افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

راهنمای صفر تا صد خرید شیر حمام

  • کد خبر : 1559
راهنمای صفر تا صد خرید شیر حمام

سرویس حمام یکی از کاربردی ترین بخش های منزل است و انتخاب شیر حمام مناسب شما را تا مدت ها از دردسر تعمیر و تعویض شیرآلات دور نگه می دارد. از جمله مهمترین عواملی که در خرید شیرآلات حمام باید به آن توجه کنید کاربرد و مکانیزم عملکرد انواع شیر مخلوط حمام، گارانتی، جنس، زیبایی و… است. این که شیرها […]

سرویس حمام یکی از کاربردی ترین بخش های منزل است و انتخاب شیر حمام مناسب شما را تا مدت ها از دردسر تعمیر و تعویض شیرآلات دور نگه می دارد. از جمله مهمترین عواملی که در خرید شیرآلات حمام باید به آن توجه کنید کاربرد و مکانیزم عملکرد انواع شیر مخلوط حمام، گارانتی، جنس، زیبایی و… است. این که شیرها به صورت روکار یا توکار باشند، اهرمی یا کلاسیک باشند و مسائلی از این دست از جمله مواردی هستند که در زمان خرید باید به آن دقت کنید و در این راهنمای خرید شیر حمام بررسی شده اند.

برای انتخاب بهترین شیر حمام، باید کاربرد و مکانیزم عملکرد انواع شیر مخلوط حمام، گارانتی، جنس، زیبایی و… را در نظر بگیرید. شیر دوش حمام انواع مختلفی از کلاسیک و شیر اهرمی حمام دارد که هر کدام را می توان به صورت توکار و یا روکار نصب کرد. اخیراً نیز انواع مدل های ترموستاتیک، دیجیتال و هوشمند به بازار عرضه شده اند که می توان آن ها را به واسطه گوشی موبایل کنترل کرد! یک راهنمای خرید شیر حمام، با جمع آوری تمام فاکتورهای مهم در یک لیست می تواند به سرعت و دقت خرید شما کمک کند.

راهنمای مقایسه انواع شیر دوش حمام

برای این که انتخاب مناسبی داشته باشید بهتر است از یک راهنمای خرید شیر حمام کمک بگیرید تا انواع شیر حمام را بشناسید. شیرآلات حمام از نظر مکانیزم عملکرد به شیر دوش حمام کلاسیک، اهرمی و دیجیتال تقسیم می شوند. قیمت هر یک از انواع شیر مخلوط حمام با توجه به پیچیدگی مراحل تولید، وزن، گارانتی، نوع آبکاری و … تعیین می شود و از شیر حمام ارزان تا شیر حمام لوکس متنوع است.

شیر حمام کلاسیک

منظور از شیر حمام کلاسیک همان شیرآلات قدیمی و سنتی است که قطعه ای به نام مغزی دارد و اغلب به صورت روکار نصب می شود. شیر حمام کلاسیک دارای دو دستگیره پیچی است که  هر کدام به صورت جداگانه کار تنظیم آب گرم و سرد را انجام می دهند و برای تنظیم جریان آب خروجی باید همزمان از هر دو دستگیره استفاده کرد. این نوع شیرها دوام کمتری نسبت به شیر اهرمی حمام دارند و بیشتر در معرض نشتی آب و چکه کردن قرار میگیرند.

شیر اهرمی حمام

کاربرد شیر حمام اهرمی بسیار ساده است و سالمندان و کودکان می توانند با سهولت بیشتری نسبت به مدل های کلاسیک از آن استفاده کنند. ضمن این که به جای مغزی های پر دردسر شیرهای کلاسیک، در شیرآلات اهرمی از کارتریج استفاده می شود که دارای استحکام و دوام بالایی است و به این راحتی دچار مشکل نمی شود. قابلیت تنظیم آسان دما و فشار آب، کیفیت بالای متریال به کار رفته در ساخت شیرآلات اهرمی و تنوع در طراحی و رنگ از جمله موارد دیگری است که باعث می شود استفاده از شیر اهرمی حمام بهترین گزینه باشد.

