افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
0

بهترین سن برای لمینت دندان چه زمانی است؟

  • کد خبر : 2853
بهترین سن برای لمینت دندان چه زمانی است؟

امروزه اکثر نوجوانان و جوانان به دنبال استفاده از تکنولوژی های برتر و جدیدتر مانند نصب لمینت سرامیکی هستند که موجب زیباتر شدن لبخند و چهره ی آنها می شود. بسیاری از افراد دوست دارند از سن کم به انجام این خدمات زیبایی بپردازند. اما آیا لمینت دندان برای نوجوانان مناسب است؟ بهترین سن برای […]

امروزه اکثر نوجوانان و جوانان به دنبال استفاده از تکنولوژی های برتر و جدیدتر مانند نصب لمینت سرامیکی هستند که موجب زیباتر شدن لبخند و چهره ی آنها می شود. بسیاری از افراد دوست دارند از سن کم به انجام این خدمات زیبایی بپردازند. اما آیا لمینت دندان برای نوجوانان مناسب است؟ بهترین سن برای انجام لمینت چه زمانی است؟ با ما همراه باشید تا در مورد سن مناسب لمینت دندان به شما اطلاعاتی دهیم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان به لایه های نازکی که برای رفع ایرادات ظاهری دندان ها مانند بد رنگ بودن دندان، به هم ریختگی های خفیف دندان ها، ترک خوردگی روی دندان، لب پر شدگی دندان و فاصله کم بین دندان ها استفاده می شود. لایه های بسیار نازک لمینت دندان بر روی قسمت جلویی دندان ها نصب می شود و لبخند طبیعی زیبا و جذاب  ایجاد می کند.

لمینت دندان باید بر روی دندان هایی نصب شود که به تکامل و رشد کامل رسیده اند. دندان ها باید در سر جای خود محکم و ثابت شده باشند تا لمینت برای مدت طولانی با مراقبت های بهداشتی، ماندگاری داشته باشد و شما شاهد زیبایی برای مدت زمان طولانی در چهره خود باشید.

شرایط لازم برای نصب لمینت

نصب لامینت دندان یک روش بسیار آسان و مناسب است. این روش زیباسازی تقریبا تمام مشکلات ظاهری دندان ها را برطرف می کند اما در زمان نصب لمینت دندان توجه به نکات زیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است:

سلامت دهان و دندان: قبل از انجام لمینت ، باید سلامتی دهان و دندان به وسیله دندانپزشک با تجربه و ماهر بررسی شود. دندانپزشک دندان های شما را از نظر میزان پوسیدگی، بیماری های لثه، مشکلات لثه و میزان ناهماهنگی بین دندان ها بررسی می کند. مشکلات دهان و دندان باید حتما قبل از نصب لمینت دندان درمان شود در غیر این صورت طول عمر زیبایی ایجاد شده و سلامتی لمینت، به خطر می افتد.

آسیب های دندانی: قبل از نصب لمینت دندان، دندانپزشک دندان ها را معاینه می کند تا از سلامتی دندان ها اطمینان حاصل کند. دندان های شکسته و ترک خورده با نصب لمینت دندان زیبا می شوند اما اگر میزان شکستگی و یا ترک خوردگی دندان زیاد بوده، به طوری که ریشه دندان باز شده باشد،  نصب لمینت نمی تواند تمام مشکلات دندان را پوشش دهد. دندان های دچار شکستگی شدید بعد از نصب لمینت دچار درد شدید و یا عفونت خواهند شد.

تکمیل دوره رشد: بهترین سن برای لمینت دندان زمانی است که دوره رشد فرد کامل شده باشد و به  سن بلوغ جسمی رسیده باشد. نصب لمینت در افرادی که در حال رشد هستند، باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. نصب لمینت قبل از سن بلوغ جسمی علاوه بر اتلاف هزینه، موجب ایجاد درد شدید در زمان حرکت دادن دندان ها می شود. از همه مهمتر اینکه، لمینت ممکن است در روند طبیعی رشد دندان اختلال ایجاد کند.

