افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

بهترین محصولات برای جلوگیری از ریزش مو

  • کد خبر : 2011
بهترین محصولات برای جلوگیری از ریزش مو
بهترین محصولات برای جلوگیری از ریزش مو آیا از حجم زیاد مو روی بالش یا کف حمام خسته شدید؟ شما تنها نیستید؛ بسیاری از افراد روزانه با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند. البته گاهی این ریزش مو ...

آیا از حجم زیاد مو روی بالش یا کف حمام خسته شدید؟ شما تنها نیستید؛ بسیاری از افراد روزانه با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند. البته گاهی این ریزش مو واقعا حالت کلافه کننده پیدا می‌کند. به این نکته باید دقت کرد که پیش از هر گونه اقدامی برای تهیه محصولات ضد ریزش، بایستی دلایل ریزش مو مشخص شود و بعد از آن به تناسب از محصولات مختلف استفاده کرد.

در شرایط ریزش متداول مو، با انتخاب سرم، شامپو ضد ریزش مو و ماسک موی مناسب می‌توانید به رفع این مشکل و متوقف کردن ریزش کمک کنید.

دلایل ریزش مو چیست؟

در قدم اول باید بدانید که ریزش مقداری 50 الی 100 شاخه مو در طول روز طبیعی است؛ پس در صورت دیدن چند تار مو در طول روز نگران نشوید. در صورتی که این میزان ریزش به حد قابل توجه و بیش از اندازه معمول برسد، نگران‌کننده است.

مشکل ریزش مو مهم و پیچیده است. به این منظور باید به‌خوبی و با دقت موارد مختلف را بررسی کنید. دلایل زیادی ممکن است سبب ریزش مو شوند.

آلوپسی آندروژنتیک

آلوپسی یک حالت شایع است که معمولا برای آقایان اتفاق می‌افتد. در واقع ما نمی‌توانیم آلوپسی را یک بیماری بنامیم. این وضعیت با هورمون‌ها ارتباط نزدیکی دارد و معمولا با بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد. معمولا درمان این وضعیت با دارو امکان دارد.

بارداری

معمولا زنان باردار با ریزش موی زیادی در این دوره مواجه می‌شوند. این نوع ریزش مو به دلیل ترشح هورمون استروژن است. این مشکل برای خانم‌های باردار پس از یک سال یا زودتر برطرف می‌شود.

رژیم غذایی فقیر از آهن و پروتئین

رژیم غذایی فاقد آهن، پروتئین و مواد معدنی منجر به ریزش مو می‌شوند. نبودن این مواد در رژیم غذایی باعث نازک شدن تار مو‌ها و ریزش آن‌ها می‌شود. حتما باید شیر، گوشت و مواد غذایی غنی از مواد معدنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

استرس و افسردگی

2 عامل اضطراب و افسردگی از مهم‌ترین حالات روحی هستند که سبب بیماری‌ها و مشکلات جسمانی زیادی می‌شوند. یکی از این مشکلات ریزش مو است. برای درمان ریزش مو ابتدا این 2 مورد را بررسی کنید.

استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو

اتو مو، سشوار، برس مو و فر‌کننده‌ها از محصولاتی هستند که برای صاف کردن یا حالت دادن به مو استفاده می‌شوند. استفاده بیش از حد از این محصولات باعث آسیب به مو و ریزش آن می‌شود. اگر در شرایطی مجبور به استفاده از این محصولات هستید، دمای بسیار کم و استفاده از آن روی موی خشک یا نیمه خشک بهترین حالت استفاده است.

عوامل دیگری مانند بلوغ، بیماری کرونا، دکلره‌های پیوسته و همچنین انواع فرآیندهای صافی مو نیز ممکن است باعث ریزش مو باشند.

نقش محصولات بهداشتی در توقف ریزش مو

شامپو یکی از محصولات بهداشتی است که در طول هفته بار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیر مستقیمی بر ریزش موی شما دارد. بهتر است در هنگام خرید شامپو، محصولاتی را انتخاب کنید که قدرت رطوبت و حجم‌دهی بالایی داشته باشند.

انواع محصولات برای محافظت از مو در برابر ریزش مو

شامپو ضد ریزش مو

در هنگام خرید شامپو ضد ریزش مو حتما به ترکیبات آن دقت کنید. شامپوی مناسب برای ریزش مو باید حاوی بیوتین، کراتین و جینسینگ باشد؛ این مواد مغذی به تحریک رشد مو کمک می‌کنند. در ضمن عصاره‌هایی مثل نعنا، کرچک و روغن هسته انگور هم توانایی مبارزه با ریزش مو را دارند.

