افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

دستگاه فیزیوتراپی و نکات مهم در زمان خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

  • کد خبر : 1091
دستگاه فیزیوتراپی و نکات مهم در زمان خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

شکستگی و بروز درد در استخوان‌ها و مفاصل بدن می‌تواند توان حرکت را از فرد بگیرد، در این شرایط خرید و استفاده از دستگاه فیزیوتراپی و یا انجام روش‌های خانگی که توسط فیزیوتراپیست‌ها ارائه می‌شود تا حد زیادی به بیمار کمک می‌کند تا دوباره توان حرکتی خود را بازیابد. در حال حاضر علاوه بر دستگاه‌های فیزیوتراپی […]

شکستگی و بروز درد در استخوان‌ها و مفاصل بدن می‌تواند توان حرکت را از فرد بگیرد، در این شرایط خرید و استفاده از دستگاه فیزیوتراپی و یا انجام روش‌های خانگی که توسط فیزیوتراپیست‌ها ارائه می‌شود تا حد زیادی به بیمار کمک می‌کند تا دوباره توان حرکتی خود را بازیابد. در حال حاضر علاوه بر دستگاه‌های فیزیوتراپی که در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه فیزیوتراپی خانگی هم به بازار آمده و افرادی که دارای بیماری‌های مختلف استخوانی هستند و یا توان حرکتی خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با خرید دستگاه‌ فیزیوتراپی و آموزش‌هایی که توسط فیزیوتراپیست‌ها به آن‌ها داده می‌شود، مشکلات به وجود آمده را برطرف کرده و درد خود را تسکین بخشند. ما در ادامه این متن ضمن معرفی روش درمانی فیزیوتراپی و نکاتی در خصوص انتخاب دستگاه فیزیوتراپی مناسب، فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید دستگاه فیزیوتراپی و سایر دستگاه‌های مورد نیاز خود در حوزه پزشکی را از این مرکز خریداری نمایید.

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی در زبان انگلیسی Physical Therapy نامیده می‌شود و در واقع نوعی روش برای بازپروری Rehabilitation استخوان و مفاصل است که می‌تواند توان حرکتی را به فرد بازگرداند. اما نکته‌ مهمی که درباره فیزیوتراپی لازم است ذکر گردد این است که با بهبود بخشیدن دردهای جسمانی، در بیشتر مواقع فرد را از انجام عمل جراحی بی‌نیاز می‌کند. ضمن آن که پس از انجام عمل‌های جراحی سخت، به نرم و روان‌تر شدن مفاصل، ستون فقرات و استخوان‌ها کمک کرده و فرد می‌تواند با انجام حرکات علمی، بهبودی خود را در مدت کوتاهی بدست آورد.

فرقی نمی‌کند شما چند سال دارید فیزیوتراپ با استفاده از دستگاه فیزیوتراپی و یا آموزش حرکات فیزیوتراپی و همراهی شما برای انجام صحیح این حرکات کمک می‌کند تا مشکل کودکان و بزرگسالان برطرف گردد.

انواع دستگاه فیزیوتراپی

امروزه روش‌ها و دستگاه‌های متنوعی در خصوص درمان فیزیوتراپی وجود دارد که می‌تواند به بهبود دردهای عضلانی، مفاصل و استخوان‌ها کمک نماید. اما استفاده از هر یک از آن‌ها نیاز به تشخیص فرد فیزیوتراپ دارد که بتواند با تشخیص درست بهترین روش درمان را برای فرد پیشنهاد دهد. به غیر از استفاده از دستگاه فیزیوتراپی، به کارگیری روش‌های درمانی کششی و همچنین استفاده از برخی داروها که فیزیوتراپیست معرفی می‌کند، درد شما بهبود پیدا خواهد کرد.

در ادامه به معرفی دستگاه‌های مختلف فیزیوتراپی بخصوص دستگاه فیزیوتراپی خانگی خواهیم پرداخت که آشنایی با روش کارکرد هریک از آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را برای خرید دستگاه فیزیوتراپی یا انتخاب کنید.

  • مگنت درمانی

در حال حاضر یکی از روش‌های درمانی با استفاده از دستگاه فیزیوتراپی مگنت تراپی است. با استفاده از این روش بخشی از بدن که دچار آسیب شده در مرکز یک میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد و با گردش امواج مغناطیسی اطراف آن، شکستگی‌ها جوش خورده، بافت و سلول‌های آسیب دیده بهبود پیدا کرده و درد ناشی از کشیدگی‌ها بهبود پیدا می‌کند. از این دستگاه فیزیوتراپی می‌توان برای بهبود و درمان بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان، آرتروز و پارگی منیسک پا، بهبود شکستگی‌های استخوانی، افزایش یافتن سرعت گردش خون در بخش‌های آسیب دیده و همچنین بهبود آلزایمر و ام اس استفاده کرد.

  • لیزر درمانی

از دیگر دستگاه‌هایی که در حال حاضر در حوزه درمانی فیزیوتراپی در بازار تجهیزات پزشکی وجود دارد دستگاه فیزیوتراپی لیزری است. در این روش لیزر به عمق بافت سلول‌ها نفوذ کرده و لیزر کمک می‌کند تا سلول‌ها رشد سریع‌تری داشته باشند. همچنین حساسیت سلول‌های عصبی را کمتر کرده و فرد ضمن احساس درد کمتر، سریع‌تر بهبود می‌یابد. دستگاه فیزیوتراپی خانگی لیزری نیز موجود است که می‌توانید آن را از فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو خریداری نمایید.

