افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

طرز استفاده از وازلین برای ابرو: آیا وازلین تأثیری در رشد ابرو دارد؟

  • کد خبر : 5243
طرز استفاده از وازلین برای ابرو: آیا وازلین تأثیری در رشد ابرو دارد؟

تأثیر وازلین در رشد ابرو و طرز استفاده از وازلین از موضوعاتی است که می‌خواهیم در این مقاله بررسی کنیم. همه دوست داریم ابروهایی زیبا و پرپشت داشته باشیم. اما وازلین چه کمکی می‌کند؟ جالب است بدانید وازلین می‌تواند کاری کند که ظاهر ابروهایتان پرپشت به­نظر برسد. وازلین هر تار ابرو را می‌پوشاند؛ در نتیجه، […]

تأثیر وازلین در رشد ابرو و طرز استفاده از وازلین از موضوعاتی است که می‌خواهیم در این مقاله بررسی کنیم. همه دوست داریم ابروهایی زیبا و پرپشت داشته باشیم. اما وازلین چه کمکی می‌کند؟ جالب است بدانید وازلین می‌تواند کاری کند که ظاهر ابروهایتان پرپشت به­نظر برسد.

وازلین هر تار ابرو را می‌پوشاند؛ در نتیجه، ابروها ضخیم و پُر به­چشم می‌آیند. وازلین ماده‌ای طبیعی و مؤثر برای تسکین پوست خشک، رفع التهابات و خارش، نرم و لطیف کردن لب‌هاست. در ادامه می‌خواهیم به بررسی تأثیر وازلین در پرپشتی ابرو و طرز استفاده از وازلین برای ابرو بپردازیم.

وازلین چیست؟

وازلین محصول فراروری‌شدۀ نفت است. این مادۀ ژله‌ای برای مراقبت از پوست بسیار پرکاربرد دارد. وازلین برای مرطوب‌کردن پوست، محافظت پوست در مقابل آثار محیطی، التیام زخم‌ها و پرپشت­کردن ابرو استفاده می‌شود.

ازآنجاکه وازلین بدون عطر است از آن می‌توان برای تسکین پوست خشک و حساس و بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما استفاده کرد. وازلین ترکیبی از موم و روغن‌های معدنی است و از مشتقات نفت به‌شمار می‌رود. وازلین آبرسانی قدرتمند نیز محسوب می‌شود که سال‌هاست برای مصارف درمانی و زیبایی به‌کار می‌رود.

فواید استفاده از وازلین برای ابرو

  • مرطوب‌کننده: مزیت اصلی استفاده از وازلین ویژگی مرطوب‌کنندگی وازلین است.
  • صاف‌کردن ابرو: با کمک وازلین می‌توانید ابروهایتان را به‌راحتی حالت دهید.
  • پرپشت کردن ابرو: با استفاده از وازلین ابروهایتان رشد بهتری دارند و پرپشت‌تر به­نظر می‌رسند.

آیا وازلین در رشد ابرو مؤثر است؟

اگر می‌پرسید آیا وازلین باعث رشد ابرو می‌شود، باید بگوییم تحقیقات علمی ثابت نکرده‌اند وازلین در رشد ابرو مؤثر است. اما برخی از افراد ادعا می‌کنند وازلین می‌تواند رشد ابروها را بیشتر کند.

البته شاید به‌این‌علت باشد که وقتی وازلین می‌زنید تار ابروهایتان ضخیم‌تر به­نظر می‌رسد و ابروها پرپشت‌تر به چشم می‌آیند. اگرچه وازلین از بهترین محصولات پوستی برای رفع خشکی و التهاب پوست، حفظ رطوبت پوست و بیماری‌های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس به­شمار می‌رود، در رشد ابرو تأثیری ندارد.

موهای ابرو نیز مانند موهای دیگر بدن، به‌طور منظم و در یک چرخه مشخص رشد می‌کنند. موهای ابرو در طول 3 تا 4 ماه به‌طور فعال رشد می‌کنند. سپس وارد مرحله استراحت می‌شوند و پس ‌ازآن می‌ریزند.

بنابراین، اگر ابروهایتان کم‌پشت است پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز، اجازه دهید موهای ابرو (بدون کندن ابروها با ابزاری مثل موچین) رشد کنند. همچنین، می‌توانید از روغن‌های طبیعی و درمانی برای تقویت ابروهایتان استفاده کنید یا وازلین بزنید تا پرپشت به­نظر بیایند و براثر خشکی و شکنندگی دچار ریزش نشوند.

