افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

جاذبه‌های دیدنی شهر اصفهان

  • کد خبر : 3982
جاذبه‌های دیدنی شهر اصفهان

شهر اصفهان با فضایی دل‌نشین و جاذبه‌های دیدنی بسیار یکی از شهرهای مهم توریستی ایران به‌شمار می‌آید. یکی از راه‌های سفر به شهر اصفهان استفاده از اتوبوس است. مسافران زیادی هر ساله با خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ https://www.snapptrip.com/bus/به اصفهان سفر می‌کنند. در این مطلب قصد داریم با چند نمونه از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی […]

شهر اصفهان با فضایی دل‌نشین و جاذبه‌های دیدنی بسیار یکی از شهرهای مهم توریستی ایران به‌شمار می‌آید. یکی از راه‌های سفر به شهر اصفهان استفاده از اتوبوس است. مسافران زیادی هر ساله با خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ https://www.snapptrip.com/bus/به اصفهان سفر می‌کنند. در این مطلب قصد داریم با چند نمونه از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر زیبای اصفهان آشنا شویم.

درباره اصفهان

اصفهان تاریخی غنی و باشکوه دارد. از آنجایی که این شهر در دوران سلجوقیان و صفویان پایتخت کشور ایران تعیین شده بود، آثار معماری اصیلی را در دل خود نگاه می‌دارد. استان اصفهان واقع در مرکز ایران از آب‌وهوایی معتدل برخوردار است. تماشای نصف جهان با وجود امکانات گردشگری، فرهنگ غنی، بناهای تاریخی کهن می‌تواند برای علاقه‌مندان به سفر خاطره‌ای دل‌نشین بسازد.

بهترین زمان  بازدید از اصفهان

نیمه‌های پاییز و بهار را به‌عنوان بهترین فصل بازدید از مناطق و جاذبه‌های شهر اصفهان به خاطر بسپارید. اصفهان تابستان‌های ملایم و زمستان‌های سرد را تجربه می‌کند. آب‌وهوای معتدل این شهر دیدنی در بهار و پاییز فضای مناسبی را برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر در اختیار مسافران می‌گذارد. اگر قصد دارید در فصل بهار و پاییز به اصفهان سفر کنید بلیط اتوبوس تهران اصفهان را از اسنپ تریپ تهیه کنید.

جاذبه‌های شهر اصفهان

شهر اصفهان به‌دلیل تاریخ پر رنگ خود از مجموعه‌ها و بناهای قدیمی با معماری هنری بی‌شماری محافظت می‌کند. آثاری که توسط هنرمندان سرشناس و استادکاران خبره بنا شده‌اند و تا امروز برای مسافران جلوه‌‌های چشم‌نوازی به نمایش می‌گذارند. علاوه بر دیدنی‌های تاریخی اصفهان، جاذبه‌های تفریحی زیادی همچون باغ پرندگان، تونل آکواریوم و کوه صفه نیز در این شهر قرار دارد. در ادامه به برخی از جاذبه‌های اصفهان می‌پردازیم.

میدان نقش‌جهان

میدان نقش‌جهان را می‌توان دومین میدان بزرگ جهان نامید. حضور در این میدان می‌تواند یکی از تجربه‌های فوق‌العاده سفر به اصفهان را برایتان بسازد. مسافران می‌توانند مانند سال‌های قدیم در این میدان درشکه‌سواری کنند که در نوع خود بی‌نظیر است. میدان نقش‌جهان بافت تاریخی دارد که شامل قسمت‌های مختلف همچون مسجد شاه، عمارت عالی‌قاپو و مسجد شیخ لطف‌الله می‌شود.

مسجد جامع اصفهان

از مسجد جامع شهر اصفهان با نام‌های مسجد جمعه و مسجد عتیق نیز یاد می‌کنند. ساخت این مسجد به قرن دوم هجری باز می‌گردد و به‌عنوان اولین مسجد اسلام در کشور به‌شمار می‌رود. الگوی ابتدایی این بنا عربی بوده است که بعدها سلجوقیان آن را به مسجدی چهارایوانی تغییر داده‌اند. در دوران مختلف تاریخ نیز بخش‌های دیگر این بنا تکمیل شد.

