افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

بهترین آبگرم رامسر کجاست؟

  • کد خبر : 4924
بهترین آبگرم رامسر کجاست؟

در سفر به رامسر زیبا می‌توانید از جنگل و دریا لذت ببرید و اوقات خاطره‌انگیزی را تجربه کنید؛ اما اگر چند روز در یکی از بهترین هتل های رامسر می‌مانید، حتماً سری هم به چشمه‌های آبگرم این شهر بزنید؛ این چشمه‌ها علاوه‌بر جذابیت تفریحی، دارای خواص درمانی بسیار زیادی هستند. در این مطلب با برخی از بهترین چشمه […]

در سفر به رامسر زیبا می‌توانید از جنگل و دریا لذت ببرید و اوقات خاطره‌انگیزی را تجربه کنید؛ اما اگر چند روز در یکی از بهترین هتل های رامسر می‌مانید، حتماً سری هم به چشمه‌های آبگرم این شهر بزنید؛ این چشمه‌ها علاوه‌بر جذابیت تفریحی، دارای خواص درمانی بسیار زیادی هستند. در این مطلب با برخی از بهترین چشمه های آبگرم رامسر آشنا خواهید شد. ابتدا بد نیست کمی درباره اهمیت آبگرم و این‌که چرا باید به این اماکن بروید صحبت کنیم.

چشمه آبگرم چیست؟

چشمه‌ آبگرم آبی است که در اثر برخورد با مواد مذاب آتشفشانی، به‌صورت دائماً داغ از زمین خارج می‌شود و به‌دلیل برخورداری از مقداری زیادی مواد حل شده معدنی، دارای خواص درمانی است.

این چشمه‌ها فقط در کنار کوه‌های آتشفشانی یافت می‌شوند که در نقاط مختلف ایران ازجمله اردبیل، بوشهر، ایلام، لرستان، بندرعباس، رامسر و… تعداد زیادی از آن‌ها وجود دارد. حالا چرا باید به چشمه آبگرم، به‌ویژه چشمه های آبگرم رامسر برویم.

فواید چشمه‌های آبگرم

همان‌طورکه بیان کردیم، آب چشمه‌های آبگرم خواص درمانی زیادی دارد و تماس آن با بدن موجب آرامش می‌شود. تقربیاً هر منطقه‌ای که در آن آبگرم وجود داشته باشد، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

وقت‌گذرانی در این مکان یک نوع تفریح است و از طرفی منجر به سوزاندن کالری و انتشار گرمای مفید در اندام‌های بدن می‌شود که روی عملکرد سلول‌ها اثر مثبت می‌گذارد. آب این چشمه‌ها بر اثر فرایند پیچیده‌ای که داشته‌اند، املاح مفیدی ازجمله گوگرد یا هیدروژن سولفوره را در ترکیب خود دارد؛ این املاح به خودی خود از خواص درمانی برخوردار هستند. به‌طورکلی فواید چشمه های آبگرم عبارت‌اند از:

  • بهبود عملکرد سلول‌ها و اندام‌های بدن

  • افزایش جریان خون

  • اکسیژن‌رسانی بیشتر به ریه‌ها و شش‌ها

  • باعث رفع خستگی از عضلات بدن می‌شوند

  • کاهش دردهای عضلانی

  • کمک به درمان دیسک کمر و گردن، روماتیسم، سیاتیک و آرتروز

  • درمان و کاهش دردهای استخوانی

  • درمان بیماری‌های کلیوی، کبدی و گوارشی

  • درمان برخی بیماری‌های پوستی

  • دارای خاصیت ضدمیکروبی و ضدقارچی

  • کمک به کاهش قندخون

  • کاهش وزن

  • آرامش اعصاب

بهترین چشمه آبگرم رامسر کجاست و چه خواصی دارد؟

شهر رامسر واقع در شمال ایران نیز به دلیل مجاورت با کوه‌های آتشفشانی، تعداد زیادی چشمه آب گرم دارد. این مکان‌ها برای گردشگران بسیار جذاب و جالب توجه هستند. گاهی هم مردم به خاطر همین چشمه‌های آبگرم به این منطقه سفر می‌کنند. در هرکدام از هتل های رامسر که اقامت داشته باشید، می‌توانید به یکی از این مکان‌ها بروید و از خواص آن بهره‌ ببرید.

«آبگرم سادات محله رامسر» مشهورترین چشمه آبگرم این شهر است که به دلیل برخورداری از مقدار زیادی گوگرد، در درمان بیماری‌های متعددی ازجمله رماتیسم و همچنین التیام دردهای عصبی و عضلانی بسیار مؤثر است. چشمه آبگرم سادات محله یکی از بهترین جاذبه های دیدنی رامسر محسوب می‌شود. در ادامه کمی بیشتر درباره این مکان تفریحی و گردشگری بخوانید.

