افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

راهنمای جامع انتخاب بهترین شوینده صورت

  • کد خبر : 5552
راهنمای جامع انتخاب بهترین شوینده صورت

همه‌ ما اعم از مرد و زن و در هر سنی خواهان داشتن پوست سالم و شفاف هستیم و لازمه‌ی داشتن پوست سالم در گرو کیفیت محصولات مراقبت از پوست است که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم. پاکسازی اولین قدم برای درخشندگی طبیعی پوست است. بنابراین یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین محصولات مراقبت […]

همه‌ ما اعم از مرد و زن و در هر سنی خواهان داشتن پوست سالم و شفاف هستیم و لازمه‌ی داشتن پوست سالم در گرو کیفیت محصولات مراقبت از پوست است که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم.

پاکسازی اولین قدم برای درخشندگی طبیعی پوست است. بنابراین یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین محصولات مراقبت پوستی برای سلامتی پوست، شوینده ها هستند که به کمک آنها پوست خود را از آلودگی ها و اضافات آرایشی پاک می‌کنیم.

پس از پاکسازی پوست شما باید احساس شادابی و راحتی داشته باشد. اگر اینطور نیست، به احتمال زیاد از پاک کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده نمی‌کنید.

شوینده صورت چیست؟

شوینده‌های صورت سلول‌های مرده پوست، کثیفی، چربی، عرق، سبوم، آرایش و هر آلاینده دیگری را از پوست شما پاک می‌کند تا منافذ مسدود شده را پاک کند. پاک کننده ها باید به عنوان اساسی ترین درمان آکنه برای پوست مستعد آکنه، قرمزی و سایر شرایطی که می‌توانند در پوست شما از آلاینده ها ایجاد شوند، عمل کنند.

از طرفی شوینده ها مهم هستند چون بیشتر از هر محصول مراقبت از پوستی غیر از مرطوب کننده با آنها سر و کار داریم.

از آنجا که استفاده از این محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است پس انتخاب آن نیز مهم است، تا نتایج مطلوب را بدهد. انتخاب بهترین شوینده بستگی به نوع پوست، نیازها و مشکلات آن دارد.

انواع پوست

قبل از انتخاب شوینده، باید نوع پوست خود را تعیین کنید تا بتوانید محصول مناسب را خریداری کنید که پوست شما را تمیز کرده و آن را سالم نگه دارد. بطور کلی 5 نوع پوست اصلی وجود دارد. پوست نرمال، چرب، خشک، مختلط و حساس هستند.

پوست معمولی

پوست معمولی متعادل است نه خیلی خشک و نه خیلی چرب. مستعد جوش، پوسته پوسته شدن یا احساس چربی یا سفت شدن نیست. افرادی که پوست معمولی دارند معمولاً منافذ کوچکی دارند، بافت پوستی صاف دارند و کمتر مستعد حساسیت یا لک هستند.

پوست چرب

پوست چرب مقدار زیادی سبوم تولید می‌کند که باعث می‌شود پوست براق به نظر برسد و احساس چربی داشته باشد به خصوص در سراسر ناحیه T(پیشانی، بینی و چانه). افرادی که پوست چرب دارند ممکن است چین و چروک کمتری داشته باشند اما ممکن است بیشتر مستعد بزرگ شدن منافذ، لک‌های آکنه، جوش‌های سرسیاه و سرسفید باشند. این پوست عموما بعد از شستن براق و چرب به نظر می‌رسد.

پوست خشک

پوست خشک پس از شستن احساس سفتی و کشیدگی می‌کند و در صورت عدم استفاده از مرطوب کننده و آبرسان سفیدک می‌زند.

پوست خشک با پوست قرمز و تحریک شده مشخص می‌شود که اغلب سفت است زیرا سد محافظ پوست به خطر افتاده است.

پوست ترکیبی

برخی از نقاط عموما مانند گونه، بینی، چانه و پیشانی چرب بقیه نواحی خشک و یا معمولی

به طور معمول، افرادی که پوست مختلط دارند در منطقه t چرب (پیشانی، بینی و چانه) و در بقیه قسمت‌های صورت خشک طبیعی خواهند بود.

پوست حساس

پوست حساس اغلب به عنوان یک نوع پوست شناخته می‌شود، اما ممکن است پوست حساس چرب، پوست حساس خشک یا پوست حساس معمولی داشته باشید. صرف نظر از اینکه چه نوع پوستی دارید، اگر پوست حساسی دارید، ممکن است قرمز به نظر برسد و احساس سوزش، خارش یا خشکی داشته باشید. این علائم ممکن است مربوط به داشتن پوستی باشد که در برابر محرک‌های خارجی آسیب پذیرتر است و ممکن است توسط مواد خاصی مانند رنگ‌ها یا عطرها و همچنین عوامل محیطی ایجاد شود.