پل خواجو

پل خواجو از نمادهای اصلی شهر اصفهان محسوب می‌شود. این پل بر روی رودخانه زاینده‌رود و در جنوب شهر اصفهان قرار دارد. پل خواجو در زمان صفویه  و در سال ۱۱۳۵ هجری شمسی به فرمان شاه‌عباس دوم بنا شد و در طول زمان، بازسازی و تعمیر شده است. در میان پل خواجو، ساختمانی به نام بیگلربیگی وجود دارد که شاه‌عباس و خاندان وی از آن به‌عنوان محیطی برای اقامت موقت بهره می‌بردند. برای سفر به اصفهان و دیدن پل خواجو می‌توانید بلیط اتوبوس تهران اصفهان را از اسنپ تریپ  تهیه کنید.

عمارت عالی‌قاپو

از مکان‌های دیگر اصفهان می‌توان به عمارت عالی‌قاپو اشاره کرد. عمارت عالی‌قاپو در سالیان گذشته به‌عنوان ورودی اصلی شهر اصفهان ساخته شده بود که ارتباط با دیگر عمارات شهر از طریق این پل ممکن می‌شد. شاه‌عباس اول صفوی این عمارت را در اصفهان بنا کرد تا عظمت و شکوه حکومتش را نمایش دهد.

ستون‌های عمارت همگی از جنس چوب هستند و فضای باشکوهی را برای عکاسان و گردشگرانی خلق می‌کند که به اصفهان سفرکرده‌اند.

مسجد امام اصفهان

بیشتر بناهای بی‌نظیر اصفهان در دوران پادشاهی شاه‌عباس صفوی خلق شده‌اند. یکی دیگر از بناها مسجد امام اصفهان است. این مسجد با کاشی‌کاری و حجاری‌های ظریف و زیبای خود نیز به فرمان شاه‌عباس اول صفوی ساخته شد. مسجد امام اصفهان در زمان صفویه مهم‌ترین مسجد شهر به‌حساب می‌آمد و در کنار بناهای مهم دیگری همچون عمارت عالی‌قاپو و مسجد شیخ لطف‌الله می‌درخشید. اگر از مبدا تهران به دیدن مسجد امام رفته‌اید و قصد بازگشت دارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت اسنپ تریپ خرید بلیط اتوبوس اصفهان تهران را انجام دهید.

آتشکده اصفهان

از جاذبه‌های دیگر شهر اصفهان می‌توان به آتشگاه یا آتشکده اصفهان اشاره کرد که در منطقه نجف‌آباد قرار دارد. قدمت این آتشکده به دوران زرتشتیان برمی‌گردد و در زمان ساسانیان ساخته شده است. این بنا از معماری خارق‌العاده‌ای پیروی می‌کند که ظاهری ۸ ضلعی و قابل مشاهده از هشت جهت به آن می‌بخشد. از این آتشکده می‌توان تا فاصله ۱۰۰ متری دشت‌های اطراف را تماشا کرد. آتشکده اصفهان در سال ۱۳۳۰ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

آتشگاه اصفهان درگذشته به دژ مهربین شهرت داشت و سومین بنای بزرگ شهر شناخته می‌شود. این آتشکده محل حفظ آتش مقدس بوده است.

سفر با اتوبوس به اصفهان

انتخاب وسیله نقلیه سفر یکی از دغدغه‌های مسافران را شکل می‌دهد. اتوبوس یکی از وسایل راهی شدن به سفر شمرده می‌شود که با توجه به ارزان ‌بودن بلیط آن در بین گزینه‌های انتخابی مسافران قرار می‌گیرد. برای خرید انواع بلیط اتوبوس مانند خرید بلیط اتوبوس اصفهان تهران می‌توان از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ اقدام کرد. خرید از این سامانه مزایایی همچون امکان لغو بلیط، استفاده از پشتیبانی 24 ساعته و امکان مشاهده و ارزیابی انواع بلیط‌ها را به همراه دارد. در سامانه اسنپ تریپ می‌توان از بین شرکت‌های مسافربری بهترین  و مناسب‌ترین گزینه را از نظر قیمت انتخاب کرد. شما می‌توانید بلیط اتوبوس تهران اصفهان را از اینجا تهیه کنید.

جمع‌بندی

شهر اصفهان با بافت اصیل و بناهای دیدنی خود یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران به‌حساب می‌آید. بهترین زمان برای سفر به این شهر از نظر آب‌وهوا فصل بهار و نیمه پاییز است. از مهم‌ترین جاذبه‌های اصفهان می‌توان به میدان نقش جهان، مسجد جامع اصفهان، پل خواجو و غیره اشاره کرد. برای سفر به اصفهان با اتوبوس و همچنین خرید بلیط اتوبوس اصفهان تهران پیشنهاد ما مراجعه به اپلیکیشن یا وب‌سایت اسنپ تریپ است.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3982

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.