درباره چشمه آبگرم سادات محله رامسر

سادات محله واقع در پنج کیلومتری شهرستان رامسر به سمت تنکابن، منطقه‌ای است که به خاطر چشمه‌های آبگرم متعددش شهرت دارد. گردشگران مختلفی هرساله به این محل می‌روند تا علاوه‌بر لذت بردن از آب و هوای تمیز و مناظر دیدنی، از خواص درمانی چشمه‌ آبگرم آن نیز بهره‌مند شوند. حس خوبی که از آبگرم و مناظر اطراف آن گرفته می‌شود، مطمئناً چندین بار شما را به سمت رامسر و سادات محله می‌کشاند.

فرقی ندارد بیمار باشید یا سالم؛ چشمه‌های آبگرم سادات شهر ازجمله اشکرگرما، سنگ بنه و آب گرم کش، علاوه‌بر خاصیت درمانی، برای شنا و آب‌تنی نیز بسیار لذت‌بخش و مفرح هستند.

سایر چشمه‌ های آبگرم رامسر

علاوه‌بر چشمه آبگرم سادات محله، چندین چشمه دیگر در داخل شهر رامسر و اطراف آن وجود دارد. درکل دمای چشمه های آبگرم رامسر به ۴۲ درجه سانتی‌گراد؛ یعنی آخرین درجه حرارت قابل تحمل برای انسان می‌رسد.

اگر چند مورد از این چشمه‌ها را از نزدیک دیده‌اید، متوجه خواهید شد که ویژگی مشترک اکثر آن‌ها، شباهت داشتن به خزینه‌های قدیمی است؛ اگرچه برخی از آن‌ها ظاهری مدرن‌تر به خود گرفته‌اند. مواردی که در ادامه بیان کرده‌ایم، برخی از مهم ترین چشمه های آبگرم رامسر هستند:

  • چشمه آبگرم مادرشاه

«چشمه آبگرم مادرشاه» که گویا محل رفت‌وآمد مادر محمدرضا شاه پهلوی بوده است، یکی از مشهورترین چشمه‌ های آبگرم رامسر است. این محل معماری و ساختاری قدیمی دارد. بنابراین اگر دوست دارید از فضایی مدرن و لوکس‌تر بهره ببرید، بهتر است به چشمه آبگرم هتل پارسیان بروید.

  • چشمه آبگرم هتل پارسیان

در رامسر بعضی از هتل ها با هدف جذب مسافران، اقدام به بهره‌برداری از آبگرم‌های اطراف کرده‌اند. به‌طورکلی آبگرم‌هایی که به این شیوه هستند، مجهز و مدرن بوده و محیط تمیزتری دارند. «هتل چهار ستاره پارسیان» که یکی از بهترین هتل های رامسر است، استخر آبگرم مجهز و مدرنی دارد. مسافران می‌توانند با خرید بلیط آبگرم برای مدت‌ نامحدود از آن استفاده کنند. بعضی از بلیط‌های این مکان مدت معینی دارد؛ اما به‌صورت خصوصی اجاره داده می‌شود.

  • چشمه آبگرم سنگ بن

«چشمه آبگرم سنگ بن» که روی نقشه گوگل هم نشان داده می‌شود، یکی از چشمه های آبگرم مشهور رامسر است. این آبگرم خارج از شهر و در جاده اربلکه قرار دارد. آبگرم سنگ بن نیز مورد توجه گردشگران متعددی بوده که هرساله برای بهره‌مندی از فواید چشمه های آبگرم رامسر به آنجا سفر می‌کنند.

رزرو هتل رامسر از سایت فلای تودی

وقتی صحبت از چشمه های آبگرم باشد، نام سرعین در اردبیل و چشمه آبگرم سادات محله در رامسر بیشتر شنیده می‌شود. به‌طورکلی چشمه‌های آبگرم به دلیل برخورداری از خواص درمانی، مورد توجه هستند و در رامسر به‌خاطر آب‌وهوای عالی و مناظر طبیعی، مسافران زیادی به بازدید از این مکان‌ها می‌روند.

برای رزرو هرکدام از هتل های رامسر می‌توانید به «سایت فلای تودی» بروید. فلای تودی به‌عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین مرجع رزرو آنلاین هتل و اقامتگاه در ایران و سایر کشورهای جهان، شما را در انجام مقدمات سفر یاری می‌کند.

می‌توانید اطلاعات مربوط به بهترین اقامتگاه‌ها و هتل های ایران و جهان، بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس و همچنین اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی را از طریق همین سایت دریافت کرده و با سرعت و قیمت مناسب، گزینه‌های مدنظر خود را از فلای تودی تهیه کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.