افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

به هنگام چیدمان مبل به این نکات توجه کنید!

  • کد خبر : 3710
به هنگام چیدمان مبل به این نکات توجه کنید!
در این مقاله چند نکته طلایی بهتون می‌گیم که بتونید مبل یا سرویس خواب خودتون رو حتی تو فضاهای محدود به بهترین شکل ممکن چیدمان کنید. همراه ما باشید و با نکاتی درباره چیدمان مبل و سرویس خواب آشنا بشید.

نکاتی درباره چیدمان مبل در فضای محدود

خیلی از ماها به دلایل مختلفی مثل کوچکی فضای خونه یا عدم آگاهی درباره خرید مبل مناسب، در چیدمان سرویس مبلمان و لوازم دکوراتیو دیگه دچار مشکل می‌شیم. حقیقاً فضای بزرگ در چینش آزادانه و دل‌بخواهی لوازم منزل تأثیر قابل ملاحظه‌ای داره. اما خُب اگر به چند نکته ریز توجه داشته باشید، حتی در یک فضای کوچک هم میشه یک نشیمن دلباز ایجاد کرد.

نوع مبلمان و نحوه چیدمان آن بر روحیه و خلق‌ و خوی اعضای خونه تأثیر می‌زاره. شاید دور از ذهن باشه، اما فضاهای شلوغ با لوازمی که جلو دست و پا رو می‌گیرن، آدمارو خسته، عصبی و افسرده می‌کنن. برای ایجاد چیدمان قشنگ و آرامش‌بخش حتما چند نکته زیر را مورد توجه قرار دهید.

مرکز توجه یا نقطه کانونی منزل کجاست؟

به تیتر بالا که یک سواله توجه کنید. این سوال رو پاسخ بدید و سعی کنید سرویس مبلمان خودتان را در مرکز توجه یا نقطه کانونی منزل بچینید. این نقطه با توجه به معماری خونه متفاوت بوده و ممکنه قسمتی از پذیرایی جلوی یک پنجره بزرگ، قسمتی از سالن کنار شومینه یا جلوی یک دیوار طرح‌دار باشه. غالباً مرکز توجه یا نقطه کانونی همونجاییه که تلویزیون قرار می‌گیره.

توجه به نقطه کانونی محل قرارگیری مبلمان رو به شما نشان می‌ده. حالا شما باید با توجه به وضعیت و شرایط این نقطه سرویس مناسب را خریداری کنید. در اینجا مساحت بزرگتر فضا حق انتخاب بیشتری بهتون میده که از مبل سلطنتی استفاده کنید یا اینکه سرویس‌های راحتی کوچک‌تر رو به کار ببرید.

8 نکته شگفت‌انگیز درباره چیدمان مبل که نمی‌دانید (کلیک کنید)

فاصله مبل از دیوار

تصور اشتباهی در خصوص فاصله مبل از دیوار وجود داره که اگر فضا کوچکه، پس ناچاراً باید بین این دو فاصله بگذاریم. در حالی که قرار دادن سرویس مبل راحتی، کلاسیک یا سلطنتی با فاصله مناسبی از دیوار حتی در یک نشیمن یا پذیرایی کوچک فضا رو بزرگتر و در عین حال صمیمی‌تر نشون میده. ضمن اینکه دیوارها آسیبی نمی‌بینن. البته شما باید در هر صورت سرویسی خریداری کنید که اندازه آن با ابعاد فضای نشیمن یا پذیرایی هارمونی داشته باشه.

نکته قابل توجهی که در خصوص چیدمان خونه‌های با متراژ کم وجود داره، خرید وسایل کم جا و مناسب است. بر همین اساس شما می‌تونید با خرید مبلمان ال فضا رو مدیریت کنید و منظره خاص و در عین حال منظمی به سالن بدید.

مبلمان ال به صورت L انگلیسی طراحی شده و تمام سرویس در امتداد هم قرار می‌گیره. این سرویس که در واقع یک مبل راحتی به حساب میاد، برای نشیمن، TV Room (تی وی روم) یا همان اتاق تلویزیون مناسب است. سرویس‌های طرح ال اغلب در دو ضلع یکی بزرگ و یکی کوچک‌تر قرار می‌گیرن و یک زاویه 90 درجه یا کمی قوس‌دار هم ایجاد می‌کنن. اگر فضا و بودجه‌ بیشتری در اختیار دارید، حق انتخابتون برای استفاده از سرویس‌های بزرگ‌تر مثل مدل‌های سلطنتی بیشتر میشه.

به نوردهی فضا توجه کنید

اگر قصد خرید مبل سلطنتی دارید، باید به متراژ سالن و البته مکان قرارگیری سرویس خیلی دقت داشته باشید. به‌عبارتی باید چیدمان طوری باشه که جلوی منبع نور قرار نگیره. اندازه سرویس‌های سلطنتی اغلب بزرگ هستند. پس تا حد امکان آن‌ها را جلوی پنجره و منبع نور قرار ندید. در ضمن اگر فکر می‌کنید به نور بیشتری مابین سرویس نیاز دارید، از وسایل روشنایی مثل آباژور استفاده کنید.

