افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

بهترین راه کارها برای مطرح شدن یک کسب و کار

  • کد خبر : 2129
بهترین راه کارها برای مطرح شدن یک کسب و کار

برای اینکه یک کسب و کار به رونق بیفته و بتواند خودش را در محیط بازار نشان بده و در چرخه رقابت باشه، باید نکات مختلفی را رعایت کند. معمولا در این جور مواقع کسب و کارهای نوپا و یا به قولی کوچک 2 راه پیش رو دارند. یا اینکه خودشان تجربه کنند که در […]

برای اینکه یک کسب و کار به رونق بیفته و بتواند خودش را در محیط بازار نشان بده و در چرخه رقابت باشه، باید نکات مختلفی را رعایت کند. معمولا در این جور مواقع کسب و کارهای نوپا و یا به قولی کوچک 2 راه پیش رو دارند. یا اینکه خودشان تجربه کنند که در این صورت باید متحمل شکست هایی بشوند به دلیل عدم تجربه کافی در کسب و کار و یا اینکه از شرکت و یا افرادی کمک بگیرند که در این حوزه تجربه های کافی را دارند.

راه کارهایی جهت دیده شدن یک کسب و کار

امروزه راه کارهای مختلفی برای دیده شدن و یا بهتر است بگوئیم مطرح شدن یک کسب و کار وجود دارد از جمله:

  • راه اندازی یک سایت و سئوی آن.
  • تبلیغات شهری همچون ایجاد بیلبورد در سطح شهر.
  • معرفی کسب و کار در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و … .

اگر یک مجموعه بخواهد تمامی موارد فوق را خودش تجربه کند ممکن است در ادامه مسیر به مشکل برخورد کند. مشکلاتی از قبیل عدم شناخت از راه اندازی و مسیری که یک سایت دارد. چگونگی فعالیت در شبکه های اجتماعی و یا اینکه اصلا کدام شبکه اجتماعی مناسب کسب و کار آن مجموعه است. چگونگی تبلیغات در فضای شهری و آیا اصلا تبلیغات شهری و بیلبورد مناسب آن کسب و کار است یا خیر.

با توجه به موارد گفته شده، وجود یک فرد به عنوان مشاور و یا یک شرکت تبلیغاتی برای نشان دادن مسیر درست تا موفقیت مطرح می شود که می تواند با هزینه ای مناسب و بدون اتلاف وقت و پول، مسیر درست را به مجموعه نشان دهد.ن مجموعه است سییرثکتنرزد سزسشزشس

کدام راه تبلیغاتی برای مجموعه ما مناسب است؟

پاسخ به سوال بالا بستگی به نوع کسب و کار دارد. مثلا فرض کنید مجموعه ای نوپا و تازه دارید که در حوزه فروش ظروف چینی کار می کند. اولین و شاید کم هزینه ترین راه مطرح کردن برند خود و افزایش فروش، عکاسی از ظروف و قرار دادن آن ها در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام است. خیلی از کسب و کارها با معرفی محصولات خود در فضای اینستاگرام توانسته اند به فروش مناسبی برای محصولات خود دست پیدا کنند. و یا خیلی از افراد هم توانسته اند با معرفی خدمات و توانایی های خود، در ارائه خدماتی که ارائه می کنند شناخته شوند.

اما سوالی که شاید در ذهن هر کسی بیاید این است که آیا هر نوع کسب وکاری می تواند از طریق پلتفرمی همچون اینستاگرام درآمد زایی کنید؟ جواب این سوال تا حدود زیادی بسته به نوع کسب وکار شما دارد. مثلا برای فروش محصولی فضای اینستاگرام مناسب است و هزینه زیادی ندارد. اما برای یک مجموعه که خدماتی ارائه می کند همچون شرکت های خدمات کامپیوتری و یا شرکت های پشتیبانی شبکه، شاید داشتن اینستاگرام خیلی واجب نباشد. در هر نوع کسب و کار آن چیزی که مهم است شناخت مخاطب هدف، سپس انتخاب پلتفرمی مناسب بر اساس نیاز مخاطب می باشد. اگر شما فروشگاه باشید قطعا وجود صفحه اینستاگرام برای فروش بیشتر محصولات خود واجب است اما اگر شرکتی باشید که خدمات پشتیبانی شبکه ارائه می دهد، آن چیزی که مهم است وجود یک وب سایت قوی می باشد. چون مخاطبین شما برای خرید یک محصول ترجیح می دهند در اینستاگرام جستجو کنند ولی مخاطبینی که می خواهند برای مجموعه خود پشتیبانی شبکه داشته باشند در اینترنت جستجو می کنند. بنابراین شناخت مخاطب در هر کسب و کاری مهم است. البته باید این را هم در نظر گرفت برای یک شرکت وجود یک وب سایت واجب است ولی وجود اینستاگرام شاید خیلی مهم نباشد ولی برای یک فروشگاه هم اینستاگرام و هم یک سایت مهم است.

تبلیغات گسترده همچون بیلبوردهای تبلیغاتی مناسب چه کسب و کارهایی هستند؟

این نوع تبلیغات به دلیل هزینه بسیار زیادی که دارند برای کسب وکارهایی که تازه هستند و یا به نوعی استارت آپ هستند مناسب نیستند مگر آنکه از پس هزینه های آن برآیند. این نوع تبلیغات معمولا برای کسب وکارهایی بزرگ و یا برند شده هستند و یا کسب و کارهایی که توانایی مالی زیادی دارند. حتی بعضی از کسب و کارها نیازمند تبلیغات تلویزیونی هستند.

چگونه یک شرکت تبلیغاتی خوب را انتخاب کنیم؟

پاسخ به این سوال به خیلی از عوامل بستگی دارد. شاید اولین و مهمترین پاسخ میزان بودجه و هزینه ای است که شما می خواهید برای کسب وکار خود پرداخت کنید. ولی اگر بخواهیم هزینه را در نظر نگیریم می توان به عوامل مختلفی اشاره کرد همچون:

  • محل و لوکیشن شرکت.
  • تجربه آن شرکت تبلیغاتی.
  • میزان معروف بودن و برند بودن آن.
  • امکاناتی که آن شرکت تبلیغاتی در اختیار شما قرار می دهد.
  • میزان رضایت مشتریان سابق آن شرکت.

به طور کلی استفاده از مشاور در هر کسب و کاری می تواند راه درست را نشان دهد و در زمان و هزینه ما صرفه جویی کند. شرکت تبلیغاتی مایا پینت با داشتن تجربه ای چند ساله و مشاوره به کسب و کارهای کوچک و بزرگ آماده همکاری با انواع کسب کارهای مختلف در زمینه های گوناگون می باشد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.