشید

با روتین پوستی پوست شما جوان تر به نظر می رسد. با افزایش سن ، سلول های پوست شما با سرعت کمتری جایگزین شده و باعث کدر شدن و درخشندگی پوست می شوند. استفاده از یک خط مراقبت از پوست با کیفیت می تواند به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک کند بنابراین بدن شما سلولهای جدیدتر و جوانتری را جایگزین آنها می کند.

جمع بندی

داشتن یک پوست زیبا و شاداب، علاوه بر حفظ سلامتی شما، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ظاهری شما خواهد داشت. از این رو، بهتر است تا با استفاده از روش های بی خطر مانند میکرودرم صورت یا سایر روش های جوانسازی پوست و همچنین داشتن سبک زندگی سالم در کنار یک رژیم تغذیه دارای ویتامین کافی، سلامت پوست خود را تا سالها تضمین کنید. البته به یاد داشته باشید که اگر برای جوانسازی پوست صورت خود، تصمیم به استفاده از روش هایی مانند میکرودرم یا تزریق بوتاکس و ژل را دارید، لازم است تا این فرایندها را صرفا با مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه انجام دهید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2266

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.