افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
0

تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

  • کد خبر : 1274
تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه، به تازگی به عنوان یکی از راه های جذاب و آسان در مسیر پیشرفت و موفقیت شناخته می شود. برخلاف تصور عموم مردم، که دانشگاه های خصوصی را دانشگاه هایی رده پایین و بی کیفیت می شمارند، دانشگاه های خصوصی دارای استاندارد های آموزشی، امکانات و زیر ساخت […]

تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه، به تازگی به عنوان یکی از راه های جذاب و آسان در مسیر پیشرفت و موفقیت شناخته می شود. برخلاف تصور عموم مردم، که دانشگاه های خصوصی را دانشگاه هایی رده پایین و بی کیفیت می شمارند، دانشگاه های خصوصی دارای استاندارد های آموزشی، امکانات و زیر ساخت های قوی بوده و از این منظر تفاوت های چندانی با دانشگاه های دولتی ندارند. کشور ترکیه حدود 200 دانشگاه داشته که از این میان 80 دانشگاه خصوصی بوده و مستقل از دولت اداره می شود. این دانشگاه ها دارای شهریه های بالایی می باشند و البته خدمات بیشتری نسبت به سایر دانشگاه های دولتی به دانشجویان خود ارائه می دهند.  در ادامه با تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور و برخی از بهترین و مناسب ترین این دانشگاه ها آشنا می شویم.

دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

همانطور که گفتیم بسیاری از دانشگاه های خصوصی ترکیه توانسته اند رتبه های دانشگاهی بالایی را در میان برترین دانشگاه های جهان کسب کنند و از این نظر حتی از دانشگاه های دولتی نیز پیشی بگیرند. در حقیقت دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه جایگاه خود در میان دانشگاه های معتبر بین المللی و جهانی تسبیت کرده اند. اغلب دانشگاه های خصوصی انواع بورسیه ها و اسکالرشیپ ها را در جهت حمایت از دانشجویان خارجی و داخلی ارائه می دهند که این موضوع می تواند به عنوان یک شانس بزرگ برای آن ها شناخته شود. برای مثال دانشجویان شاگرد اول و ممتاز هر ترم نیاز به پرداخت شهریه ترم بعدی نخواهند داشت و تحصیل برای آن ها به صورت کاملا رایگان خواهد بود. دانشجویان مقاطع دکتری نیز می توانند با شرکت در پروژه های تحقیقاتی درآمد مناسبی کسب کرده و حتی محل سکونت دریافت کنند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی

همانطور که پیش از این گفتیم شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه نسبت به دانشگاه های دولتی آن بسیار بیشتر می باشد چرا که این دانشگاه ها مستقل از دولت بوده و باید هزینه های خود را به صورت شخصی و با دریافت شهریه های تحصیلی در بیاورند و همچنین باید مزایا و خدمات بیشتری را برای دانشجویان خود فراهم آورند. البته باید توجه داشته باشید که شهریه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه نسبت به شهریه های تحصیل در سایر دانشگاه های خصوصی کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار ارزان و به صرفه می باشد.

شهریه دانشگاه های خصوصی با توجه به عوامل گوناگون متغیر بوده و ممکن است شهریه تحصیل در یک رشته در دانشگاه با شهریه تحصیل در همان رشته در دانشگاهی دیگر با یک دیگر بسیار متفاوت باشد. عواملی چون خط مشی و سیاست های مالی دانشگاه، امکانات و اهداف آن می تواند شهریه تحصیلی را متفاوت کند. همچنین برخی از دانشگاه های خصوصی دارای کیفیت خدماتی بالایی می باشند و سطح کیفی خود را به صورت چشمگیری از سایر دانشگاه ها ارتقا داده اند. از همین رو اگر قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارید هرگز به شهریه های کم دانشگاه ها توجه نکنید چرا این دانشگاه ها کمترین میزان خدمات را به دانشجویان خود ارائه می دهند.

