افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

رفتار مردم دبی با ایرانیان چگونه است؟

  • کد خبر : 5163
رفتار مردم دبی با ایرانیان چگونه است؟

شاید قصد مهاجرت و زندگی در شهر دبی را داشته باشید. قبل از اینکه تصمیم نهایی در مورد این کار بگیرید، باید تحقیقات لازم را انجام دهید و اطلاعات کاملی در مورد شرایط اقامت، رفتار مردم دبی با ایرانیان و … به‌دست آورید. در این مقاله قصد داریم موارد گفته‌شده را به‌طورکامل بررسی کرده و راهنمای جامع زندگی در دبی را […]

شاید قصد مهاجرت و زندگی در شهر دبی را داشته باشید. قبل از اینکه تصمیم نهایی در مورد این کار بگیرید، باید تحقیقات لازم را انجام دهید و اطلاعات کاملی در مورد شرایط اقامت، رفتار مردم دبی با ایرانیان و … به‌دست آورید. در این مقاله قصد داریم موارد گفته‌شده را به‌طورکامل بررسی کرده و راهنمای جامع زندگی در دبی را با شما به اشتراک بگذاریم تا در صورت سفر به این منطقه، با چالش و مشکلی مواجه نشوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های مردمان امارات بیشتر آشنا شوید.

معرفی شهر دبی

دبی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور امارات متحده عربی در خلیج فارس به حساب می‌آید که به قطب گردش‌گری و تجاری منطقه تبدیل شده است. تصمیم‌گیری‌های دست حاکمان و سرمایه‌گذاری درآمدهای نفتی در سایر بخش‌ها موجب شده تا هر ساله تعداد زیادی از افراد به این شهر سفر کنند تا فعالیت‌های اقتصادی خود را آغاز کنند.

جالب است بدانید که مساحت دبی تنها 4.114 کیلومتر است؛ اما به دلیل امکانات رفاهی و تفریحی عالی که دارد، به‌عنوان عروس خلیج فارس شناخته می‌شود.

رفتار مردم دبی با ایرانیان

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشته باشید که بیش از 88 درصد ساکنین این کشور، مهاجران خارجی هستند که به دلایل مختلف مثل کار و رفاه بیشتر به امارات سفر کرده‌اند. دقت کنید که بیشتر این افراد در ابوظبی و شهر دبی ساکن هستند. پس برای بررسی رفتار مردم این منطقه باید آن‌ها را به دو دسته بومی و مهاجر تقسیم‌بندی کرد.

بومی

عرب‌ها را می‌توان جزو مهمان‌نوازترین مردم جهان دانست که همواره تلاش می‌کنند تا ارتباط صمیمانه با مهاجران برقرار کنند. اگر به‌عنوان گردش‌گر به امارات سفر کرده باشید، متوجه می‌شوید که آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا احساس غربت نکنید.

در مورد مهاجرانی که برای زندگی به دبی می‌روند نیز وضعیت به همین شکل است. علاوه‌براین، مردم بومی به شما کمک می‌کنند تا چالش‌های کمتری برایتان ایجاد شود و بتوانید به سرعت با شرایط زندگی در منطقه مورد نظرتان هماهنگ شوید.

مهاجران

تنها ایرانی‌ها نیستند که برای تحصیل یا کار به امارات می‌روند. از سایر نقاط دنیا نیز به این کشور پیشرفته و متمول نقل مکان می‌کنند. پس برای درک بهتر رفتار مردم دبی با ایرانیان باید در مورد چگونگی برخورد آن‌ها نیز اطلاعات به‌دست آورید.

قطعا به دلیل آداب، رسوم و فرهنگ متفاوت مهاجران، رفتار آن‌ها با ایرانی‌ها متفاوت است. بیشتر ساکنان دبی را در حال حاضر مردم کشورهایی مثل هند، بنگلادش و پاکستان تشکیل داده‌اند که عموما رابطه خوبی با مردم کشورمان دارند. شاید بتوان اصلی‌ترین دلیل چنین رفتاری را وابسته بودن اقتصاد این منطقه به صنعت گردشگری و تلاش مردم برای توسعه هرچه بیشتر آن دانست. به‌طورکلی می‌توان گفت شرایط زندگی ایرانیان مقیم دبی به دلیل سطح رفاه و رفتار مناسب شهروندان امارات بسیار خوب است و شما نباید دغدغه‌ای از بابت این موضوع داشته باشید.

