افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

علت خرابی و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

  • کد خبر : 953
علت خرابی و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

خراب شدن در اتوماتیک شیشه‌ای و به تبع آن تعمیر درب‎‌ اتوماتیک شیشه ‎‌ای با گسترش استفاده این درها در مکان‎‌های پرتردد دور از انتظار نیست. از آنجایی که تعمیر درب‎‌ اتوماتیک شیشه ‎‌ای نیاز به تعمیرکار ماهر، متخصص و با تجربه دارد بهتر است آن را به شرکت‎‌های معتبر و مطمئن بسپارید تا مجبور […]

خراب شدن در اتوماتیک شیشه‌ای و به تبع آن تعمیر درب‎‌ اتوماتیک شیشه ‎‌ای با گسترش استفاده این درها در مکان‎‌های پرتردد دور از انتظار نیست. از آنجایی که تعمیر درب‎‌ اتوماتیک شیشه ‎‌ای نیاز به تعمیرکار ماهر، متخصص و با تجربه دارد بهتر است آن را به شرکت‎‌های معتبر و مطمئن بسپارید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید.

قبل از بررسی مشکلات این درب‎‌ها بهتر است کمی با نحوه عملکرد آن آشنا شویم. این درب‎‌ها دارای موتوری هستند که دارای عملکرد چپ گرد و راست گرد بوده و با حرکت خود سبب ایجاد حرکت در تسمه  متصل به هنگر می‌شوند و از آنجایی که بین هنگر و لت‎‌های درب شیشه‎‌ای اتصال برقرار است نهایتا سبب ایجاد حرکت در لت‎‌ها می‌شود. خوب است بدانید هنگر به قطعه‎‌ای گفته می‌شود که با داشتن دوغلطک روی ریل قرار می‌گیرد و با حرکت تسمه حرکت پیدا می‌کند. اما تمامی کنترل‎‌های مربوط به باز و بسته شدن درب یا سرعت این کار بر عهده قسمتی به نام دستگاه مرکزی یا کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه‎‌ای می‌باشد. در ساخت درب‎‌های اتوماتیک از سنسور و چشمی‎‌هایی  برای ارسال سیگنال به کنترل باکس جهت باز کردن یا بستن در و نیز تشخیص افراد در مسیر درب تعبیه شده است.

تشخیص خرابی  درب اتوماتیک شیشه ‌‎ای  و تعمیر آن

قبل از تعمیر هر وسیله‎‌ای تشخیص وعیب یابی آن اهمیت دارد. در واقع در صورتی که تعمیرکار نتواند عیب درب اتوماتیک شیشه ای را به درستی تشخیص دهد ممکن است در قسمت‌‎های سالم آن نیز اختلال ایجاد کند. پس در ابتدا می‌بایست به مواردی از قبیل روشن بودن سوییچ قدرت درب اتوماتیک، درست کارکردن باتری درب اتوماتیک، عدم قرارگیری جسمی بر روی چشمی، کارکرد صحیح ریموت کنترل و نیز از روشن بودن سنسورهای تعبیه در درب اتوماتیک اطلاع یابید و بعد از چک کردن تمامی موارد به سراغ تعمیر آن بروید.

  • موتور درب شیشه‎‌ای و تعمیر آن، از آن‌جایی که موتورهای به کار رفته درب‌‎های اتوماتیک شیشه‎‌ای با یک‌دیگر متفاوت هستند نیاز است در صورت خرابی با شرکتی که در تعمیر درب اتوماتیک شیشه ‎‌ای مهارت دارد تماس حاصل کرده و موتور درب توسط تعمیر کار مجرب تعمیر شود.
  • کاور و ریل درب‎‌های شیشه‎‌ای، کاور و یا ریل این‌گونه درب‎‌ها معمولا دچار خرابی نمی‌شود ولی از آن‌جایی که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی درب ایجاد می‌کند بهتر است که به صورت دوره چند ساله عوض شده و نواقص احتمالی نیز بر طرف شوند.
  • ریموت درب شیشه‌‎ای، قرارگیری در معرض مستقیم نور خورشید  تاثیر منفی بر روی ریموت گذاشته و معمولا سبب ایجاد مشکلاتی در آن می‌شود. پاک شدن حافظه ریموت و یا ایجاد اشکالات برقی و… از جمله مشکلاتی است که برای درب‎‌های اتوماتیک شیشه‎‌ای رخ می‌دهد.
  • گیر کردن درب شیشه‌‎ای یا باز نشدن آن، پس از بررسی برق و فیوز دستگاه می‌بایست به بررسی کلید اپراتور بپردازید و در صورتی که آن روی حالت یک طرفه قرار دارد به حالت دو طرفه تغییرش دهید چرا که در هنگام قرارگیری در وضعیت یک طرفه دستور بازشدن درب صادر نمی‌شود.
  • باز شدن خود به خود درب بعد از بسته شدن آن، نکته بسیار مهم در خصوص این وضعیت است که به دلیل تنظیم نادرست رادار حرکت‎‌ لت‎‌ها در معرض دید رادار قرار می‌گیرد و دستور باز شدن صادر می‌شود. با تنظیم زاویه‌ی رادار این مشکل قابل حل می‌باشد. ولی در صورت جابه جایی استاپ‎‌های مکانیکی در انکوتر موتور خطا ایجاد شده و مدار فرمان دستور نادرستی را به علت عدم تشخیص موقعیت توقف صادر می‌کند. با قرارگیری استاپ‎‌ها مکانیکی در مکان صحیح خود و راه‌اندازی مجدد درب اتوماتیک این مشکل رفع می‌شود؛ ولی برای تعمیر درب اتوماتیک  شیشه ‎‌ای بهتر است برای راه اندازی آن از شرکت‎‌های متبحر در این کار کمک بگیرید.
  • درب اتوماتیک بسته نمی‌شود، در این حالت نیز باید به بررسی کلید اپراتور بپردازید تا به حالت یک طرفه قرار نگرفته باشد و در صورت قرارگیری در این حالت آن را به وضعیت دو طرفه تغییر دهید. در صورتی که در درب  چشمی ایمنی تعبیه شده، از عدم وجود مانع بر روی آن اطمینان حاصل فرمایید. بعد از چک کردن این موارد می‌توانید برق دستگاه را قطع کنید و با جا به جایی درب‎‌ها با دست متوجه روند بسته شدن آن(به صورت روان یا یک نواخت) شوید. در واقع اینکار به این منظور انجام می‌گیرد که اگر مانعی وجود دارد تشخیص داده شود و در آخر با چک کردن مدار فرمان از حضور یا عدم حضور پیغام خطا و یا بوق اخطار اطلاع یابید.

شما می توانید برای هماهنگی و ارائه خدمات و تعمیر انواع درب اتوماتیک شیشه ای و همچنین مشاوره تعمیرات  اینجا    کلیک کنید.

در صورت نیاز به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ‌‎ای می‌توانید به سایت آتی دُر مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده نمایید. شرکت آتی دُر سال‎‌هاست که زمینه درب‎‌های اتوماتیک و یراق‌آلات فعالیت می‌نماید و سریع‌ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اگر به دنبال شرکتی با تکنسین متخصص در عین حال با تجربه هستید شرکت آتی دُر می‌تواند درب‎‌های شما را به صورت کاملا تخصصی تعمیر نماید. برای مراجعه به سایت آتی دُر به آدرس atidoor.com  مراجعه نمایید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت  آتی در ، https://www.atidoor.com  و یا با آدرس ایمیل [email protected] مکاتبه نموده و یا با شماره تماس ۰۲۱۸۸۸۰۸۱۱۱  در ارتباط  باشید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.