افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

درمان قطعی بزرگی سینه در پسران

  • کد خبر : 3821
درمان قطعی بزرگی سینه در پسران

اختلال رشد بافت غددی لنفاوی در سینه آقایان که باعث بزرگ شدن این عضو بدن می شود، ژنیکوماستی گفته می شود. ژنیکوماستی به طور معمول قابل درمان است. یکی از بهترین روش های درمان این شرایط جراحی ژنیکوماستی می باشد. قبل از آغاز این عمل جراحی برای راحتی بیمار به طور معمول روش های بیهوشی […]

اختلال رشد بافت غددی لنفاوی در سینه آقایان که باعث بزرگ شدن این عضو بدن می شود، ژنیکوماستی گفته می شود. ژنیکوماستی به طور معمول قابل درمان است. یکی از بهترین روش های درمان این شرایط جراحی ژنیکوماستی می باشد. قبل از آغاز این عمل جراحی برای راحتی بیمار به طور معمول روش های بیهوشی یا بی حسی موضعی مورد استفاده قرار می گیرند.  برای انتخاب تکنیک مناسب این عمل جراحی پزشک متخصص باید شرایط بیمار را در  نظر بگیرد. در ادامه با انواع روش های جراحی ژنیکوماستی بیشتر آشنا خواهیم شد.

لیپوساکشن یکی از موثرترین انواع جراحی ژنیکوماستی

در صورتی که به دلیل تجمع چربی اضافه به ژنیکوماستی مبتلا شده باشید لیپوساکشن موثر عمل خواهد کرد. در طول این عمل جراحی از طریق چند برش کوچک لوله ای ریز و توخالی وارد این بخش از بدن شده و چربی ها را تخلیه می کند.

ایجاد برش در ژنیکوماستی

در صورتی که برای درمان ژنیکوماستی به برداشتن بافت سینه غده ای یا پوست نیاز داشته باشید این تکنیک جراحی ژنیکوماستی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. همچنین در مواقعی به کاهش هاله یا قرارگیری نوک سینه در موقعیت طبیعی نیاز داشته باشید این تکنیک برای شما موثر خواهد بود.

جراحی ژنیکوماستی به صورت ترکیبی

در موارد نادر به جراحی ژنیکوماستی به صورت ترکیبی نیاز خواهیم داشت. دوران نقاهت این عمل جراحی به طو معمول 1 تا 2 هفته طول می کشد. همواره توصیه می شود در طول دوران نقاهت و تا 6 هفته پس از این عمل از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. از وارد آوردن فشار به سینه ها نیز باید پیشگیری شود. در طول این دوره بیمار باید همواره پانسمان خود را عوض کند. همچنین بیمار تا حد امکان برای به حداقل رساندن تورم و حفظ کانتور جدید باید از گن مخصوص استفاده نماید.

چه کسانی کاندید مناسب برای انجام جراحی ژنیکوماستی هستند؟

با توجه به نوع و شدت ژنیکوماستی ممکن است پوست آقایان دچار کشیدگی یا افتادگی شود. برای آقایانی که بزرگی سینه در آن ها باعث افتادگی سینه و بد فرم شدن اندام شان شده جراحی ژنیکوماستی گزینه مناسبی است. این شرایط در اغلب موارد باعث می شود تا بیمار به طور کامل اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. انجام این عمل جراحی و رفع بزرگی سینه ها در این گروه از آقایان کاملا ضروری است و در انجام آن نباید بی توجهی شود. در صورت عدم درمان ژنیکوماستی در زمان مناسب این مشکل افزایش یافته و ممکن است باعث فرد به جراحی ها و درمان های پیچیده نیاز پیدا کند.

ژنیکوماستی

بهترین زمان انجام این عمل جراحی

به طور کلی می توان گفت هدف جراحی ژنیکوماستی ترمیم وضعیت طبیعی سینه، اصلاح بدفرمی و بزرگی آن می باشد. در صورتی که در سلامت کامل باشید و این مشکل به دلیل عوارض مصرف داروهای خاص ایجاد نشده باشد این روش درمان گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. قبل از انجام این عمل جراحی همواره به آقایان توصیه می شود تا به وزن پایدار برسند تا رشد سینه هایشان تثبیت شود.

در صورت خروج ترشحات از سینه و احساس درد در این ناحیه بهترین گزینه درمانی جراحی ژنیکوماستی می باشد. گاهی اوقات ممکن است پزشک متخصص شما پس از انجام عکسبرداری ها و آزمایشات لازم تشخیص دهد که به این عمل جراحی نیاز دارید. در صورتی که بنا به دلایل مختلف همچون وجود مشکل در هورمون ها، غدد و کبد به این عارضه مبتلا شده باشید قبل از آغاز جراحی باید منشا اختلال درمان شود. به خاطر داشته باشید در صورت انجام به موقع این عمل جراحی پیچیدگی آن بسیار جزئی خواهد بود. دکتر مهدی آریانا جراح سینه در خانم ها و آقایان، سایر عمل های سینه مانند پروتز سینه، لیفت سینه، عمل ماموپلاستی و … را نیز با جدید ترین تکنیک های روز دنیا انجام میدهد.

