افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

عملکردهای اصلی حافظه کامپیوتر

  • کد خبر : 111
عملکردهای اصلی حافظه کامپیوتر

[ad_1] وظیفه اصلی حافظه کامپیوتر ذخیره کلیه داده ها در رایانه است. بسته به نوع داده ، جدا از ذخیره داده ، برخی از توابع دیگر را نیز انجام می دهد. تمام عملکردهای آن فقط به دلیل نقش اصلی ذخیره سازی مربوط به ذخیره سازی است ، مانند RAM ، ROM ، ذخیره اطلاعات ، […]

[ad_1]

وظیفه اصلی حافظه کامپیوتر ذخیره کلیه داده ها در رایانه است. بسته به نوع داده ، جدا از ذخیره داده ، برخی از توابع دیگر را نیز انجام می دهد. تمام عملکردهای آن فقط به دلیل نقش اصلی ذخیره سازی مربوط به ذخیره سازی است ، مانند RAM ، ROM ، ذخیره اطلاعات ، درایوهای سخت و حافظه فلش. هر یک از آنها عملکرد لازم خود را برای کارکرد رایانه انجام می دهند.

توابع به شرح زیر است.

– رم

حافظه دسترسی تصادفی (RAM) فضای لازم برای ذخیره سازی موقت داده های برنامه را فراهم می کند. هر زمان که رایانه به برخی از داده ها نیاز دارد ، به جای اینکه برگردد و اطلاعات مربوط به هارد را پیدا کند ، همه آن را در حافظه RAM وارد می کند زیرا تمام برنامه های متداول مورد استفاده را در خود ذخیره می کند. یافتن اطلاعات مورد نیاز برای سیستم آسان می شود.

هنگامی که کامپیوتر را خاموش می کنیم ، سیستم ضمن پاک کردن یا انتقال تمام داده های RAM به هارد دیسک ، در حالی که فضایی برای ذخیره سازی داده های جدید فراهم می کند ، هنگامی که رایانه دوباره کار خود را شروع می کند.

– هارد دیسک

هارددیسک هسته اصلی ذخیره اطلاعات کامپیوتر است. این ذخیره سازی را برای پرونده های سیستم و کاربر فراهم می کند که شامل همه چیز از سیستم عامل شما گرفته تا تصاویر و اسناد است. از نظر فنی ، هارد دیسک یک دیسک چرخان است که با روکش مغناطیسی ، مشابه روبان های مغناطیسی ، که برای ذخیره داده ها روی کاست ها استفاده می شود ، تحت درمان قرار می گیرد. یک بازوی متحرک وجود دارد که تمام داده ها را می خواند و کپی می کند و از دیسک چرخان به شما امکان می دهد داده های جدید را ذخیره کنید یا پرونده ها را از دیسک سخت باز کنید.

– فلش مموری

حافظه فلش اصطلاح رایجی است که برای حافظه الکترونیکی قابل پاک شدن-قابل برنامه ریزی-فقط-فقط-خواندنی (EEPROM) استفاده می شود. این مورد در کارتهای بازی ویدیویی رایانه و همچنین برای ذخیره برخی از اطلاعات مهم سیستم مورد استفاده قرار می گیرد. مانند سایر انواع حافظه ها نیست که داده ها را بایت به بایت پاک یا کپی می کند بلکه از EEPROM برای ویرایش داده ها در گروه بایت استفاده می شود در حالی که این گزینه را برای دستگاه هایی مانند حافظه های جانبی و دوربین هایی که داده ها در آنها ذخیره می شود ، انتخابی راحت و راحت است. مرتباً از زمان به زمان تغییر می کند.

– رام

فقط خواندنی حافظه به عنوان ROM نامیده می شود. داده هایی که توسط ROM ذخیره می شوند برای کنترل اساسی ترین کارایی های رایانه مانند راه اندازی ، کارکردن فن رایانه و شناسایی وسایل جانبی استفاده می شوند. و همانطور که از نام آن پیداست ، سیستم یا کاربران نمی توانند این داده ها را ویرایش کنند. همه چیزهای ضبط شده حتی پس از خاموش کردن کامپیوتر در آن قسمت باقی می ماند. مشابه حافظه های فلش و درایوهای سخت ، ROM نمونه ای از حافظه های غیر فرار است. غیر فرار بودن به این معنی است که داده ها در جای خود باقی می مانند حتی در صورت قطع برق.

[ad_2]

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=111

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.