افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

تقویت ریشه مو و تحریک رشد با مزوتراپی در کلینیک الهام

  • کد خبر : 2272
تقویت ریشه مو و تحریک رشد با مزوتراپی در کلینیک الهام
تقویت ریشه مو و تحریک رشد با مزوتراپی در کلینیک الهام امروزه ریزش موهای سر به‌ عنوان یکی از دغدغه های نگران‌ کننده برای بسیاری از افراد است. یکی از روش های کم خطر برای درمان افرادی که از ریزش...

امروزه ریزش موهای سر به‌ عنوان یکی از دغدغه های نگران‌ کننده برای بسیاری از افراد است. یکی از روش های کم خطر برای درمان افرادی که از ریزش مو رنج می برند مزوتراپی مو است. مزوتراپی مو روشی کاملا غیر تهاجمی بوده که در آن دارو زیر لایه اپیدرمال پوست تزریق می شود تا خود را به بافت های آسیب دیده مو برسانند. سوراخ های ایجاد شده سطحی هستند و قادرند که دارو را به بخش مزودرم که متشکل از میان پوست هست، منتقل کنند.

دلیل ریزش مو

سبک زندگی اشتباه، اختلالات هورمونی، پیری، عوامل ارثی، مصرف آستروئیدها و داروها، بیماری، بارداری، حالت مو و عدم رعایت صحیح بهداشت مو، مسائل روانی و اجتماعی و اختلالات وسواسی کندن مو از عمده ترین عوامل ریزش موی سر می باشند. بعضی از عوامل ریزش مو به کم شدن گردش خون در پوست سر، کاهش مواد مغذی بدن و مشکلات هورمونی مانند تولید بیش از حد نیاز اندروژن DHT در بدن فرد برمی گردند.

مشکلاتی که در بالا به ان اشاره کردیم از نمونه ریزش های مویی هستند که از طریق تزریق دارو، درمان و بازسازی می شوند.  یکی از روش های رایج کاشت مو به روش های نوین است؛ اما راه دیگری نیز توصیه می شود:

خوشبختانه با استفاده از روش مزوتراپی مو نه تنها می توان با تمامی این عوامل ریزش، مبارزه کرد بلکه می توان در کنار کاهش ریزش مو، به تقویت ریشه مو کمک شایانی نمود.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو روشی نوین برای درمان ریزش مو در میان بانوان و مردان است. در این روش از طریق تحریک الگوی رشد مو، باعث کاهش سطح ریزش مو می شوند. این فرایند پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت و تقویت رشد مو را به وضعیت متعادل می‌رساند. مزوتراپی با سوزن های بسیار کوچک، مواد مغذی مورد نیاز بدن را زیر پوست میانی کف سر فرد تزریق می کند.

روش درمانی مزوتراپی از طریق تزریق ویتامین ها و مواد مورد نیاز مو در پوست سر به منظور تغذیه و رشد مناسب مو انجام می‌شود. ترکیبات موجود در مزوتراپی سبب افزایش گردش خون در رگ‌ های پوست سر و بهبود وضعیت تغذیه و خون‌ رسانی هر چه بیشتر به فولیکول‌های موی افراد می‌شود.

مواد مزوتراپی مو

ترکیبات دارویی مزوتراپی محتوی مقادیری از اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و عنصر روی است و تزریق آن در پوست سر سبب سلامتی و جذابیت دو چندان موهای اسیب دیده شما می‌شود. تاثیرات این روش در مقایسه با روش‌ های دیگر سریع‌ تری قابل شهود است.

با انجام مزوتراپی مو توانایی جذب فولیکول های مو بیشتر از پیش شده از اینرو مواد مغذی را بیش تر به خود جذب می کنند. بعد از جذب مواد تقویتی، فولیکول های ضعیف به محرکی برای رشد مجدد مو تبدیل می شوند. طی این عملیات زیبا سازی مقدار مورد نیاز آمینو اسید برای سلامتی و طراوت مو تامین شده و تولید مولفه کراتین بسیار زیاد می گردد. به همین دلیل است که از مزوتراپی مو به عنوان یک روش درمانی مناسب و پرطرفدار برای درمان ریزش مو در انواع پوست سر استفاده می کنند.

