افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

علت پهن شدن بینی بعد از عمل؛ راهکاری درمانی

  • کد خبر : 4353
علت پهن شدن بینی بعد از عمل؛ راهکاری درمانی
عمل بینی یکی از جراحی های پرطرفداری زیبایی می‌باشد که هدف آن بهبود شکل و ظاهر بینی و رفع مشکلات تنفسی احتمالی می‌باشد. ممکن است برخی افراد بعد جراحی شاهد پهن شدن استخوانی بینی باشند که از نتیجه عمل رضایت نداشته باشند. در این مقاله به عوامل موثر بر پهن شدن بینی بعد جراحی، راه های درمانی آن و ... پرداخته شده است.

بینی یکی از قسمت‌های بارز صورت است که بر زیبایی چهره تاثیر چشمگیری دارد و باعث افزایش یا کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شود. بسیاری از افراد برای تغییر شکل بینی خود، عمل جراحی انجام می‌دهند که ممکن است برخی افراد شاهد پهن شدن بینی خود، بعد جراحی باشند. در این مقاله به بررسی عوامل موثر در پهن شدن بینی پس از جراحی، علت بزرگ شدن بینی بعد از عمل و راهکارهای جلوگیری از آن پرداخته شده است. در ادامه با ما همراه باشید:

دلایل پهن شدن بینی بعد از عمل

علت پهن شدن بینی بعد از عمل چیست؟ پهن شدن بینی پس از جراحی بیشتر در بینی‌های گوشتی که پوست ضخیم دارند، اتفاق می‌افتد. یکی از دلایل اصلی پهن شدن بینی بعد از جراحی این است که میزان تورم در بینی‌های گوشتی نسبت به بینی‌های استخوانی بیشتر می‌باشد و به مدت زمان بیشتری برای مشخص شدن فرم نهایی بینی نیاز است. بنابراین نباید خیلی فوری نسبت به شکل و فرم بینی خود واکنش نشان دهید و اجازه دهید 6 تا 12 ماه از زمان جراحی به طور کامل بگذرد تا شکل نهایی بینی مشخص شود.

از دیگر دلایل پهن شدن بینی بعد جراحی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

التهاب و عفونت

علت پهن شدن استخوان بینی بعد عمل ممکن است ایجاد عفونت بعد جراحی باشد. این عفونت‌ها پس از جراحی باید با آنتی‌بیوتیک تجویز شده توسط پزشک و دیگر درمان‌ها کنترل شود.

تورم بینی

تورم بینی پس از جراحی شایع است و در بیشتر افراد اتفاق می‌افتد. این تورم بعد جراحی باعث پهن‌تر دیده شدن بینی می‌شود. معمولا تورم بعد عمل بینی در روزهای اول پس از جراحی شدید است و به مرور زمان برطرف خواهد شد. بیشتر بینی‌های گوشتی بعد جراحی ورم دارند که ممکن است به زمان بیشتری برای برطرف شدن آن نیاز باشد. یکی از راه‌های کاهش تورم بعد عمل بینی، استفاده از کمپرس سرد در روزهای اولیه است.

نقص جراحی

دلیل پهن شدن بینی بعد از عمل ممکن است نقص جراحی باشد که در صورت عدم بهبود نیاز به عمل بینی ترمیمی می‌باشد.

به طور کلی، باید گفت که پهن بودن استخوان بالای بینی بعد از عمل در برخی از افراد ممکن است رخ دهد، اما بیشتر مواقع این مشکل با استفاده از درمان‌های مختلف قابل حل است. در صورتی که شما پس از جراحی بینی با این مشکل مواجه شدید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین راهکار برای درمان این مشکل را به شما پیشنهاد دهد.

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش پهن شدن بینی بعد جراحی، این است که جراحی بینی خود را با بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در مشهد انجام دهید تا نتیجه مطلوبی داشته باشد.

قبل و بعد عمل بینی نیمه فانتزی در مشهد

راهکارهای درمانی برای کاهش پهن شدگی بینی

درمان پهن شدن بینی پس از جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد و در برخی از موارد، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده تا بهترین راهکار برای درمان این مشکل را پیدا کنید. در ادامه، چند راهکار درمانی برای رفع پهن شدن بینی پس از جراحی آورده شده است:

استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها: در صورتی که پهن شدن بینی پس از جراحی به دلیل عفونت باشد، ممکن است پزشک برای شما آنتی‌بیوتیک‌ تجویز کند.