شیر حمام تو کار

شیرآلات توکار بهترین انتخاب برای حمام های مدرن و شیک هستند. مکانیزم این شیرآلات به طور کامل در درون دیوار تعبیه می شود و ظاهر زیبایی را برای حمام فراهم می آورد. شیر حمام توکار برای حمام هایی با فضای کوچک و سبک دیزاین مینیمال مناسب هستند. البته کار نصب این نوع شیرآلات همزمان با ساخت بنا و قبل از انجام کاشی کاری دیوار ها صورت می گیرد و به دلیل دردسر زیاد تعمیر شیرآلات توکار بعد از پایان نصب، کیفیت این مدل ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

شیر حمام دیجیتال

این مدل شیرآلات در حمام های لوکس و لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد و به جای دستگیره یا اهرم دارای یک پنل دیجیتال است که می توانید با انتخاب برنامه مورد نظر خود، میزان گرمی و سردی آب و نوع جریان آن را مشخص کنید و از یک استحمام کاملا دیجیتال لذت ببرید. این مدل شیرهای حمام معمولا قابلیت های مختلفی چون ذخیره برنامه های شخصی سازی شده، حالت های متنوع جریان آب، نورپردازی در حمام و … را دارا هستند و اغلب در ساختمان های بسیار لوکس و اشرافی و یا هتل های مشهور به کار برده می شوند.

قیمت شیر دوش حمام

قیمت شیر حمام با توجه به نوع متریال مصرفی در ساخت، جنس بدنه، نوع مکانیزم، برند سازنده، طراحی و … متفاوت است و نمی توان یک دامنه قیمت واحد برای انواع شیر حمام در نظر گرفت. بهتر است با پرداخت یک هزینه معقول و مناسب یک شیر دوش حمام برای خود تهیه کنید که دارای کیفیت بالا و گارانتی باشند. وجود گارانتی ممکن است باعث افزایش بهای شیر مخلوط حمام شود اما در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به تعمیر می توانید از این گارانتی بهره مند شوید.

شیر حمام از تجهیزات ساختمانی پر اهمیت در سرویس بهداشتی و حمام است که علاوه بر کاربرد و کیفیت، باید از نظر زیبایی نیز مورد بررسی قرار گیرد. شیر مخلوط حمام، مدل های مختلف توکار و روکار دارد که هر کدام مطابق با سلیقه و کاربرد مورد انتظار کاربران می تواند انتخاب مناسبی باشد. شیر دوش حمام می تواند از نوع کلاسیک قدیمی و دارای دسته های پیچی باشد و یا از نوع اهرمی. شیر اهرمی حمام از رایج ترین شیرهای حمام است و فشار آب و دمای آن به راحتی توسط یک دسته اهرمی تنظیم می شود. با پیشرفت تکنولوژی انواع شیرآلات حمام ترموستاتیک، دیجیتال و شیر حمام هوشمند نیز وارد بازار شده اند. قیمت شیر حمام با توجه به جنس، وزن، گارانتی، مکانیزم عملکرد و… متفاوت است.

با توجه به اهمیت راهنمای خرید شیرآلات بهتر است همیشه پیش از خرید بررسی کافی انجام دهید. ممکن است در ابتدا این بررسی غیر ضروری به نظر برسد، اما پس از خرید بهترین شیر حمام و استفاده طولانی مدت و بی دردسر از آن، خوشحال خواهید شد که بی گدار به آب نزده اید. یکی از تولید کنندگان شیرآلات که در وب سایت خود به تفصیل تمام جنبه های خرید شیرآلات را بررسی کرده است، فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان (www.kavianhamafza.com) است. علاوه بر مشاهده اطلاعات کامل در زمینه انواع شیرآلات، می توانید ویژگی های فنی و قیمت انواع شیرآلات را نیز در این سایت مقایسه نمایید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.