افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

سه ریسک در سرمایه گذاری در دوج کوین که باید از آن آگاه باشید

  • کد خبر : 1554
سه ریسک در سرمایه گذاری در دوج کوین که باید از آن آگاه باشید

دوج کوین رمزارز محبوبی که در یک سال رشدی حدود ۷۰۰۰ درصد را پشت سر گذاشت!  این ارز دیجیتال دوست داشتنی طرفداران متعصبی دارد. از دلایل محبوبیت دوج کوین میتوان به شروع آن اشاره کرد در ابتدا تنها به عنوان یک شوخی وارد دنیای کریپتوکارنسی شد و پس از آن با گذشت زمان به یکی […]

دوج کوین رمزارز محبوبی که در یک سال رشدی حدود ۷۰۰۰ درصد را پشت سر گذاشت!  این ارز دیجیتال دوست داشتنی طرفداران متعصبی دارد. از دلایل محبوبیت دوج کوین میتوان به شروع آن اشاره کرد در ابتدا تنها به عنوان یک شوخی وارد دنیای کریپتوکارنسی شد و پس از آن با گذشت زمان به یکی از جدی‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری تبدیل شد. از دیگر دلایل محبوبیت‌های دوج کوین حمایت‌های بی حد و مرز ایلان ماسک مشهور از دوج کوین است که اگر در توییتر آن را دنبال کنید می بینید که حمایت های او از دوج کوین تمامی ندارد!
اگر می خواهید در دوج کوین سرمایه گذاری کنید این مطلب برای شماست. در ادامه با ما همراه باشید تا از ریسک های احتمالی سرمایه گذاری در دوج کوین آگاه باشید.
شما می‌توانید برای کسب دانش و آگاهی در زمینه سرمایه گذاری در انواع ارزهای دیجیتال و خرید و فروش در این بازار پر سود در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی شرکت کنید.

ریسک اول : عرضه دوج کوین نامحدود است و انتها ندارد.

آقای جکسون پالمر هم بنیان گذار دوج کوین در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت تا محدودیت عرضه دوج کوین را از بین ببرد. تا قبل از این تاریخ، عرضه دوج کوین در چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد واحد محدود شده بود. دلیل این اقدام جکسون پالمر به این علت بود که دارندگان دوج کوین تشویق شوند تا از این ارز دیجیتال به عنوان ابزاری برای پاداش دادن استفاده کنند. اما عرضه نامحدود دوج کوین سبب تورمی شدن آن خواهد شد چرا که هر روز دوج کوین های در گردش افزایش پیدا می‌کند. اما بیت کوین دارای عرضه ۲۱ میلیون واحد است و تعداد آن بیشتر نخواهد شد. عرضه و تقاضا دو عامل تعیین کننده قیمت کالا می‌باشد.

چون عرضه‌ی دوج کوین نامحدود است پس خریداران باید به شکلی مداوم این ارز دیجیتال را خریداری کنند تا قیمت آن دچار کاهش قیمت زیادی نشود. بر خلاف بیت کوین، ویژگی کمیابی برای دوج کوین وجود ندارد که بتواند به عنوان یک عامل حمایتی در آن عمل کند. شاید اکنون حمایت‌های بی حد و اندازه‌ی ایلان ماسک و تشویق کاربران برای خرید دوج کوین برایتان منطقی شده باشد.


ریسک دوم: دوج کوین هر روز بزرگ‌تر خواهد شد.

سقف تولید دوج کوین ۱۰ هزار واحد در دقیقه است که یعنی در هر روز چیزی حدود ۱۴ میلیون دوج کوین جدید ایجاد خواهد شد که در سال به رقم ۵ میلیارد واحد می رسد. اما سختی استخراج دوج کوین مدام در حال تغییر کردن است و این شاخصه بعد از هر بلاک، دوباره تعیین می شود. سختی استخراج دوج کوین به تعداد ماینرهای در حال استخراج بستگی دارد و این میزان افزایش و کاهش پیدا می‌کند. اکنون سختی استخراج دوج کوین در بیشترین میزان خود در دو سال اخیر قرار دارد و سختی استخراج بر میزان سودآوری ماینینگ کردن این ارز دیجیتال اثر گذار است.

ریسک سوم: عدم وجود توسعه فنی برای دوج کوین

جکسون پالمر در سال ۲۰۱۵ با انتقادی تند از جامعه سمی ارزهای دیجیتال عنوان کرد که از این پروژه کنارگیری می‌کند و در توییتر خود نوشت: جامعه ارزهای دیجیتال کم‌کم شبیه به تعدادی افراد آزادی خواه می‌شود که یک گوشه ایستاده‌اند و منتظر پول دار شدن هستند. اغلب ایده‌های خام تجاری آن‌ها در اجرا به شکست منجر می‌شود.
اکنون توسعه دوج کوین در دست تعداد کمی از توسعه دهندگان است و کار را از جایی که جکسون پالمر رها کرده بود در حال ادامه دادن هستند. در ۶ سال گذشته توسعه دوج کوین سرعت بسیار کمی داشته است و آخرین آپدیت و به‌روزرسانی بزرگ این ارز دیجیتال در نوامبر سال ۲۰۱۹ انجام گرفت و این در حالی است که توسه شبکه بیت کوین روزانه در حال انجام شدن است و تقریبا هر روز آپدیت می‌شود.

برای کسب دانش و آگاهی در زمینه سرمایه گذاری در انواع ارزهای دیجیتال و خرید و فروش در این بازار پر سود در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال و جامع بورسی  در سایت آکادمی علی ربیعی شرکت کنید.

عقیده‌ی توسعه دهندگان دوج کوین این است که شبکه‌ی دوج کوین نیاز چندانی به بروزرسانی های مداوم ندارد. یکی از توسعه دهندگان دوج کوین ماکسیمیلیان کلر در این باره گفته است: الزاما شبکه‌ی دوج کوین مشابه شبکه‌ی بیت کوین نیست و دوج کوین بر خلاف چالش‌هایی که شبکه بیت کوین با آن مواجه است، چنین چالش هایی ندارد.
اما بر خلاف گفته‌ی ماکسیمیلیان کلر حتی اگر دوج کوین را یک شوخی ساده در نظر بگیریم، نیاز این رمزارز به بروزرسانی ها احساس می‌شود.

سه موردی که گفته شد تنها جهت آگاه سازی از ریسک‌های سرمایه گذاری در دوج کوین بود و از سوی دیگر نباید فراموش کرد که احتمال صعود بیشتر دوج کوین وجود دارد و با توجه به اقدامات افراد مشهور و توصیه آن‌ها جهت خرید این رمزارز محبوب و فرهنگ طنزی که این ارز دیجیتال بر پایه‌ی آن درست شده است، احتمال صعود و افزایش قیمت این ارز دیجیتال وجود دارد و دوج کوین یکی از بزرگترین سود‌دهی های تاریخ ارز دیجیتال را به خود دیده است. با این حال باید منتظر ماند و دید که در دراز مدت این ارز دیجیتال به کدام سمت پیش خواهد رفت.

شما می‌توانید در  سایت آکادمی علی ربیعی با شرکت در دوره‌های آموزش سرمایه گذاری در بازارهای مالی از جمله بورس و ارزهای دیجیتال به تریدینگ و کسب درآمد در این بازارها مشغول شوید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.