افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
0

دکوراسیون داخلی منزل( 21 طرح و ایده جذاااب )

  • کد خبر : 3138
دکوراسیون داخلی منزل( 21 طرح و ایده جذاااب )

اگر می خواهید دکوراسیون خانه خود را بروز کنید، اما بودجه محدود و زمان کمی دارید، این مقاله مناسب شماست. ما 21 ایده دکور خانه را برای شما آماده کردیم تا در این مسیر از آن ها الهام بگیرید. با عناصری مثل یک دیوار شاخص، لامپ رنگارنگ ، یا کوسن جدید، می ‌توانید به سادگی […]

اگر می خواهید دکوراسیون خانه خود را بروز کنید، اما بودجه محدود و زمان کمی دارید، این مقاله مناسب شماست. ما 21 ایده دکور خانه را برای شما آماده کردیم تا در این مسیر از آن ها الهام بگیرید. با عناصری مثل یک دیوار شاخص، لامپ رنگارنگ ، یا کوسن جدید، می ‌توانید به سادگی کل فضا را با طراوت، مد روز و دگرگون کنید.

ایده هایی که در ادامه به آن ها می پردازیم، به سرعت حتی در یک روز قابل اجرا هستند در حالی که ممکن است فکر کنید که بیشتر از این حرف ها زمان می برند.

تصویر شماره یک

از گل ها در مکان های متنوع استفاده نمایید

اگر از آن دسته هستید که همیشه یک گلدان گل در آشپزخانه یا اتاق نشیمن خود نگه می دارید، این عشق به طبیعت را به سراسر خانه گسترش دهید. این ایده یک بهانه عالی برای خرید یک گلدان جدید برای اتاق خواب یا سرویس بهداشتی است. برای نمونه می توانید میز آرایش خود را با یک گلدان بنفشه آفریقایی زیبا تر کنید و هر صبح که برای آماده شدن به سراغ این میز می روید با دیدن گل های زیبا روحیه بگیرید.

استفاده از کتاب ها

اگر نمی توانید در مقابل خرید یک کتاب خوب مقاومت کنید، کتاب های جدید خود را وارد دکوراسیون کنید. اگر برای نگهداری کتاب های خود از کتابخانه ها و یا قفسه ها کمک می گیرید، می توانید چند تایی را نیز روی میز جلو مبلی خود قرار دهید و از مجسمه ها در کنار آن ها استفاده کنید تا به این ترتیب به یک دکوراسیون زیبا در اتاق دست پیدا نمایید.

استفاده از هنر

چند قاب کوچک از تابلو های هنری را روی دیوار راهرو یا اتاق خواب خود نصب کنید. می توانید از عکس های خودتان و یا مناظر دل نشین طبیعت نیز استفاده نمایید. این تابلو ها معمولا در همه جا پیدا می شوند و به راحتی و با بودجه کم قابل تهیه هستند.

یک آینه اضافه کنید

یک آینه بزرگ را روی کنسول یا میز توالت خود قرار دهید و فضا های خالی دیوار را به این ترتیب بپوشانید این آینه در اتاق خواب، ورودی خانه و حتی اتاق نشیمن نه تنها ظاهر خوبی ایجاد می کند بلکه اتاق را بزرگ تر و روشن تر نیز می کنند. استفاده از آینه ها بروی درب کمد لباس هم یک ایده عالی است که با آن، هم به تاثیر دلخواه از آینه ها می رسیم و هم در فضای استفاده شده صرفه جویی می نماییم.

یک گوشه دنج

گوشه ای دنج برای استراحت و ریلکس کردن ندارید؟ یک قسمت از نشیمن یا اتاق خواب و حتی بالکن این قابلیت را دارند که با قرار دادن مبلمان مناسب، به یک مکان دنج تبدیل شوند که به شما برای این هدف کمک کنند. این مکان بسیار مناسب مطالعه و نوشیدن یک فنجان چای دلنشین است.

از رنگ سیاه نترسید

رنگ مشکی مات می تواند باعث شود که یک دکوراسیون خاص و منحصر به فرد داشته باشید که به هیچ عنوان با رنگ های روشن نمی شود به آن ها دست پیدا نمود. رنگ تیره در اتاق خواب به آن صمیمیت و شخصیت می بخشد. همراهی رنگ سیاه با چوب یک ترکیب عالی است که می توان با یک قوطی رنگ به سرعت به آن دست پیدا نمود. برخی مواقع احتیاج است که قفسه با ابعاد سفارشی داشته باشید، در این مواقع می توانید محصول مورد نظر خود را با ابعاد دلخواه از گامی نو سفارش دهید.

استفاده از قفسه بندی

آیا روی دیوار های جایی برای قرار دادن آثار هنری و دکوری ندارید یا اینکه در یک خانه اجاره ای زندگی می کنید که نمی توانید چیزی را به دیوارها آویزان کنید؟ بهترین راه برای شما استفاده از قفسه هایی است که سبک و قابل حمل هستند و به راحتی می توانند یک دیوار را پوشش دهند. برای دکور کردن قفسه ها می توانید از گیاهان، مجسمه ها، کتاب ها، تابلو ها و … استفاده نمایید که همه به زیبا تر شدن طراحی داخلی خانه شما کمک خواهند کرد.

یک میز صبحانه

اگر از یک پنجره بزرگ در نزدیکی آشپز خانه خود بهرمند هستید، با قرار دادن یک میز گرد 2 یا 4 نفره، یک فضای مناسب برای صرف صبحانه برای خود ایجاد نمایید. خانه هایی که یک بالکن به آشپزخانه آن راه دارد، برای ایجاد فضای صبحانه بهترین گزینه ممکن را در اختیار دارند. برای بهبود این فضا از گل های طبیعی نیز بهره ببرید.

