افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

بهترین پوستر دیواری برای منزل

  • کد خبر : 1898
بهترین پوستر دیواری برای منزل

پوستر دیواری یکی از انواع پوشش‌های تزئینی برای دیوار است. در گذشته دیوارپوش‌های مورد استفاده برای دیوار، معمولا از متریالی مانند چوب یا پارچه انتخاب می‌شدند. این نوع پوشش نیز بیشتر برای مکان‌های رسمی و خاص مانند هتل‌ها کاربرد داشت. اما با ورود تکنولوژی‌های جدید برای چاپ با کیفیت، انواع پوشش‌های تزئینی با متریالی مانند […]

پوستر دیواری یکی از انواع پوشش‌های تزئینی برای دیوار است. در گذشته دیوارپوش‌های مورد استفاده برای دیوار، معمولا از متریالی مانند چوب یا پارچه انتخاب می‌شدند. این نوع پوشش نیز بیشتر برای مکان‌های رسمی و خاص مانند هتل‌ها کاربرد داشت. اما با ورود تکنولوژی‌های جدید برای چاپ با کیفیت، انواع پوشش‌های تزئینی با متریالی مانند پارچه های مخصوص به بازار ارائه شد. به این نوع پوشش کاغذ دیواری سه بعدی نیز گفته می‌شود. شاید برخی تصور می‌کنند که این نوع دیوارپوش از نظر ساختار با کاغذ دیواری تفاوتی ندارد. اما باید بگوییم که هم از نظر ساختار و هم طریقه‌ی نصب این دو با یکدیگر متفاوت هستند. برای نصب آن دیگر نیاز به استفاده از چسب یا موادی که موجب آسیب به دیوار می‌شود، نیست. شما می‌توانید با استفاده از میخ و یا گیره، این پوشش را روی دیوار نصب کنید. پوستر دیواری سه بعدی گزینه‌ی مناسبی برای پوشش دیوارهای وسیع است. زیرا بدون برش می‌توان آن را در ابعاد بزرگ سفارش داد. نباید به هیچ عنوان بخشی از این دیوارپوش را به دلیل بزرگی برش داد. این امر موجب می‌شود که طرح ناقص به نظر برسد. به همین دلیل قبل از خرید پوستر دیواری باید فضا را اندازه گیری کنید.

بهترین پوستر دیواری برای منزل

انتخاب پوستر دیواری برای ساختمان‌ها با کاربری مسکونی کار دشواری نیست. زیرا انواع طرح و نقش مناسب برای این فضاها روی این پوشش‌ها، چاپ می‌شود. طرح مورد نظر باید بر اساس نوع فضا انتخاب شود. مثلا برای بخش پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب، طرح‌های متنوعی وجود دارد. یک کاغذ دیواری سه بعدی با طرح ساده و روشن برای بخشی مانند پذیرایی مناسب تر است. زیرا این فضا رسمی تر از سایر بخش‌ها است. البته شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود نیز یک طرح متفاوت را انتخاب کنید. در این نوع پوشش معمولا تصویر به صورت کلی و بزرگ روی پارچه‌ی مخصوص چاپ می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که با کاغذ دیواری متفاوت است. زیرا در کاغذ دیواری، طرح به صورت الگوهای مشخص تکرار می‌شود. در هنگام خرید پوستر دیواری علاوه بر ظاهر آن، باید به کیفیت و قیمت آن نیز توجه شود. کیفیت چاپ در صورتی که مناسب نباشد، ممکن است که ظاهر چندان مناسبی نداشته باشد. همچنین به جای انرژی مثبت، انرژی منفی در فضا ایجاد شود. بنابراین علاوه بر نوع طرح باید به این نکات نیز توجه شود. بهترین پوستر دیواری برای منزل می‌تواند از بین سبک مدرن یا کلاسیک انتخاب شود.

ارزانترین پوستر دیواری

معمولا قیمت پوستر دیواری، کمتر از سایر انواع دیواپوش است. بیشتر برندهای تولیدکننده‌ی این پوشش نیز، با قیمت‌های مناسبی محصول خود را ارائه می‌دهند. تنها عاملی که می‌تواند روی قیمت کاغذ دیواری سه بعدی تاثیر داشته باشد، اندازه‌ی آن است. زیرا به طور معمول این نوع دیوارپوش در ابعاد بسیار بزرگ سفارش داده می‌شود. گاهی نیز تنها بخشی از دیوار با استفاده از آن پوشانده می‌شود. در هر صورت این موضوع در تعیین قیمت آن موثر است. سایر عواملی مانند نوع طرح و کیفیت چاپ تا اندازه‌ی کمتری در این مورد تاثیر دارند. پوستر دیواری سه بعدی با موضوعاتی مانند گل، طبیعت و منظره، طرح‌های مفهومی یا انتزاعی و طرح‌های مدرن و کلاسیک ارائه می‌شود. انتخاب نوع طرح می‌تواند با توجه به مکان نصب صورت بگیرد. در بیشتر مواقع یک دیوار بدون هیچ گونه آثار دکوری و تزئینی برای این پوشش انتخاب می‌شود. این پوشش برای اتاق خواب کودک و بزرگسال نیز کاربرد دارد. اما طرح مورد استفاده در این نوع پوشش‌ها با یکدیگر متفاوت است. معمولا برای کودکان از طرح‎‌های کارتونی و فانتزی متناسب با سن و جنسیت کودک استفاده می‌شود. پوستر دیواری ارزان را می‌توانید به صورت آماده تهیه کنید و یا سفارش دهید.