بافت شوینده

همه ما می‌خواهیم از پاک کننده ای استفاده کنیم که حس آرامش داشته باشد. بنابراین شاید مهم به نظر نرسد اما بافت شوینده در ایجاد چنین حسی تاثیر دارد.

بافت شوینده ها متفاوتند اعم از: ژل ها، صابون ها، فوم ها ،شیری و بالم ها.

اینکه شما کدام نوع را انتخاب میکنید بسته به سلیقه و پوست شما دارد. اما از میان همه ما بالم ها و شیری ها، فوم ها و ژل ها را به شما توصیه میکنیم.

پاک کننده مناسب برای نوع پوست شما

در حین و بعد از شستن پوست، باید احساس تمیزی، نرمی و عدم تحریک داشته باشید. برای دستیابی به این حس، باید شوینده‌ی صورت را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید. هر نوع پوست نسبت به شستشوی صورت و ترکیبات موجود در پاک کننده ها واکنش متفاوتی نشان می‌دهد، بنابراین مهم است که محصولی را انتخاب کنید که برای پوست شما مناسب باشد.

بهترین شوینده صورت برای پوست معمولی

پوست معمولی باید از شوینده های ملایم و راحت استفاده کنند. شوینده مناسب پوست معمولی نباید حاوی روغن زیاد باشد که پوست را چرب کند و نه حاوی از بین برنده غدد چربی که موجب خشک کردن و سفت شدن پوست شود. بهترین شوینده صورت برای پوست های معمولی

این فوم است .این فوم سرسخت ترین آلودگی‌ها را از بین می‌برد و پوست را متعادل می‌کند.
مانند یک پاکسازی ملایم عمل کرده، سرسخت ترین آلودگی‌ها را از بین می‌برد و همچنین با بافتی کرمی خود پوست را متعادل می‌کند.برای خرید این فوم کافی است عبارت “فوم پاک کننده صورت فیل فری مناسب انواع پوست در سوتال پک” را سرچ کنید.

این فوم مملو از عصاره سیب است که آبرسانی پوست را بهبود می‌بخشد، و با وجود لیمو که خاصیت قابض دارد، مسئول کنترل سبوم اضافی و درخشندگی است.

بهترین شوینده صورت برای پوست چرب

شوینده‌ی صورت با بافت کف کننده برای این نوع پوست مفید است. بنابر توصیه‌ی متخصصان پوست، باید حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک، AHA یا حتی بنزوئیل پراکسید باشد.

افرادی که دارای نوع پوست چرب هستند باید دو بار صورت خود را بشویید، یکبار صبح و یکبار شب.

لازم به ذکر است نیاز نیست از شوینده های خشن و قوی استفاده کنید فقط کافی است مراحل را با نظم و اصول انجام دهید تا به بهترین حالت پوست خود برسید.

شوینده گارنیر+اسکراب + ماسک یک نتیجه‌ی اثربخشی را ارائه می‌دهد. این ماسک گارنیر یک ماسک مناسب پوست چرب برای مبارزه با لکه‌ها، منافذ مسدود شده و درنهایت درخشندگی پوست است. برای خرید راحت آن عبارت “شوینده صورت سه در یک گارنیر مناسب پوست چرب سوتال پک” را سرچ کنید.

شوینده صورت گارنیر که برای کمک به داشتن پوستی شفاف‌تر روزانه طراحی شده است، می‌تواند به عنوان شستشوی صورت، اسکراب و ماسک صورت، ایده‌آل برای پوست‌های چرب استفاده شود.

بهترین شوینده صورت برای پوست مختلط

افراد دارای پوست مختلط، به دلیل چرب بودن ناحیه T، یعنی پیشانی و بینی، در حالی که گونه ها خشک هستند؛ بهتر است از پاک کننده‌ای که شفاف، ملایم و دارای قوام ژل مانند باشد استفاده کنند.

با جستجو این عبارت “ژل شستشو صورت آلوئه ورا گارنیر مناسب پوست مختلط، پوست چرب سوتال پک” این محصول را مشاهده و خریداری کنید تا تعادل را در پوست خود برقرار کنید.

