افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

غذای سالم – غذا خوردن برای زندگی – 6 قانون ساده

  • کد خبر : 180
غذای سالم – غذا خوردن برای زندگی – 6 قانون ساده

[ad_1] یافتن غذای سالم ، خوردن آن و زندگی طولانی به دلیل انجام این کار علمی تخیلی نیست. این علم است. همه سعی می کنند در مورد نحوه صحیح غذا خوردن به شما مشاوره دهند اما واقعیت ساده این است که تقریباً هیچ کس نمی فهمد چه اتفاقی در بدن شما می افتد هنگام خرید […]

[ad_1]

یافتن غذای سالم ، خوردن آن و زندگی طولانی به دلیل انجام این کار علمی تخیلی نیست. این علم است. همه سعی می کنند در مورد نحوه صحیح غذا خوردن به شما مشاوره دهند اما واقعیت ساده این است که تقریباً هیچ کس نمی فهمد چه اتفاقی در بدن شما می افتد هنگام خرید غذای سالم و خوردن آن. جزئیات موضوع در دسترس افرادی است که باید بدانند. کسانی که قوانین ساده و بدون کرک و جزئیات را می خواهید ، ادامه مطلب را بخوانید.

1) غذاهای کامل بخورید. مردم دائماً “غذاهای کامل” می گویند ، اما هیچ کس متوقف نمی شود و فکر می کند که این امر در مورد غذای سالم چیست. خوردن غذاهایی که در آزمایشگاه رشد نکرده و جدا نشده و دوباره کنار هم قرار گرفته اند ، این معنی آن است. بنابراین هیچ سیب زمینی کم آب شده ، شیر همگن ، آرد ، شکر و کاملاً شربت ذرت ، فروکتوز بالا یا موارد دیگر وجود ندارد.

2) غذاها را تا حد امکان نزدیک به حالت طبیعی خود بخورید. این بسیار شبیه “خوردن غذاهای کامل” است ، اما این یک قانون تکمیلی است. غذاهای شما نه تنها باید کامل باشد بلکه باید تازه باشد و حتی الامکان پخته شود. برای میلیون ها سال ، انسان ها آنچه را شکار می کردند و جمع می کردند بدون بهره مندی از اجاق گاز و اجاق گاز ، و کمتر از مواد غذایی ساز و مخلوط کن می خوردند. تکامل فرصتی برای “رسیدن” به وسایل مدرن نداشته است: ما هنوز هم غذا را به همان روشی که اجدادمان هضم می کردند. این به این معنی نیست که “فلفل قرمز خود را خرد نکنید” یا “پنیر نخورید زیرا شیر خام نیست”. اینها هنوز غذاهای سالم هستند. خوردن آنها کاملا خوب است. فقط سبزیجات خود را به سختی بخارپز یا گوشت خود را تقریباً خیلی خام بخورید. بدن شما خیلی بیشتر از آنها خارج می شود ، تفاوت را احساس خواهید کرد.

3) هر چیزی را که نمی توانید خریداری کنید ، نخورید. به عبارت دیگر ، اگر نمی توانید یک کیسه اریتوربات سدیم خالص یا یک حلقه هیدروکسی پروپیل متیل سلولز بخرید ، نباید چیزی بخورید که این مواد در آن باشد. سالم نیست خوردن غذا باید شما را مملو از موادی کند که طبیعت آنها را ایجاد می کند نه آزمایشگاه.

4) فقط 2 گروه غذایی وجود دارد: چیزهایی که حرکت می کنند و چیزهایی که رشد می کنند. به عبارت دیگر ، اگر به طور واضح گیاه یا حیوان نیست ، آن را نخورید. باید سعی کنید تقریباً از هر دو گروه غذایی مقادیر مساوی بخورید و هر یک از آنها یک قانون اضافی دارد که باید به آن توجه کنید:

5) از گروه غذایی “چیزهایی که حرکت می کند” ، باید تلاش کنید تا به میزان مساوی چربی و پروتئین دریافت کنید. این مستقیماً بر خلاف تبلیغات “چربی بد است” آن روز است ، اما به وضوح درست است.

6) از گروه “چیزهایی که رشد می کنند” ، هر روز باید به عمد هرچه بیشتر رنگهای مختلف گیاه بخورید. رنگ های گیاهی به دلیل مواد مختلف موجود در گیاه تشکیل می شود. هر ماده نشان دهنده گروهی از مواد مغذی است. بدن شما از گوشت مواد مغذی دریافت می کند ، اما نه به اندازه میوه های تازه و سبزیجات ، بنابراین تهیه انواع مختلفی مهم است – شما نمی خواهید برخی از مواد مغذی را زیاد بار دهید و برخی دیگر را کنار بگذارید ، این غذای سالم نیست

این قوانین آسان خوانده می شوند ، اما پیروی از آنها دشوار است. این امر به درک غذا به طریقی کمک می کند که بدن شما را دوست داشته باشد. بسیاری از عوامل ، از اجتماعی تا شیمیایی ، توطئه می کنند تا شما را در رژیم غذایی پر کربوهیدرات و بسیار فرآوری شده آمریکایی نگه دارند – اما این امر منجر به زندگی میانسالی آمریکایی با دیابت ، مشکلات قلبی ، ناباروری و ناتوانی جنسی و حتی سرطان می شود. غذای سالم می تواند شما را زنده و احساس خوبی کند.

[ad_2]

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.