افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
0

سرمایه گذاری در بایننس کوین (Binance Coin)

  • کد خبر : 1024
سرمایه گذاری در بایننس کوین (Binance Coin)

بايننس کوين (BNB) رمزارز ویژه صرافي بايننس است که برای معامله و پرداخت کارمزد تراکنش در این صرافی به کار می رود.  یکی از مشکلات بایننس کوین این است که محدود به این صرافی است و در خارج از آن کاربردی دارد. این مسئله باعث می شود که عملکرد قیمتی آن به شدت به صرافی بایننس وابسته باشد.   بایننس کوین چگونه ایجاد […]

بايننس کوين (BNBرمزارز ویژه صرافي بايننس است که برای معامله و پرداخت کارمزد تراکنش در این صرافی به کار می رود.  یکی از مشکلات بایننس کوین این است که محدود به این صرافی است و در خارج از آن کاربردی دارد. این مسئله باعث می شود که عملکرد قیمتی آن به شدت به صرافی بایننس وابسته باشد.  

بایننس کوین چگونه ایجاد شد؟ 

صرافی بایننس یکی از بزرگترین صرافی های رمزارزی جهان است که در سال 2017 توسط چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhaoدر شانگهای راه اندازی شد. این صرافی پس از ممنوعیت رمزارزها در چین، مقر خود را به ژاپن و سپس به مالت انتقال داد. اما مرجع خدمات مالی مالت در سال 2020 اعلام کرد که بایننس در این کشور ثبت نشده و مجوز فعالیت ندارد. 

صرافی بایننس در سال 2017 اقدام به برگزاری عرضه اولیه سکه (ICO) کرد. از 200 میلون ارز بایننس کوین ایجاد شده، 100 میلیون توکن در این عرضه به قیمت هر توکن 15 سنت فروخته شد. بایننس کوین در ابتدا یک توکن روی بلاک چین اتریوم بود. 

این صرافی براساس برنامه ای که در وایت پیپر خود اعلام کرده، هر سه ماه یک بار 20 درصد از سود خود را به خرید بایننس کوین و سوزاندن آن اختصاص می دهد تا زمانی که عرضه کل آن به 100 میلیون واحد برسدبایننس می خواهد از این طریق کمیابی بایننس کوین را تضمین کند. 

این رمزارز در ماه های اخیر با رشد چشمگیری در ارزش آن مواجه شده که با روند طبیعی یک ارز داخلی برای یک صرافی همخوانی ندارد. بایننس کوین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 12 برابر رشد کرده است و اکنون (فروردین 1400) در حدود 470 دلار معامله می شود. 

 تبدیل BNB به کوین 

بایننس کوین در ابتدا به صورت توکن های ERC-20 روی بلاک چین اتریوم ایجاد شد. اما در سال 2019 و با راه اندازی بلاک چین بایننس چین (Binance Chain)، توکن های ERC-20 با کوین های BEP-2 بایننس کوین با نرخ 1:1 در این بلاک چین تعویض شد. 

سپس، در سپتامبر سال 2020، بایننس اقدام به راه اندازی اسمارت چین بایننس (Binance Smart Chain) کرد. این بلاک چین به صورت موازی با بایننس چین فعالیت می کند. اکنون بایننس کوین به سه شکل توکن ERC-20 روی بلاک چین اتریوم، کوین BEP-2 روی بایننس چین و کوین BEP-20 روی اسمارت پین بایننس وجود دارد. 

 کاربردهای بایننس کوین

کاربرد اصلی بایننس کوین به اکوسیستم داخلی صرافی بایننس محدود می شود، اما برخی صرافی ها، پلتفرم و شرکت ها نیز این رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته اند. کاربردهای این رمزارز به این شرح است: 

  • معاملات: بایننس کوین را می توان برای خرید رمزارزهای دیگر در صرافی بایننس و صرافی های دیگری که دارای قرارداد با بایننس هستند، استفاده کرد. 
  • کارمزد تراکنش صرافی بایننس: رمزارز BNB همچنین برای پرداخت کارمزد تراکنش بایننس به کار می رود و در صورت استفاده از آن برای پرداخت کارمزد، شامل تخفیف می شود. 
  • پرداخت کارت اعتباری: از این رمزارز می توان برای پرداخت با کارت های اعتباری رمزارزی کریپتو داتکام (crypto.com) استفاده کرد. 
  • خرید کالا و خدمات: برخی شرکت های فروشگاهی، هتل ها و آزانس های هواپیمایی بایننس کوین را به عنوان یک روش پرداخت می پذیرند. 
  • سرمایه گذاری: برخی پلتفرم ها امکان خرید سهام، صندوق های سرمایه گذاری و دارایی های دیگر را با BNB فراهم کرده اند. 
  • وام: در برخی پلتفرم ها می توان از دارایی بایننس کوین برای وثیقه وام استفاده کرد. 

بایننس کوین برای کاربران ایرانی 

دسترسی به صرافی بایننس برای کاربران ایرانی مسدود و این صرافی در صورت تشخیص محل سکونت کاربر به عنوان ایران، اقدام به بستن دسترسی او خواهد کرد. 

این شرکت مشخصا در شرایط استفاده وب سایت خود اعلام کرد که به ساکنان کشورهای تحت تحریم خدمات نمی دهد و در صورتی که کاربری را با عنوان ساکن کشور تحت تحریم تشخیص دهد، حق مسدود کردن حساب او را دارد. 

از این رو، کاربران ایرانی باید در صورت استفاده از این صرافی مراقب لازم را داشته باشند و توجه کنند که با وجود این شرایط استفاده، بایننس کوین دارایی قابل اتکایی برای ایرانیان نیست. 

آینده بایننس کوین 

بایننس کوین اگرچه کاربردهای در خارج از صرافی بایننس دارد، اما استفاده اصلی آن محدود به این صرافی و خدمات و پرداخت کارمزد آن است و نمی توان آن را یک رمزارز کاملا مستقل با اهداف مشخص ارزهای دیجیتال دانست. 

همچنین، گزارشی از شرکت تحلیل بازار رمزارز سانتیمنت (Santiment) نشان می دهد که تعداد نهنگ های کوین بیس در ماه فوریه اگرچه کاهشی چند روزه داشت، اما نسبت به ماه های پیشتر رشد چشمگیری داشته است.  در حالی که تعداد نهنگ های بایننس کوین تا اواسط سال گذشته میلادی در حدود 100 نهنگ بود، در اواسط فوریه بیش از 150 آدرس با بیش از 10000 بایننس کوین وجود داشتند. 

ناگفته پیدا است که وجود آدرس های نهنگ در هر یک از ارزهای دیجیتال می تواند به دستکاری قیمت و تأثیرپذیری عملکرد آن ارز از اقدامات نهنگ ها منجر شود. 

با این توصیف، ارز دیجیتال بایننس کوین با وجود وابسته بودن به صرافی بایننس و حضور نهنگ ها در آن، می تواند به ابزار دیگری برای سفته بازان در بازار ارزهاید یجیتال تبدیل شده و از اهداف اصلی خود دور شود. 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.