چگونه تعادل برقرار می‌شود؟

این محصول یک گزینه‌ی ایده آل برای پوست مختلط است. ژل شستشوی آلوئه ورا گارنیر غنی شده با عصاره آلوئه ورا، که به دلیل قدرت آبرسانی خود شناخته شده است، ساخته شده است. برای داشتن  پوستی کاملا تمیز، شاداب و هیدراته موثر است. این شوینده صورت سبوم اضافی، ناخالصی ها و آلودگی را به طور موثر از سطح پوست پاک می‌کند، بنابراین منافذ را باز می کند، پاک می‌کند و کوچک می‌کند و نتیجه‌ی ان به تعادل رسیدن پوست است.

درست مانند پوست چرب، باید دو بار در روز صورت خود را تمیز کنید.

بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، باید از پاک کننده ای استفاده کنید که پوست شما را آبرسانی و مرطوب کند. بهترین فرمول شستشوی صورت برای این نوع پوست، بافت غیر کف کننده و شیری است ماننده فوم ها و بالم ها.

موادی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از اسید لاکتیک، اسید هیالورونیک، سرامیدها و روغن‌های طبیعی مانند آووکادو و جوجوبا. همچنین از محصولاتی که افراد دارای پوست چرب باید استفاده کنند، خودداری کنید. پاک کننده های حاوی اسیدهای سالیسیلیک یا گلیکولیک برای کاهش چربی مناسبند، پوست را بیشتر خشک می‌کنند و باعث تحریک، ترک خوردن و قرمزی بیشتر می‌شوند.

یک بالم شستشوی صورت بسیار ایده‌آل است. بالم ها روغنی هستند و از این جهت برای پوست های خشک توصیه می‌شوند.

با جستجو عبارت”بالم پاک کننده صورت فیل فری مدل رز و انواع توت سوتال پک”‌ در گوگل به راحتی این محصول را پیدا و خریداری کنید.

این بالم با بافت روغنی که در تماس با آب تبدیل به امولوسیون شیری می‌شود. همچنین فرموله شده با گلاب، عصاره تمشک و روغن جوجوبا و آرگان که پوست شما را صاف و مرطوب می‌کند، این بالم به دلیل وجود روغن‌های مغذی و مفید برای پوست، به هیچ عنوان پوست را خشک نمی‌کند و همچنین چربی اضافی روی پوست ایجاد نمی‌کند.

این پاک کننده خواص سفت کننده و آنتی اکسیدانی پوست را فراهم می‌کند و به صاف کردن خطوط ریز و به تاخیر انداختن ایجاد چین و چروک کمک می‌کند.

افراد دارای پوست خشک بهتر است که روزی یکبار صورت خود را بشویند.

بهترین شوینده صورت برای پوست های حساس

هر دو نوع پوست مختلط و حساس باید از پاک کننده های بسیار ملایم استفاده کنند. از اسکراب‌های فیزیکی یا شستشو با دانه‌های ریز استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث ترک خوردگی، خشکی و تحریک بیشتر پوست شود. از شوینده‌هایی استفاده کنید که فاقد عطر، ضد حساسیت، پارابن و صابون هستند تا اطمینان حاصل کنید که پوست شما را هنگام شستشو تحریک نمی‌کنند.

با جستجوی عبارت ” ژل شستشوی صورت سیمپل مدل آنتی باکتریال مناسب پوست حساس

سوتال پک” یک پاک کننده‌ی ملایم و در عین حال موثرکه آلودگی و آلایندگی‌های صورت شما را از بین می‌برد و پوست را فوراً تمیز و در برابر میکروب‌ها از آن محافظت می‌کند را خریداری کنید.

چرا ژل شستشوی صورت سیمپل مدل آنتی باکتریال؟

شوینده‌ی سیمپل با موادی مانند پرو ویتامین B5 و ویتامین B3 ساخته شده است. همچنین فاقد الکل، عطر، رنگ یا روغن معدنی و بدون مواد شیمیایی خشن است که می‌تواند پوست را ناراحت کند. این شوینده‌ برای حساس ترین پوست‌ها نیز مناسب است.

نتیجه

قبل از خرید یک پاک کننده صورت، حتما نوع پوست خود را تعیین کنید و در صورت داشتن یک بیماری پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس مشورت کنید. هنگامی که این موضوع را مشخص کردید و دانستید که برای داشتن پوستی شفاف، درخشان و سالم به چه محصولی نیاز دارید، می‌توانید آگاهانه خرید کنید.

منابع:

https://jurlique.com.au/blogs/news/choosing-the-right-facial-cleanser

https://www.apothecopharmacy.com/blog/what-to-look-for-in-a-facial-cleanser/

https://sotalpack.com/

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5552

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.