افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

حرم امام رضا در کدام ناحیه مشهد است + رزرو تور با 40 درصد تخفیف

  • کد خبر : 2686
حرم امام رضا در کدام ناحیه مشهد است + رزرو تور با 40 درصد تخفیف

حرم امام رضا علیه السلام در مشهد واقع شده است که مشهد را تبدیل به پایتخت معنوی ایران کرده است. مشهد از مکان های مذهبی کشور ما بوده که سالانه پذیرای زائران بسیار زیادی از اقصی نقاط کشور و سایر کشورها می باشد. حرم امام رضا در جنوب شرق مشهد واقع شده که از جنوب […]

حرم امام رضا علیه السلام در مشهد واقع شده است که مشهد را تبدیل به پایتخت معنوی ایران کرده است. مشهد از مکان های مذهبی کشور ما بوده که سالانه پذیرای زائران بسیار زیادی از اقصی نقاط کشور و سایر کشورها می باشد. حرم امام رضا در جنوب شرق مشهد واقع شده که از جنوب به خیابان امام رضا و از سمت شمال به خیابان طبرسی و از سمت شرق نیز به خیابان نواب صفوی و از طرف غرب هم به خیابان شیرازی ختم شده است. البته در شهر مقدس و مطهر مشهد جاذبه های تاریخی و تفریحی و دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که آن را به یکی از توریستی ترین شهر های کشور تبدیل کرده است. بنابراین افراد زیادی سالانه به قصد زیارت حرم مطهر رضوی و بازدید از مناطق تفریحی و تاریخی مشهد به این شهر سفر می کنند. در ادامه جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا و مقدس را بیان می کنیم. برای اطلاع از قیمت تور به سایت ندابال اسمان مراجعه کنید.

شهر مقدس مشهد

حرم امام رضا

مشهد به دلیل اینکه در زمان افشاریان پایتخت کشور انتخاب شده بود دارای مکان‌ های تاریخی و جاذبه‌ های فرهنگی بسیار زیادی است، البته به دلیل اینکه آرامگاه افراد و مشاهیر بزرگ در این شهر وجود دارد این شهر را به یکی از شهرهای توریستی تبدیل کرده که بسیاری از افراد نیز به قصد دیدن این مناطق تاریخی و فرهنگی به این شهر سفر می کنند. مهمترین مکان مذهبی شهر مقدس مشهد حرم مطهر امام هشتم شیعیان امام رضا علیه السلام است. حرم امام رضا در مرکز شهر مشهد واقع شده است و بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا در شهر مقدس گرامی داشت مسلمان است‌. بنابراین اگر شما به فکر رزرو تور برای تعطیلات تابستان هستید می توانید شهر مشهد را انتخاب نمایید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات از هتل داریوش کیش بر روی این لینک کلیک کنید.

گنبد سبز و آرامگاه پیرپالاندوز

آرامگاه شیخ مومن استرآبادی در شهر مقدس و مطهر مشهد واقع شده که همان گنبد سبز بوده و قدمت آن به دوران صفویه باز می گردد. در آرامگاه شیخ مومن استرآبادی کاشی کاری ها و طاق نماهای زیبایی مشاهده می شود که جلوه خاصی به این آرامگاه داده است. همچنین به دستور شاه عباس گنبد سبز احداث شده و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. آرامگاه پیرپالاندوز به محمد عارف عباسی تعلق دارد و در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است، چرا که در دوره صفویان احداث شده است و محمد عارف عباسی از عارفان قرن دهم هجری می باشد. دیوان این بنای تاریخی آجری بوده و گنبد پیازی شکلی دارد که به این بنای چهار ضلعی جلوی زیبا داده است. اگر وارد آرامگاه این عارف بزرگ شوید می توانید نقاشی هایی که از دوره صفویان به جا مانده است را در بالای سقف آرامگاه مشاهده کنید. این بنای چهار ضلعی با کاشی های فیروزه ای رنگ تزیین شده و اصل آن در زمان سلطان محمد خدابنده احداث شده است.

