افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

طریقه دکوراسیون منزل با صنایع دستی

  • کد خبر : 2952
طریقه دکوراسیون منزل با صنایع دستی

بسیاری از افراد علاقه مند به تزیین خانه به صورت شخصی و به سلیقه خود هستند. دکوراسیون منزل ایرانی و استفاده از منسوجات دستباف سنتی، پارچه های سنتی و صنایع دستی یکی از انتخاب های مردم برای دکوراسیون منزل است. برای دکوراسیون منزل ایرانی معمولا به هنرهای ایرانی ارجاع داده می شود و از صنایع […]

بسیاری از افراد علاقه مند به تزیین خانه به صورت شخصی و به سلیقه خود هستند. دکوراسیون منزل ایرانی و استفاده از منسوجات دستباف سنتی، پارچه های سنتی و صنایع دستی یکی از انتخاب های مردم برای دکوراسیون منزل است. برای دکوراسیون منزل ایرانی معمولا به هنرهای ایرانی ارجاع داده می شود و از صنایع دستی مناطق مختلف ایران استفاده می شود.

می توانید با خرید صنایع دستی گران قیمت و یا کار های دست ساز و ارزان برای تزیین منزل خود استفاده کنید و خانه شیک و زیبای ایرانی خود را تا حد امکان زیبا کنید.

روح اصیل صنایع دستی در دکوراسیون

دکوراسیون نشان دهنده روحیه و سلیقه مالک است. اما اگر از اشیاء اصلی و بادوام استفاده کند، به فضای آنجا اصالت می بخشد. استفاده از صنایع دستی در دکوراسیون به خانه گرما می بخشد. دلیل این حس، طراحی بی عیب و نقص این صنایع است که برخاسته از شور و شوق مردم بومی و قدرت دستان خلاق آنهاست که کار خود را با دقت و آرامش انجام داده اند. تفاوت اصلی استفاده از صنایع دستی برای تزیین و استفاده از اشیاء معمولی در این است که کاردستی به خوبی انجام شده است، زمان زیادی برای طراحی آن صرف شده است و مهمتر از همه این که هنر دست هنرمند است نه حاصل ماشین. این نسخه آن را جذاب تر می کند و نه تنها چشم بیننده بلکه ذهن او را نیز مجذوب می کند.

دکوراسیون ایرانی

تلفیق هنر مدرن و اصالت هنر ایرانی امکان حفظ و توسعه فرهنگ کهن ایرانی را در عصر هنر مدرن فراهم کرد. بسیاری از هنرمندان خواهان خلق و طراحی ابزار و وسایل زندگی بر اساس هنر ایرانی هستند. اصالت و فرهنگ ایرانی تحت تأثیر هنر مدرن، خلاقیت های زیبایی را خلق کرده است.

تلفیق هنر مدرن و اصالت هنر ایرانی امکان حفظ و توسعه فرهنگ کهن ایرانی را در عصر هنر مدرن فراهم کرد. بسیاری از هنرمندان خواهان خلق و طراحی ابزار و وسایل زندگی بر اساس هنر ایرانی هستند. اصالت و فرهنگ ایرانی تحت تأثیر هنر مدرن، خلاقیت های زیبایی را خلق کرده است.

تاثیر تمدن چند هزار ساله ایرانی بر دکوراسیون خانه‌

ایران در زمان‌های دور کشوری وسیع بوده و دارای تمدنی چند هزار ساله است. همین امر باعث شده تا هنر ایرانی در زمینه‌های مختلف نمود پیدا کرده و علاوه بر هنر معماری که شاهکارهای آن همچنان در سراسر ایران موجود است، هنرهای دیگر نظیر فرش‌بافی، کار با فلزات و چوب و همچنین صنایه دستی دیگر به عنوان هنر ایرانی شناخته می‌شود.

دکوراسیون منزل با صنایع دستی سنتی ایرانی

شما به راحتی می توانید از وسایل ارزان قیمت برای تزیین منزل خود استفاده کنید یا حتی خودتان آنها را بسازید. در این مقاله ما در توکامگ به شما کمک می کنیم تا ایده های بیشتری در این زمینه داشته باشید و به راحتی بتوانید از کاردستی برای تزیین منزل خود استفاده کنید. شما می توانید از آثار دست ساز خود یا هنرمندان ایرانی در دکوراسیون استفاده کنید.

