افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

بهترین کتاب های کمک درسی 1400

  • کد خبر : 1226
بهترین کتاب های کمک درسی 1400

هر سال با شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان و حتی والدین آن ها به دنبال خرید بهترین کتاب های کمک درسی هستند. سال های گذشته که خبری از ویروس منحوس کرونا نبود، دانش آموزان به همراه والدین به نماشگاه های کتاب رفته؛ و خرید کتاب کمک درسی مناسب خود را انجام می دادند. اما […]

هر سال با شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان و حتی والدین آن ها به دنبال خرید بهترین کتاب های کمک درسی هستند. سال های گذشته که خبری از ویروس منحوس کرونا نبود، دانش آموزان به همراه والدین به نماشگاه های کتاب رفته؛ و خرید کتاب کمک درسی مناسب خود را انجام می دادند. اما امسال که خبری از برگزاری نماشگاه های کتاب نیست؛ به همین دلیل ما لیست بهترین کتاب های کمک درسی 1400 را به شما عزیزان معرفی می کنیم. کتاب کمک درسی خوب، کتابی است که در آن سوالات و تمرین ‌های زیادی بر اساس محتوی کتاب درسی تدوین شده، و تمرین‌ های آن از سطح ساده به دشوار مرتب شده اند. در کل کتاب های کمک درسی به چند دسته تقسیم می شوند:

  1. کتاب‌ هایی که شامل توضیح کامل درس، همراه با تمرین‌ ها و تست‌ ها هستند.
  2. کتاب‌ هایی که شامل نکات آموزشی، و بر اساس آموزش به روش تمرین هستند.
  3. کتاب‌ هایی که فقط شامل تمرین های متفاوت و تست ‌های متنوع هستند.
  4. کتاب ‌هایی که شامل تست‌ های چهار گزینه‌ای به همراه پاسخ تشریحی هستند.

بنابراین، شما می توانید با توجه به نیاز خود کتاب کمک درسی مناسب خود را خریداری کنید. به طور کلی؛

  • دسته اول مناسب کسانی است، که پایه درسی ضعیفی دارند؛ یا خود را برای سال تحصیلی آینده آماده می کنند.
  • دسته دوم مناسب دانش آموزانی است، که بر مطالب درسی مسلط هستند اما نیاز به مرور دارند.
  • دسته سوم و چهارم مناسب افرادی است، که به منظور انجام تمرینات اضافی جهت تسلط برمطالب درسی، آزمون های ورودی و کنکور تلاش می‌کنند.

بهترین کتاب های کمک درسی

انتشارات خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز فعالیت خود را از سال 1381 آغاز کرده است. در این راستا با همراهی عوامل خلاق  و متفاوت خود به چاپ و تولید محتوای کتاب های کمک درسی (از پیش دبستانی تا کنکور) همراه با چاپ کتاب های عمومی برای بچه ها با عنوان نشر پرتقال، اقدام نموده است. ادبیات ساده و روان کتاب ها، عدم استفاده از کلمات عجیب و غریب، نوشتن مطالب به زبانی ساده و قابل فهم، طرح جالب و چشم نواز روی جلد کتاب ها از ویژگی های برجسته کتاب های کمک درسی خیلی سبز است، که باعث محبوبیت آن ها بین دانش آموزان و حتی معلمان شده است. آوازه انتشارات خیلی سبز با کتاب کمک درسی زیست پیچید؛ اما به مرور با چاپ بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی، تجربی، حسابان، گسسته و عربی در لیست بهترین کتاب های کمک درسی قرار گرفت. امروزه، با توجه به فراوانی کتاب های این انتشارات می توان آن ها را در لیست بهترین کتاب های کمک درسی 1400 قرار داد. در زیر انواع کتاب های خیلی سبز آورده شده است:

  • کتاب ماجراهای من و درسام برای 20 گرفتن

این کتاب شامل درس نامه به همراه تعدادی تمرین تشریحی و تستی است، که به شکل میکرو طبقه بندی بعد از هر موضوع درسی بیان شده است. این کتاب جذاب شامل آزمون های تشریحی نیز است، که جزء پر طرفدار ترین کتاب های خیلی سبز به شمار می رود.

  • کتاب کار خیلی سبز

این کتاب شامل درس نامه های کوتاه و مفید است. بعد از آن ها تعدادی تمرینات تشریحی که در تالیف آن ها از تمرینات کتاب درسی نیز استفاده شده است، وجود دارد. و مجموعه سوالات این کتاب بدون پاسخ هستند.

