افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
0

دستگاه تشخیص چهره: معرفی، مزایا، کاربرد، قیمت و راهنمای خرید

  • کد خبر : 2945
دستگاه تشخیص چهره: معرفی، مزایا، کاربرد، قیمت و راهنمای خرید
دستگاه تشخیص چهره یا تصویری، برای ثبت تردد افراد و هم‌چنین حفظ امنیت مجموعه‌های مختلف از جدیدترین نوع تکنولوژی بهره می‌برد. شاید در برخی شرکت‌ها، اتاق‌ها و مکان‌های خاصی وجود داشته‌ باشند که از نظرامنیتی نباید همه افراد اجازه رفت و آمد و دسترسی به آن‌ها را داشته باشند. با استفاده از سیستم کنترل تردد تشخیص چهره، علاوه بر ثبت تردد افراد می‌توان از طریق ایجاد تمایز بین چهره افراد گوناگون، دسترسی به این مکان‌ها را محدود کرد. برای آشنایی بیشتر با سیستم تشخیص چهره همراه ما باشید.

امروزه در اکثر شرکت‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌ها، از سیستم های حضور و غیاب هوشمند به منظور ثبت حضور و کنترل تردد پرسنل استفاده می‌شود. استفاده از این دستگاه‌ها به خصوص دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، جهت نظم‌دهی به فعالیت‌ها و ارتباطات کارکنان شرکت‌ها، محاسبه و واریز آسان حقوق پرسنل و تعیین ساعات کاری هر فرد، ضروری به نظر می‌رسد.

اهمیت وجود این دستگاه را‌ در مجموعه‌های مختلف وقتی بیشتر متوجه می‌شوید که بدانید:

طبق نتایج یک تحقیق جامع از طرف موسسه بین‌المللی کسلر، در دنیای امروزی هشتاد درصد کارکنان سازمان‌های مختلف به دنبال کاهش ساعات کاری خود و فرار از کارکردن بیشتر هستند که این موضوع می‌تواند بازدهی شرکت‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد!

شاید همان هشتاد درصد ذکرشده به فکر دور زدن سیستم دستگاه‌های حضور و غیاب مختلف هم بیافتند! از این رو، مدیران مجموعه‌های مختلف به منظور انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره باید دقت و حوصله کافی به خرج دهند. دستگاه‌های حضور و غیاب شامل انواع دستگاه کارتی، دستگاه حضور غیاب با استفاده از اثر انگشت و دستگاه تشخیص چهره می‌باشند. امروز اکثر سازمان‌ها، مخصوصا شرکت‌هایی که تعدد پرسنل و چگالی تردد آن‌ها در شرکت زیاد است، از یکی از انواع این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با سامانه شناسایی چهره، این مقاله از ایران اکسس را مطالعه نمایید.

 ملاک انتخاب و تشخیص بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چیست؟

حتما برای شما هم جالب به نظر می‌رسد که ثبت حضور و غیاب و تردد پرسنل یک شرکت، توسط دستگاه تشخیص چهره و چشم آن‌ها انجام شود. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به نوعی بهترین دستگاه حضور غیاب در میان سایر دستگاه‌ها محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله، اطلاعات جامعی درباره دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره و مزایای خرید این دستگاه برای مجموعه‌های مختلف ذکر می‌کنیم.

معرفی دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه تشخیص چهره یا تصویری، برای ثبت تردد افراد و هم‌چنین حفظ امنیت مجموعه‌های مختلف از جدیدترین نوع تکنولوژی بهره می‌برد. شاید در برخی شرکت‌ها، اتاق‌ها و مکان‌های خاصی وجود داشته‌ باشند که از نظرامنیتی نباید همه افراد اجازه رفت و آمد و دسترسی به آن‌ها را داشته باشند. با استفاده از سیستم کنترل تردد تشخیص چهره، علاوه بر ثبت تردد افراد می‌توان از طریق ایجاد تمایز بین چهره افراد گوناگون، دسترسی به این مکان‌ها را محدود کرد.

دستگاه تشخیص چهره ایرانی بخریم یا نخریم؟

خوشبختانه یا متاسفانه، بیشتر دستگاه های کنترل تردد و حضور و غیاب رایج در بازار ایران از برندهای کره ای Virdi  و Suprema و همین طور برند چینی محبوب ZKteco  می باشد. شرکت هایی که مدعی ارائه سیستم تشخیص چهره ایرانی هستند، هنوز به طور کامل به دانش ساخت این سیستم ها دست نیافته اند و صرفا با مونتاژ قطعات وارداتی از چین و تغییر برند اصلی دستگاه، اقدام به ارائه سیستم تشخیص چهره ایرانی دارند!!

نحوه عملکرد دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

در حالت کلی، این دستگاه با استفاده از ویژگی‌های بیومتریک چهره افراد مختلف، تجزیه و تحلیل صورت آن‌ها را انجام می‌دهد و در صورت مطابقت با داده‌های از قبل ذخیره‌شده، اجازه ورود و ثبت تردد به افراد در مکان‌های مختلف داده می‌شود.

می‌توانیم نحوه کار دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره را در چند مرحله شرح دهیم:

  • اسکن صورت و تهیه تصاویر اولیه

با ایجاد اتصال بین این نقاط تشخیص‌داده‌شده، یک الگوی معین برای تشخیص‌های بعدی در حافظه دستگاه ذخیره می‌شود. بدین ترتیب عواملی مانند بلندشدن مو، سبیل و ریش آقایان و هم‌چنین آرایش و استفاده از لنز برای پوست خانم‌ها، برای تشخیص چهره افراد و کنترل تردد آن‌ها توسط دستگاه، تاثیر چندانی نخواهند داشت.