مزایا و معایب زندگی در دبی

همانند همه کشورهای ثروتمند جهان که از سطح رفاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند، امارات و به‌خصوص شهر دبی مزایا و معایب مختلفی دارد. البته وضعیت مالی شما نیز در تبدیل شدن موارد گفته‌شده به مزیت یا عیب تاثیرگذار است. به‌طور مثال اگر سطح درآمدی بالایی داشته باشید، گران بودن هزینه زندگی برای شما چندان مهم نیست و حتی به‌عنوان یک حسن به شمار می‌رود؛ زیرا به‌عنوان فیلتری عمل کرده که از ورود برخی از اقشار به شهر دبی جلوگیری می‌کند. مزایا و معایب زندگی در دبی به شرح زیر است:

مزایا

  • شاید مهم‌ترین مزیت این شهر، سطح رفاه بالا به دلیل وجود شغل‌های مناسب، امکانات تفریحی، سیستم درمانی قوی و … باشد.
  • اگر به دنبال یافتن کار هستید و تخصص لازم را دارید، باید به شما بگوییم که امارات یکی از بهترین نقاط جهان است که می‌توانید به آن سفر کنید. در حوزه‌های مختلفی مثل پزشکی، مارکتینگ و مهندسی فرصت‌های کاری متعددی برای ایرانی‌ها وجود دارد.
  • رفتار مردم دبی با ایرانیان بسیار خوب و محترمانه است. هنگامی که به این کشور سفر کنید، به هیچ‌عنوان احساس تنهایی نخواهید کرد.
  • به دلیل مهاجرپذیر بودن امارات، شما به راحتی می‌توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. جالب است بدانید بسیاری از مراحل بدون نیاز به مراجعه به سفارت و به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.
  • وجود مراکز آموزشی معتبر با استانداردهای بین‌المللی را می‌توان از دیگر مزایای مهم امارات دانست. دانش‌جویان می‌توانند پس از پایان تحصیل خود به راحتی در شغل مورد نظرشان مشغول به‌کار شوند.

معایب

  • هزینه زندگی در دبی بسیار زیاد است. به شما توصیه می‌کنیم اگر به‌عنوان مهاجر در این شهر سکونت می‌کنید، قبل از سفر، هزینه چند ماه خود را کنار بگذارید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.
  • با وجود اینکه رفتار مردم دبی با ایرانیان بسیار خوب است؛ اما قوانین متفاوت این کشور می‌تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. شاید در برخی از مواقع احساس کنید که سخت‌گیری‌ها بیش‌ازحد هستند.
  • رقابت در بازار کار دبی بسیار شدید است. شما باید قبل از رفتن به این کشور از شرایط شغلی خود مطمئن شوید. در غیر این صورت امکان دارد مشکلات متعددی برایتان ایجاد شود.
  • مشکل دیگری که ممکن است برای برخی‌ها ایجاد شود، مسلط نبودن به زبان انگلیسی یا عربی است که ارتباط برقرار کردن را دشوار می‌کند.

راهنمای جامع زندگی در دبی

پس از اینکه چگونگی رفتار مردم دبی با ایرانیان را بررسی کردیم، بهتر است راهنمای جامعی در مورد نحوه زندگی در کشور امارات در اختیارتان قرار دهیم تا چالش‌های مهاجرت به حداقل برسد.

هزینه خرید و اجاره خانه

تهیه سرپناه برای داشتن یک زندگی نرمال در شهر دبی باید در صدر اولویت‌های شما قرار داشته باشد. برای این منظور ابتدا باید بودجه مورد نظر خود را مشخص کرده و سپس یکی از مناطق مناسب برای سکونت را انتخاب کنید. قیمت ملک رابطه مستقیمی با متراژ، امکانات و … دارد.