مزایای تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

دانشگاه های خصوصی برترین خدمات آموزشی را در سطح بین المللی به دانشجویان خود ارائه می دهند و دارای مزایای وِیژه ای حتی در مقایسه با دانشگاه های دولتی دارند. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی و ترکی و تسلط به آن ها در زمان ثبت نام
  • عدم نیاز به شرکت در آزمون های ورودی همچون sat و یوس و ثبت نام بلافاصله پس از اقدام
  • ارائه کمک هزینه ها و تخفیف های دانشجویی به دانشجویان خارجی و بین المللی
  • تحصیل در شهر های بزرگ و پر امکانات چون آنکارا، استانبول و ازمیر
  • زیرساخت های آموزشی جدید، نوین و پیشرفته
  • کتابخانه ها و لابراتورار های پیشرفته و با تجهیزات کامل

معرفی برخی از بهترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت یکی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه می باشد که در سال 1984 میلادی در شهر آنکارا تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور ترکیه بوده و از جایگاه بالایی در میان دانشگاه ها برخوردار است. به طوری که طی آخرین آمار بدست آمده در سال 2020 این دانشگاه در رده بندی دانشگاه های QS EECA، در بخش آسیای غربی و اروپای مرکزی توانسته است رتبه 16 را بدست آورد. بسیاری از رشته ها در این دانشگاه پذیرش شده و دانشجویان فراوانی خواهان پذیرش در این دانشگاه می باشند. تیم آموزشی دانشگاه بیلکنت تشکیل شده از 40 اساتید از کشور های مختلف می باشد و در بسیاری از پروژه های خود نیز با کشور های خارجی چون آمریکا، استرالیا، بریتانیا و … همکاری دارد. هم اکنون این دانشگاه دارای 15 هزار دانشجو می باشد.

دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ در سال 1992 در شهر استانبول تاسیس شده است. این دانشگاه دارای 3 دانشکده و یک دانشگاه اختصاصی می باشد و بهترین گزینه جهت تحصیل دانشجویان در رشته های پزشکی محسوب می شود. دانشگاه کوچ در میان 500 دانشگاه برتر جهان در رشته پزشکی قرار دارد. این دانشگاه در رده بندی دانشگاه های QS EECA نیز توانسته است رتبه 11 منطقه را بدست آورد. هم اکنون این دانشگاه دارای حدود 10 هزار دانشجو می باشد.

دانشگاه سابانجی

دانشگاه سابانجی در سال 1996 در شهر استانبول تاسیس شده است و در میان 400 دانشگاه برتر از سوی بنیاد آموزش عالی تایمز با رتبه 43 قرار دارد. دانشگاه سابانجی از جمله معدود دانشگاه هایی است که امکان تحصیل به صورت همزمان در دو رشته را برای دانشجویان فراهم کرده است. به طور کلی دانشگاه سابانجی یکی از بهترین گزینه های تحصیلی کشور ترکیه می باشد.

دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه دارای مزایای تحصیلی فراوانی برای دانشجویان داخلی و خارجی می باشند. دانشجویان جهت پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه ها به هیچگونه مدرک زبان و امتیاز قبولی در آزمون های ورودی نیاز نخواهند داشت. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نیز در مقایسه با سایر دانشگاه های خصوصی اروپایی بسیار ارزان می باشد. جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه و همچنین نحوه ثبت نام و پذیرش در آن ها با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. توران آکادمی پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.

دانشگاه باشکنت

دانشگاه باشکنت در سال 1994 در شهر آنکارا تاسیس شده است و دارای مراکز تحقیقاتی مختلف در شهر هایی چون ازمیر، استانبول، آدانا و … می باشد. دانشگاه باشکنت یکی از محبوب ترین دانشگاه ها جهت پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی بوده و از همین رو رقابت جهت پذیرش در این رشته بسیار سخت می باشد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.