استفاده از قطره‌های بینی: در صورتی که پهن شدن بینی پس از جراحی بینی به دلیل تورم باشد، ممکن است پزشک برای شما قطره‌های بینی تجویز کند که می‌تواند تورم را کاهش دهد.

داروهای ضد التهاب: در صورتی که پهن شدن بینی پس از جراحی بینی به دلیل التهاب باشد، ممکن است پزشک برای شما داروهای ضد التهاب تجویز کند که برای کاهش التهاب و در نتیجه پهن بودن بینی موثر باشد.

ماساژ: ماساژ نرم و دقیق بینی می‌تواند به کاهش پهن شدن بینی پس از جراحی کمک کند. بهتر است روش صحیح ماساژ را از پزشک خود آموزش ببینید و طبق اصول مشخص انجام دهید. زیرا در غیر این صورت ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

در هر صورت، درمان پهن شدن بینی پس از جراحی بستگی به علت و شدت مشکل دارد و بهتر است با پزشک جراح مشورت کنید تا بهترین راهکار برای درمان را پیدا کنید.

راه های کاهش تورم بعد جراحی بینی

پس از عمل بینی، تورم امری شایع است و در بیشتر افراد اتفاق می‌افتد و امکان دارد باعث پهن شدن بینی شود. برای کاهش تورم بینی پس از جراحی می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

کمپرس سرد: استفاده از کمپرس سرد در روزهای اول پس از جراحی بینی به کاهش تورم کمک خواهد کرد.

دلیل بزرگ شدن بینی بعد جراحی

استفاده از داروهای ضدالتهاب: اگر میزان تورم و التهاب بینی پس از جراحی زیادی باشد می‌توانید با صلاحدید و تجویز پزشک خود از داروهای ضد درد و التهاب استفاده کنید تا میزان تورم بینی کاهش یابد.

استراحت کردن: استراحت کردن و جلوگیری از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی به کاهش درد و تورم بعد جراحی کمک خواهد کرد.

بالا نگه داشتن سر: پایین انداختن سر بعد جراحی باعث ایجاد تورم بینی می‌شود. بنابراین به این نکته باید دقت داشته باشید که سر خود را بالا نگه داشته و در هنگام خوابیدن و استراحت کردن از دو بالشت در زیر سر خود استفاده کنید تا سر شما بالاتر از بدن قرار داشته باشد.

عدم مصرف نمک: استفاده از نمک تا 2 ماه بعد جراحی بینی ممنوع است، زیرا سدیم موجود در نمک باعث ایجاد تورم بینی می‌شود.

مصرف غذاهای نرم و آبکی: داشتن رژیم غذایی مناسب بعد عمل بینی به بهبود کبودی و تورم بعد جراحی بینی کمک خواهد کرد. بهتر است در هفته اول بعد عمل بینی از غذاهای پوره‌ای و نرم استفاده کنید که نیاز به جویدن نداشته باشد و به بینی فشار وارد نشود.

نخندیدن: پهن شدن بینی هنگام خندیدن بعد از عمل ممکن است به وجود بیاید. بنابراین باید دقت داشته باشید که خندیدن باعث آسیب به بافت داخل بینی شده و امکان دارد بخیه‌ها پاره و بافت بینی جابجا شود. علت پهن شدن پره های بینی بعد از عمل خندیدن با شدت است که باعث ایجاد فاصله بین پره‌های بینی می‌شود.

به طور کلی، پس از جراحی بینی، بهتر است با پزشک مشورت کنید تا بهترین راهکار برای کاهش تورم و درد پس از جراحی بینی را پیدا کنید. برای پیدا کردن بهترین دکتر عمل بینی نیمه عروسکی در مشهد می‌توانید به وبسایت پزشک 24 مراجعه کنید.

