افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

ثروتمندترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 2227
ثروتمندترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال

در نشریه فوربز فهرست میلیاردرهای سال 2021 منتشر شد که در این فهرست نام 12 نفر از میلیاردرهای بازار ارز دیجیتال که در سال‌های قبل نامی از آن‌ها برده نشده بود، نمایان بود. افرادی که نامشان در این فهرست قرار دارد حداقل سرمایه آن‌ها 1 میلیارد دلار است. مروری به تغییر و تحولات ارزهای دیجیتال […]

در نشریه فوربز فهرست میلیاردرهای سال 2021 منتشر شد که در این فهرست نام 12 نفر از میلیاردرهای بازار ارز دیجیتال که در سال‌های قبل نامی از آن‌ها برده نشده بود، نمایان بود. افرادی که نامشان در این فهرست قرار دارد حداقل سرمایه آن‌ها 1 میلیارد دلار است.

مروری به تغییر و تحولات ارزهای دیجیتال

همان‌طور که در جریان هستید در چند ماه اخیر بازار به شدت با نوسان مواجه بود؛ که تغییر و تحول آن در کنار فشار روانی و استرس‌های وارد شده به سرمایه‌گذاران شیرین بود.

در سال گذشته درست زمانی که اقتصاد ایالات‌متحده آمریکا با رکود مواجه شد، سرمایه‌گذاران بازار تصمیم گرفتند که ارزهای خود را بفروشند و آن‌ها را به دیگر دارایی‌ها تبدیل کنند. با تصمیم آن‌ها ارزش بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها ناگهان تا حد 50 درصد کاهش یافت.

چیزی نگذشت که بعد از 12 ماه ورق برگشت و بازار روند صعودی به خود گرفت؛ به طوری که تا قبل از آن بازار ارز دیجیتال همچنین روند مثبتی به خود ندیده بود. مثلاً پادشاه ارزها یعنی بیت کوین با جهش قیمتی فوق‌العاده تا سقف 60 هزار دلار هم فراتر رفت و سایر ارزهای دیجیتال با توجه با افزایش قیمت بازار روند صعودی به خود گرفتند و مجموع سرمایه ارزهای دیجیتال را به بیش از 1.5 تریلیون دلار رسید.

حال با گذشت زمان، شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ به سرمایه‌گذاری در این بازار روی آورده‌اند.

این شرکت‌ها مانند اسکوئر (Square) و تسلا (Tesla) و… ارز بیت کوین را در ترازنامه خود قرار داده‌اند؛ و شرکت‌های قدیمی با اعتبار بالا مانند بانک نیویورک ملون (BNY Mellon) به فکر ساخت محصولات مرتبط با ارز دیجیتال افتادند.

جالب است بدانید حتی فدرال رزرو هم به فکر راه‌اندازی دلار دیجیتال افتاده است.

با رشد شگفت‌انگیز ارزهای دیجیتال، تعداد اعضای باشگاه تری کاما نیز افزایش پیدا کرده است.

حالا شاید برای شما سؤال پیش بیاید چه افرادی می‌توانند در این باشگاه عضو شوند؟

افرادی می‌توانند عضو باشگاه تری کاما شوند که ارزش دارایی آن‌ها حداقل یک میلیارد دلار باشد.

همان‌طور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم در سال 2021 نام 12 میلیاردر در نشریه فوربز آورده شده است؛ جالب است بدانید در سال قبل از آن تعداد 4 نفر از میلیاردرها نامشان در نشریه ذکر شده بود.

حال شاید برای شما سؤال پیش بیاید این 12 میلیاردر چه کسانی هستند؟

در ادامه باید بگویم این 12 میلیاردر متشکل از سرمایه‌گذاران، توسعه‌دهندگان زیرساخت و بنیان‌گذاران ارزهای دیجیتال هستند. حضور این افراد نشان می‌دهد که عملکرد ارزهای دیجیتال چگونه است و چه کسانی این روزها در حال کسب سود هستند.