به طور مثال اگر قصد خرید یک متر مربع آپارتمان در مرکز شهر را داشته باشید باید چیزی در حدود 4 هزار دلار پرداخت کنید. در حالی که این میزان برای حومه شهر به 2 هزار دلار کاهش پیدا می‌کند. در مورد اجاره نیز به این شکل است که برای یک آپارتمان تک خواب در مرکز شهر باید ماهیانه 1500 دلار پرداخت کنید. اگر در حومه شهر ساکن شوید این میزان به هزار دلار کاهش پیدا می‌کند.

  • به شما توصیه می‌کنیم قبل از عقد قرار دارد در مورد رفتار مردم دبی با ایرانیان در منطقه مورد نظرتان تحقیقات لازم را انجام دهید تا مشکلات کمتری برایتان ایجاد شود.
  • اگر به دنبال خرید خانه ارزان در دبی هستید باید محله‌هایی را در حومه شهر انتخاب کنید.
  • حتماً در محله های ایرانی نشین دبی به دنبال یافتن مسکن باشید تا احساس غربت نکنید.

هزینه خوراک

پس از مسکن، بخش بیشتری از درآمد شما صرف هزینه‌های خوراک می‌شود. در صورتی که قصد داشته باشید برای یک هفته زندگی در دبی مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنید به چیزی در حدود 170 درهم نیاز دارید. مبلغ گفته‌شده برای یک نفر است و شامل اقلامی مثل آب، شیر، نان، برنج، تخم مرغ، پنیر و … می‌شود.

کیفیت زندگی

کیفیت زندگی در این شهر رابطه مستقیمی با درآمد شما دارد. در صورتی که شغل مناسبی داشته باشید به راحتی می‌توانید از امکانات تفریحی موجود در امارات و یک زندگی لوکس لذت ببرید. در این کشور خبری از آلودگی هوا نیست و سیستم درمان آن بسیار مجهز است. به‌طوری که بهترین امکانات و پزشکان دنیا در مراکز مختلف بیمارستانی مشغول به فعالیت هستند.

جالب است بدانید رفتار مردم دبی با ایرانیان که در رشته‌هایی همچون IT ، املاک، معماری و پزشکی فعالیت می‌کنند، بسیار بهتر است؛ زیرا به تخصص آن‌ها نیاز مبرمی دارند.

بودجه مورد نیاز برای رفت و آمد

با توجه به میزان دستمزد پرداختی در امارات، هزینه‌های رفت و آمد نمی‌تواند مشکل چندانی برای شما ایجاد کند. اگر قصد استفاده از تاکسی را داشته باشید باید برای هر کیلومتر سفر دو درهم پرداخت کنید؛ اما اکثر مردم به دلیل شرایط خاص آب و هوایی از وسایل شخصی استفاده می‌کنند که برای هر لیتر بنزین آن باید 2.16 درهم پرداخت کرد.

از مهمترین مزیت‌های زندگی در دوبی می‌توان به امکان خرید بروزترین خودروهای تولیدشده در جهان اشاره کرد که تجربه شگفت‌انگیزی برایتان به ارمغان می‌آورد.

هزینه‌های درمان

هزینه‌های درمان در دبی کمی بالاست. درصورتی‌که بیمار شوید، بیمه سلامتی که از آن استفاده می‌کنید حداکثر تا 600 درهم از مبلغ را پوشش می‌دهد و الباقی را باید خودتان پرداخت کنید. اگر در شرکتی استخدام شوید حق بیمه را آن‌ها پرداخت می‌کنند. درغیراین‌صورت باید به ازای هر نفر حدود 5 هزار درهم به شرکت‌های بیمه‌گذار پرداخت کنید. در صورت درخواست مزایای بیشتر این عدد افزایش پیدا می‌کند.

امنیت

شاید بتوان یکی از دلایل اینکه رفتار مردم دبی با ایرانیان بسیار خوب است را قوانین سخت‌گیرانه این کشور دانست. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز که مایل بودید در خیابان‌های دبی قدم بزنید و دغدغه‌ای از بابت ایجاد مزاحمت از طرف سایر افراد نداشته باشید؛ ازاین‌رو زندگی در امارات برای مردم ایران که آمار جرم و جنایت در کشورشان رو به افزایش است، یک نعمت به حساب می‌آید.