چگونه می‌توان بینی پهن را اصلاح کرد؟

استخوان بینی در قسمت نوک آن شکل هرمی دارد که شکل کلی بینی را تشکیل می‌دهد. برای تغییر شکل بینی و باریک‌تر شدن آن، باید قسمت استخوانی شکسته و به قطعات کوچکتر تبدیل شود. برای این منظور، در جراحی استئوتومی بینی، دو روش عمده وجود دارد: روش مدیال و روش جانبی که در عمل بینی پهن، معمولاً از هر دو روش به منظور باریک کردن بینی استفاده می‌شود. در روش مدیال، استخوان بینی در قسمت میانی بالای بینی شکسته و به قطعات کوچکتر تقسیم می‌شود، در حالی که در روش جانبی، بر روی قسمت‌های بیرونی استخوان بینی تمرکز می‌شود تا آن را باریک‌تر کند.

عمل بینی نیمه فانتزی در مشهد

چه مدت زمان برای بهبودی بعد جراحی بینی نیاز است؟

زمان بهبودی پس از جراحی بینی بستگی به عوامل مختلفی مانند نوع جراحی، شدت جراحی، وضعیت سلامتی عمومی و همچنین عواملی مانند سن، جنسیت و استفاده از داروهای خاص دارد. با این حال، معمولاً بهبودی کامل پس از جراحی بینی ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد. در ادامه به برخی از مراحل بهبودی پس از جراحی بینی پرداخته شده است:

تا ۲ روز بعد از جراحی: در این مرحله، شایع است که زیباجویان دچار تورم، درد، و خونریزی باشند. باید به استراحت کافی توجه کرده و از فعالیت‌های سنگین و ورزشی خودداری کنید.

1تا ۲ هفته بعد از جراحی: در این مرحله، درد و تورم باید به مرور زمان کاهش یابد و افراد می‌تواند به تدریج فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهند. در این مرحله، باید به توصیه‌های پزشک در مورد مراقبت های بعد از عمل بینی توجه کنید.

۲ تا ۴ هفته بعد از جراحی: در این مرحله، فرد می‌تواند فعالیت‌های سبک انجام دهد. داشتن رژیم غذایی مناسب و رعایت مراقبت های بعد جراحی بینی اهمیت ویژه‌ای دارد.

۶ ماه بعد از جراحی: در این مرحله، بیمار ممکن است بهبودی کامل خود را تجربه کند. با این حال، در برخی از موارد، بهبودی کامل ممکن است بیشتر از ۶ ماه طول بکشد. معمولا نتیجه جراحی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی به زمان بیشتری برای مشخص شدن نیاز دارد.

بهبودی پس از جراحی بینی بستگی به عواملی مانند نوع جراحی و وضعیت سلامتی عمومی دارد و بهتر است با پزشک در مورد زمان بهبودی پس از جراحی بینی خود مشورت کنید. همچنین، اگر شما پس از جراحی بینی با هرگونه علائم نگران‌کننده دیگری روبرو شدید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

ورم نوک بینی بعد جراحی چه زمانی برطرف می شود؟

بزرگ شدن بینی بعد از عمل در روزهای اولیه طبیعی بوده و بینی هفته اول بعد جراحی، در بزرگ‌ترین حالت خود قرار دارد. به مرور زمان ورم نوک بینی فروکش کرده ولی برطرف شدن کامل آن ممکن است به 1 سال زمان نیاز داشته باشد. سوال بیشتر افراد این است که ورم نوک بینی کی میخوابه؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که برای مشاهده نتیجه نهایی عمل بینی باید صبور باشید، گرد شدن نوک بینی بعد از عمل به مرور زمان برطرف خواهد شد. در عمل بینی گوشتی به دلیل پوست ضخیم و ساختاری که دارد ممکن است تورم نوک بینی بعد 1 تا 2 سال زمان نیاز داشته باشد.

سخن نهایی

هدف اصلی جراحی بینی، تغییر شکل آن به نحوی است که با چهره فرد هماهنگ باشد و شکل کلی چهره را بهبود بخشد. در حالی که ممکن است به دلایل مختلف از جمله انجام عمل بینی توسط جراح غیرمجرب و غیرماهر، شکل نهایی بینی پهن‌تر و گردتر از حالت اولیه شود. به همین دلیل انتخاب بهترین جراح بینی نیمه عروسکی مشهد اهمیت ویژه‌ای در گرفتن نتیجه مطلوب نهایی دارد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4353

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.