افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

تفاوت غذای خشک سگ و گربه در چیست؟

  • کد خبر : 3248
تفاوت غذای خشک سگ و گربه در چیست؟

در این بخش به تفاوت غذای خشک سگ و گربه خواهیم پرداخت. بسیاری از دوستداران حیوانات خانگی سگ و گربه نیز در خانه دارند. عشق به حیوانات خانگی باعث دوستی و رفاقت بین این دو دوست قدیمی شده که البته گاهی به مشاجره هم می انجامد! غذا دادن به حیوانات خانگی یکی از مهم ترین […]

در این بخش به تفاوت غذای خشک سگ و گربه خواهیم پرداخت. بسیاری از دوستداران حیوانات خانگی سگ و گربه نیز در خانه دارند. عشق به حیوانات خانگی باعث دوستی و رفاقت بین این دو دوست قدیمی شده که البته گاهی به مشاجره هم می انجامد! غذا دادن به حیوانات خانگی یکی از مهم ترین اصول نگهداری از آنها است، اما ممکن است افراد به دلیل عدم آگاهی به سگ و گربه خود غذای مشابهی بدهند. در واقع به گربه غذای مخصوص سگ می دهند و به سگ غذای مخصوص گربه می دهند. هر دوی این موارد بسیار اشتباه است.

چرا غذای خشک سگ با گربه متفاوت است؟

اگر حیوانات خانگی مانند سگ و گربه دارید، مراقب باشید غذای آنها را با هم مخلوط نکنید. این به این دلیل است که سگ و گربه شما ممکن است از روی خوشحالی یا عدم سیر شدن از روی کنجکاوی به غذاهای دیگر را امتحان کند. این می تواند در بسیاری از موارد منجر به مسمومیت غذایی شود.

در واقع، غذای خشک سگ و غذای خشک گربه حاوی مواد مغذی مانند پروتئین، چربی، اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ها، فیبر، غلات و گوشت است، اما درصد این مواد مغذی در غذای خشک سگ و غذای گربه کاملا متفاوت است. بنابراین تفاوت غذای خشک سگ و گربه، نیازهای فیزیکی متفاوت و درصد متغیر مواد مغذی در غذای این حیوانات است.

شما می توانید از پت شاپ ایران زمین  iranzaminpetshop.com به صورت آنلاین خیلی راحت غذای خشک سگ و غذای خشک گربه خودتان را خریداری کنید.

آشنایی با مواد تشکیل دهنده غذای خشک گربه

برخلاف غذای سگ، غذای گربه سرشار از پروتئین است و گربه ها به فیبر و چربی کمتری نیاز دارند، اما وجود ویتامین A در غذای گربه بسیار مهم است. گوشت قرمز سرشار از ویتامین A است به همین دلیل گربه ها با مصرف گوشت خام به ویژه گوشت حیوانات مانند جگر و قلب می توانند مقدار لازم آمینو اسیدهای بدن خود را تامین کنند و این امر نیاز بدن به ویتامین A را برطرف می ‌کند.

اگر سعی دارید رژیم غذایی گربه خانگی خود را کنترل کنید ، باید خوب اطلاع داشته باشید که گوشت نیازهای مغذی گربه شما را برطرف می کند. هنگام خرید بهترین غذای خشک برای گربه، مطمئن شوید که پروتئین بالایی دارد. پت شاپ به شما کمک می کند تا خرید خوبی برای گربه خانگی خود داشته باشید.

آراشیدونیک یکی دیگر از غذاهای مغذی برای گربه است که نوعی اسید چرب امگا 6 غیراشباع است که برای سلامت گربه ها ضروری است.

آشنایی با مواد تشکیل دهنده غذای سگ

تفاوت غذای خشک سگ و گربه در ترکیبات آن است و طعم و مزه آن با هم فرق دارد. دستور غذا برای سگ بسته به وضعیت سلامتی، سن، نژاد و اندازه سگ متفاوت است. بنابراین تا به حال باید تفاوت غذای خشک سگ و گربه را متوجه شده باشید.

بتاکاروتن اصلی ترین مواد تشکیل دهنده غذای خشک سگ است. این ماده بسیار مهمی در رشد سگ  خانگی شما است. این مواد مغذی می تواند در بدن سگ به ویتامین A تبدیل شود. برای سگ های مسن، وجود بتاکاروتن بسیار مهم است.

پس بهتر است هنگام خرید غذای خشک سگ مراقب باشید تا بهترین غذای سگ را خریداری کنید و به بدن سگ خود آسیب نرسانید. غذای سگ باید چربی خیلی کمی داشته باشد و سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامین ها و مواد فیبر دار باشد. تفاوت غذای سگ و غذای گربه در پتانسیل چاقی سگ است. این امر با سگ شما مرتبط است که دائماً غذای گربه را با سطوح بالایی از مواد خام مصرف می کند.

تفاوت غذای کنسروی سگ و گربه

گربه‌ها معمولاً از سگ‌ها حساس‌تر هستند و هیچ غذایی نمی‌خورند، اما سگ‌ها به راحتی متقاعد می‌شوند که غذاهای دیگر بخورند. میزان پروتئین موجود در کنسرو غذای گربه معمولاً بسیار بیشتر از کنسرو غذای سگ است. این مقدار پروتئین باعث مشکلات گوارشی و پانکراتیت در سگ می شود. توصیه می شود از دادن غذای یکی از این حیوانات به حیوانات دیگر خودداری شود و هر کدام غذای خود را بخورند. پروپیلن گلیکول نیز معمولاً در کنسرو غذای نیمه مرطوب سگ یافت می‌شود که برای سگ‌ها کاملاً بی‌خطر است، اما سطوح بالای آن می‌تواند باعث مشکلات سلامتی در گربه‌ها شود.

مقایسه برند غذای سگ و گربه های خانگی

انواع مختلفی از غذای سگ و گربه در بازار وجود دارد که معمولا هر کدام از این برندها از مقدار مشخصی مواد در غذای خود استفاده کرده اند و هر کدام از این برندها دارای مقادیر متفاوتی پروتئین و بسیاری مواد دیگر هستند. حتما برند غذای حیوان خانگی خود را بر اساس نیاز حیوان خانگی خود و پس از مشورت با دامپزشک انتخاب کنید. سعی کنید همیشه در انتخاب برند غذای حیوان خانگی خود متعصب باشید و از هیچ برند متفرقه ای به عنوان غذای حیوان خانگی خود استفاده نکنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3248

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.