با توجه به اینکه مزوتراپی برای درمان ریزش مو در اثر اختلالات هورمونی چه در مردان و چه در زنان کاربرد دارد، می‌توان با متعادل‌ سازی سطح هورمون‌ از فواید ان بهره برد.

ترکیبات تزریق مزوتراپی در سر برای سلامتی و رشد مو

بسته به اندازه ناحیه ای از کف سر بیمار که نیاز به درمان دارد، مدت زمان مزوتراپی از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه متغیر است. همچنین ترکیبات مغذی که به منظور درمان در این روش استفاده می شود حاوی بیوکانین A و استیل تتراپپتاید۳ است.

بیشتر تمرکز استیل تتراپپتاید ۳، روی تحریک پروتئین های مرجع و شبکه سلولی است که باعث رشد مو، کاهش میزان ریزش مو، کاهش التهاب و تعویض بافت هایی می شود که بر روی فولیکول های مو تاثیر گذار هستند. نتیجه نهایی در این فرایند، بزرگ تر شدن سایز فولیکول های مو، شاداب شدن مو و تولید مواد اصلی است.

زمان مشاهده نتایج مزوتراپی

بعد از گذشت ۵ جلسه اثرات رضایت بخش مزوتراپی به‌ راحتی قابل‌ مشاهده است. شایان ذکر است که تزریق ترکیبات دارویی مطابق با نوع ریزش مو صورت می گیرد و از آنجا که امپول ها سرشار از ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند، هیچ‌ گونه عوارض جانبی و آلرژی بیمار را تهدید نخواهند کرد.

مزوتراپی مو  یک روش ایمن و با استانه درد خفیف برای آن گروه از افرادی است که از معضل ریزش مو رنج می‌برند. جالب است بدانید که گذشته از این مزوتراپی مو راهکاری برای مبارزه با شوره سر است. در اینجا به شما این نوید را می دهیم که شوره سر هر اندازه هم که شدت داشته باشد، بر اساس تجویز پزشک متخصص پوست و مو از طریق مزوتراپی به سادگی قابل ‌درمان است.

تحقیقات بالینی حکایت از این دارند که مزوتراپی ۱۵۶ درصد رشد مجدد مو را در بعضی افراد افزایش داده و این درحالی است که افرادی که از محلول مینوکسیدیل برای توقف ریزش موی خود استفاده می کردند تنها ۵۲ درصد افزایش رشد مو را تجربه داشته اند.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

حتما می دانید که مزوتراپی مو روشی ارزان‌ قیمت و بدون نیاز به عمل جراحی است و در مقایسه با سایر روش‌ها احساس درد بسیار کمتری در پی خواهد داشت. ولی به منظور مشاهده نتایج مطلوب آن می بایست برنامه غذایی سالم و مبادرت بر فعالیت های ورزشی منظم داشته باشید و از خوردن چیپس و پفک و مواد غذایی کنسروی تاکیدا دوری نمائید.

عوارض مزوتراپی مو

علی رغم اینکه درمان مزوتراپی اصولا بدون درد است، اما بعضی از متقاضیان، درد اندکی را در طول انجام مزوتراپی اعلام کرده اند. با توجه به فرو رفتن سوزن در سر بیمار ممکن است تورم، کبودی، التهاب یا در موارد بسیار نادر عفونت اتفاق بیفتد. به غیر از موارد مذکور، هنوز عوارض خاصی برای مزوتراپی گزارش نشده است.

تجربه مزوتراپی مو

از میان کاندیدایی که برای تقویت و بازسازی رشد موهایشان به کلینیک زیبایی الهام مراجعه می کنند، افرادی هستند که پس از تجربه شیرین مزوتراپی مو، با کلینیک تماس گرفته و رضایت خود را از نتیجه این روش اعلام می دارند. مزوتراپی مو یک راه چاره ای است که به دلیل نداشتن عوارض جدی بسیار محبوب بوده و با اقبال خوب کاربران مواجه گردیده است.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2272

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.