8 نکته شگفت‌انگیز درباره چیدمان مبل که نمی‌دانید (کلیک کنید)

با اتاق خواب کوچک چیکار کنیم؟

مسئله نوردهی در خصوص چیدمان سرویس خواب هم خیلی مهمه. دیوار پشتی تخت خصوصاً اگر بزرگه، به هیچ عنوان جلوی پنجره نباشه. سعی کنید تخت رو طوری بچینید که به کل اتاق دید داشته باشید. سرویس خواب جهیزیه که دو نفره است رو بهتره در وسط اتاق قرار بدید؛ چون پاتختی‌ها باید در دو طرف قرار داده بشه و دسترسی هر دو نفر به آنها راحت باشه. البته در اتاق‌ خواب‌های کوچک و فضاهای محدود، یک طرف تخت به دیوار چسبونده می‌شه و ناچاراً باید از یک پاتختی استفاده کنید. یک نکته امنیتی هم در خصوص چیدمان سرویس خواب بگیم که به هیچ عنوان تخت رو کنار دیوار طاقچه‌دار قرار ندید. به عبارتی تخت باید با فاصله کم جلوی دیوار صاف و هموار قرار بگیره.

چیدمان لوازم سرویس خواب مثل، کمد دیواری، آینه و میز آرایش هم باید طبق یک اصولی انجام بشه. اولین مورد نوردهیه که نباید به هیچ عنوان این وسایل جلوی ورود نور به اتاق رو بگیره. آیینه رو جایی قرار بدید که نه از روی تخت و نه از بیرون اتاق دید نداشته باشه. به عبارتی نه از روی تخت بشه داخل آیینه رو دید و نه فضای درون آینه به بیرون انعکاس داده بشه. در خصوص چیدمان سرویس خواب، این نکته رو هم بگیم که وقتی فضای اتاق خواب بزرگ باشه، سلیقه دستتون بازتره و هر چیدمانی رو می‌تونید داشته باشید. به عبارتی می‌تونید وسایل رو در بهترین مکان از اتاق خواب قرار بدید.

میز آرایش هم یکی از اجزای سرویس خواب محسوب میشه، این وسیله رو طوری قرار بدید که بشه از نور طبیعی اتاق برای آرایش کردن استفاده کرد. برای اینکه اتاق خوابتون جمع و جور باشه، تا جایی که می‌تونید وسایل اضافی و کم استفاده رو از حذف کنید. اینطوری هم فضا رو مدیریت کردید، هم با خودداری از خرید لوازم بدون کاربرد در هزینه‌هاتون صرفه‌جویی می‌کنید.

هارمونی رنگ‌ها با چیدمان مبل کلاسیک

با توجه به اینکه مسئله محدودیت جا در چیدمان وسایل منزل چه چیدمان مبلمان چه سرویس خواب و حتی وسایل آشپزخانه بزرگترین معضل محسوب میشه، اینجا یک مطلب کوتاه هم درباره چیدمان مبل کلاسیک در فضای محدود ذکر کردیم.

مبل کلاسیک خیلی پُرطرفداره؛ اما خب در خصوص چیدمان این طرح هم بایدها و نبایدهایی وجود داره. ما یکی از مهم‌ترین نکات رو اینجا برای شما عنوان کردیم. اگر مبل خونه شما کلاسیکه یا اینکه قصد خرید مبلمان کلاسیک را دارید، از طرفی هم فضاتون محدوده، سعی کنید رنگ‌ها رو دخالت بدید. اول اینکه سعی کنید حداقل یک فاصله چند سانتی‌متر از دیوار در نظر بگیرید. بعد هم از وسایل دیگر مثل فرش، دکوراتیو و پرده‌های با رنگ مناسب استفاده کنید. اینطوری ظاهر پذیرایی یا نشیمن شما منظم‌تر نشون داده میشه.

کلام آخر

چیدمان وسایل منزل از جمله مبل و سرویس خواب کاملاً سلیقه‌ایه؛ اما اگر به هارمونی تعداد، ابعاد و رنگ‌ها ‌بی‌توجه باشید، دکوراسیون زیبا و آرامش‌بخشی نخواهید داشت. مهم‌ترین مسئله محدودیت فضاست. در فضاهای بزرگ امکان پیاده کردن ایده‌های متنوعی رو دارید. خب البته در صورتی هم که فضا کوچک و محدوده، می‌توانید با خرید مبل یا سرویس خواب مناسب و قرار دادن آن‌ها به شکل خاص و اصولی دکوراسیون خوبی به سالن و اتاق خواب خودتون بدید.

برگرفته شده از ایسنا : 8 نکته شگفت‌انگیز درباره چیدمان مبل که نمی‌دانید

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3710

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.