اقدامات قبل از جراحی ژنیکوماستی

به منظور دستیابی به نتایج بهتر از جراحی ژنیکوماستی همواره توصیه می شود نکات مراقبتی زیر را رعایت نمایید.

  • قبل از انجام هرگونه اقدامی به منظور درمان ژنیکوماستی باید بهترین جراح را انتخاب نمایید. به خاطر داشته باشید که جراح انتخابی شما در دستیابی به نتایج مطلوب و مورد رضایت شما تاثیر قابل توجهی دارد.
  • پس از انتخاب جراح سینه می توان به مطب وی مراجعه کرده و نمونه کارهای او را مشاهده نمایید. در مطب همچنین می توان با بیماران به صورت حضوری مشورت نموده و از میزان رضایت آن ها از عمل جراحی مطلع شوید.
  • قبل از آغاز عمل بهتر است تمام انتظارات خود را از نتیجه عمل بیان کنید. جراح پس از بررسی بالینی سینه شما از نتیجه جراحی دیدگاه کلی را به شما ارائه خواهد داد. در نهایت بهترین روش برای جراحی ژنیکوماستی انتخاب خواهد شد.
  • در صورت ابتلا به بیماری خاص یا مصرف داروهای خاص بهتر است آن را با پزشک متخصص خود در جریان قرار دهید.
  • همواره توصیه می شود قبل از آغاز این عمل جراحی از مصرف داروهای غیر ضروری همچون بروفن و آسپرین که در انعقاد خون شما مشکل ایجاد خواهند نمود خودداری نمایید.
  • از مصرف دخانیات و دیگر مشروبات الکلی دو هفته قبل از جراحی خودداری نمایید.
  • تمام آزمایشات که توسط پزشک متخصص تجویز شده اند را باید قبل از عمل انجام دهید و نتایج آن را در روز جراحی به همراه داشته باشید.

ژنیکوماستی در ورزشکاران

نکات مراقبتی بعد از جراحی ژنیکوماستی

بعد از جراحی ژنیکوماستی نیز به منظور دستیابی به نتایج مطلوب توصیه می شود برخی از نکات مراقبتی را رعایت نمایید.

  • احساس درد و کوفتگی پس از انجام این عمل جراحی کاملا طبیعی است، خوشبختانه این درد قابل تحمل خواهد بود اما در مواقع ضروری ممکن است پزشک متخصص برای تسکین آن ها برای شما دارو تجویز نماید.
  • پس از انجام این عمل جراحی به مدت یک هفته باید از آنتی بیوتیک های خوراکی و تزریقی استفاده نمایید.
  • پس از انجام این عمل جراحی تورم کاملا طبیعی است و فرد بلافاصله پس از عمل متوجه تغییرات ایجاد شده نمی شود. با رعایت نکات مراقبتی می توان این تورم را رفع کرده و نتایج را مشاهده کرد.
  • پس از انجام این عمل جراحی تا دو هفته باید از خوابیدن روی شکم خودداری نموده و طاقباز بخوابید. برای بالاتر نگه داشتن سر از حد معمول توصیه می شود از بالشت های بیشتر استفاده کنید.
  • تا 6 هفته پس از انجام این عمل جراحی بهتر است از گن مخصوص استفاده کرد. با استفاده از این گن می توان از تکان خوردن و احساس درد جلوگیری کرد.
  • به منظور بهبودی سریع تر تورم توصیه می شود از گن های مخصوص استفاده نمایید.
  • از انجام فعالیت های ورزشی سنگین که به بالاتنه و شانه های شما فشار وارد می کند در طول دوران نقاهت این عمل جراحی خودداری نمایید.

عوارض جراحی ژنیکوماستی

از مهمترین عوارض جراحی ژنیکوماستی می توان به نکروز چربی، درد و عفونت، از بین رفتن حس در سینه ها، عدم وجود تقارن بین سینه ها و خونریزی در محل جراحی اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که این عوارض بسیار ناچیز هستند و در صورت انتخاب جراح غیر متخصص و عدم رعایت نکات مراقبتی پس از این عمل با آن ها مواجه خواهید شد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. دکتر مهدی آریانا خدمات دیگری مانند ابدومینوپلاستی ، لیپوماتیک، لیپوساکشن و … را نیز انجام میدهد. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر آریانا به آدرس www.dr-ariana.com  مطرح کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3821

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.