سرمایه‌گذاران اولیه بیت کوین

افرادی که در ابتدای راه‌اندازی بیت کوین آن را شناختند و اقدام به خرید زودهنگام آن کردند، به میلیاردرهای فعلی تبدیل شده‌اند.

در این قسمت از مقاله سعی بر این داریم شمارا با میلیاردهای فعلی سرمایه‌گذاران اولیه بیت کوین آشنا کنیم.

  1. چانگ‌پنگ ژائو

در ژانویه طبق خبری که خبرگزاری بلومبرگ منتشر کرد، چانگ‌پنگ ژائو مدیرعامل صرافی بایننس که بزرگترین صرافی در حال حاضر جهان هست، دارایی رمزارزی او، 95 میلیار دلار ارزش‌گذاری شد و پولدارترین فرد در حوزه رمزارزها و چهاردهمین ثروتمند جهان محسوب می‌شود. البته اگر درآمد سالیانه این صرافی را نیز در نظر بگیریم ثروت او فراتر می‌رود.

برادران وینکلواس

  1. کامرون وینکلواس (Cameron Winklevoss)
  2. تایلر وینکلواس (Tyler Winklevoss)

دو برادر که در ابتدای ظهور بیت کوین و خرید ۶۵ میلیون دلار سرمایه اولیه خود را به 5 میلیارد دلار هرکدام تبدیل کردند و پس از آن با این میزان سرمایه هنگفت صرافی (Gemini) را راه‌اندازی کرده و پلتفرم حراج آثار هنری دیجیتال نیفتی گیت‌وی (Nifty Gateway) را خریداری کردند.

  1. مایکل سیلور

عنوان دومین مرد میلیاردر به مایکل سیلور مدیرعامل شرکت نرم‌افزار و هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) داده شده است. سیلور در کف قیمتی اقدام به خرید بیت کوین کرد و امروزه 203 میلیارد دلار سرمایه دارد.

  1. متیو رُزاک

متیو رزاک (Matthew Roszak) رئیس شرکت بلاک (Bloq) با خرید و نگه‌داری ارز دیجیتال بیت کوین، امروزه ارزش دارایی آن به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است. همچنین متیو رزاک در استارت آپ های حوزه ارز دیجیتال بسیار فعال است.

  1. تیم دریپر

تیم دریپر (Tim Draper)، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر است که با خرید بیت کوین مصادر شده توانست ارزش دارایی خود را به بیش از 1.5 میلیارد دلار برساند.

توسعه‌دهندگان زیرساخت ارزهای دیجیتال

با رشد صنعت ارز دیجیتال تقاضای افراد برای حضور در شرکت‌های توسعه‌دهنده افزایش یافت. افزایش تقاضا برای رونق کسب‌وکار صاحبان شرکت‌ها را به میلیاردرهای بزرگ تبدیل کرده است.

  1. سم بنکمن فراید

بنکمن فراید ثروتمندترین میلیاردر دنیای ارزهای دیجیتال مؤسس شرکت تجاری آلامدا ریسرچ (Alameda Research) و صرافی مشتقات محبوب FTX است.

خب تا اینجای مقاله 5 تن از میلیاردرهای بازار ارز دیجیتال را برای شما معرفی کردیم در ادامه مابقی آن‌ها را نام می‌بریم.

  1. برایان آرمسترانگ
  2. فرد ارسام
  3. بری سیلبرت
  4. کریس لارسن
  5. جد مک‌ کالب

جمع‌بندی

امیدوارم شما هم با خرید و نگه‌داری ارزهای دیجیتال از سودهای شگفت‌انگیز بهره‌مند شوید. فقط توجه داشته باشید قبل از ورود به بازار آموزش ببینید و در صرافی معتبری مانند صرافی کوینکس ثبت‌نام انجام دهید تا دیگر حین انجام معامله نگران از دست دادن سرمایه‌تان نباشید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.