افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

راز و رمزهای کسب درآمد بیشتر از حسابداری

  • کد خبر : 3954
راز و رمزهای کسب درآمد بیشتر از حسابداری

امروزه در هر کسب‌وکاری فضای رقابتی به وجود آمده که به نظر می‌رسد کوچک‌ترین تصمیمات می‌تواند بر سرنوشت یک بیزینس تأثیر بگذارد. این حقیقت در مورد شرکت‌های حسابداری نسبت به سایر مجموعه‌ها بیشتر صادق است و برای کسب درآمد قابل‎‌توجه، بودن در بین رهبران این فضای کاری یک باید است. اما سؤالی که در اینجا […]

امروزه در هر کسب‌وکاری فضای رقابتی به وجود آمده که به نظر می‌رسد کوچک‌ترین تصمیمات می‌تواند بر سرنوشت یک بیزینس تأثیر بگذارد. این حقیقت در مورد شرکت‌های حسابداری نسبت به سایر مجموعه‌ها بیشتر صادق است و برای کسب درآمد قابل‎‌توجه، بودن در بین رهبران این فضای کاری یک باید است.

اما سؤالی که در اینجا به وجود می‌آید این است که چطور می‌توان به‌عنوان حسابدار یا یک شرکت حسابداری در این بازار به موفقیت لازم دست پیدا کرد. برای این منظور چند نکته اساسی وجود دارد که باید آنها را مدنظر قرار داد و به کار گرفت.

اهداف کاری خود را تعیین کنید

در هر شغل و کسب‌وکاری مشخص نمودن اهداف از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود. طبق آمارهای موجود، 80 درصد از شرکت‌های فعال در حوزه حسابداری هیچ هدف و چشم‌اندازی برای فعالیت‌های خود ندارند و کسب درآمد بیشتر را به‌عنوان هدف خود معرفی می‌کنند، که نمی‌تواند یک هدف واضح باشد.

بدیهی است که در چنین شرایطی تعیین اهداف که تمامی اعضای مجموعه را درگیر کند و منافع جمعی را در نظر بگیرد یک گام بسیار مؤثر و روبه‌جلو خواهد بود. اینکه شرایط فعلی را به‌خوبی بشناسید و مسیر واضحی برای رسیدن به اهداف شرکت ترسیم کنید مطمئناً می‌تواند تفاوت‌های زیادی را برای شما رقم بزند.

تعداد مشتریان ثابت را افزایش دهید

افزایش تعداد مشتریان یکی از مهم‌ترین رازهای کسب درآمد از حسابداری می‌باشد. مشخص است که مشتریان می‌تواند به حضور پررنگ‌تر شرکت در بازار کمک کنند و هر مشتری راضی می‌تواند تعداد زیادی از سایر افرادی را که نیاز به خدمات شما دارند به سمتتان روانه کند.

اما موضوع مهم چگونگی افزایش تعداد مشتریان است که اکثر شرکت‌های حسابداری با آن درگیر هستند. در نظر داشته باشید بعضی خدمات روتین نمی‌توانند شما را به‌صورت چشمگیری به درآمد برساند، بنابراین نیاز است که در این زمینه خلاق باشید و تنوع لازم را ایجاد کنید که اصطلاحاً به آن استراتژی تمایز گفته می‌شود. شما می‌توانید با شرکت در دوره حسابداری و یادگیری استراتژی‌ها و جزئیات مربوط به آن، جلوتر از رقیبان خود گام بردارید.

بر تخصص گرایی کارها تمرکز کنید

خدمات حسابداری، طیف وسیعی را شامل می‌شوند و این می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد. برخی از مجموعه‌ها از این شرایط یک فرصت برای رشد و کسب درآمد بیشتر استفاده می‌کنند و برخی دیگر در باتلاقی گیر می‌کنند که درنهایت به محو شدن آنها می‌انجامد.

داشتن تخصص در حوزه‌های مختلف حسابداری می‌تواند گستره‌ی بیشتری از افراد را مخاطب خدمات شما قرار دهد و این در حالی است که تخصص شما در راستای استراتژی تمایز خواهد بود که در بخش قبلی به آن اشاره شد. این یک حقیقت واضح است که افراد برای برون‌سپاری کارهای خود همواره به دنبال افراد خبره و متخصص می‌گردند؛ بنابراین ضروری است که، خدمات خود را در سطح بالایی از کیفیت ارائه دهید تا مشتریان راضی افزایش یابند و در ادامه به دنبال گسترش آنها باشید.

رضایت مشتریان خود را جلب نمایید

امروزه در فضای کسب‌وکار، آمارهایی در مورد هزینه جذب مشتری جدید منتشر می‌شود که حاکی از 5 الی 6 برابر بودن آن نسبت به نگهداری مخاطبان فعلی است. این موضوع به‌خوبی مشخص می‌کند که حفظ مشتریان فعلی چقدر می‌تواند مهم باشد. درواقع با این رویکرد شما می‌توانید هزینه‌های لازم برای جذب افراد جدید را تأمین کنید.

از کارمندان شرکت غافل نشوید

نکته بسیار مهمی که اغلب نادیده گرفته می‌شود عدم توجه کافی به سرمایه انسانی است که شرکت در اختیار دارد. شاید بهتر باشد قبل از هر کاری برای رضایت کارمندان خود تلاش کنید و هر اقدامی که در این راستا ضروری است، انجام دهید.

تضییع حقوق کارمندان بخصوص در شرکت‌های حسابداری که حجم کار بسیار زیاد است می‎‌تواند منجر به دل سردی، ناامیدی و حتی افسردگی آنها شود. برای حفظ روحیه افراد می‌توانید از ایجاد فضای رقابتی، مرخصی‌ها و پاداش‌ها استفاده نمایید. همچنین سرمایه‌گذاری روی  آنها برای افزایش دانش و تخصصشان می‌تواند حس ارزشمند بودن را ایجاد نماید. برای این منظور می‌توانید از مراکز آموزشی مانند موسسه تدبیر که سال‌هاست در زمینه‌ی ارائه خدمات آموزشی حسابداری سابقه دارد، کمک بگیرد.

رود مپ یا نقشه راه تخصصی ترسیم کنید

در بخش‌های قبلی در مورد تعیین اهداف و اهمیت آنها صحبت کردیم، این مورد اگرچه لازم است اما به‌هیچ‌عنوان کافی نمی‌باشد. برای رسیدن به هدف‌های تعیین‌شده نیاز است تا استراتژی و نقشه‌ی راه دقیق ترسیم شود آن هم به‌گونه‌ای که دست یافتنی باشد.

در نظر داشته باشید که موفقیت در هر زمینه‌ای یک فرآیند زمان‌بر است و افراد و شرکت‌ها باید دوره‌ی تکامل خود را در این مسیر طی کنند. بنابراین با حفظ آرامش و تمرکز، همواره به دنبال‌ استفاده از حداکثر ظرفیت‌های مجموعه‌تان باشید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.