نقش رنگ ها در صنایع دستی ایران

در صنایع دستی ایران از رنگ های متنوعی به وفور استفاده می شود و به همین دلیل در صورت استفاده صحیح از صنایع دستی ایرانی در منزل دکوراسیون رنگی منحصر به فردی خواهید داشت. فیروزه ای، لاکی و دیگر رنگ های شاد از جمله رنگ های مورد استفاده در صنایع دستی ایران هستند. مثلا پارچه های لاکی یا سرمه ای و طلایی هارمونی رنگی خاصی ایجاد می کند که در صنایع دستی ایران به وفور دیده می شود. پارچه‌های ابریشمی قرمز با نخ‌های زردوزی نیز ترکیب رنگی زیبایی پیدا می‌کنند. همچنین می‌توانید از فرش‌هایی که با ترکیبی از رنگ‌ها ساخته شده‌اند، کف‌پوش منحصربه‌فردی ایجاد کنید.صنایع دستی دوراونتاش بازی با رنگ ها را سالهاست در محصولات صنایع دستی خود پیاده می کند .

فرش و گلیم دستباف، اولین دکوراسیون هر خانه

رایج ترین صنایع دستی که می توان در خانه از آن استفاده کرد فرش و گلیم دستباف ایرانی است. فرش و گلیم دستباف به دلیل تنوع بی نظیر در طرح ها و نقوش زیبایی خاصی به خانه می بخشد. علاوه بر زیبایی، در دراز مدت مقرون به صرفه است. یعنی صرف مقدار زیادی در هر زمان، از بسیاری از هزینه ها در آینده جلوگیری می کند. زیرا فرش و گلیم دستباف بسیار بادوام است و تا سال ها کیفیت خود را حفظ می کند. از طرفی به دلیل نوع نخ و تنوع رنگ زیاد در برابر آلودگی مقاوم بوده و نیازی به شستشوی مداوم ندارد. البته برای پوشاندن کف خانه وسایل دست ساز دیگری مانند قالیچه و جاجیم نیز وجود دارد. فرش بهترین پیشنهاد برای کفپوش راهروها، جلوی شومینه و اجاق گاز و کف آشپزخانه است. جاجیم به دلیل بافت ظریف تر نسبت به فرش می تواند گزینه خوبی برای رومبلی نیز باشد.

سبدهای حصیری و دکوراسیون منزل

یکی از اقلامی که در بازارهای سنتی شهرهای ایران به وفور یافت می شود، سبد حصیری بسیار شیک است. به راحتی می توانید از این تشک ها برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. برای مثال می توانید یک سبد در گوشه آشپزخانه قرار دهید و داخل آن سیب زمینی و پیاز قرار دهید تا دکوراسیون آشپزخانه شما زیباتر شود. از طرفی می توانید از سبدهای آویز بلند و کوتاه به عنوان دیوارکوب استفاده کنید.

مثلا سبدهای حصیربافی در دار بهترین صنایع دستی برای نگهداری برنج هستند که در سایزهای مختلف وجود دارند و حتی می توانید به عنوان جای نان هم از آن ها استفاده کنید. جعبه های چوبی در دار برای تزئین روی کابینت مناسب هستند که در ضمن اینکه استفاده تزیینی دارند می توان خرده ریزهای آشپزخانه را هم در آن ها جای داد.

سفره های حصیری مجموعه دوراونتاش زیبایی و اصالت ویژه ای را به آشپزخانه می دهند و در عین حال بهداشتی تر از سفره های پلاستیکی هستند.

استفاده از آویز دیواری سنتی برای دکوراسیون خانه

برای نزدیک‌تر شدن به دکوراسیون ایرانی می‌توانید به جای تابلوهای هنری مدرن آویز دیواری سنتی ایرانی بهره ببرید. برای این منظور لزومی ندارد حتما از تابلوهای تزیینی استفاده کنید و می‌توانید از دیوار کوب های سنتی و یا دیوار کوب حصیری نیز استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های اصیل ایرانی بر روی این ظروف سبب چشم‌نوازی آن‌ها می‌شود و به‌ سادگی می‌توانید از چند مدل متفاوت از این ظروف به‌ جای تابلو در اتاق پذیرایی خود بهره ببرید.

صنایع دستی در دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه از آن محیط هایی است که صنایع دستی در دکوراسیون آن کاربرد زیادی دارند. از ست قابلمه های مسی با رنگ اصیل که جنبه کاربردی دارند تا گلدان های شیشه ای که تنها به عنوان دکور استفاده می شوند. اگر آشپزخانه کوچکی دارید می توانید از انواع جعبه دست ساز و سنتی استفاده کنید تا هم تزیین آشپزخانه تان باشند و هم وسایل را در آن جای بدهید. کفگیر و ملاقه مسی هم از پرکاربردترین صنایع دستی برای آشپزخانه هستند که باز جنبه تزیینی هم دارند. به همین دلیل صنایع دستی دوراونتاش تمام آن چیزی که برای یک دکوراسیون سنتی لازم است را تولید و عرضه می کند

توصیه ما به شما

با مطالعه گفتگو پدر و پسر تولید کننده صنایع دستی نگاه شفاف تری به دنیای دکوراسیون سنتی و صنایع دستی پیدا خواهید کرد.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2952

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.