  • الکترو درمانی

در این نوع روش درمانی، دستگاه فیزیوتراپی در دو نوع بیمارستانی و همچنین نوع دستگاه فیزیوتراپی خانگی تولید شده است و افرادی که دچار مشکلات خاص هستند می‌توانند با خرید مدل خانگی آن که از ابعاد کوچک‌تری برخوردار است جهت تسکین دردهای کوتاه مدت و مزمن، تقویت عضلات آسیب دیده و کاهش درد بعد از عمل جراحی و بخصوص بهبود سریع بافت و رشته‌های عصبی و عضلانی با ایجاد جریان‌های سطحی و عمقی بر روی عضلات مختلف استفاده نمایند.

  • اولتراسوند تراپی

دیگر دستگاه فیزیوتراپی که در تمامی مراکز فیزیوتراپی موجود است دستگاه اولتراسوند است. این دستگاه امواج فراصوت را که خارج از محدوده شنوایی فرد بوده را با فرکانس‌های مختلف از 1 تا 3 مگاهرتز وارد بافت‌های بدن می‌کند و به این طریق باعث می‌شود تا دردهای عضلانی، مفاصل و استخوان‌ها بهبود یابد. نوع خانگی این دستگاه نیز در بازار تجهیزات پزشکی موجود است در بیماری‌های مختلف عضلانی، مفاصل و استخوان‌ها مانند مشکلاتی از قبیل آرتروز مزمن، کشیدگی و پارگی عضلات، التهاب تاندون‌ها، رگ به رگ شدن، کمر درد و زانو درد، خار پاشنه، روماتیسم مفصلی و همچنین بورسیت هستند و امکان رفت و آمد به مراکز درمانی فیزیوتراپی را ندارند می‌توانند با خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی (استیمولاتور توانبخش)اولتراسوند درد و مشکلات خود را بهبود بخشند.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

امروزه در بازار دستگاه‌های مختلفی در خصوص درمان دردهای عضلانی، مفاصل و استخوان و .. وجود دارد که هر کدام می‌تواند برای دردهای خاصی مناسب باشد. اما برای افرادی که دچار بیماری‌های مزمن استخوان و مفاصل مانند آرتروز، ام اس و دردهای ناشی از ساییدگی مفاصل هستند، می‌توانند با خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی، از مشکلات و سختی‌های ناشی از رفت و آمد به مراکز درمانی کم کرده و خودشان در خانه با استفاده از دستگاه فیزیوتراپی درد خود را بهبود بخشند. ما در این بخش به نکاتی اشاره خواهیم کرد که توجه به هریک از آن‌ها کمک می‌کند تا شما دستگاه مناسب‌تری را خریداری کنید.

  • عملکرد دستگاه: هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی ابتدا هماهنگی عملکرد دستگاه را با نیاز و مشکل خود در نظر بگیرید. دستگاه گران‌قیمت و یا ارزان نمی‌تواند دلیل متقنی بر خوب بودن و بد بودن آن و یا ناتوانی در بهبود شما داشته باشد. هر چند که دستگاه‌هایی که اکنون با امکانات و قابلیت‌های بیشتر در بازار وجود دارند و می‌توانند دردهای مختلفی را بهبود بخشند از قیمت بالایی نیز برخوردارند.
  • باتری: در حال حاضر در بهترین دستگاه فیزیوتراپی که در بازار موجود است از باتری‌های لیتیومی استفاده شده است. این باتری‌ها شارژی هستند و طول عمر بالایی دارند و می‌توانید برای مدت چند ماه از آن استفاده نمایید.
  • برنامه‌ها: نکته مهم دیگری که هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی باید به آن توجه داشته باشید، برنامه‌ها و امکاناتی است که برای آن در نظر گرفته شده است. بسیاری از دستگاه‌های فیزیوتراپی علاوه بر عملکرد مشخصی که دارند دارای امکاناتی برای ماساژ و همچنین لاغری بوده و می‌توانند با ایجاد آرامش در سلول‌های عصبی، تنش‌های عصبی شما را آرام نمایند.
  • خدمات پس از فروش: یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی باید در نظر داشته باشید، توجه به خدماتی است که فروشنده می‌تواند به شما ارائه نماید. مواردی از قبیل تعمیر دستگاه در صورت بروز مشکل، تعویض قطعات، تامین قطعاتی مانند باتری و یا پدهایی که هنگام فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد از جمله خدمات پس از فروش به شمار می‌آید که فروشنده می‌تواند آن‌ها را به شما ارائه نماید.

خرید اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو

 

در حال حاضر فروشگاه های مختلفی وجود دارند که می توانید خرید محصولات و تجهیزات پزشکی را از این مراکز انجام دهید. اما پیشنهاد ما به شما این است که به جای خرید حضوری و رفتن از این فروشگاه به فروشگاه دیگر برای خرید دستگاهی که مناسب مشکل‌تان باشد. با جستجویی کوتاه در اینترنت و دیدن دستگاه‌های مختلف و جمع‌آوری اطلاعات در خصوص عملکرد هر یک، اقدام به خرید دستگاه مورد نظرتان از یک فروشگاه اینترنتی نمایید. فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو به آدرس الکترونیکی www.tavanino.com پیشنهاد ما به شماست. این مرکز در حوزه فروش انواع کالاهای پزشکی خانگی و بیمارستانی به خصوص فروش دستگاه فیزیوتراپی فعالیت دارد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1091

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.