چالیدره و آرامگاه فردوسی بزرگ

از مناطق تفریحی اطراف مشهد می توان به چالیدره اشاره کرد که دارای امکانات تفریحی و رفاهی مانند رستوران و قایق سواری و ماهیگیری می باشد. آرامگاه برای حکیم ابوالقاسم فردوسی در ۲۰ کیلومتری شمال شهر این شهر مطهر واقع شده است. اگر به معماری آرامگاه فردوسی مشاهده کنید می توانید نتیجه بگیرید که معماری آن الهام گرفته از شیوه معماری هخامنشیان به خصوص آرامگاه کوروش بزرگ می باشد. آرامگاه این شاعر بزرگ بسیار خاص و زیبا است و بر سر ستون ها و ستون های آن می توانید عناصر تزیینی از معماری هخامنشیان را مشاهده کنید. همچنین در اضلاع چهارگانه این بنا شعرهای زیبا و پر معنی از حکیم ابوالقاسم فردوسی نوشته شده است. در قسمت هایی از آرامگاه این شاعر پارسی زبان بزرگ می توانید دیوارنگاره هایی که نمایانگر صحنه هایی از روایت شاهنامه است را مشاهده کنید. علاوه بر آن فضای داخلی آرامگاه این شاعر پارسی زبان برجسته از معماری دوره اشکانیان الهام گرفته شده است که در قسمت پایین دارای بیست ستون مرمری  و در بخش فوقانی دارای هشت ستون می باشد.

مسجد گوهرشاد و باغ نادری

در مجاورت حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد را مشاهده می‌ کنید که به دستور همسر شاهرخ گوهرشاد بیگم ساخته شده است و می‌ توان آن را از شلوغ ترین و پر بازدید ترین مساجد مجاور حرم امام رضا علیه السلام دانست. گردشگران بسیار زیادی سالانه به منظور بازدید از این مسجد زیبا به مشهد سفر می کنند و کاشی کاری های بی نظیر این مسجد  و معماری آن زبانزد عام و خاص است. باغ نادری یا آرامگاه نادرشاه افشار، آرامگاه این پادشاه بزرگ ایران می باشد که در شهر مشهد احداث شده است. در اواخر عهد قاجار در سال ۱۲۹۶ خورشیدی قوام السلطنه آرامگاه جدیدی برای نادرشاه افشار احداث کرد و استخوان های این پادشاه را از تهران به آرامگاه نادری انتقال داد. این آرامگاه از خشت و گل در روبروی حرم مطهر رضوی و مجاور چهارباغ شاهی ساخته شده است. البته در سال ۱۳۳۵ انجمن آثار ملی ایران تصمیم گرفت برای نادرشاه افشار آرامگاهی مناسب در محل مقبره قوام السلطنه احداث کند. اگر قصد دارید از تور مشهد کیش اطلاعات به سایت ندابال اسمان مراجعه کنید.

طرقبه مشهد

از جاهای دیدنی مشهد طرقبه می باشد که آب و هوای بسیار مطبوع و دلپذیری دارد. در این منطقه می توانید رستوران های متعدد و کافی شاپ های زیادی مشاهده کنید که غذاها و خدمات آن ها درجه کیفی بالایی دارد. علاوه بر آن این منطقه دارای امکانات تفریح بسیار زیادی است که می‌ توان به باغ وحش، مراکز خرید و مجتمع سوارکاری، دهکده آبی و مجتمع ورزشی، پیست اسکی اشاره کرد. طرقبه مشهد از پرطرفدار ترین مکان های دیدنی مشهد است که سالانه گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از این منطقه دیدنی به مشهد سفر می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از تور کیش از تهران بر روی این لینک کلیک کنید.