آیا استفاده از وازلین برای ابروها بی‌خطر است؟

وازلین (معروف به ژله نفتی) حتی برای مواردی مثل خراش و بریدگی نیز استفاده می‌شود و بی‌خطر است، اما ازآن‌جا که ترکیبات وازلین از موم‌ها و مواد معدنی است، توصیه می‌کنیم وازلین را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از خلوص آن مطمئن باشید. برای خرید وازلین می‌توانید به سایت‌های زیر مراجعه کنید.

وازلین: https://www.vaseline.com/

ساج بیوتی: www. sajbeautyco.com

دیجی کالا: https://www.digikala.com/

روژا: https://rojashop.com/

طرز استفاده وازلین برای ابرو

برای استفاده از وازلین بهتر است برس ریمل داشته باشید تا به‌طور یکنواخت و مناسب از وازلین روی تارهای ابروهایتان بزنید. اگر برس ریمل قبلی‌تان را دارید، می‌توانید آن را بشویید و پس از خشک‌کردن، استفاده نمایید.

ابتدا ابروهایتان را در جهت دلخواه شانه کنید. سپس با کمک برس ریمل کمی از وازلین بردارید و در جهت بالا روی ابروهایتان بکشید.

وازلین برای ابروهایتان چه‌کاری می‌کند؟

استفاده از وازلین برای ابرو به این معنی نیست که ابروهای شما سریع‌تر رشد می‌کنند. درحقیقت وازلین کمک می‌کند تا ابروهایتان به‌خوبی صاف شده، حالت گرفته و مرطوب بماند. ازآن‌جایی ‌که موهای مرطوب محکم‌تر هستند و به‌راحتی نمی‌شکنند، وازلین می‌تواند به پُرتر ماندن ابرو برای مدت طولانی اثربخش باشد.

به همین دلیل برای لطافت موهای سر نیز می‌توانید از وازلین استفاده کنید تا موهایتان دچار موخوره نشده و پرپشت شود.

عوارض جانبی و احتمالی استفاده از وازلین برای ابرو

استفاده از وازلین برای رشد ابرو می‌تواند پوست و مو را مرطوب و هیدراته نگه دارد؛ در نتیجه، دیگر موهای ابرو شکننده نیست، کمتر می‌ریزد و پُرتر نیز به­نظر می‌رسد. اما چون بافتی چرب دارد، بهتر است اگر در طول روز از وازلین روی ابروهایتان استفاده کردید، پیش از خواب پاک کنید تا منافذ پوست شما باز باشد.

البته این توصیه‌ای است که حتی اگر از وازلین هم استفاده نکنید برای حفظ سلامت و جوانی پوست‌تان بهتر است انجام دهید.

پزشکان پوست توصیه می‌کنند صورت خود را هر روز حداقل یک‌بار با شوینده مخصوص صورت بشویید تا از بسته­شدن منافذ پوست و پیری پوست جلوگیری کنید.

یادتان باشد در طول روز بسیاری از آلودگی‌های محیطی روی پوست قرار می‌گیرند که در طولانی‌مدت می‌توانند باعث جوش و آکنه، لک و پیری شوند. به‌خصوص اگر پوستی چرب و مستعد آکنه و جوش دارید، نه‌تنها وازلین بلکه همه کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی چربی برای‌تان مناسب نیست.

سخن آخر؛ وازلین ابروهایتان را پرپشت می‌کند

در این مقاله بررسی کردیم که آیا استفاده از وازلین تأثیری در رشد سریع ابرو دارد یا نه! وازلین فواید بسیاری دارد که مهم­ترین آن حفظ رطوبت پوست است. با کمک وازلین ابروهایتان پرپشت به­نظر می­آیند.

کافی است کمی وازلین با کمک برس ریمل روی ابروهایتان بزنید تا ابرو و پوست شما رطوبت خود را حفظ کنند، تار ابروها ضخیم شوند و ابروهایتان در حالت دلخواه پُرتر دیده شوند. همچنین، شکنندگی موی ابرو باعث ریزش ابروهایتان و کم‌پشت‌شدن آن­ها نشود!

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.