ورودی خانه را فراموش نکنید

قرار دادن یک میز کنسول باریک یا یک جاکفشی زیبا در ورودی که هم به ساماندهی وسایل تان کمک کند و هم باعث شود که به محض ورود به خانه با یک منظره زیبا رو برو شوید از واجبات دکوراسیون داخلی است. از قسمت بالایی میز ها می توانید برای قرار دادن آینه یا تابلو های هنری استفاده نمایید.

استفاده از خز های طبیعی و مصنوعی

اگر در هر قسمت از خانه خود احساس می کنید که وسایل سفت و سخت هستند، از مقدار خز طبیعی یا مصنوعی با موهای بلند استفاده نمایید. آن ها گرما، بافت و راحتی را برای شما به ارمغان می آورند و در عین حال بسیار مقرون به صرفه هستند و با تغییر نیازها و خلق و خوی شما به راحتی در محیط جا به جا می شوند.

کوسن ها را تعویض کنید

کوسن ها ساده ترین راه برای شاداب کردن محیط در اتاق خواب یا اتاق نشیمن هستند. استفاده از یک رنگ، چاپ یا شکل جدید در یک کوسن می تواند به کل فضا دوباره احساس تازگی القا کند.

از طبیعت الهام بگیرید

استفاده از عناصر موجود در طبیعت، فضا را غنی از بافت می کند که به آن گرما و بُعد می بخشد. با وجود اینکه در این صورت پالت رنگی محدودی داریم، اما به قدری شخصیت به محیط میبخشند که این محدودیت را جبران می کنند. از جمله عناصری که می توان در محیط از آن ها استفاده نمود عبارتند از چوب یا طرح های چوب، بتن، مرمر، فرشینه هایی با بافت های طبیعی، گیاهان و غیره.

مبلمان خود را دوباره روکش کنید

روکش کردن مبلمان به طور شگفت انگیزی کل فضا را تازه می کند. این کار یک روش عالی و کم خرج برای داشتن مبلمانی جدید است که به کل محیط شادابی و تازگی می بخشد. پس اگر هزینه تعویض مبلمان برای شما گران است، به فکر تعویض روکش های آن ها باشید.

این مقاله می تواند به شما در طراحی دکوراسیون داخلی کمک کند.

کاغذ دیواری تاکیدی

نیازی نیست که برای رسیدن به یک دکوراسیون جذاب همه دیوار ها را کاغذ دیواری کنیم، استفاده از کاغذ دیواری زیبا و جذاب برای یک دیوار شاخص، می تواند حتی بیشتر از انجام این کار برای تمام دیوار ها، تاثیر گذار باشد. اینگونه هم از شلوغی بیش از حد، جلوگیری کرده ایم و هم به اندازه کافی طرح و رنگ وارد محیط نموده ایم.

یک شال مبل یا تخت جدید خریداری کنید

جدیدا یکی از ترند های خیلی جذاب در دکوراسیون خانه ها استفاده از شال های مبل و تخت است که به وسیله آن ها میتوان طرح و رنگ را وارد فضا نمود. مخصوصا اگر رنگ قالب اتاق شما خنثی است. این نوع شال ها در بافت های گوناگون موجود است که مخصوصا در فصول سرد هم کاربردی و هم زیبا هستند.

چراغ های جدید نصب کنید

اگر تنها یک چیز در دکوراسیون وجود داشته باشد که به وسیله آن بتوان محیط را پز زرق و برق کرد، استفاده از منابع روشنایی و چراغ ها می باشد. از انواع لوستر ها، دیوار کوب ها، آباژور ها و چراغ های آویز میتوان در دکوراسیون داخلی استفاده نمود.

استفاده از کنتراست

استفاده از کنتراست هم می تواند در رنگ باشد و هم سبک لوازم، برای مثل میتوان از رنگ های مشکی و سفید بهره برد یا اینکه اشیاء سنتی و مدرن را باهم تلفیق نمود. این نوع طراحی داخلی برای افرادی مناسب است که دارای روحیه های ما جراجو هستند.

استفاده از پاف ها در انتهای تخت

بهره بردن از یک پاف در پایین تخت خواب تان به شما یک فضایی را می دهد که می تواند به راحتی روی آن نشسته و جوراب ها را بپوشید بدون اینکه نظم تخت را بهم بزنید. یکی دیگر از کاربرد های این پاف ها استفاده از فضای کمدی زیر آن ها برای نظم دادن به انواع وسایل از قبیل ملافه ها و کیف و کفش ها است.

استفاده از بالشت های نشیمن

اگر اتاق نشیمن شما به اندازه کافی فضا ندارد که تعداد بیشتری مبل را در خود جای دهد، استفاده از کوسن ها یا بالشت های نشیمن یک انتخاب عالی هم برای افزایش فضای نشیمن و هم افزودن رنگ و لعاب به فضا هستند.

فاصله دادن مبل ها از دیوار ها

ایجاد فاصله بین مبل ها و دیوار های اتاق نشیمن باعث می شود که اتاق یک چیدمان شناور داشته باشد که هم فضا را صمیمی می کند و هم آن را بر خلاف آنچه تصور می کنید بزرگ تر نشان می دهد و برای فضای پشتی آن ها هم می توانید از میز های کنسول استفاده نمایید.

استفاده از صندلی های غیر همسان

برای صندلی های میز غذا خوری تان از انواع گوناگونی استفاده نمایید. حتما نیازی نیست که همه یکسان باشند تا یک دکوراسیون شیک داشته باشد. برای مثال در یک میز 6 نفره صندلی های دو انتهای میز را یکسان و صندلی های کناری را از نوع دیگری انتخاب کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.