پارک ملت

پارک ملت مشهد از معروف ترین مکان های گردشگری مشهد است که در آن گل های لاله خوش رنگ و درشتی قرار دارد و زمانی که وارد این پارک می شوید حس و حالتان عوض می شود. در این پارک زیبا و دلربا دریاچه ای وجود دارد که ظاهر این پارک را زیباتر کرده است، البته پارک ملت مشهد به چرخ و فلک بزرگ و هیجان انگیزش معروف است که در کنار آن بازی های چون اسکیت بورد، اسکای فلایر و سورتمه و غیر نیز وجود دارد.

شاندیز مشهد

شاندیز مشهد از دیگر جاهای دیدنی و تفریحی شهر مشهد است که به خاطر شیشلیک ها و کباب های بسیار لذیذ و دلپذیرش معروف است. فاصله شاندیز تا مشهد بیست کیلومتر است و یک منطقه ییلاقی با آب و هوایی بسیار دلپذیر و عالی می باشد. به دلیل خوش آب و هوا بودن این منطقه در دل باغ های شاندیز رستوران های متعددی مشاهده می‌ کنید که می‌ توانید در این رستوران ها کباب های خوشمزه و لذیذ ایرانی سرو کنید. ظروف سنگی شاندیز در بین گردشگران معروف است و می توانید با خرید دیزی های سنگی از این شهر ییلاقی آبگوشت های خوش طعم و لذیذی پخت کنید.

سرزمین موج های آبی و بازارهای معروف مشهد

مطمئنا همه شما نام سرزمین موج های آبی مشهد را شنیده اید و از پرآوازه بودن نام این مکان تفریحی اطلاع دارید. از هیجان انگیز ترین تفریحاتی که در شهر مشهد می توانید تجربه کنید رفتن به سرزمین های موج آبی مشهد است، از جمله مجموعه این جاذبه تفریحی می توان به پارک ساحلی آفتاب و پارک آبی ایرانیان اشاره کرد. البته از جاهای دیدنی مشهد می توان به بازارهای آن نیز اشاره کرد که بیشتر بازارهای معروف مشهد در نزدیکی حرم مطهر رضوی واقع شده اند. شما می توانید از مراکز خرید و بازارهای معروف شهر مشهد سوغاتی های زیبا و متنوعی خریداری کنید.

موزه آستان قدس رضوی

به دلیل اینکه موزه آستان قدس رضوی به حرم امام رضا علیه السلام نزدیک است شما می‌ توانید در مدت زمان کمی از این موزه دیدن کنید. موزه آستان قدس رضوی بخش متفاوتی دارد که معروفترین بخش‌های این موزه شامل موزه تاریخ حرم رضوی، موزه قرآن و نفایس، تالار آثار استاد فرشچیان، موزه تخصصی فرش و موزه هدایای رهبری، گنجینه سکه و گنجینه اسکناس، گنجینه آبزیان، گنجینه هنر های تجسمی، گنجینه نجوم است.‌ برای کسب اطلاعات بیشتر از هتل ترنج کیش بر روی این لینک کلیک کنید.

شرکت خدمات مسافرتی ندابال اسمان

اگر شما به دنبال رزرو تور با قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی می گردید می توانید تور هایی که سایت ندا بال آسمان ارائه می‌دهد را رزرو نمایید، چرا که ندا بال آسمان یک شرکت خدماتی آسمان یا آژانس خدمات مسافرتی است که بیش از دو دهه در زمینه برگزاری تورهای خارجی و داخلی فعالیت می‌ کند و توانسته با فراهم کردن شرایط و خدمات متنوع برای گردشگران رضایت مخاطبان را جلب کند.  این شرکت خدمات مسافرتی تور های دوستانه و خصوصی برای ادارات و سازمان ها را نیز ارائه می دهد و شرایط مطلوبی برای شما فراهم می کند تا در حین سفر نگرانی بابت رزرو هتل و مسائل مربوط به خورد و خوراک و… نداشته باشید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2686

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.