افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

شهرهای توریستی یزد را چقدر میشناسید؟

  • کد خبر : 2330
شهرهای توریستی یزد را چقدر میشناسید؟

استان یزد به‌عنوان اولین شهر تاریخی کشور و دومین شهر تاریخی جهان در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. یزد به شهر خشتی جهان معروف است و باتوجه‌به تاریخی بودن و مکان‌های تاریخی بسیاری که دارد، هرسال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. مکان‌های تاریخی این‌منطقه هم در خود استان و هم در شهرهای […]

استان یزد به‌عنوان اولین شهر تاریخی کشور و دومین شهر تاریخی جهان در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. یزد به شهر خشتی جهان معروف است و باتوجه‌به تاریخی بودن و مکان‌های تاریخی بسیاری که دارد، هرسال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. مکان‌های تاریخی این‌منطقه هم در خود استان و هم در شهرهای مجاور استان قرار دارند.

در این‌مقاله قصد داریم درباره شهر‌های توریستی استان یزد صحبت کرده و شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا کنیم. اگر دوست دارید با تور یزد به این‌‌منطقه سفر کنید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید. بسیاری از افراد فقط نام خود شهر یزد را می‌شناسند، اما این در حالی است که بسیاری از شهر‌های استان پتانسیل بالایی در زمینه جذاب توریست و گردشگر دارند.

شهرستان اردکان یزد

شهرستان اردکان در استان یزد رتبه دوم از لحاظ تراکم جمعیت و وسعت را دارد. اردکان شهری با معدن‌های غنی است و قطب تولید فولاد و صنایع سرامیکی به‌شمار می‌رود. باغات پسته و حلوا ارده این‌شهر شهرت زیادی دارند. اگر دوست دارید به یزد سفر کرده و یکی از شهر‌های زیبای این‌استان را از نزدیک ببینید، قطعا اردکان می‌تواند گزینه مناسبی برای شما و همراهان باشد. با‌توجه‌به آثار باستانی و تاریخی فراوان در شهر اردکان، این‌شهر را باید یکی از ارزشمندترین شهرهای ایران در زمینه تاریخ و پتانسیل جذاب توریست دانست.

شهر میبد

احتمالا نام میبد را در‌کنار صنایع تولید کاشی و سرامیک شنیده باشید. یکی از شهر‌‌های زیبای یزد که مسافران زیادی برای تماشای آن به استان سفر می‌کنند، شهر میبد است. میبد صنایع‌دستی زیبایی دارد و توریست‌ها از تماشای این‌آثار خسته نمی‌شوند. میبد علاوه‌بر زیبایی‌های طبیعی، آثار تاریخی بسیاری دارد که آن را به یکی از گزینه‌‌های فوق‌العاده برای صنعت گردشگری تبدیل کرده است. معمولا تور‌‌های بسیاری یکی از روز‌های سفر را به بازدید از میبد و زیبایی‌های آن اختصاص می‌دهند.

شهر بافق

کویر و طبیعت زیبای شهر‌‎های استان یزد برای بسیاری از گردشگران جالب است و باعث می‌شود آن‌ها برای سفر به یزد تعلل نکنند. اگر با تور یزد به این‌منطقه سفر می‌کنید، حتما درباره شهر‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید از سفر خود بیشترین بهره را ببرید. شهر بافق یکی دیگر از شهرهای توریستی استان یزد است که زیبایی‌های فراوانی را به میهمانان خود ارائه می‌کند. منظره کویری و نخلستان‌های زیبا و خرمی که در شهر بافق وجود دارند، شهر را هم برای کویر‌گردی و هم طبیعت‌گردی مناسب کرده است. جالب است بدانید با این‌که بافق در میانه کویر است، اما طبیعت سرسبز و زیبایی با نخلستان‌های جذاب و خرما‌های مرغوب دارد. همین موضوع باعث شده تا بافق معروف و محبوب باشد و توریست‌های بسیاری از دیدن آن استقبال کنند.

شهر تفت

یکی از ارزشمند‌ترین شهر‌های استان یزد در زمینه گردشگری و جذب توریست شهر تفت است. شهر تفت در دامنه شیرگاه قرار گرفته و با داشتن باغ‌های انار زیبا، آب‌وهوای خنک‌تری نسبت به دیگر شهرستان‌های استان یزد دارد. شهر تفت به شهر درازا معروف است، زیرا همه ساختمان‌ها و خانه‌ها در اطراف یک خیابان بلند و دراز قرار گرفته‌اند.

تماشای خود این‌موضوع برای بسیاری از گردشگران جالب است و جاذبه خوبی برای شهر ایجاد کرده است. کوه‌های اطراف شهر، طبیعت زیبا و باغ‌های رویایی شهر تفت آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگرانی که به یزد سفر می‌کنند، تبدیل کرده است.

شهر طبس

شهر طبس با وجود آب‌وهوای خشک و گرم، باغ‌های سر‌سبز و نخلستان‌های زیبایی دارد. این شهر یکی دیگر از شهرهای توریستی استان یزد است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در دل خود جای‌داده است. آثار تاریخی و طبیعی شهر، باعث شده طبس هر‌ساله میزبان مسافران و توریست‌های بسیاری باشد. از‌جمله آثار تاریخی طبس مواردی مانند امام‌زاده حسین، مسجد مناره کبیر و … مواردی هستند که مسافران حتما باید برای بازدید از آن‌ها وقت بگذارند.

این مطلب راهم بخوانید محله لب خندق یزد

شهر مهریز

شهر مهریز در استان یزد، به شهر تاریخ و طبیعت معروف است. این‌شهر، با انبوه باغ‌های پسته، بادام، انجیر و گردو یکی از چشم‌نوازترین شهرهای یزد به‌حساب می‌آید. مهریز چشمه‌های پر‌آب و زیبایی دارد که همین موضوع آن را به یکی از پر‌آب‌ترین شهر‌های استان یزد تبدیل کرده است. مهریز آثار تاریخی بسیاری هم برای ارائه دارد.

از نظر تاریخی بودن شهر مهریز کافی است به این‌نکته اشاره کرد که تاسیس آن به دوره ساسانی بر‌می‌گردد. کوه ریگ مهریز کوه معروفی است که از آن برای درمان درد‌های عضلانی پا کمر استفاده می‌کنند. این‌کوه یکی از پرطرف‌دار‌ترین جاذبه‌های شهر است. اگر با تور یزد به این‌استان زیبا سفر می‌کنید حتما زمانی را برای بازدید از مهریز اختصاص دهید.

ازآنجاکه شاید برای سفر به یزد وقت محدودی داشته باشیم بهتر است درباره شهر‌های آن مطالعه کرده و ویژگی‌ها و دیدنی‌های آن‌ها را بشناسیم. در این‌مطلب سعی کردیم تا حد ممکن در حالتی مختصر و مفید تعدادی از شهر‌های توریستی استان را برای شما توصیف کرده و توضیحاتی را درباره آن‌ها بیان کنیم.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.