کاغذ دیواری سه بعدی طبیعت

کاغذ دیواری سه بعدی با موضوعات متنوعی ارائه می‌شود. طبیعت و مناظر طبیعی و شهری، در بیشتر آثار هنری مانند انواع تابلو یا کاغذ دیواری، کاربرد دارند. در واقع تمامی هنرمندان از این سوژه‌ها برای ارائه‌ی آثار خود استفاده کرده اند. هر هنرمند از یک زاویه‌ی خاص به طبیعت نگاه می‌کند. در نتیجه در این نوع آثار هنری، تنوع دیده می‌شود. پوستر دیواری طبیعت را می‌توان در فضاهای مختلفی استفاده کرد. مثلا در یک فضای رسمی مانند اداره نیز امکان نصب آن وجود دارد. به دلیل دور شدن انسان از طبیعت، میل به استفاده از آثار چاپی مرتبط با آن بیشتر شده است. در دهه‌های گذشته تنها از نقاشی طبیعت با سبک‌هایی مانند واقع گرا استفاده می‌شد. در رئالیسم، طبیعت و مناظر آن گونه که هستند نمایش داده می‌شوند. اما به دلیل استفاده از سبک‌های متنوع در معماری و دکوراسیون داخلی، امروزه سبک مدرن کارایی بیشتری دارد. پوستر دیواری سه بعدی نیز از این قانون طبیعت می‌کند. در نتیجه ممکن است، طرح مورد نظر به صورت فانتزی ارائه شود. طبیعت دارای سوژه‌های متفاوتی است. این موضوعات اغلب با ایجاد تغییراتی در انواع پوستر دیواری به کار می‌روند. مثلا طرح گل در این نوع پوشش دیواری به صورت بزرگ نمایش داده می‌شود.

پوستر دیواری کودک

یکی از انواع کاغذ دیواری سه بعدی، پوستر دیواری کودک است. این نوع پوشش معمولا برای اتاق کودک کاربرد دارد. از نظر روانشناسی، کودکان از کودکی باید با رنگ و هنرهای تجسمی آشنا شوند. به همین دلیل به کار بردن انواع پوشش ‌های تزئینی برای اتاق کودکان در سنین مختلف لازم است. یک اتاق بدون تزئینات تاثیر مثبتی روی ذهن و روان کودک نخواهد داشت. هر چند در انتخاب پوستر دیواری سه بعدی نیز باید دقت شود. زیرا نوع رنگ و طرح آن نیز می‌تواند تاثیرات مخربی روی کودک داشته باشد. یکی از تصاویر مناسب برای این پوشش‌ها، تصاویر کارتونی است. کودکان معمولا یک شخصیت کارتونی را بیشتر از همه دوست دارند. اگر به نظر والدین نیز این تصویر برای کودک مناسب است، بهتر است اقدام به خرید پوستر دیواری مرتبط با آن کنند. هر چقدر ابعاد این پوشش بزرگ تر باشد، قیمت پوستر دیواری نیز بزرگ تر خواهد بود. جنسیت کودک نیز در انتخاب دیوارپوش برای اتاق می‌تواند تاثیرگذار باشد. مثلا برای کودکان دختر باید از شخصیت‌های کارتونی دختر استفاده شود. معمولا این نوع تصاویر به صورت فانتزی و رویایی روی پارچه مخصوص چاپ می‌شوند. زیرا کودک با این سبک از طراحی ارتباط بهتری برقرار می‌کند.

پوستر دیواری برای پذیرایی

بخش پذیرایی یک اتاق نیمه خصوصی در منازل محسوب می‌شود. ابعاد این اتاق از سایر بخش‌ها معمولا بزرگتر است. به همین دلیل طبیعتا دیوارهای بسیار وسیعی دارد. پوستر دیواری نصب شده نیز باید با ابعاد بزرگتری انتخاب شود. میزان فروش پوستر دیواری بزرگ معمولا بیشتر از پوشش‌های کوچک است. در بخش پذیرایی میز ناهارخوری قرار داد. در گذشته از یک تابلو دیواری در بالای میز روی دیوار استفاده می‌شد. اما در حال حاضر می‌توان از کاغذ دیواری سه بعدی به صورت سرتاسری استفاده کرد. در واقع این دیوار را می‌توان به طور کامل با این دیوارپوش، پوشش داد. البته سایر دیوارهای این اتاق نیز قابلیت نصب پوستر دیواری را نیز دارند. انتخاب سبک نیز می‌تواند با توجه به نوع چیدمان انجام شود. برخی برای دکوراسیون داخلی از سبک مدرن و برخی دیگر از سبک کلاسیک استفاده می‌کنند. برخی از شیوه‌های ارائه‌ی آثار هنری مانند شیوه‌ی مفهومی یا فانتزی بسیار کمتر از سایر سبک‌ها کاربرد دارند. بنابراین نوع چیدمان معمولا بر پایه دو سبک معماری مدرن و کلاسیک است. برخی نیز برای چیدمان منزل خود از شیوه‌ی فنگ شویی استفاده می‌کنند. در این صورت باید پوستر دیواری متناسب با این شیوه انتخاب شود.

https://decor-office.com/

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1898

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.