  • ایجاد الگوریتم خاص برای ذخیره اطلاعات چهره در دستگاه

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید در شرایطی که چهره افراد مختلف مخصوصا آقایان در طول هفته‌ها و ماه‌ها دچار تغییر می‌شود، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با چه ترفندی چهره آنان را تشخیص می‌دهد؟  نحوه عملکرد دستگاه تشخیص چهره بدین صورت است که هنگام ذخیره داده‌ها، توسط به‌کارگیری دستورالعمل ها و الگوریتم‌های خاص، نقاطی در چهره افراد تشخیص داده می‌شود که برای چهره هر فرد کاملا متمایز و یکتا است.

  • ایجاد تصاویر جدید و مقایسه با داده‌های ذخیره‌شده در هر بار استفاده از دستگاه تشخیص چهره

بعد از ذخیره الگوریتم چهره افراد مختلف در دستگاه، هربار که افراد در مقابل این دستگاه قرار می‌گیرند، یک تصویر جدید و الگوریتم، طبق روش بیان‌شده در موارد قبلی، به دستگاه منتقل می‌شود.

چنانکه الگوریتم جدید با یکی از الگوریتم‌هایی که قبلا در حافظه ذخیره شده است، مطابقت داشته ‌باشد، اجازه حضور صادر شده و تردد فرد به وسیله ذخیره هویت، تاریخ، ساعت، دقیقه و ثانیه ورود ثبت می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس‌های مختلف در بین پرسنل، به‌کارگیری دستگاه تشخیص چهره به جای دستگاه حضو و غیاب با اثر انگشت و دستگاه کارتی در شرکت‌ها، مزایای متعددی خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت:

  • خطای بسیار کم و دقت فوق‌العاده دستگاه تشخیص چهره

استفاده از تکنولوژی مدرن و جدید در نسل جدید دستگاه‌های تشخیص چهره، امکاناتی چون ایجاد تصاویر، ذخیره الگوریتم‌ها و ثبت حضور افراد با کم‌ترین خطا و با نرخ دقت بالا را در این سیستم ها ممکن کرده است. در برخی از این دستگاه‌های پیشرفته، از تکنولوژی ایجاد تصاویر چهره سه‌بعدی و اشعه مادون قرمز هم استفاده می‌شود که خطا را در آن‌ها به صفر می‌رساند.

  • عدم آسیب به دستگاه به دلیل عدم نیاز به تماس فیزیکی کاربر

همانطور که اشاره شد، بر خلاف دستگاه‌های کارتی و اثرانگشت، نیاز به ایجاد تماس با دستگاه‌ حضور و غیابِ تشخیص چهره توسط افراد نیست. بنابراین احتمال عملکرد سالم دستگاه و تجهیزات جانبی آن، در مدت طولانی بیشتر خواهد بود.

  • زمان کم برای شناسایی، تایید و ثبت هویت افراد

فرایند پردازش اولیه چهره، مقایسه با اطلاعات پایگاه داده، تایید یا رد هویت و ثبت تردد فرد، در زمانی کمتر از یک الی دو ثانیه انجام می­شود.

این عملکرد سریع مانع از ازدحام جمعیت و ایجاد صف مقابل دستگاه خواهد شد و در نتیجه از اتلاف وقت کارکنان جلوگیری خواهد کرد.

در سیستم های تشخیص چهره جدید (به عنوان مثال دستگاه‌ تشخیص چهره  Ubio-X Pro2 برند Virdi ساخت کره جنوبی) قابلیت شناسایی همزمان 4 فرد درحال حرکت هم وجود دارد!

  • امکان سنکرون‌شدن دستگاه تشخیص چهره با دوربین‌های مداربسته

اگر قصد استفاده از سایر تجهیزت کنترل بصری مانند دوربین‌های مدار بسته را هم دارید، هیچ نیازی به گسترش سیستم نرم‌افزاری خود ندارید. با نصب دوربین‌های مداربسته و ادغام آن با دستگاه تشخیص چهره، می‌توانید از این تجهیزات هم بهره‌مند شوید.

  • عدم احتمال تقلب و دست‌کاری پرسنل هنگام استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

با توجه به اینکه فرایند تشخیص چهره در این دستگاه‌ها کاملا اتوماتیک است، امکان هرگونه تقلب در ثبت حضور و تردد غیرمجاز بین افراد مختلف کاملا از بین می‌رود. با قابلیت‌های موجود در دستگاه‌های کنونی، به هک کردن دستگاه تشخیص چهره، حتی فکر هم نمیشود کرد

  • کمک عالی برای واریز حقوق پرسنل شرکت

نرم‌افزار متصل به برخی از دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره، قابلیت محاسبه اتوماتیک حقوق افراد بر اساس ساعات کاری فعالیت آن‌ها در شرکت و تعداد روزهای حضور فعال آن‌ها را دارد. وجود این دستگاه‌ها، مشکل طولانی‌بودن زمان محاسبه حقوق کارکنان را رفع می‌کند.

برای اطلاع از قیمت و هزینه خرید و نصب و راه اندازی سیستم تشخیص چهره در ادامه مقاله همراه ما باشید.

قیمت دستگاه تشخیص چهره

قیمت دستگاه های تشخیص چهره بر اساس برند، امکانات، ظرفیت و تکنولوژی ساخت متفاوت است و در محدوده ….

برای مطالعه نسخه کامل مقاله و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه تشخیص چهره به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://iranacs.com/all-about-face-detection-device

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2945

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.