شامپو ضد ریزش سریتا برای برای انواع مو‌ها از خشک تا چرب فرموله شده است مخصوصا برای مو‌های تازه کاشته‌شده شما یک انتخاب عالی است.

پوست سر و البته مو‌ها با این شامپو از آلودگی و سلول‌های مرده پوست پاک می‌شوند. عصاره چای سبز و زینک موجود در شامپو  ضد ریزش سریتا از عفونت‌های ناشی از زخم کاشت مو جلوگیری می‌کنند. عصاره‌های آمینکسیل، کافئین و ساوپالمتو در این محصول فواید زیادی برای مو دارند. این عصاره‌ها به تقویت موی سر، استحکام ریشه مو‌های تازه پیوندی، گردش خون در پوست سر و تحریک فولیکول‌های مو برای رشد، کمک می‌کنند.

در ضمن عصاره ریشه گیاه باباآدم و آلانتوئین از التهابات ناشی از کاشت مو می‌کاهد. این محصول بافتی فومی دارد و در نهایت باکتری‌های موجود در پوست مو را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

در ضمن خبری خوبی که برای حامی حیوانات داریم این است که این شامپو سریتا تست حیوانی ندارد؛ پس می‌توانید با خیال راحت از این شامپو ضد ریزش مو استفاده کنید.

لوسیون مو

این محصول بافتی لطیف و کرمی دارد. لوسیون مو دارای ترکیباتی مقوی برای مو است که برای تقویت و درمان مشکلاتی مثل ریزش مو یک انتخاب عالی است. مزیت این محصول تاثیر آن در زمانی کم و فوری است. لوسیون مو برای انواع مو‌ها فرموله شده است که باید به‌تناسب جنس موی خود آن را انتخاب کنید.

سرم مو

سرم مو یکی دیگر از محصولاتی است که برای ریزش مو استفاده می‌شوند. این محصول مایع است و برای مو‌های آسیب‌دیده و خصوصا خشک همچون دارویی تسکین‌دهنده عمل می‌کند. سرم مو پایه سیلیکون دارد که سبب مقاومت هر چه بیشتر کوتیکول مو می‌شود. بافت سبک این محصول مراقبتی پوست شما را اذیت نمی‌کند و پس از استفاده به‌سرعت جذب مو و پوست سر می‌شود.

ژل مو تقویت‌کننده

یکی از محصولاتی که نسبت به شامپو ضد ریزش مو یا سرم مو جدید‌تر است، ژل تقویت‌کننده مو سر است. این ژل فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند تا دوباره برای رشد و بازیابی آماده شوند. جریان خون زیر پوست سر به کمک این محصولات بهتر می‌شود. به طور کلی برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو می‌توانید روی این محصولات حساب کنید.

تونیک مو

تونیک مو به شکل‌های پماد، مایع و کرم تولید شده است. این محصول دقیقا روی پوست سر مالیده می‌شود. هدف اصلی تونیک مو حفظ سلامتی مو و پوست سر است. این محصول موضعی با تحریک پوست سر باعث رشد مو و فعالیت کوتیکول مو می‌شود.

شما با استفاده از تونیک مو و حرکت‌هایی که برای جذب آن باید انجام دهید، باعث کاهش التهابات پوست سر می‌شوید. این محصول حاوی آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدان است و می‌توانید روی تامین سلامت مو و پوست سر به وسیله آن حساب کنید.

ویال مو

ویال مو یکی از جدید‌ترین محصولات برای رشد مجدد موی سر است. این محصول ترکیباتی گیاهی دارد که علاوه بر رشد مجدد مو‌ها سبب جلوگیری از ریزش بیشتر هم می‌شود. علاوه بر خاصیت درمانی این محصول می‌توانید درخشش و زیبایی مو‌ها را هم از آن انتظار داشته باشید. ویال‌ها در بسته بندی مانند آمپول هستند و توانایی تقویت و ضخیم کردن موها را نیز دارند.

در نهایت خوب است بدانید که استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی مثل شامپو ضد ریزش مو و سرم مو در کنار حل کردن سایر دلایل ریزش مو کارایی دارند. دلایل روانی و البته تغذیه از مهم‌ترین مسائلی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. با استمرار در مراقبت از مو با استفاده از محصولات مناسبی که در بالا ذکر کردیم، می‌توانید مو‌های از بین‌رفته را دوباره برگردانید و از زیبایی آن لذت ببرید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.