مالیات

یکی از هزینه‌های مالیاتی که امارات از مهاجران به صورت سالانه دریافت می‌کند مربوط به تمدید کارت شناسایی آن‌هاست. شما باید برای انجام این کار 100 درهم به دولت پرداخت کنید. همچنین اگر قصد سفر به سایر نقاط جهان را داشته باشید نیز باید هزینه‌ای به عنوان پردازش ویزا پرداخت کنید. مالیات‌های دیگری که از ساکنان دبی دریافت می‌شود عبارت‌اند از:

  • مالیات 10 درصدی برای استفاده از خدمات رستوران‌ها
  • مالیات دریافتی توسط شهرداری برای استفاده از اماکن تفریحی و هتل‌ها که میزان آن نیز 10 درصد است.
  • 5 درصد مالیات بر اجاره املاک مسکونی
  • 10درصد مالیات بر اجاره املاک تجاری

جالب است بدانید در کشور امارات بسیاری از مشاغل هیچگونه مالیاتی به دولت پرداخت نمی‌کنند و این یک مزیت بزرگ برای شما به حساب می‌آید.

تحصیل در امارات

اگر شیفته رفتار مردم دبی با ایرانیان شدید و می‌خواهید برای دریافت مدارک آموزشی خود در دانشگاه‌های این کشور ثبت نام کنید، باید در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل برای مهاجران و مردم بومی کمی متفاوت است. اماراتی‌ها به صورت رایگان از خدمات آموزشی استفاده می‌کنند؛ درحالی که شما باید بسته به مقطع تحصیلی به طور سالانه بین 10تا 70 هزار درهم پرداخت کنید. شاید در نگاه اولی هزینه گفته شده کمی زیاد باشد؛ اما بالا بودن سطج کیفی مراکز آموزشی آن را توجیح می‌کند.

روش دریافت اقامت

اگر پس از انجام بررسی‌های لازم و کسب اطلاعات در مورد رفتار مردم دبی با ایرانیان به این نتیجه رسیدید که امارات کشور مناسبی برای مهاجرت است، باید برای دریافت اقامت خود از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • تحصیل در یکی از دانشگاه‌های بین المللی این کشور به عنوان یکی از گزینه‌ها است. البته باید میزان هزینه آن را در نظر بگیرید و به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از درس‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.
  • ازدواج با یکی از شهروندان این کشور راه حل بعدی است. البته مشکل اصلی این است که شما باید تابعیت کشور اول خود را فسخ کنید.
  • ثبت شرکت و سرمایه گذاری یکی از روش‌های متداولی است که بسیاری از ایرانی‌ها از آن استفاده می‌کنند. برای این کار باید شریکی اماراتی داشته باشید که 51 درصد از سهام متعلق به او باشد. دراین‌صورت یک اقامت 3 ساله قابل تمدید به شما داده می‌شود.
  • در صورتی که توان مالی بالایی دارید، خرید ملک می‌تواند گزینه مناسبی باشد. با توجه به هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید اقامتی 2 تا 6 ساله دریافت می‌کنید. در این روش اجازه کار به شما داده نمی‌شود.

مقایسه زندگی در شهرهای مختلف امارات

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که زندگی در دبی بهتر است یا ترکیه یا سایر شهرهای کشور امارات؟ جواب این پرسش تا حدود زیادی به میزان درآمد و هدف شما بستگی دارد. دبی یکی از گران‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. پس تنها در صورتی که شغل مناسب دارید برای دریافت اقامت آن اقدام کنید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا راهنمای جامعی در مورد مهاجرت به امارات در اختیار شما قرار دهیم و چگونگی رفتار مردم دبی با ایرانیان را بررسی کنیم. اگر هنوز برای دریافت اقامت خود مردد هستید به شما توصیه می‌کنیم حتماً بخش‌های مختلف این مطلب را مطالعه کنید تا با شرایط زندگی ایرانیان مقیم دبی بیشتر آشنا شوید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.