افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

بررسی کلی دو وسیله ی محبوب گرمایشی

  • کد خبر : 2986
بررسی کلی دو وسیله ی محبوب گرمایشی

با سرد شدن هوا، استفاده از یک وسیله گرمایشی ضرورت پیدا می ‌کند. یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب و خرید بخاری ها درنظر گرفتن متراژ خانه یا محلی است که قرار است بخاری گرما بخش آن جا باشد. بخاری برقی انواع بخاری برقی بر حسب نیاز به شرح زیر می باشد: بخاری‌ برقی […]

با سرد شدن هوا، استفاده از یک وسیله گرمایشی ضرورت پیدا می ‌کند. یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب و خرید بخاری ها درنظر گرفتن متراژ خانه یا محلی است که قرار است بخاری گرما بخش آن جا باشد.

بخاری برقی

انواع بخاری برقی بر حسب نیاز به شرح زیر می باشد:

  • بخاری‌ برقی زمینی
  • بخاری‌ برقی کوچک
  • بخاری‌ برقی دیواری
  • بخاری‌ برقی قرنیزی
  • بخاری برقی‌ سرامیکی
  • بخاری برقی‌ مادون قرمز

در انتخاب بخاری برقی به ویژگی هایی نظیر توان، طراحی ظاهری، کلید اطمینان، قابلیت تنظیم دما، نوع المنت، ابعاد و وزن، فن دار یا بدون فن، علامت استاندارد و نوع سیم باید توجه نمود.

در خرید بخاری برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکته مهمی که در هنگام خرید بخاری برقی باید به آن توجه کنید، تناسب بخاری برقی با فضای شماست. بخاری‌ های موجود در بازار انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند، پس توجه کنید که بخاری مناسب گرمایش محیط شما باشد. در ادامه به مهم ‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید در نظر بگیرید می پردازیم.

المنت بخاری برقی:

المنت ‌های بازار چند نوع مختلف دارند. المنت سرامیکی اگرچه در کوتاه مدت گرمای بیشتری تولید می‌ کند، اما سریع خراب می ‌شود و می ‌شکند. المنت شیشه ‌ای قیمت گران‌ تری دارد و شکننده است، اما گرمایش آن بهتر است و محیط را به طور یکنواخت‌ گرم می ‌کند، همچنین بیشتر عمر می ‌کند. از طرفی المنت ‌های هالوژنی از مدل‌ های دیگر گران ‌تر هستند، ولی کیفیت بالاتری دارند و از طرفی خاصیت درمانی هم دارند.

توان بخاری برقی:

هر چه توان دستگاه بیشتر باشد، فضا و مساحت بیشتری را گرم می ‌کند. برای اتاق سی متری اگر قصد گرمایش کل اتاق را داشته باشید، حداقل به یک بخاری 3000 وات نیاز دارید. توان بخاری برقی با مصرف برق آن رابطه مستقیم دارد، بنابراین خرید بخاری برقی کم مصرف که تمامی انرژی دریافتی را به گرما تبدیل کند، مهم است. اگر اتاق بزرگی دارید، بهتر است از مدل‌های فن دار استفاده کنید تا گرما به نقاط دورتر هم منتقل شود.

مارک و استاندارد:

از مهم‌ ترین نکات در خرید بخاری برقی، استاندارد بودن آن است. اگر سراغ مدل‌های ارزان و غیراستاندارد بروید، خطر آتش ‌سوزی با بخاری افزایش می ‌یابد.

یکی از امکانات ایمنی یک بخاری برقی باید کلید قطع کن خودکار باشد تا در زمان به هم خوردن تعادل، دستگاه به طور اتوماتیک، خاموش شود. از قابلیت های ایمنی دیگر می توانیم به داشتن ترموستات کنترل دما برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد بخاری و وجود میله های فلزی محافظ برای جلوگیری از تماس مستقیم با المنت های بخاری برقی اشاره کنیم.

بخاری گازی

بخاری گازی بدون دودکش چگونه کار می‌ کند؟

تکنولوژی که در تولید بخاری گازی بدون دودکش مورد استفاده قرار گرفته است عملکرد تولید شعله را بهینه سازی می کند. به ‌نحوی‌ که ترکیب اکسیژن و گاز به‌ تناسب انجام می ‌گیرد و برای تولید شعله کمترین میزان اکسیژن و گاز با یکدیگر ترکیب می‌ شوند و بیشترین شعله و حرارت ممکن تولید می‌شود و از آنجا که فرآیند سوخت کامل است مونواکسید کربن کمتری نیز تولید خواهد شد. میزان تولید این گاز در مقایسه با بخاری گازی دودکش دار کمتر است. بهتر است نوعی از بخاری گازی را خریداری نمایید که استاندارد بوده و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

از مهم ‌ترین مزایای بخاری گازی بدون دودکش می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بخاری گازی بدون دودکش به‌ راحتی قابل جابجایی است و می ‌توان آن را در هر مکانی مورد استفاده قرار داد. این نوع از بخاری گازی ‌ها دارای کاربری مسکونی و تجاری است.
  • این نوع بخاری گازی می‌ تواند گرمای مطلوب و یکنواخت را در فضا ایجاد نماید.
  • هیچ‌ گونه نشتی هوای گرم در این نوع بخاری گازی وجود ندارد و تمام گرمای تولید شده از آن به فضا دمیده می ‌شود.
  • با استفاده از این نوع بخاری گازی ‌ها می ‌توان هزینه سوخت را تا حد قابل ‌توجهی کاهش داد.

سیستم ODS در بخاری بدون دودکش

بخاری گازی بدون دودکش می بایست مجهز به سیستم ODS باشند. این سیستم به طور دائم میزان اکسیژن فضا را کنترل می کند و بر اساس آن، جریان گاز را در بخاری برقرار می کند. در صورتی که به هر دلیل میزان اکسیژن فضایی که بخاری در آن قرار دارد به کمتر از 18 درصد برسد، این سیستم به طور اتوماتیک جریان گاز را قطع می کند و تا زمانی که محیط کاملاً تهویه و پاک نشده و همه چیز به حالت عادی برنگشته، اجازه روشن شدن بخاری را به کاربر نمی دهد.

سیستم ترموکوپل در بخاری بدون دودکش

ترموکوپل قطعه ای است که برای امنیت بیشتر بخاری بسیار ضروری است. عملکرد این سیستم به این صورت است که به محض خاموش شدن شعله یا قطع و وصل شدن جریان گاز، گردش گاز به طور اتوماتیک متوقف شده و از این رو از نشت گاز در محیط جلوگیری کرده و خطر گاز گرفتگی یا انفجار محل به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

برچسب انرژی  در بخاری بدون دودکش

رده انرژی بخاری با یک برچسب شفاف روی آن مشخص می ‌شود. روی این برچسب رده انرژی را با حروف انگلیسی نشان می ‌دهند که هرچه به ابتدای الفبای انگلیسی نزدیک ‌تر باشد، بازده خالص بخاری بیشتر و هرچه به حروف آخر الفبا نزدیک باشد، بازده خالص آن کمتر است.

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله انواع بخاری ها را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. برای ارتباط  بیشتر با پشتیبانان فروشگاه انتخاب سنتر می توانید، توییتر انتخاب سنتر را دنبال کنید

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2986

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.