محدودیت های نصب لمینت قبل از رسیدن به بهترین سن برای لمینت دندان

انجام روش درمانی لمینت دندان قبل از رسیدن به بهترین سن برای لمینت دندان، موجب ایجاد تغییر در ساختار فک می شود. در افراد زیر 18 سال رشد استخوانی فک، موقعیت دندان ها و لثه در حال تغییر است. نصب لمینت موجب می شود تا هماهنگی لثه با لبه لمینت در افراد زیر 18 سال به هم بخورد و مشکلاتی ایجاد شود. این ناهماهنگی موجب دور شدن لمینت از خط لثه شده و لبخند ناخوشایندی ایجاد می شود. ایجاد فاصله و شکاف بین لمینت دندان با لثه و دندان، موجب تجمع باکتری ها و ذرات مواد غذایی در محل شکاف شده و مشکلات بهداشتی ایجاد می کند.

بهترین روش های جایگزین لمینت دندان برای سنین پایین تر از 18 سال

افراد زیر 18 سال که قصد دارند ایرادات ظاهری دندان های خود را برطرف کنند، باید به یک دندانپزشک ماهر و مجرب مراجعه کنند. ممکن است دندانپزشک روش کامپوزیت کردن دندان را برای بهبود وضعیت ظاهری دندان ها استفاده کند. کامپوزیت ونیر قابلیت ترمیم دارد اما لمینت سرامیکی را نمی توان ترمیم کرد. هزینه کامپوزیت ونیر هم بسیار کمتر از لمینت سرامیکی می باشد.

افراد پایین تر از 18 سال می توانند برای درمان به هم ریختگی و ناهماهنگی دندان های خود از روش ارتودنسی استفاده کنند.  بهترین سن برای مرتب کردن دندان ها با روش ارتودنسی، حدود سن 10 تا 14 سالگی می باشد. استخوان های فک و دندان ها در این دوره سنی در حال رشد و تکامل هستند و مشکلات دندانی بهبود می یابند.

سفید کردن دندان ها یکی از روش های جایگزین لمینت دندان است. در این روش مشکلات بد رنگی دندان ها درمان می شود و فرد دندان هایی سفید و جذاب خواهد داشت.

تراشیده شدن مینای دندان جهت نصب لمینت

قبل از رسیدن به سن مناسب برای لمینت دندان به هیچ وجه انجام روش لمینت سرامیکی توصیه نمی شود. در سنین پایین، رشد دندان و استخوان تکمیل نشده است. علاوه بر این توجه داشته باشید که برای نصب لمینت باید مینای دندان تراشیده شود. عمل تراش دادن مینای دندان در سنین پایین موجب وارد شدن آسیب به ظاهر دندان می شود. تراشیده شدن مینای دندان باعث شده است که روش نصب لمینت سرامیکی یک روش برگشت ناپذیر محسوب شود.

اگر فردی در سنین پایین و قبل از رسیدن به بهترین سن برای لمینت دندان، اقدام به نصب لمینت کند، دیگر نمی تواند از سایر روش های اصلاح طرح لبخند استفاده کند زیرا مینای دندان تراشیده شده است. این افراد فقط می توانند لمینت جدید را با لمینت کهنه تعویض کنند چون لمینت سرامیکی را نمی توان ترمیم و بازسازی کرد.

جمع بندی

خانم ها بعد از سن 16 سالگی و مردان بعد از سن 18 سالگی می توانند از این روش زیبایی و سایر روش های اصلاح طر استفاده کنند. در این سنین استخوان ها و دندان ها به رشد کامل رسیده اند و می توانید برای زیبایی لبخند از روش نصب لمینت استفاده کنید.  لمینت دندان یک روش با ماندگاری حدود 15 تا 20 سال است که می تواند مشکلات ظاهری دندان ها را درمان کند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر هومن عشقی دندانپزشک بازیگران به آدرس  www.dreshghi.com  مطرح کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.