  • کتاب های هفت خان

هفت خان خیلی سبز شامل کتاب های موضوعی ادبیات در سایز جیبی با موضوعات تاریخ ادبیات، لغت و املا، قرائت، و زبان فارسی است. این کتاب های جالب در خان آخر شامل آزمون است، که در جهت افزایش مهارت تست زنی به همراه تست های فراوان و سوالات کنکور چند سال اخیر طراحی شده است.

  • کتاب های فصل آزمون

کتاب های فصل آزمون خیلی سبز دارای تعداد زیادی آزمون است، که موضوع به موضوع، فصل به فصل، و سال سال به سال مطالب را پوشش می دهند. بعضی از فصول این کتاب به آزمون هایی با موضوعات ریز تر تقسیم شده؛ و با آزمون پایان فصل استاندارد و یک آزمون برای دانش آموزان قوی تر همراه است.

  • کتاب های جمع بندی

این کتاب شامل جزوه ای خلاصه همراه با تست های کنکور چند سال اخیر است.

  • کتاب های شب امتحان

کتاب های شب امتحان دارای جزوه ای خلاصه و مفید به همراه آزمون های نهایی برای مطالعه شب امتحان تالیف شده است. این کتاب در لیست بهترین کتاب های کمک درسی 1400 نیز قرار دارد.

  • کتاب های آموزش شگف انگیز

این کتاب با سه هدف آموزش، آمادگی برای آزمون های تشریحی، و آمادگی برای آزمون های تستی تالیف شده است. و شامل درس نامه های مفصل به همراه سوالات تشریحی و تستی است.

  • کتاب های نردبام

کتاب نردبام، سری پیشرفته کتاب های خیلی است. این کتاب شامل درس نامه های خلاصه، تست های طبقه بندی کنکور و تالیفی، و آزمون های آزمایشی قلم چی است.

انتشارات الگو

انتشارات الگو فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرده است. در ابتدا کتاب های این انتشارات توسط اعضای هیات علمی مدارس نمونه و برتر کشور تالیف شده است. انتشارات الگو در جهت نیازی که در بازار آموزشی مشهود بود؛ شروع به کار کرد و هم اکنون نیز کار و فعالیت خود را با پیشرفت های روز افزون ادامه می دهد.

  • کتاب های سه بعدی

کتاب های سه بعدی با هدف آموزش تدوین شده اند؛ اما شامل نمونه سوالات تستی نیز هستند. سطح کتاب های سه بعدی، از متوسط شروع شده و حتی گاهی تا سطح بالاتر از سطح کنکور نیز پیش می رود.

  • کتاب های جامع و تست

کتاب های جامع و تست، شامل تعداد زیادی تست های متنوع و مناسب هستند که بسیار خلاقانه طبقه بندی شده اند.

  • کتاب های موج آزمون

کتاب های موج آزمون، دارای تعداد زیادی آزمون از تمامی مباحث درس و با طبقه بندی‌های متفاوت فصل به فصل، پیش، پایه، و طبقه بندی‌های موضوعی است. این کتاب جمع بندی از کیفیت بالایی در دروس خاص برخوردار است و در این لیست نیز قرار دارد، و بازار فروش بالایی در دارد.

  • کتاب های موضوعی

کتاب های موضوعی، برای تمامی دانش آموزان در تمامی سطح‌ های درسی تدوین و تالیف شده است. مشهور‌ترین کتاب های موضوعی، کتاب ‌های موضوعی ادبیات الگو هستند، که در مباحث مختلف ادبیات (آرایه ادبی، زبان فارسی، لغت و املا، قرابت معنایی و تاریخ ادبیات) چاپ شده اند که تقریبا اکثر بازار کتاب ‌های ادبیات کنکور را به خود اختصاص داده اند.

  • کتاب های مدرسه غول

کتاب های مدرسه غول، فقط در مقاطع ابتدایی چاپ می‌شوند. هدف اصلی آن ها، آموزش مباحث و دروس است.

سخن آخر

اکنون با مفهوم کتاب کمک درسی و نحوه انتخاب آن ها متناسب با سطح خود آشنا شده اید. انتشارات الگو و خیلی سبز که انواع کتاب های کمک درسی آن ها نام برده شد، جزء بهترین ها هستند که محبوبیت فراوانی در بین دانش آموزان و معلمان دارند. بنابراین با توجه به محبوبین و بازار فروش بالا، کتاب های این دو انتشارات در  این لیست جا باز کرده اند، و شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از این بهترین ها را برای خر ید انتخاب کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.