افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

تحصیلات متوسطه در انگلستان به چه شکل است

  • کد خبر : 1001
تحصیلات متوسطه در انگلستان به چه شکل است

روند تحصیلات متوسطه در مدارس انگلستان برای دانش آموزان چگونه است؟ هزینه تحصیلات متوسطه در مدارس و کالج ها چند £ (پوند) می باشد؟ آیا می توان با ویزای تحصیلی پس از اتمام تحصیل در این کشور ماند و اقامت گرفت؟ برای جواب این سوالات و سوالاتی نظیر اینها با ما باشید چون در این […]

  • روند تحصیلات متوسطه در مدارس انگلستان برای دانش آموزان چگونه است؟
  • هزینه تحصیلات متوسطه در مدارس و کالج ها چند £ (پوند) می باشد؟
  • آیا می توان با ویزای تحصیلی پس از اتمام تحصیل در این کشور ماند و اقامت گرفت؟

برای جواب این سوالات و سوالاتی نظیر اینها با ما باشید چون در این مقاله میخواهیم شرح روند تحصیلات متوسطه در انگلستان را توضیح دهیم.

انگلستان از جمله کشورهایی است که حتی از دوران پایه و برای تحصیل و ادامه تحصیلات متوسطه مورد هدف دانش آموزان بین المللی می باشد. البته تحصیل در این کشور برای متقاضیان در دوره و مقاطع مختلفی امکان پذیر است که نیاز است شرح روند تحصیلات متوسطه در انگلستان و نقش گروه آموزشی پیوند در این راه را بدانید.

تحصیلات متوسطه در انگلستان

مقطع آموزش متوسطه در انگلستان ، دانش آموزان رده های سنی ۱۱ تا ۱۶ سال را پوشش می دهد. آموزش اجباری تا زمانی به طول می انجامد که دانش آموزان به رده سنی ۱۶ سال می رسند.

  1. مرحله کلیدی ۳ مختص رده های سنی ۱۱ تا ۱۴ سال
  2. مرحله کلیدی ۴ مختص رده های سنی ۱۴ تا ۱۶ سال

در مرحله سوم تحصیلات موضوعات مورد بحث زبان انگلیسی ، ریاضی ، علوم ، تاریخ ، جغرافیا ، هنر و طراحی ، موسیقی ، فیزیک ، زبانهای مدرن خارجی ، طراحی تکنولوژی و دانش کامپیوتر است. مرحله نهایی تحصیلات اجباری ، مرحله تکمیلی است و مهمترین دوره برای ارزیابی ملی تلقی می شود.

دانش آموزان پس از گذراندن این مرحله موفق به دریافت GCSE  یا سایر مدارک ملی می شوند. برنامه درسی ملی و اجباری در این مرحله شامل موضوعات اصلی (ریاضیات ، زبان انگلیسی و علوم) و پایه (علوم کامپیوتر، دانش فیزیک و حقوق شهروندی) می باشد. علاوه بر این مدارس در انگلستان موظفند در طی این مرحله یکی از موضوعات درسی هنر ، طراحی فناوری ، علوم انسانی و یا زبان های خارجی را ارائه دهند.

در مقاطع آموزش متوسطه ، جلسات آموزشی مدت زمان ۳۵ تا ۴۰ دقیقه به طول می انجامد‌. مدرک عمومی آموزش متوسطه با عنوان GCSE مخفف General Certificate of Secondary Education در قالب ۱۰ ماده درسی رتبه بندی شده از A تاG  به فارغ التحصیلان اعطاء می گردد. نمره دوره GCSE بصورت ۸۰ درصد نمرات امتحان نهایی که بصورت سراسری در انگلستان برگزار می شود و ۲۰ درصد فعالیت های کلاسی دانش آموز محاسبه می گردد. آن دسته از دانش آموزانی که موفق به اخذ نمراتA  تا C  در حداقل ۵ ماده درسی شوند از مجوز ورود به مقطع ۲ ساله آموزشی پس از سن ۱۶ سالگی برخوردار می گردند.

پس از قبولی در آزمون GCSE ، دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلستان را دارند باید دوره های با نام فرم ششم (6th form) را در مدرسه و یا کالج هایی که همان واحد را ارائه می دهند ، بگذرانند. در این دوره دانش آموزان می توانند به ادامه تحصیل در دو دوره تحصیلاتی برای فراگیری دروس پیش نیاز تحصیلات عالی دلخواه خود بپردازند.

دوره ی A-Level

اگر فرد بخواهد در دانشگاه های انگلستان به تحصیل پزشکی، دامپزشکی و یا دندانپزشکی بپردازد دوره پیش دانشگاهی او همان دوره A-Level است. تحصیلات A level  به دو صورت تمام (A-levels) و نیمه تمام (AS-levels) یوده که دوره A levels  از ۶ واحد (Module) و دوره AS levels  از ۳ واحد تشکیل شده است. اغلب دانش آموزان دو یا سه واحد در این دوره انتخاب می کنند اگرچه با توجه به علاقه مندی و توانایی و استعداد می توانند واحدهای بیشتری نیز بردارند. دانش آموزان باید ۲ واحد از واحدهای انتخابی را با موفقیت بگذرانند تا بتوانند به دانشگاه های انگلستان برای تحصیلات عالی راه یابند.

دوره‌ی Foundation

افرادی که تمایل دارند پس از تحصیل در انگلستان و یا برای ادامه تحصیل در انگلستان در رشته‌های تجارت و مدیریت، هنر و طراحی، حقوق و علوم انسانی، علوم کامپیوتر و مهندسی تحصیل کنند می‌بایست این دوره پیش دانشگاهی را بگذرانند. فارغ‌التحصیلان این دوره برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان نیازی به گذراندن آزمون ورودی ندارند و بدون توجه به نمره‌ی کسب شده به طور مستقیم وارد دانشگاه‌های انگلستان می‌شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.